Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3033 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

Kawasaki en500 vs Yamaha Virago 535 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKawasaki en500 vs Yamaha Virago 535 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
29.05.2017 20:43

Kawasaki en500 vs Yamaha Virago 535

Ahojte klubaci,
kedze som dal na vasu radu, ze mam pozerat radsej po Japoncovi, tak som aj tak urobil. A tu je moja otazka. Uz som predbezne rozhodnuty ale chcem si to predsa len potvrdit :-) vela porovnani na internete som nenasiel resp asi ani ziadne, tak to chcem hodit sem...

Kawasaki en500 vs Yamaha Virago??? Porovnanie vo vseobecnosti kt stroj ma predsa len na vrch?

Dakujem :-)


29.05.2017 21:35

Re: Kawasaki en500 vs Yamaha Virago 535

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kazdy ten stroj, je uz tak trocha dedusko/babicka/..
Ak EN 500, tak jednoznacne z remenom, nie retazou a motorom aspon 35kW.
EN 500 je chopper, minicruiser, ktoremu konstrukter dal motor z jogurta, alebo endura, je to mala svina, pri jazde vo dvoch sa uz trocha trapi, ale on to da.
Je velmi lacna na udrzbu v podstate ak zacne nieco hrkotat, tak za par stovak eur, vymenis, pokial to dokazes sam, tak usetris servis.
Treba kukat najma na volnobezku startera, lebo ked sa rozleti, obvykle dojebe magnetto, stator a aj rotor i karter. Lacna udrzba, pri zanedbani prvych priznakov, je potom draha oprava.
Rozborka a zborka motora je podobna u EN 500 jawe, akorat tam dakto pridal rozvodovu retaz, vodne chladenie, starter a vsetko je trocha inak..
NA tu rozvodovu retaz a primarnu retaz je dobre si dat bacha, ak sa niektory clanok uvolni, rozskrabe z vnutra blok a ani to nieje pocut, je po parade.
Vzdy pri vymene rozvodov, ked je sponovak na konci, treba menit aj tu primarnu retaz.
Motor ide pekne, pokial je dobre zostelovany a najma karbuartory ak su v poriadku.
Prejav motora, je bohuzial jogurtovo-endurovy terba to tocit a krutak prichadza zo strednymi a vyssimi otackami. Idelane pre niekoho, kto zacinal na jogurte a chce chopper.
Ak su v tom ostre vacky, da sa to tocit az do 9000 a ide to slusne, zvuk dobry, len nohy na predkopoch, nezodpovedaju stylu moto a prejavu motora.
Vyvazovacia hriadel, je super vec, moc to nevybruje, je to skor ultrazvuk na zubny kamen.

Virazka je chopper chudobneho, alebo zacinajuceho chopristu, pripadne Slovakistanskeho dochodcu. Pokial kupis jeden, budes jazdit, ked kupis ku tomu polomrtvolu, mas na kuchanie zasobu organov.
Prejav motora je choproidny, ale bohuzial po japonsky, pokial tam nedas jeden karburator z HD, tak je az prilis uhladeny, aj tak to nebude HD.
Kardan je vyhodou, ak si ho vies opravit, obvyklou zradou, su dva uhlove prevody a prvy odchadza nie ten na kolese, ale v motore, najma z dovodu polomrtveho, alebo poskodeneho loziska.
Rozborka je cisto kuchynska zalezitost, motor vojde oholeny aj do tasky Ikea.

Obe moto su uz trocha out, dobre sa vidia stale menej, dojebanych je kopa, ale cena obvykle strasna.
Velke stastie, je kupit po rakuskej dochodkyni, malo jazdenu.

Ak dnes daco stare, tak nech to ma styl. Kombinaciou dvoch, dostanes V styrvalec, napriklad Honda Magna 750 a pod.
Tam je sice galejnicka robota, nastavit aj karbonatky, ale za to to aj slape, este aj dnes celkom slusne.

Keby boli na vyber pre mna, len tieto dve moto, EN 500 a virazka, tak si radsej okuknem nejaku magnu, aby som nakoniec kupil v podobnej cene a lepsich vlastnosti, na miesto kriznika, turistu, napriklad K75, alebo K100 od BMW
Vsetko je z obdobia, 84-89 a dost koncepcne stare, nie vsak lacne.
Keby aj tak uz nic nebolo, tak tu EN 500.
Musela by ale byt cukrikova, do 2000 eur.


29.05.2017 21:52

Re: Kawasaki en500 vs Yamaha Virago 535

Re: Merlin00:

Super taku nejaku odpoved som potreboval :-) no ono je rozpocet trochu obmedzeny a je to moto na naucenie a uvidi sa co dalej ak to zoberie za srdce tak by sa slo do niecoho lepsieho...ale tiez padla volba na kawa en 500


29.05.2017 23:10

Re: Kawasaki en500 vs Yamaha Virago 535

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tentokrát až tak s Merlin00 nesúhlasím (prečo , môžem uviesť , ak bude treba , zajtra) , Virago 535 je oveľa , prízvukujem , oveľa lepšia moto , v skratke - úplne (o dve triedy) iná liga .
EN 500 je z hľadiska súčasnosti ... , no radšej nič .


30.05.2017 0:26

Re: Kawasaki en500 vs Yamaha Virago 535

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: brazel:
No ano, ale virago 535, je podstatne narocnejsie na udrzbu a opravy.
Pred 10-15 rokmi, este bolo spusta nedogabanych a nesku...ych, dnes je to skor naopak.
Vatsinou v poslednych rokoch, sa na tom ucil kde kdo jazdit a po chvilke nadsenia a roznych uprav, to predaval a kupoval vatsi stroj.
To si vyziada dlhsie patranie, hladanie, mimo nasu byvalu ohradu a treba za tym vycestovat, ale aj tomu rozumiet.
Tuto prax si mozes dovolit ty Brano, lebo vies kam ist, mozno ja, lebo som mal kuchnute nejake motory tohoto typu a tak nejak tusim, co ma moze prekvapit, po lusknuti orieska pre cinderellu.
Ak dojde ku nejakej poruche, vzhladom na "dlhovekost" a bezchybnost japonskej klasiky rokov 80tych, ale nieje to prkotina typu upchaty karburator, ale nejake vnutorne zranenie motora, tak sa clove-vlastnik, moze stat nevolnik, ak to zacne opravovat. U tej 535, mam vyrazky, ak si spomeniem na riesenie vymleteho uhloveho prevodu a riesenia nasledkov.
Na ucenie ta EN 500 postaci, vsetko je jednoduchsie.
Aj tak to nieje uplne najlacnejsie vozenie.
Vyrazka je vzduchom chladeny motor, zo vsetkymi vyhodami, ale aj nevyhodami.
Ak to niekto uhnal v teple, kolone a zapche, je to uz nacate a zacina spusta radosti.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.