No to je totiz tak, ze ked si uz clovek mysli, ze tam staci len dotiahnut maticku bowdenu, tak tam nakoniec nevojde kluc..
Takze vario dole.
A tak stale dokola.
Z niekedy, sa stane nakoniec pravidlo vzdy.
Problem toho cerpadla, byva najcastejsie vzduchova bublinka, alebo nejaka spinka.
Je tam vnutri toho cerpadla, obvykle taky tlakovy ventil, ktory zabranuje tomu, aby v case dlheho statia, ten olej pretekal do motora.
U Talianskych moto, kde pouzivaju vseliake oleje, snad priamo olivove, /podla smradu urcite/ sa stava, ze sa tam spravia take gumove, alebo aj take hodne tvrde usady, pripadne sa zalepi pruzina ventilu vystupneho a nasledne potom preteka olej a robi to po dlhsej odstavke problem pri starte.
Cerpadla sa dodavaju castokrat v spotrebitelskom baleni odvzdusnene, teda naplnene olejom a aj z hadickami zastuplovanymi na koncoch.
Ak sa cerpadlo cisti a nastavuje, je dobre si potom to cerpadlo natiahnut olejom pred montazou, pomocou vrtacky a malej vidlicky unasacej, urychli to proces natiahnutia oleja.
Malou striekackou sa da pomoct vytlacit popri toceni vytlacit bublinky vzduchu.
Ja osobne by som kazdemu doporucoval, nepodcenovat to mazanie, zavisi od toho zivot motora.
"Novu" moto, alebo skuter podrobit rozborke a najma tu olejovu nadrz vyliat a preplachnut, vycistit. Po rokoch odstavky, tam ten olej moze urobit pekny sajrajt.
Sam som toho bol svedkom niekolko krat.
Nieje to zas tolko roboty, aby sa to nedalo zmaknut za par chvil.
To nie len pre skutre, ale aj pre rozne moto 2t, ktore maju to cerpadlo.
U skutrov byva problem, ze sa vybeha remen, alebo sa ohobluje od nalepenej spiny z varia, nahon toho cerpadla a potom volny remienok nevladze tocit cerpadlom. Niekedy sa stava, ze zatuhne olej v cerpadle a remenu sa strhnu zuby, alebo do nahonoveho kolieska, vyhloda dieru. Castokrat su tie diely z plastu.
Nastavovanie sa robi obvykle len polohou bowdenoveho lanka, alebo tam byva niekedy nastavovacia skrutka.
Do toho nieje dobre sa vrtat, pokial nieje info o tom, kolko to cerpadlo ma davat oleja pri akych otackach v akom case.
Je dobre skontrolovat aj bowden, a to aj "Y" rozbocovac tahu pre karburator a cerpadlo.
Niekedy sa stane, ze je len povoleny bowden a cerpadlo potom dava nejak malo oleja.
V konecnom dosledku, je lepsie, ak niekto nevie opravit a nastavit cerpadlo, miesat olej do benalu, ako zadriet motor.
Doesledkom bude vyssia dymivost, ale stale lepsie, ako robit potom vybrus, pripadne zhanat valcec, zhanat piest, kruzky a pod.
Najma nikasilove valce vodniky, su citlive na spravne mazanie. Liatinove valce a vzduchace toho vela odpustia.
Nie vsak jazdu bez oleja.
|