Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3376 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28578
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17015)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11563)

rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiurozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Administratíva.

02.06.2018 22:48

rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

MartinBee
 Turista 

Ikona

Zdravím,

od roku 2009 mám VP A do 25KW (aktuálne po zmene legislatívy do 35KW)
Pre rozšírenie z terajšieho A2 do 35KW na neobmedzené A mi stací spravit Osobitnú skúšku (netreba osobitný výcvik)
V autoškole som sa informoval, že je potrebné aby som ja dal čestné prehlásenie že som minimálne 2 roky praxoval na motorke skupiny A2 a ak som takúto motorku nevlastnil potrebujem od niekoho ďalšie čestné vyhlásenie (už overené na úrade) že mi takúto moto požičiaval minimálne 2 roky - samozrejme musia tam byť údaje jeho a motorky a že bola v tom období prihlásená
k tomu treba potvrdenie od lekára (ďalšie tlačivo) a vypísať žiadosť
ideálne zaplatiť aspoň 1-2 jazdy kvoli cvičisku a následne ma prihlásia na skúšku (robí sa iba praktická, testy nie, kolok 16.5€)

(toto skor info pre tých, ktorí ju hľadajú, mne v každej autoškole povedali trochu inak, niekde stačilo neoverené potvrdenie niekde overené, niekde dokonca nechceli robiť osobitnú skúšku lebo sa im to neoplatí...)

pri dokladovaní tejto praxe musím jazdiť na moto najvyššej skupiny ktorú mám (A2)
tj ak chcem z A1 ísť na A2 nemôžem jazdiť na AM
ak chcem z A2 ísť na A nemôžem jazdiť len na A1

keďže som jazdil prevažne na DT125 11KW, motokros ktorý mal síce 43koníkov ale to nie je moto na značkách a MZ ETZ150 9.1KW pýtal som sa či je to OK keďže MZ ETZ podľa mňa a zákona spomenutého nižšie nie je motorka skupiny A1 nakoľko má viac ako 125ccm a v zákone sa píše A, nie ALEBO,
-----> pán v autoškole mi povedal že treba motorku A2 ideálne aspoň 20KW, tak teda v akej skupine je MZ ETZ150 keď má viac ako 125ccm ale menej ako 11KW???

nejašiel som parameter najvyššej prípustnej hodnoty pre MZ ETZ 150, iba pohotovostnú hmotnosť s náplňami čo mi spolu s 9.1KW vyšiel pomer výkon/váha cca 0.08

Napriek tomu mi podľa vedomostí z matematiky zdravý rozum hovorí že MZ ETZ150 nespĺňa podmienky skupiny A1 nakoľko má viac ako 125ccm

má niekto skúsenosť s vyššie uvedenými podmienkami prípadne priamo rozšírením s preukázaním praxe na MZ ETZ 150? ďakujem za reálne skúsenosti, verím že "záleží od konkrétnej autoškoly/policajta" nie je odpoveď, myslím že by sa všetci mali riadiť cestným zákonom

užitočný odkaz na tlačivá: autoskolaboris.sk/Skuska_z_A2_na_A

ďakujem za odpovede




zdroj:
www.minv.sk/swift_data/source/policia/dopravna_policia...

§ 75
Rozsah a členenie skupín motorových vozidiel

3) Do skupiny motorových vozidiel A1 patria
31
a) dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybavené motorom s najväčšou konštrukčnou
rýchlosťou vyššou ako 45 km ∙ h-1 , ktorých zdvihový objem valcov motora nepresahuje 125 cm3 a výkon nie je väčší ako 11 kW a pomer výkon/najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 0,1 kW/kg,

b) motorové trojkolky, ktorými sú vozidlá s tromi symetricky usporiadanými kolesami, vybavené motorom, ktorý má zdvihový objem väčší
ako 50 cm3
, ak je to spaľovací motor, alebo s najvyššou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km ∙ h-1
, ktorých výkon nepresahuje 15kW.

(4) Do skupiny motorových vozidiel A2 patria dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybavené motorom s výkonom nepresahujúcim 35 kW, s pomerom výkon/najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahujúcim 0,2 kW/kg, ktoré nie sú
odvodené od vozidla s viac ako dvojnásobkom ich výkonu.

(5) Do skupiny motorových vozidiel A patria
a) dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybavené motorom, ktorých najväčšia konštrukčná
rýchlosť je viac ako 45 km ∙ h-1
alebo ktorých zdvihový objem valcov motora je väčší ako 50 cm3
v prípade spaľovacieho motora,
b) motorové trojkolky podľa odseku 3 písm. b) s výkonom presahujúcim 15 kW.



Dôvod úpravy:

Upravené 4 krát. Naposledy upravil MartinBee (02.06.2018 22:52)


02.06.2018 23:00

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

x5go
 Turista 

MZ 150 sa radi uz do A2.A1 mas len do 11kw a 125ccm a kedze MZ ma 150ccm tak uz to je A2 nejak to vychadza aj logicky.Ja si idem tiez rozsirovat z A2 na A v lete, len to idem robit cez osobitny vycvik bez skusok.


02.06.2018 23:09

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

MartinBee
 Turista 

Ikona

Re: x5go: Ahoj, ak si pozorne precital moj prispevok tak som taktiez napisal ze podla mojich vedomosti z matematiky a zdraveho rozumu patri medzi A2 no moj nazor konfrontoval pan v autoskole so spominanym vyrokom - aj ked moj som podlozil on si svoj asi vymyslel aby s tym nemal opletacky pred policajtom a nemusel to obhaovat

preto som sa pytal na realne skusenosti kto uz rozsiroval vodicak cez osobitnu skusku idealne dokladovanim praxe prave spominanou MZ ETZ150

dik za nazor


03.06.2018 23:10

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

pfazekas
 Čoprák 

Re: MartinBee: Nazdar, ja som rozsiroval pred mesiacom cca z A1,A2 na A. Dokladoval som 2 rocnu prax ako cestne prehlasenie z JAWA 350 co je 17 kw. Jawa nebola pisana na moje meno a ani som nedaval overit cestne prehlasenie. Vsetko prebehlo v poriadku bez problemov. Absolvoval som osobitnu skust t.j. iba jazdu s policajtom a hotovo. Tu lekarsku prehliadku samozrejme treba tiez dolozit. Cele s kolkami aj prehliadkou to bolo cca 200e. (150e autoskola zvysok kolky a lekar) Podla mna to zalezi jedine na autoskole ci su ochotny ta prihlasit na osobitnu skusku. >:-) Vela stastia ;-)


06.06.2018 18:05

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

MartinBee
 Turista 

Ikona

Re: pfazekas:
ahoj, dakujem za info, bol som sa informovat osobne v autoskole, pan mi povedal ze to nie je A2 ze potrebujem nad 11KW, naco som mu vysvetlil ako to je v zakone (chytil ho do ruky a pozeral nan) oznamil mi ze to nie je A2 tak sa ho teda pytam aka skupina to je kedze A1 ma mat do 125ccm a toto ma 143ccm a ze to nie je v jeho kompetencii posudzovat :-D
reku sak tak mi povedzte mam vodicak A1 a zastavia ma policajci na MZ150, som opravneny viest toto vozidlo s A1 alebo nie - pan sa vyhol odpovedi ze to je na policajtovi, tak mu vravim ze ale policajt sa riadi cestnym zakonom a zakon + vyrokova logika vravi jasne, a on stale svoje ze to neuznaju a treba moto nad 11KW :D

inak z toho maju dobru ryzu, v podstate osobitna skuska pozostava iba z jazdy (ziadna teoria, pisomne testy...), v autoskole si zaplatite len jednu dve jazdy aby ste vedeli ako prejst cvicisko, prihlasia vas na skusky ktore si zaplatite tak isto lekara a skoly si za to prihlasenie na skusky plus 1-2 jazdy pytaju od 150€ do 200€!!!!

dost smutne ked si zoberem pridanu hodnotu ktoru zato cloveku daju - takmer nic, hodina kondicnej jazdy cca 20-25€...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil MartinBee (06.06.2018 18:08)


06.06.2018 19:28

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

x5go
 Turista 

Preto to radsej riesit osobitnym vycvikom, ziadne skusky, par jazd s instruktorom a trocha teorie a ide sa k policajtom pre novy vodicak.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil x5go (06.06.2018 19:28)


06.06.2018 21:07

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

MartinBee
 Turista 

Ikona

Re: x5go: ano a 350 euro :-D nemas ty autoskolu? :-D


06.06.2018 21:22

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

x5go
 Turista 

350€ odkial si prisiel? :-D :-D :-D Ja to idem robit cez leto uz to mam vybavene v autoskole 150€ na kompletku, samozrejme ze su aj autoskoly co mi to spravia za 120€ ale co tam budem dochadzat sa mi to neoplati.Ale su aj autoskoly co to robia drahsie.Par si toho precitaj su tu aj ludia co to robilo za takuto cenu a odjazdili s instruktorom jednu jazdu.Tak si najskor prestuduj a potom pis :-((((((


06.06.2018 21:27

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

x5go
 Turista 

Tu je len co som rychlo vygooglil pecer.sk/index.php/cennik-kurzov 200€ + kolok.


06.06.2018 21:30

Re: rozšírenie VP z A2 na A legislatíva + skúsenosti

x5go
 Turista 

Tu mas 150€ + 10€ kolok www.autoskolaprogres.sk/index.php?menu_id_ukaz=3 .Tak rychlo zmen autoskolu ktora ta ocividne chce len o peniaze otahat :-O :-O :-O



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.