Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2396 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Štartovanie "jednobuchov" - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuŠtartovanie "jednobuchov" - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
02.05.2018 20:47

Štartovanie "jednobuchov"

x5go
 Turista 

Zdravím kolegovci [dobre] 8-) Mám XT600e a konkrétne pár vecí ma u týchto motoriek zaujíma a tak nad tým občas dumám že sa s vami poradím 8-) ako je to so štartovaním?
1.Ráno naštartujem so sytičom pohoda zohrejem, cca po 50km odstavím na hodinu-dve a už moto bez sytiču viac-menej nechytí tak naštartujem s ním a musím znova zohrievať?Alebo možem hneď blabotať? 8-)
Hlavne som sa nikde nedočítal čo je pre motor najlepšie nie pre mna :-D :-D Prvý štart v daní den vždy pekne zohrejem, len keď potom odstavím, niečo zajesť a tak to je cca aj 2 hodky tak čo je najlepšie pre ten motor, lebo bez sytiča je už tažké naštartovať tak mu pomožem sytičom, sytič zatlačím a možem ísť?Viem že na striekačkách takéto veci neriešite, len mna to docela zaujíma lebo na internete som počul X názorov.Veľa štastných KM prajem všetkým [ciel] [ciel] [ciel]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil x5go (02.05.2018 20:50)


02.05.2018 22:08

Re: Štartovanie "jednobuchov"

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Cisto pocitovo..
Motor studeny netaha, ani na sytic a ani na pol sytica.
U striekaciek sa to neriesi, ale motor tiez nechodi nadsene, pokym nestupne teplota oleja a najma u striekaciek z katalyzatorom, motor je chvilu lenivy aj pre to, ze sa musi zohriat aj katalyzator, minimalne ale aspon lambda sonda.

Jednobuch, je vesela traslava kopa.. Na start studeny, potrebuje este trocha viac paliva, do zmesi, ako viac valcove motory.
A je jedno, ci je to 4T 60ccm krovinorez, alebo 600ccm enduro
Sytic ma minimalne dve polohy, otvorenia a plus poloha, kedy je sytic zavrety, alebo ma v podstate linearny priebeh.
Pokial je vsetko v poriadku, zavrety je zavrety, priprava zmesi ide bez sytica.
Uplne otvoreny sytic, je na nastartovanie, ak chces pridat plyn, tak obvykle motor zdochne. To je na uplne studeny start, je kosa, okolo sedia polarne lisky, tucniaky a ladove medvede a smeju sa, ako odlitas, pri naslapnuti na nakopavacku.
Kdesi v strednej polohe, sytic ma uz zastrcenu ihlu v dierke privodu paliva a palivo sa pridava pomenej, len supatko na podtlakovej membrane, je este take lenivsie, motor po nastartovani, ide, ale dost lenivo. Tato poloha staci pre bezny "vlazny start", napriklad po tvojom 2 hodinovom olovrante a slofiku po jedle, pripadne zaspani pri prehiadani FB.
Rozbehnes sa a sytic zavres.. po malej chvilke.
Malicke povytiahnutie, alebo pootvorenie sytica, postacuje na to, ked motor nechce naskocit bez sytica, ale je vlazny, resp. vyfuk studeny, ale hlava a valec je este aspon tak zohriaty, ze ruku nanom udrzis. Sytic malicko povytiahnuty, sa zavre hned po nastartovani.


02.05.2018 22:13

Re: Štartovanie "jednobuchov"

x5go
 Turista 

Diks za vysvetlenie [dobre] [dobre] [dobre]


03.05.2018 20:17

Re: Štartovanie "jednobuchov"

x5go
 Turista 

Re: Merlin00: A ešte ohladom benzínu v manuáli je písaná klasika N95, čo hovoríš na tankovanie 100oktánu?Je to pre motor lepšie?Alebo práve tá 95 je pre neho lepšia? 8-) 8-) 8-)


03.05.2018 21:24

Re: Štartovanie "jednobuchov"

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Jednoducho napisat, je, davaj tam to, co predpisuju.
Na to je ten motor nastaveny. Najma predstih a bohatost zmesi.

Podrobnejsie ..
Ak je ten motor nastaveny, ak je vobec nastaveny, kolko ma najazdene, v akom su stave ventily, ako tesnia kruzky...

Ono je to asi tak, ze ten motor niekto nastavil, na ucho, alebo podla smradu, pripadne nastavil colortune na 95 okt. benal, tak 100 oktanovy tiez bude fungovat, ale moze sa to prehrievat, alebo stupne spotreba, ale nestupne vykon.
Pre radost motora, to nieje idelane.
Ak niekto nastavi ten motor na 100okt. benal, bude problem zas z poklesom vykonu, alebo chudobnou zmesou, ked tam nalejes 95ku.

V zasade 95 oktanovy benal ma jediny problem, ze je vnom pridany lieh, koli ekologii.
Za ten lieh zaplatis spotrebnu dan, ako za benzin, napriek tomu, ze to vyrastlo na poli v podobe kukurice.
Lieh ma tu nevyhodu, ze je hydroskopicky, teda natahuje zo vzduchu vodu. Voda v benale pri dlhodobom stati, urychluje "gumovatenie" benzinu, koroduje nadrz, lieh , najprv nabobtna a nasledne vytvrdzuje gumove tesnenia, po odpareni benzinu z liehom, ostavaju dost tvrde usady a guma okorava, alebo zvetrava este rychlejsie.

Takze na zimny spanok, ak natankujes do prazdnej nadrze 100okt, alebo modry 100LL Avgas, prebehnes a odstavis, na jar bude moto bez problemov a usad startovat.
U 95 oktanoveho benzinu je to loteria, existuju aj bez liehu, ale u nas sa nedaju kupit.

Ked uz motor nastavovat, upravovat, na vysokooktanove palivo, tak na E-85, alebo po starom "dynakol" to ma okolo 115 oktanov a viac, stoji menej ako 90c liter, obsahuje 85% alkoholu a 15% benzinu.
Lenze u nas sa nepredava, najblizssie PL, alebo CR, neda sa skladovat dlhodobo v nadrzi, ak nieje na to upravena palivova sustava, zarucene vytvrdi vsetky gumove suciastky, tesnenia, membrany a td.. Na to treba upravit celu palivovu sustavu. To sa vyplati skor u auta, ako u moto, navyse aj smrad, po tom palive, z vyfuku, je ako grcka, po tahu na vodke v cerstvo nalakovanej chate luxolom.


03.05.2018 22:20

Re: Štartovanie "jednobuchov"

x5go
 Turista 

Re: Merlin00: Diks moc [dobre] [dobre] 8-)


04.05.2018 1:40

Re: Štartovanie "jednobuchov"

95 oktanovy benal ma jediny problem, ze je vnom pridany lieh,
tak to je pravda cim vviac liehu tym viac musis pustat do valcov a tym je vetsia spotreba preto ani nieje jedno na akej pumpe tankujes u karbosovej motorky mi rozdiel v dojazde spravil 50-80 km na nadrz pri tankovani na slovnafte omw a pd... som na nadrz presiel do Trencina pri tankovani na LUkoil som dosiel tiez do Trencina ale az pri navrate z Povaskej Bystrice co je skoro 100 km viac

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (04.05.2018 1:42)


04.05.2018 9:19

Re: Štartovanie "jednobuchov"

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Merlin00: Úplne vyčerpávajúce odpovede [dobre] [dobre] [dobre]


04.05.2018 12:13

Re: Štartovanie "jednobuchov"

RedJack
 Veteránista 

Ikona

Pirates píšeš, že Lukoil má lepší benzín než Omv apod firmy, kua a to som sa im doteraz vyhýbal hoci ich benzínku mám pod hubou, je to naozaj tak?


04.05.2018 12:25

Re: Štartovanie "jednobuchov"

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Samozrejme že dám iný benzín a prejdem o 100km viac... ;-) Úplne bežné ... v rozprávke ...

Spotreba sa ovláda tým šúlcom na pravej rukoväti... a ničím iným... (Samozrejme záleží aj od premávky a iných okolností...)


04.05.2018 12:38

Re: Štartovanie "jednobuchov"

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja osobne sa nevyhybam pumpam, kde maju lacny benzin, alebo aj naftu motorovu, ak sa jedna o cerpacie stanice v centre miest, kde maju obrovsky odbyt paliva a caste zasobovanie, je pravdepodobnost, natankovania zleho paliva daleko mensia, ako na drahej znackovej pumpe, niekde na dialnici, kde sa ludia chodia skor vycikat, alebo si dat kavu a tankuju len nudzovo, koli vysokej cene paliva, obvykle minimum, aby dojechali do ciela. Tam pravdepodobnost natankovania hodne stareho benzinu je logicky vyssia.
Najlepsi benal ma v Blave Metro, klasicka 95, vzdy cerstva, podiel liehu okolo 10%.
Po pol roku v kanystri, krasne zozltne a neda sa uz miesat z olejom, do pily a pod.
Ale cerstvy je dobry.
Benal 95 a 91 bez liehu, Hainburg, JET pri kruhaci. Bez liehu si ja myslim, lebo po roku v kanystri, je stale zeleny a da sa miesat z olejom, bez problemov.
Vseobecne palivo v Rakusku, najma benal, neobsahuje bioprimes liehovu, ani cervena nafta, neobsahuje MERO.
Je to pravdepodobne z dovodu, ze u nich nevyrabaju lieh, ani nepestuju dostatok repky, lebo to nieje az tak vyhodne a tym padom dovoz sa nevyplati, tak nemiesaju.
Druhy podstatny dovod pre neprimiesavanie biozloziek, najma do cervenej nafty, je skladovatelnost a odstavka strojov, ako su cerpadla zavlahove, traktory a kombajny, kde "dobra bionafta" po roku odstavky, znamena rozborku celeho palivoveho systemu a radost v strojnotraktorovej stanici.

Avgas 100LL, letisko hocikde, ale v BA asi do kanystrov nedaju. Sportove letiska myslim problem nerobia. Pozor, avgas LL, su olovnate benziny a to je rychla smrt katalyzatorov.
Nemylit si Avgas z jetfulelom, to je petrolej, sice vysokooktanovy, ale nieje to benzin.

Palivo E85, je super vec, ale u nas sa nepredava, lebo medved.
Tam je vzate do uvahy, ze 85% etanolu denaturovaneho 15% benzinu a benzenu, vyrastlo na poli, teda sa plati vysoka spotrebna dan z ropnych derivatov, len z tych 15% benzinu NAT 95, zvysok dane je len DPH na cenu liehu.
Cerstve je mozne miesat z olejom, ale nie kazdym, idelany bol cerveny repsol..
Skutre 2t,ktore maju cerpadla oleja, a miesanie postmixove, nemaju problem ziaden.
Najhorsie je na tom castrol TTS, ked ho namiesate do benalu, kde je lieh, alebo do E85, tak za par dni, je z oleja zelatina, velka radost, pre babetakov a pionierakov..
U skutrov..
Staci pre klud duse, trocha zvysit predstih, na ucho, pripadne kontrolovat sviecku, ale chudobna zmes nehrozi.
Jedina vec je dolezita, nenechavat palivo v nadrzi na dlhsiu odstavku, obvykle po par mesiacoch, sa neda nastartovat.


04.05.2018 19:10

Re: Štartovanie "jednobuchov"

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Merlin00: 7%mero v nafte a 5%etanolu v benzine aj v šniclove musi byt,aj keby kamen tehlu jebal----leboEUROSOJUZ...


04.05.2018 20:51

Re: Štartovanie "jednobuchov"

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

U benzinu neviem. Neviem na isto, tak neviem, ale podla mna, skor nieje, alebo je tam liehu len na oko.
U cervenej nafty nieje mero vobec. To je urcene na dlhodobe skladovanie, ci uz na vykurovanie, alebo na pohon polnohospodarskej techniky, ci generatorov a tam veru Mero nieje.
U beznej motorovej nafty neviem, lebo nic nemam na naftu, takze ju netankujem, ani u nas, ani v Rakusku, obcas si ale kupim do maleho kanystra cervenu naftu, alias vykurovaci olej a toto pouzivam na cistenie.
Tam je rozdiel viditelny, pretoze ani po rokoch, ta nafta akoby nestarla.
Ani v PET flasi v tej cervenej, nenarstla "kombucha", za to rocna nafta z pumpy u nas, je plna akehosi hlienu, ktory ja oznacujem ako "kombuchu".


04.05.2018 21:29

Re: Štartovanie "jednobuchov"

joscu
 Kávičkár 

mne po roku a pol chytila na supu motorka a ktomu 2t vies mi to vysvetlit merlin? :-D


04.05.2018 22:45

Re: Štartovanie "jednobuchov"

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: joscu:
Stastie, dobry olej, malo liehu v benzine..


05.05.2018 1:19

Re: Štartovanie "jednobuchov"

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Nafta motorova znacenie B7 musi mat ten podiel biozlozky s toleranciou do neceleho percenta.To vyplýva z nejaleho celkoveho podielu na riadeného EU.Ak to nie je MERO je to nejaka ina sracka a je vyrobne drahsia tak sa pouziva do "premioveho" paliva.Tusim Čepro v cesku predava nejaku čistú naftu údajne preto ze na druhej strane dokáže predat urcite množstvo bionafty a v celku ten nariadeny podiel spĺňa.
A co sa tyka benzinu automobiloveho E5 znacenie...
Nejaký cas dozadu som zistoval koli skladovatelnosti pre pouzitie pila-kosačka možnosť nakupu pre bezneho smrtelnika je bez etanolovy benzin nedostupny.
Ak si spominal avgas ten ma nejake ine zdanenie ako bežný automobilovy benzin....


05.05.2018 8:40

Re: Štartovanie "jednobuchov"

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Avgas je dost drahy benal, najma 100LL, ake je tam zdanenie netusim, minuly rok, stal cez 1.70 eur v prepocte. Nat 95, pre letectku techniku, myslim nesmie obsahovat lieh, koli usadam a rozkladu, nakolko v systeme palivovom v lietadle, sa jedna o priamo odvetravane nadrze, kde by tomu rychlo zatal tipec. Zucastnil som sa rozoberania tych nadrzi v kidlach na UL, kde tankovali obycajnu nat 95 a skoncilo to presne tak, ako skonci benzin z liehom v odvetravanych nadrziach.

Na vatsine letisk, sportovych a aj komercnych, je mozne si natankovat tieto benziny, mozno budu frflat, ale je to o pristupe. Aj do lietadla si mozes predsa zobrat rezervu.. :-)))
DPH a spotrebnu dan zaplatis aj tak, odpocet si asi uplatnis tazko.

www.herbstaero.cz/prodej-leteckeho-paliva...
www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa-lotnicze...
www.letisko.sk/dokumenty/1449135734_0.pdf


06.05.2018 8:45

Re: Štartovanie "jednobuchov"

RedJack
 Veteránista 

Ikona

Dík za odpovede, takýto prehľad o palivách som v živote nemal hoci som vyučený letecký mechanik, ale to len tanku jem a jazdím a viem že moju starú Bol d, Orku keď nechám dva týždne stáť tak je to hotové martýrium naštartovať inak chytá na závadenie o tlačítko.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.