Anketa:
Najnovšie videá:
Nabudenie dynama ČZ 175/487 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuNabudenie dynama ČZ 175/487 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Nabudenie dynama ČZ 175/487
Zdravim, chcel by som vás poprosiť o radu. Vyše roka som mal odmontované dynamo (stator a rotor boli od seba) pri prezeraní for som zistil, že som urobil chybu a mohlo dôjsť k strate zvyškového magnetizmu v statore. Otázka, je potrebné vykonať nabudenie dynama a ak áno poradí mi niekto ako to urobím? ČZ 175/487. |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Len to zlož do funkčného stavu (baterka,regler) a zmagnetizuje sa prevádzkou.Mával som to od seba po skriniach a po zložení to šlapalo. |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Keby nic ine nepomohlo, tak pri nabitej baterke, nastartuj moto a na maly moment, zatlac na kotvu reglera, je jedno ci mas dvojcievkovy, exteryn, alebo jednocievkovy na dyname. |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Nazdar! |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Inak chlapi, tie ceny, su primerane, ale popravde kto chce mat veterana, ktory nesvieti a vynechava, nedobija a ne-funguje, tak si samozrejme priplati za dynamo a repas. |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Ja si už druhé tisícročie myslím, že vlastný magnetizmus dynama je nepotrebný až škodlivý. |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Daj tam VAPE a vybavené, spoľahlivé, "bezúdržbové" proste OK, lebo keď si zrátaš náklady za dajme tomu 3 roky, čo napcháš do origo zapalka a nákup VAPE budeš na tom istom. |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Re: tryskac: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (15.07.2020 0:37) |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Merlin |
Re: Nabudenie dynama ČZ 175/487
Ked sa pozres na schemy, starsich "jednocievkovych" regulatorov a dynam, aj novsich, co mali externy dvojcievkovy regulator, je bateria odpojena cievkou napatovou, klucik zapina len B+ kontrolku, ktora je zapojena na vyvod D+, ked dynamo sa roztoci, potom vygeneruje najprv napatie a nasledne prud, ktory zacne budit statorove cievky, /cez ochranny odpor/ Rele reglera, strazi jednak napatie a aj prud dynama. Dynamo nemoze pracovat do skratu, musi byt odpojene a cievky statorove, musia byt pripojene do mariaceho odporu, inak samobudenim, by stupalo napatie, do nekonecna. |