Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1718 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28634
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17050)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11584)

Suzuki GSX 750F alarm - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki GSX 750F alarm - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

26.04.2017 21:53

Suzuki GSX 750F alarm

Ahojte chalani. Potrebujem poradiť. Kupil som si alarm s dialkovim štartom a dialkovy štart neviem rozbehať. Všetko už správne funguje ale diaľkový štart funguje len ked zatiahnem spojku. Ked spojim spojkovy kontakt tak to na diaľku naštartuje ale táto varianta je samozrejme blbosť kedže takto motorka naštartuje aj zo zaradenou rýchlosťou . Ostali neviužité dva káble na poplašnom a je mi jasne že tie zbývajúce dva sú práve na to ale neviem kam ich zapojiť. Pozrite si na obrázku variantu B a tam posledné dva káble pink a white. neviem kam presne ich zapojiť.
Nenapájaju sa tie dva káble na CDI (nie je to zapalovanie?) Napojil som tie dva kable priamo na kabel spojky a nic to nepomohlo. Totizto ked som tie dva káble prepípal meracom tak vo vypnutom stave alarmu cez ne prechadza kontakt(sú priechodné-spojené), ale ked stlacim dialkovy start tak po naskocení kontroliek su tie dva káble hluché(nepriechodné). . Nevyznám sa príliž v motoelektronike tak ak môžte tak vysvetlujte viac polopate.
Ak vás môžem poprosiť odpovede typu alarm na motorke je riadna kravina atd neriešte. Potrebujem len poradit. Vdaka za pomoc
Pozri obrázok



27.04.2017 13:15

Re: Suzuki GSX 750F alarm

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To je problem, ktory vyriesi jedine system, ktory ti odblokuje dialkovy start len vtedy, ak mas zaradeny neutral a je indikovany ten neutral, nejakym rozumnym /kontaktovym/ sposobom.
Musis jednym malickym rele vyblokovat, pri dialkovom starte kontakty v spinaci spojky a nasledne vyriesit blokovanie v pripade, ze nemas zaradeny neutral.
Ak niesi elektrotechnik ezoterik, tak to radsej nerob. mozes tej masine aj ublizit.
Pridanim malych rele do systemu, sa ti moze stat, ze sa uklepu niekde kontakty na ceste a zdochne ti masina, pripadne ine ficurky sa ti mozu prihodit.
Na to, aby si to vyriesil tak, aby to bolo spolahlive, musis vyrobit nejaku krabicku z kablami v ktorej bude aspon univerzalny plosak, na ktorom spravis ten drotovany zazrak a ked to bude fungovat, tak to zalejes hmotou, ako je vukol, alebo vukit.
Vsetky zasahy, ktore budes na masine robit, by mali byt na konektoroch, jednoducho odstranitelne v pripade poruchy tak, ze odpojis od zvazku to, co si pridal a pripojis tam konektor z klemou, ktorou uvedies masinu do povodneho stavu.
Vsetky napajania musis istit, vsetky kable, kotre riesia nejaku silovu cast, musis urobit precizne.
Lebo ak sa ti dakde predere kabel od startovacieho rele, alebo napajaci neisteny vstup, ako je to v scheme, tak budes jedneho dna mozno zametat velky cierny flak, ktory ostane ako spomieka na motorku, ktora mala dialkovy start.

Pamataj na to, ze ak dojde ku nejakej chybe v systeme a nahodne sa spusti obvod dialkoveho startu niekde, kde mas masinu a nevidis na nu a ona naskoci a bude bezat v uzavretej garazi, hrozia dalsie prijemne problemy, ako zametanie zhorenej garaze a pod.
Ono to nieje uplne sranda, pridat ku motorke system, ktory umozni nastartovanie motora, bez pritomnosti vlastnika, na zaklade niekolkych povelovych impuzov letiacich od klucenky do prijimaca.
Jedna sa o jednocestne ovladnie, ktore nema spatnu odozvu na stav, ktory po spusteni motora nastal.





28.04.2017 11:36

Re: Suzuki GSX 750F alarm

problem je v imobilizerovi dialkove startovanie bez odblokavania nepojde

www.lacneautoalarmy.sk/eshop/zabezpeceni-vozidel...
Dôvod úpravy:

Upravené 3 krát. Naposledy upravil pirates (28.04.2017 11:45)


28.04.2017 11:49

Re: Suzuki GSX 750F alarm

podla schemy ide wihite na spinaciu skrinku a pink ide na cdi

kedze je tam u oboch napisane vypnut drat tak zrejme vypinaju imobilizer
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (28.04.2017 11:53)


28.04.2017 12:07

Re: Suzuki GSX 750F alarm

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Imobilizer sa da ofajcit tak, ze sa z pod spinacky vybere ta cievka a RFID cip z kluca, sa strci do cievky a umiestni niekde vedla. Alebo sa RFID prilepi pod tu cievku.
To nieje problem.
Ale ako som pisal, je to stale nebezpecna vec, pokial nieje obojsmerne komunikujuca ovladacia jednotka, toho alarmu, staci ak v systeme klucenky, dakto stlaci tlacitko a nastartuje to nechtiac a motor bude bezat niekde v uzavretom priestore a je po parade.
Dalsia vec je, ze pokial to nieje zrovna maxiskuter z parkovacou brzdou, alebo skuter, ktory ma mechanicke blokovanie zadnej brzdy hacikom, tak dialkovy start, pokial nieje zaradeny neutral na moto, vytvori aj na hlavnom stojane postavenu moto, ktora bude v rade zaparkovanych vozidiel vytvarat dojem nebezpecnej poskakujucej nastarovanej prisery.

Ako chapem system podobneho systemu u delivery skutrov, kde obsluha pride ku skutru a ak je zablokovana zadna brzda, tak skuter naskoci a obsluha sa nezdrzuje startovanim, len nasadne na skuter a odhackuje zadnu brzdu a frci o dum dal.

Nechapem na co je to dobre u sukromej moto, ktoru clovek vyziva pre radost a tortura vysadnutia a nastartovania masiny, predsa je prave ta uzasna predohra, pred samotnou jazdou, ktora ak niekoho netesi, tak ju aj tak musi absolvovat a potom jazdit.


28.04.2017 13:23

Re: Suzuki GSX 750F alarm

Ridgeback
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Keď to ma funkciu diaľkového startovania, má to aj funkciu diaľkového vypnutia? Pýtam sa úplne vážne. Susedov kocúr sa rád vyhrieva na mojej sedacke. Vidím to podľa odtlačkov labiek. Takto by som ho diaľkovým štartom smrteľne vystrašil, keď nie tak aspoň odplasil, ale potom by som to aj rad na diaľku vypol...


28.04.2017 13:48

Re: Suzuki GSX 750F alarm

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: Ridgeback: Toho kocura viac vyplasi ked nanho žmurkneš cez puškohlad.Ak dobre trafis aj smrteľne😀


01.05.2017 10:40

Re: Suzuki GSX 750F alarm

Re: Ridgeback:
Ano má to aj dialkové vypnutie motora


01.05.2017 10:45

Re: Suzuki GSX 750F alarm

Re: Merlin00:
Nie som si ale isty ci takyto starsi stroj vôbec ma imobilizer. Je to 2000 rocnik.


01.05.2017 16:52

Re: Suzuki GSX 750F alarm

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: patrik0903:
Ty si niesi isty, ale ako to mam ja vediet?
To je moderna masina, mnohe to mali a aj skutre, uz v polovici 90tych rokov.
Jedna sa o RFID cip v kluci, obvykle to byva v plastovom hmatniku kluca.
Pod spinacou skrinkou je taky kruzok, do ktreho ide kabel.
To je snimanie toho RFID.
Zistis lahko bez rozborky, ked mas kopiu kluca, ktory nema ten RFID, ci nastartujes masinu aj neorigo klucikom.
Potom riesit nemusis ziadne ojebavanie RFID.

Ale este raz pisem a na to si davaj bacha.
V tej scheme, chyba-ju minimalne jedna, ale skor dve poistky. Najdolezitejsia je ta, ktora ide priamo od baterie, ako trvaly + do alarmu.
Nedas, mozes mat problem.
Druha poistka, musi ist ku rele startera, lebo opat mozes mat problem.
Poistky + od baterie, musi byt co najblizssie baterii, aby kabel dalej, ak sa predere, vyhodil tu poistku.
Poistka do spustania rele, musi byt u rele, keby doslo ku problemu, ze to zacne blbnut, aby si ju mohol vytrhnut, keby ti ostal stale zapnuty starter.

Ostatne istit nemusis, lebo obvod blinkrov isteny je zvlast, aj ostatne ma svoje vlastne istenie.
Teda asi ma.

Ak teda nemas RFID v kluci, musis v podstate nasimulovat spinacku v polohe zopnute, vyblokovat spinac v spojkovej packe a cele to dialkove startovanie podmienit od kontrolky, alebo spinaca neutralu.

Ak nemas skusensoti z navrhovanim jednoduchych obvodov z rele, alebo podobnym, nepustaj sa do toho. Mozes tej elektroinstalacii ublizit.
Pamataj na to, ze to bude v trvalej instalacii vozidla, trvale pripojene a stale to moze sposobit nejaky problem. Najmensie zlo je, ak sa ti to pokazi niekde na ceste, alebo v tvojej pritomnosti. To mas pod kontrolou. Ale ak sa nieco pojebabre v tvojej nepritomnosti, moze to byt problem daleko vatsi.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.