|
No a do coho to je?
Do elektrocentraly, kaloveho cerpadla, skutra, motorky, alebo kosacky, ci malotraktora?
Lebo ono je rozdiel do coho to chces.
Najvatsi problem nieje ten karburator zohnat, ale natryskovat, pre 4t, je tam membrana, ktora ma urcitu charakteristiku a robi tomu motoru urcite charakteristicke parametre.
A to nastavit nieje sranda.
Uz len tryskovanie bude taka mala odysea.
Nieje to sranda pre to, ze ak to nastavis blbo, bude mat napriklad motor po pridani plynu dieru vo vykone, alebo bude srasne lenivo sa rozbiehat, pripadne po pridani plynu to bude strielat, alebo po ubrani plynu a deceleracii, to bude postrelovat a nasledne po pridani plynu, to bude mat tendenciu skapat a pod.
Takze to treba natryskovat a pouzit vhodny karburator, bud vies od oka, alebo to neurobis vobec.
Ja si myslim, ze ty ani nemas problem z tym povodnym karburatorom, ale nevies ho nastavit, takze ti to robi psie kusy a tam je dakde zakopany pes.
Ak sa jedna o skuter, napriklad piaggio, kde mas rozne moznosti motorov, napriklad typ liberty, od 125ccm, po 200ccm, tam sa treba pozret do vykresov, na rozdiel od 125ccm, ani nieje iny karburator, ale uplne inak spravene sanie.
125ccm ak v airboxe odvrtas a odfrezujes take akesi "restrikcie" tak to nebude vobec fungovat, lebo treba potom pretryskovat cely karburator a vymenit pruzinu membrany.
Prejavi sa to tak, ze po odstraneni prepazok z airboxu, to nastartuje, ale po pridani plynu zdochne.
Standardne je tam "len" karburator z 30mm difuzorom, rovnaky typ sa pouziva od 125ccm, az po 250ccm motory, stale rovnaky.
Akorat je inak natryskovany.
Niektore rozdiely ale su, napriklad pre moto, na rozdiel od skutrov, sa pouzivaju karburatory take, kde je aj mechanicka, alebo podtlakom riadena akceleracna pumpa, ktora po potiahnuti za plyn, slpechne trochu benalu na viac, aby sa vyrovnala akceleracna diera, po prudkom pridani plynu.
U malych skutrov sa to ale nepouziva, lebo tam koli ekologii, castokrat byva este aj cosi ako EGR ventil a podobne somariny.
Zvatsenim objemu motora, sa zmenila jeho hltnost, takze musis upravit tryskami pripravu zmesi, aj v tom povodnom, teraz nahodenom karburatore, aby nebola zmes chudobna, inak ten motor, bude mat velmi kratky zivot a tvoje peniaze, investovane do zvysenia objemu, vyletia von oknom. Navyse asi neznicis piest a valec, ale najskor sa rozlucia ventily.
Ak tam mas a ja netusim co to je za motor, pripadne do coho, ten karburator z difuzorom okolo 30mm, tak staci ten karburator natryskovat. Membranu ani neries, nebude to akorat tak vesele, ale zmes je dolezitejsia.
Kupou noveho karburatora, sa aj tak tryskovaniu nevyhnes, trysky musis kupit nahradne a bud plynovym vystruznikom ich upravovat a letovat, ked to nevyjde, alebo potom na final, po nastaveni, najlepse pomocou colortune, mozes kupit presny rozmer trysiek.
Je to robota a treba sa stym pohrat, rovnako ako u 2t motora, je to na prvy krat rehola.
Kupou noveho, alebo ineho karburatora sa nic nevyriesi, aj tak sa musi nastavit a napasovat na ten motor.
Dôvod úpravy: doplnenie
Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (22.07.2018 18:29)
|