Na to sa nepouzivaju moc epoxydy, ale polyuretanove laky, alebo zalievacie hmoty exotickeho zlozenia.
Lebo ak pouzijes nieco, co nieje urcene na vinutie, mozes tym epoxydom, alebo tuziacou zlozkou poskodit lak na vinuti drotu a spravi to prierazy, pripadne sa to moze rozpustat v horucom oleji.
Ak je to v oleji, musi to odolavat nielen vysokej teplote, ale aj vysokej teplote a oleju, benzinovym param a td.
U nas mame daco, co nam mozu /mohli/ zavidiet aj v zahranici.
Je to VUKI.
Problem je, ze sa to vzhladom na obsah "mnamky" dodava skor na ucely, kde je zarucene, ze sa to spracuje bez nasledkov na zdravi.
Aby ta statorova cievka, sa dobre naimpregnovala, obvykle treba v tom laku vakuovat to vinutie a nasledne to upiect v peci, pri predpisanej teplote.
Doma sa to robi tazko, vakuovanie este ako tak, ale po peceni v trube budu buchty a kralik este dlho citit po tom dialyftalate, ktory nieje vitamin a ani doplnkova vyziva. Ten zapach lokomotivy nevyvanie ani z kuchyne.
Skus si zavolat do toho VUKI, oni vedia poradit a odporucit.
Ale to naimpregnovanie, ak ma byt funkcne, nestaci stetcom, alebo namocenim, to musi ozaj ist do vakua, aby sa odstranil vzduch a ten zalievaci sajrajt, naozaj sa dostal do celeho vinutia rovnomerne.
Nasledne to treba aj upiect. Na to je dobre si zohnat na srotaku nejaku staru remosku, alebo minigril, v najhorsom postaci indukcna jednoplatnicka a nobasilom obaleny stary hrniec, ktory sa po tejto operacii vyhodi.
vuki.sk/impregnanty-zalievacie-hmoty-zoznam
Nevahaj tam zavolat a opytat sa, na co to potrebujes a ake najmensie balenie maju.
|