|
Pripojenie mazania, resp. vstup pre olej od cerpadla oleja/oilmaster/ sa da dat do kolena gumoveho, alebo podobneho miesta, napriklad priruby a pod. za karburator.
Niektore karburatory maju olivku /hadicnik/ na toto pripojenie, niektore nie.
Oilmaster sa nastavuje.
Ak sa nemeni objem motora, nastavenie sa menit nemusi.
Ak sa meni objem motora /tuning/ zvysenie objemu tuningovym kitom, olimaster sa musi nastavit na zvysenu hltnost motora a zvyseny prietok zmesi.
Meria a nastavuje sa to priblizne asi takto..
Do vatsej striekacky /janette 150ml/ sa namiesa zmes oleja a benzinu, napriklad 1:50 a ta sa pripoji, bez piestu v striekacke, ako byreta, na karburator. Vzinkne akasi infuzia. Staci prigumickovat vedla moto na metlu, opretu o moto.
Da sa pouzit aj infuzna alebo odberova sada jednorazova, toto je take heavy riesenie.
Ale da sa odcitat spotrebovany benzin, ako na odmernom valci,/byrete/
Na vystup hadicky oilmasteru, sa nasadi mala striekacka, napr. 2ml bez piestu, ako mala byretka.
Moto, alebo skuter nastartujes, nechas trocha zohriat a olej zacne oilmaster tlacit do tej malej striekacky.
Pouzivaju sa bud stredne alebo vyssie stredne otacky motora.
Motor bezi na predmiesanu zmes a bud si najdes tabulky, alebo nastavovacie tabulky oilmasteru, kde si kuknes kolko casu pri akych otackach, ma v mililitroch vytlacit to olejove cerpadlo, alebo skratka v strednych otackach, si kuknes kolko predmixu spotrebovalo z tej velkej byrety a kolko oleja vytlacilo do malej striekacky.
Problem je, ze oilmaster, tlaci olej akosi nelinearne a funkcia je zavisla aj na pridani plynu, takze je velmi ziaduce mat tabulky, lebo pri volnobehu, nesmie davat ani malo ani vela, tak akorat a pri strednych a maximalnycj otackach musi miesat optimalny pomer, podla typu motora, alebo predpokladanej zataze.
Niekedy ten pomer je az 1:100, lebo to motoru staci. Najma vodou chladene 2t z nikasilom, nepotrebuju tolko oleja, ako stare liatinove zazraky..
Pri zvyseni objemu motora, nakitovanim, upravami, a aj vymenou karburatra, teda zmenou prisunu zmesi, sa musi pridat viac oleja, 1:80 a niekdy az ku 1:50, inak sa motor moze zadret.
A to vsetko aby sa dalo nastavit, predpoklada, ze je spravne nastaveny karburator, zmes je optimalna v celom rozsahu otacok, nikdy nieje moc chudobna, ani zbytocne bohata.
Preto sa u tuningovych skutrov, moto, castokrat odstavuje oilmaster a miesa sa olej priamo do benzinu, lebo je to menej pracne, ako nastavovanie toho oilmasteru a pravdepodobnost znicenia motora je mensia, ak si lama nenatankuje raz cisty benzin.
Oilmaster je ale super vec, pretoze cely 2t motor, menej dymi, menej sa zasiera vyfukove potrubie sajrajtom, najma ladene crevo- rezonator, privera netrpi, tlmic koncovy, netreba cistit a menit stale vatu.
Musi byt ale spravne nastaveny ten oilmaster.
A to dnes, co ja viem, asi nikto uz nerobi, okrem servisov ako napr. scootland a pod.
Doma je to trocha matematiky a trocha zabavy, ale treba vediet ako na to.
Staci ale ak sa poserie remienok hnaci na oilmasteri a je po motore.
|