Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3857 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28546
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17002)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

BMW R12000GS - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW R12000GS - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

15.04.2017 19:00

BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Caute, hned na zaciatok sorry ak sa tato tema uz riesila, ale som na tomto fore sporadicky, nemam prehlad...

No... Po rokoch sa mi konecne podarilo nasetrit nejaky financ a jedina moto, ktoru chcem je velke GeeSo a momentalne sa neviem rozhodnut, ci kupit novsi model uz s vodnikom, alebo nejaky starsi. Myslim ze vodne chladenie je od rocnika 2012 alebo 2013. Ak nie, opravte ma...

Aky mate na to nazor? Vcera som bol zrovna s chalanom, ktory tvrdi, ze starsie modely su spolahlivejsie, minule iny znamy hovoril, ze radsej novsiu ako starsiu. Klasika...

Diky za odpoved


15.04.2017 20:12

Re: BMW R12000GS

Menton
 Skútrista 

Ikona

Ak vzduchac, tak od 2010 (dve skrutky na hlave). Ak vodnik, tak cca posledne dva roky stary, prve mali detske choroby. Kazdopadne, dobra volba 8-)


16.04.2017 15:36

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: Menton: Re: Menton: 2010 rocnik poriesm asi najpravdepodobnejsie...

Dufam ze to bude dobra volba. Ja od motorky vyzadujem hlavne spolahlivost, dufam ze to nebude krok vedla :-)


16.04.2017 16:33

Re: BMW R12000GS

Komko
 Turista 

Ikona

Mas aj alternativu, ci chces vyslovene velke geeso a len riesis, aky model a v akej vybave zoberies?

btw. v nazve temy mas o jednu "0" naviac

Dôvod úpravy: 12l

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Komko (16.04.2017 16:33)


16.04.2017 18:00

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: Komko: :-D 12 000. to je objem kua :-D

jj, GS je sen a riesim rocnik.
Co sa tyka vybavy, tak nemam nejake vynimocne poziadavky. Klasika. Kufre, padaky,vypletane kolesa, vyhrievane rukovate... Toto musi byt, ostatne je bonus.
Co sa tyka elektroniky, tak to ani neviem co je k dispozicii. Este som to nehladal a po pravde ani si na tom nepotrpim.


16.04.2017 18:14

Re: BMW R12000GS

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: miso1099: chces ju v plnej vybave, cize aj s ESA, ver mi ;-) Rozdiel v cene pri jazdenkach je minimalny, uzitok podstatny. Kto nemal, nepochopi....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (16.04.2017 18:15)


16.04.2017 18:19

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: Menton: To je to aktivne odpruzenie, ze? Ako vravim, este som to moc nestudoval, ale beriem. Doplnam poziadavky o ESA :-)

Este nieco co by som mal chciet? :-)


16.04.2017 18:32

Re: BMW R12000GS

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: miso1099: takze takto, vybavu si u BMW mozes kupit ako z katalogu, zaskrtavas polozku po polozke, alebo si kupujes balicky. Uz si nepamatam, ako sa balicky volaju, ale na vzduchaca su tusim tri. Mimo balickov bol alarm, kufre, vyssie plexo a dake krytky. Kazdopadne to maju sikovne spravene, takze ty chces dve veci, ale v balicku mas tri za cenu tych dvoch. Takze potom minimalne na Sk sa skoro vsetky GS kupuju vo fulke = vsetky balicky. Vybava v zahranici a obsah balickov sa moze menit.
Ja osobne by som asi nechcel GS minimalne bez ESA, kontroly tlaku v pneu, palubneho pc, vyhrievanych rukovati, LED smeroviek... A to uz kupis vyhodne zas ako fulku a sme doma... Ale je to tvoja moto...
A urcite si ju vyskusaj, nie je to uplne bezna moto, aj ked na zapade ich je mrte. Fotecky su fajn, ale tie nejazdia...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (16.04.2017 18:33)


16.04.2017 18:44

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: Menton: tie balicky mi spominal predajca v BMW. Bol som sa popytat kolko take GS vlastne v reale stoji, nech mam aspon prehlad co je uz na bazari dobra cena :-D

To co si rozpisal sa mi velmi pozdava. Plus tie kufre, padaky, vypletane kolesa a som spokojny.
V tyzdni hodim Horneta na bazar a uz zacnem tie GS inzeraty lepsie pozerat.


17.04.2017 7:50

Re: BMW R12000GS

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Ked si uz vyhliadnem moto, tak si ju nastudujem tak, ze ani predajca so servisnym technikom o nej nevedia viac. Snivat o BMW GS a nevediet ani o ESA mi pride divne. Ale urcite to potrebujes :-)))


17.04.2017 10:10

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: dreamer: Co je na tom divne? Proste roky rokuce sa mi ta motorka paci, doteraz som na nu nemal, tak som o nej nic nestudoval.
Ja nie som jeden z tych teoretikov, ktory maju nastudovane vsetko na co si spomenies a nikdy si to nekupia. Proste akonahle na nieco mam, tak sa o to zacnem zaujimat.

A dokonca ja som sa na nej nikdy ani neviezol a tiez mi to nepride divne.


17.04.2017 12:07

Re: BMW R12000GS

brazel
 Kávičkár 

Ikona

dreamer :-))) [dobre]


17.04.2017 13:05

Re: BMW R12000GS

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: dreamer: aj si cital to zelene okienko? Vola sa to Motoporadna, na co asi tak sluzi? Chalan prisiel, zalozil temu, chce nieco zistit a ty si prisiel akurat do neho rypat. To mi pride od rozhladeneho chlapa ako ty naozaj divne...

A co na to admin, necha tu ten bordel?


17.04.2017 14:21

Re: BMW R12000GS

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak je to ESA aktívne odpruženie , alebo nie je ? Radšej mu odpovedz na tú jeho otázku .
Lebo na ročník 2010 si už balíčky doobjednávať nebude , to mu už v továrni dorábať asi nebudú .


17.04.2017 15:29

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Chalani nechajte tak. Ved to je normalne chovanie na forach :-)

A uz som googlil o ESA, uz mam nastudovane :-)

Ak by este niekto nieco mal, nejake upozornenie, radu tak sem s tym. Zatial to teda vidim na rocnik 2010, 2011 a samozrejme vybavu budem riesit podla toho ake motorky budu na inzeratoch.


17.04.2017 17:42

Re: BMW R12000GS

NostalgicRider
 Geriatrik 

Ikona

V časoch keď som mal GSA, som všetko riešil tu.... www.bmwgs.cz[i][/i]


17.04.2017 18:11

Re: BMW R12000GS

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: miso1099: nemam r1200gs, ale chvilu som si myslel, ze by mohla byt pre mna - dovod moja vyska, hmotnost, vek a nepretekarske ambicie :-)))
Kamarat mi ju pozical, vyskusal som a povedal som si, ze nie.... Mozno som skusal malo....

Chcem len povedat, ze nestuduj, nepocuvaj zarusene rady! Chod sa na nej povozit a odskusat!
Prechod z H6 na r1200gs nie je moc evolucia, skor velky tresk.


17.04.2017 18:15

Re: BMW R12000GS

na to ESA by som az taky doraz nedaval pokial budes jazdit pohodovu turistika predpisovym tempom, pripadne kavickarenie, ako pises v profile.


17.04.2017 19:09

Re: BMW R12000GS

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Za kazdych okolnosti treba GS v plnej vybave, najnovsie, najsilnejsie, v plnej palbe kufrov ZEGA, alebo Tchoratech, vsetky myslitelne padaky, ochranne krytky. dekle a shutz plechy.
Doplnkovu vybavu ESA, netreba podcenovat, najma doplatkove progresivne pruziny a dalsie veci ku tomu.
Svetla hmlove a hladacie, GPS a najma.. NAJMA nezabudnite na elektronicky posuvac itineraru!

Je uplne jedno, ci stym budete jazdit na kavu, alebo do roboty. Je uplne jedno, ze budete vozit zo sebou varic Primus titanovy a tablety na upravu vody, pripadne antimalarika a serum proti hadiemu jedu, po Blave cestou do openspace a do stareho mesta na kavu. KAzdopadne si moze clovek pred office, rozlozit kufre a ohriat si na pravom samodujnom primuse, na naftu, alebo leteckom petroleji v titanovom hrnceku vodu na vifonku, dokazat tym larvam v openspace, ze nepotrebuje pravy advencrosexual, ziadnu tackovu zavodnu jedalen, lebo je na vsetko pripraveny.
Ide o to, ze ak mate radi znacku BMW, trpite nejakou formou paranoje, alebo OCD* treba kupovat tazke enduro v plnej vybave a pripadne este doplnit aj titanovou lopatkou a pieskovymi pasmi, keby nahodou clovek zapadol niekde v detskom pieskovisku, nieje to sranda.

Pretoze z plne vybavenym motocyklom, si kupujete aj moznost, ze snim budete niekde mat moznost aj cestovat.
Ked si takyto motocykel nekupite, budete potom lutovat, ze ste si ho nekupili, lebo by ste mohli cestovat, ale nemate motocykel...

Podobne je to v pripade, ze ludia byvajuci v panelaku, si kupia tazky offroad, najlepsie pickup so zvysenym podvozkom, sacim snorchlom na brodenie do 2m hlbky a nemaju ani zahradku z polnou cestou. Ale je pochopitelne, ze treba byt pripraveny a pripravenym praje stastie.

*cs.wikipedia.org/wiki/Obsedantn%C4%9B_kompulzivn%C3%AD_...


17.04.2017 19:44

Re: BMW R12000GS

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ná vy nevíte že "len prichystaným šťastí praje?" ;-)

...ale nevedieť nič o ESA a predsa ho chcieť na 12000GS .....priznám sa dostalo aj mňa. [dobre]


17.04.2017 20:17

Re: BMW R12000GS

fazer600
 Turista 

Ikona

Re: Merlin00: [dobre] ;-)


17.04.2017 21:06

Re: BMW R12000GS

NostalgicRider
 Geriatrik 

Ikona

Páni, nechajte toho chalana a skúste mu poradiť kto môže odborne a sofistikovane. Založil tú tému lebo chce poradiť, čo je v poriadku.
Lebo keby založil tému napr. "kúpil som GS a neviem čo s ňou" by bolo tragikomické.
Aj keď to asi poznáme všetci, že keď niečo chcem, mám na očiach klapky ako kôň.
To či už bude jazdiť s komplet naloženou GS po Blave, alebo ju likvidovať v ťažkom teréne je len na ňom.
A to že sa nevyzná je normálne. Nemusí mať celkom prehľad o všetkých vymoženostiach jeho vysnívanej motorky. Postupne sa s nimi určite zoznámi. Pôvodne sa pýtal ktorý model vybrať, či nový alebo starší.
Nech už mu ktokoľvek, akokoľvek poradí, vyzerá to tak že nejakú GS kúpi, snáď sa mu kúpa vydarí. A ak mu "nesadne" možno o pár mesiacov pochopí sám, že to čo sa páči nemusí byť vždy to pravé orechové.
Celkom som zvedavý, ako táto téma bude pokračovať a aký bude nakoniec výsledok.... ;-)


17.04.2017 21:18

Re: BMW R12000GS

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: chyba! Zabudol si na ochranné krytky krytiek!
Re: NostalgicRider: teraz vazne..... som BMW negatív, ale keby som mal kupovať GSKO tak určite starsie/vzduchom chladené. Ten boxer koli tomu chladeniu vodou nejak u mňa stratil význam. A tiež čím je niečo novšie, tým viac výrobcovi šetria na materialoch.
A v prvom rade, keď sa niečo zakladateľovi témy paci tak nech len nesníva ale ide sa na nejaké GSko pozrieť, sadnúť, previezt. Sen a realita sú dve rozdielne veci, vôbec mu nemusí sadnut a môže nakoniec skončiť u úplne inej značky a modelu.


17.04.2017 21:35

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Vyryvaci vyryvajte. Mna to neboliiii :-P :-P

Inak buduci tyzden mam dohodnutu jazdu na kamaratovej GS. Sice 96 rocnik ale aspon cosi. A rozmyslam ze by som este raz nabehol do BMW a dohodol si testovaciu jazdu ale bojim sa ze by som potom uz starsie nechcel :-D

To ze to bude z Horneta kuuurva skok si uvedomujem, ale zasa nemyslim ze to bude problem. Nie som profi ale zasa ani zaciatocnik. Kadejake motorky som mal. Z tych tazsich napr. Varadero, Afriku a pohodka... Polne, lesne cesty som na tom tiez pojazdil.

Ako som pisal. Hornet pojde na bazar v blizkej dobe a po inzeratoch uz čumim :-)


17.04.2017 22:15

Re: BMW R12000GS

NostalgicRider
 Geriatrik 

Ikona

Svojho času Raptor predával peknú GS-ku aj s výbavou....


17.04.2017 23:17

Re: BMW R12000GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tie motorky si tak drzia cenu, ze si kludne jednu kup, pojazdi sezonu a keby ti nesadla, tak predas s minimalnou stratou.


18.04.2017 0:42

Re: BMW R12000GS

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: miso1099:
Nuz ale rocniky oilheadov, z roku 95 po asi 2005, max 2009, su znacne odlisne, od toho, co sa zacalo produkovat neskor.
Ja nechcem byt zlym prorokom, ale nejake BMW som uz veru vykostil.
Novsie BMW nepokladam, teda aspon ja, za velmi trvacne masiny, lebo od istej doby, su az privelmi napchate privela kurvitkami.
Druha vec je a to by som si na mieste nejakeho byvaleho, alebo majitela existujuceho, pripadne o tom postudoval viac, overil a este overoval, ze ja tvrdim, ze novsie stroje, od cca 2012.v. su podla mna ulepene z blata.
Motory ani nie, tie su standardne talianske odliatky, ktore maju svoj nezamenitelny charakter od prveho oilheadu, este z karburatormi, niekedy z rokov 94. Nejake kurvitka, typu gas by wire, by este neboli smrtelne, sem tam mrtvy modulator ABS, je bezna choroba, nie nic co by znizovalo dobru povest moto.
Podla mna ale dost utrpela kvalita pouzitych materialov trubiek a konstrukcneho zeleza na podsedlovkach a zvaranych dieloch.
Nemozem to vsak z uplnou istotou tvrdit, lebo som nic podobne neskumal na novsich strojoch, napriklad XRF spektrometrom, ci je to stale chrom molybden, alebo uz je viac usetrene zelezo. No ja mam dojem a tak nejak nepriamo mi to bolo potvrdene, ze tie materialy su akesi maksie, na novsich rocnikoch.
Mozno to ma nejaky hlbsi konstrukcny zmysel, napriklad znizenie vahy, alebo nejake konstrukcne nuance typu, co sa ohne, to aspon nepraskne, ja netusim.
Ale porovnavat relativne drsnu kovacsku pracu/ rozhodne ale uhladenenjsiu, ako boli stare R80 a R100GS/ z rokov 96, z dnesnymi GSami je dost odvazny pocin.
Ono totiz stasie masiny, sa vyrabali dost na styl "user friendly" alebo "home made service possible". V urcitom case zlomu, sa objavili ale potreby, nielen pre stale novsiu motorizaciu, ale aj pre urcity podiel riadenej spotreby.
V Germanii sa starsie moto, predavali dobre, do vychodnych kolonii EU, avsak v istom case ako rastla kupna sila, tak sa objavila myslienka, ze uz aj v koloniach je mozne predavat nove stroje a nielen to. Aj servis a aftermarket musi z niecoho zit. V dobe pred tym, nez sa obajvili predajcovia specializovany na motocykle BMW, robil servis prevazne skoro kazdy importer, alebo predajca aut tejto znacky. Ale v istej dobe sa vselico zacalo menit.
Tym nechcem povedat, ze by stare bolo dobre, alebo lepsie, ale skratka od istej doby, sa zacali modelove rady motocyklov BMW znacne menit a znacne sa komplikovat. Dovody su ale rozne, nielen masovost a podpora znacky na predaj, ale aj urcity komfort, ktory si v istej dobe, vyziadal trh.
Starsie oilheady, mali isty punc exkluzivity a vo vychodnych koloniach, alebo este len buducich koloniach EU, sa servis pre BMW prevadzal skor v garazovej forme, nie kazdy mal na to, zaviest si moto do AVT Bavaria.
Maximalne tak si kupit to, co sa nedalo v predinternetovej dobe lahko zohnat, teda to, co sa nedalo doprijebnut, alebo nahradit.

Dnes je ina doba. Zakaznik, ktory si kupi moto, nemusi o nej vediet nic, ani ako sa vymiena olej, pripadne meni ziarovka v reflektore. Dolezite je, aby si moto kupil a pouzival ju, neriesil si doma v stodole servis, ale jazdil a neriesil. Raz za cas sa dostavil a odisiel z opravenou moto. To je ekonomika dnesnej doby.
Vyrobit motocykle, ktore budu po samoservise 20 rokov jazdit, bez toho aby videli znackovy servis a diagnostiku, by bola aj v Germanii, zemi mlieka a strdia, cista ekonomicka sebevrazda.
V dobe, ked sa zacali objavovat prve "kacka" teda K75 a K100, sa subezne vyrabali airheady. Skratka vesele 80te roky..
V trhovej ekonomike dob minulych, zvitalizili u vtedajsich zakaznikov, tupe boxery, ktore neoplyvali nicim vynimocnym, len svojou trvacnostou a jednoduchostou. Ja som Kacko servisoval a jazdil a pripadalo mi to znacne prekomplikovane a zlozite, tak nejak bez emocii a navyse straasne odporne vyzorom. Skratka lietajuca tehla. Ked som objavil krasu boxera oilheadoveho, tak som utrel slzu a vysmrkal sopel, zmieril som sa zo vstrekovanim boxera a pochopil, ze hosrsie uz bolo a lepsie asi nebude. Ale ako bezi cas, tak stale nemam pocit, ze by sa stal zazrak, ako koncom 80tych rokov a este bola sanca, ze BMW sa niekedy vrati ku kovacskej forme motocyklov a bude nejak sa snazit zjednodusovat nejaku modelovu seriu a vytvori nieco, ako boli serie Oilheadov v 94, ktore boli viac menej kompatibilne a dielovo zamenne, vykostitelne a resucitovatelne podomacky.
Neumoznuju to v prvom rade normy a predpisy europske. A to je ina kapitola.
Niekde sa skratka ten vyvoj a evolucia musi prejavit. No v neposlednej rade, to musi aj niekto zaplatit.


18.04.2017 8:48

Re: BMW R12000GS

Komko
 Turista 

Ikona

Pripajam sa k nazoru, ze OP by si mal najskor o svojom sne co to nastudovat a nasledne, by sa mal konkretne opytat, ci chyby/vlastnosti/veci, ktore si nasiel su show stopper, ci to a to je dolezite mat atd.

Zacal si velmi vseobecne, co nemusi byt nutne zle, ale vo vlastnom zaujme -> teda ak mas realny zaujem kupit si dobre moto a nie sopu, by bolo vhodne si to fakt poriadne nastudovat.

Drzim palce s vyberom


18.04.2017 11:43

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nostalgicrider - už je preč :-~ :-(

podla mňa netreba chalana hneď dojebávať zato že mu ušla jedna nula a nevie z hlavy čo je to ESA. Na začiatku vedel že chce GS.

Zaznem tu jeden velmi rozumný názor. Prechod z H6 na r1200gs nie je moc evolucia, skor velky tresk.

podvozok na adventure turistiku jeden z najlepších, brzdy vynikajúce, jazdné vlastnosti nadpriemerné ale ten boxer skrátka svojím prejavom nemusí sadnúť každému

keď nájdeš nejakú nádejnú možme ti ju tu odborne "opičovať". Ak chceš dvojvačicu tak v Due Fratelli majú jednu za 9 litrov a neni to úplné holátko.

p.s. ESA je vecička ktorú určite chceš. Súhlas s Mentonom.


18.04.2017 12:19

Re: BMW R12000GS

sa z toho esa nezblaznite.


18.04.2017 13:09

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Ta ESA je fakt rozporuplna vec. Na tomto sa asi nedohodnete :-) Inak ja som vedel ze GS ma elektronicky nastavitelny podvozok, jazdne mapy a neviem co. Len som nevedel ze sa to vola ESA... ;-) ;-)

Uz ani neviem co by som este povyzvedal. Precital som za poskednych par dni X for a clankov a mam myslim jasno co chcem.

Este ma napada jedna vec ale to je taka prkotina ze ma s nou poslete doprdele :-D :-D


18.04.2017 13:13

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

miso1099 tak teda asi fakt si nieco precitaj nez napises :-)))

vzduchom chladene GS nema ziadne "jazdne" ani palivove mapy.
ESA system je system elektronicky nastavitelneho podvozku a nema nic spolocne s vykonom motora.

tento system nema automaticky kazda motorka a ma ho len ta kde si to clovek pri objednavke priplatil.. ;-)


18.04.2017 13:19

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: raptor: dobre dobre.

To teraz budem zasa citat, ze som napisal cosi navyse :-D :-D


18.04.2017 13:55

Re: BMW R12000GS

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Cele to zacina byt zaujimave, z mojho pohladu. :-O
Z Horneta na GS12.
Planovat polozit na stol 9 - 12 tisic a takato diskusia...

Mam obavy, ze budes bud prekvapeny, alebo sklamany a mozno budes vynimka. Vies presadnut z Honda Civic 1,8 vtec do Nissan Pathfinder V6 diesel moze byt zmena. Sorry za taketo prirovnanie, ale tak mi to pripada. ;-)


18.04.2017 14:09

Re: BMW R12000GS

marceld
 Turista 

Ikona

Zdar! Ja mam konkretne jednu, keru ti tu kolegovia zrovna neradza - a sice jednu z tych "prvych" LC - 2012/2013. A jak inac - full.
Ano, ma slaby krk - dokupena a domontovana vyztuha. (temu dizajnerovi bych za ten origo sroub s tym ZESLABENYM prierezem pod zavitem zlomiu ruky. Trase - tlmic sem nedorobiu - netrase az tak, zaradovani jednicky ze stoja je casto rana, ze sa seci ohlednu :-) (ale s tym moc nevykoumali soudruzi ani neskur - ten olej tu stlacenu spojku proste bere sebu a pri radeni do 1 mosis ti lamely s tu hriadelu proste zastavit..synchrony vylepsit?)

Kurvitek je tam habadej, no nemjeu sem s nu za 4 roky "az taky" problem. Sice sem najezdiu asi 25 tkm :-) a moc sem s tym nenaskakau off, ale spolehliva je.
Este furt to je "Stand der Technik"..
ESA - veru, uz len na dalnici A4 do Vidna, ked mines odbocku na Flughafen je "betonka" skoro az po Knoten Prater. A veru za jazdy v 130 - 140 zmena pruzena NORMAL na SOFT - je nebe a dudy - vysmita huba :-)
Tempomat - ano - z casu na cas. Pri dlhych strekach na nezaplaceni. LEDKOvy predny reflektor - tym dalkovym svetlam sa da vytknut - proto vela ludzi dorabja 2 dodatocne LEDky - ja este nemam. ABS, ESP - pocit vjecsiho bezpeca na mokrej cesce - patri uz nejak k temu.
Alarm - zacina sa "kurv.." spusta neopodstatnene poplachy - ALE zatad seci tvrdza, ze to je slabu baterku, no este tam mam tu puvodnu - 4 rocnu.

Tak jak tak, je to delo. Drzim ti palce - nech si uz vyberes hocico, nech sa podari!


18.04.2017 14:09

Re: BMW R12000GS

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Osobne si myslim a tvrdim, ze ak ma typek skoro 30 rokov, blizia sa Kristove roky, treba si spravit radost.
Jednoducha rovnica je : Chcem daco, mam na to, kupim to.
Lutovat nemozem potom, ked sa v prvej bahnovej kaluzi vymlasknem a nedvihnem to.

Ja osobne by som to videl celkovo na nejaky scrambler od BMW, teda ak by sa dal okufrovat.
Toto musia poradit skusenejsi a modernejsie zamerany geekovia a nerdi.

R nine T, drapakove galose mu obut, nech to vyzera JRD friendly, za dazda na kruhaci sice asi obcas bude kukat do predneho svetla, ale furt lepsie na scrambleri tlacit nosom reflektor, ako skulavemu hrochovi tahat z pod papule hlavu.
Lebo ak ide o sezonne vyuzitie a blbnutie v ramci vozenia okolo komina, alebo kusok dalej, tak velky hroch bude po case stat doma v garazi a clovek sa bude blbnut na nejakom prdkostroji, ktory tolko nevazi.


18.04.2017 14:28

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: kankoXF: a ta zmena medzi civicom a pathfinderom je vacsia ako medzi civicom a dodavkou na ktorej normalne jazdim? Ja neviem o co ti ide? Nemam meter sestdesiat a 50 kil aby som sa jej l mal bat. A tiez na to zrovna nazaciatok nemusim do kufrov naprat 50 kil a ist sa vozit do offroadu.
Ved normalne, zvolna, naucim sa...

A co mas proti tomu ze je tu diskusia? Sme na diskusnom fore o motorkach, ci?


18.04.2017 14:40

Re: BMW R12000GS

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Re: miso1099: nechap ma zle. Snazim sa poradit v zmysle: Budes mat sok z H6 na gs12 ak si sa este na gs12 nevozil.
V tomto ti neporadime, nevysvetlime. To musis vyskusat....

Ano, presadnutie z civica (benzinoveho) do dodavky je zmena skoro vo vsetkom...


18.04.2017 14:43

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Marceld, Merlin dik za komentar a nazor.

Proste ako som pisal. Je to sen a chcem si urobit radost kym tie prachy neminiem na ine.
Ako ja som uvazoval aj nad inymi velkymi endurami ale mne sa za boha nic ine nepaci.
Ktm je viac offroadova a hadam aj drahsia nez gs. Triumph Tiger tiez podobne drahy, dizajn mi nesedi a bohvie ako daleko je servis. Honda Crosstourer je taka nemastna neslana a vraj dost kazova. Versys opat dizajn a taliana nechcem tiez ziadneho. Taliana mam auto a staci :-D :-D
Este je cosi?
Yamaha? Neviem meno, ale to je taka koza vysoka do terenu. :-)

Nesedia mi tie ostatne proste... :-(((
Ak niekto ma spomenute moto, neberte moj komentar prosim osobne. :-)


18.04.2017 14:50

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mišo ak pri yamaha mas na mysli SuperTenere 1200 tak je to motorka pre nižšie postavy s vačšími svalmi ako treba na GS.

Žeby sa CrossTourery kazili tak to teda si vôbec nemyslím, a ak sa ti radový štvorvalec zdá nemastný neslaný tak pri boxery ešte len uvidíš tu diétu. :-))) :-D

KTM sú jazdenky v zásade lacnejšie ako GS.

To že sa ti tá motorka páči je jedna vec, ale dobre ti radia.. najprv si ju niekde skús.
Ja som sa ku GS dostal opačne - mne sa 1150 sprvoti turbonepáčila a kúpil som si ju kvoli pocitu z jazdy...

A zas poznám ludí ktorí boxer hodnotia ako "traktor" a neberem im to... je to taký špeciálny motor.. alebo ho miluješ alebo nenávidíš. ;-)


18.04.2017 14:56

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: kankoXF: ved v pohode. Ja chapem ze to bude zmena ale to presne chcem. Chcem si sadnut na moto s vystretym chrbatom, chcem mat pred nosom stit a nebyt zasraty od much, chcem si to obcas strihnut po polnej ceste, chcem mat kufre aby som si tam napr nahadzal oblecenie ked pojdem dalej, zmeni sa pocasie. To su tie zmeny a tesim sa na ne :-)


18.04.2017 15:04

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: raptor: o tom crosstourery som cital forum, ale tiez moc neverim ze sa kazia.
Nemastna neslana bolo myslene na celkovy vzhlad. Taka nuda :-/
Inak co sa tyka vykonu, tak to nie je vec na ktoru sa zameriavam. Ja som skor kochač a supersportakov nemusim :-D :-D

Na tu Tenere este ppzriem


18.04.2017 15:22

Re: BMW R12000GS

Komko
 Turista 

Ikona

XT1200 je fajn motorka.
Ma kardan, ktory aspon podla internetov sa nekazi, taktiez, netrpi na nejake detske choroby a da sa taktiez kupit s elektro podvozkom.
Jediny "problem" co ma je ten, ze na 2ke a 3ke je tam citelny pokles vo vykone, ale da sa odomknut a nasledne si uzivas plny potencial.

Pomerne prehliadana motorka, vela ludi si zvoli bud geeso alebo 1190 adventure, elbo maju svoje specifika.
SuperTenere ponuka prienik oboch svetov a robi to celkom dobre.

Ale jasne, ak chces geeso tak si proste kupis geeso :-)


18.04.2017 15:30

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

komko - podla mna na to že má XT1200Z nadváhu cca 20- 30 kg oproti GS (voda/vzduch) sa Tenera predáva celkom slušne

problém vidím skor tam že ak chceš XT1200Z s elektropodvozkom tak si na cene o 900€ vyššej za ktorú si kúpiš nové BMW GS-LC v social pakete. A vačšina ludí v takomto prípade elektropodvozok celkom rado vymení za logo.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (18.04.2017 15:31)


18.04.2017 15:32

Re: BMW R12000GS

xnewstedx
 Turista 

Re: miso1099: Ak spikujes tak sa pozri na adv forum sekcia advrider.com/index.php?forums/gs-boxers.3...


18.04.2017 15:39

Re: BMW R12000GS

Komko
 Turista 

Ikona

Re: raptor: jasne, mozem sa mylit, presne cisla nemam.
Hodnotim skor na zaklade tych nekonecnych tem -> GS alebo Adventure pripadne teraz bude kus mutit vody este Africa.

S cenou mas pravdu, je ich pomenej a cenovo su inde ako klasicka tenerka.


18.04.2017 15:41

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Ze social paket :-D

Ked pridem domov omrknem veru tu Yamahu lepsie. Na telefone je to onicom.

Ja som inak tou vysokou kozou myslel to mensie tenere. Na SuperTenere som popravde pozabudol.



18.04.2017 15:50

Re: BMW R12000GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ked chces GS, tak si nekupuj Tenerku a naopak... Kupis nieco ine a vzdy ta to bude srat, ze preco si si nekupil motorku, ktora sa ti paci.

Mne osobne GS-ko nesadlo, ale skusal som len velku kravu GSA. Tusim som jazdil aj na obycajnej, na 800vke urcite...ale to je uplne ina motorka.

Smerovky na tom (GSA) neviem do dnes hadzat, ani jazdit na tom neviem... Je to asi jedina motorka na ktorej ked musim niekam ist, tak mam z toho stes :-D Normalne sa musim sustredit na jazdu/ovladanie motorky, co sa mi pri inych nestava... Ono je to taka nemotorka.
Ale kazdy, kto na tom jazdi, tvrdi, ze na GS si zvyknes po zopar tisic km... a ked nezvyknes, tak predas (vela nestratis) a budes mat odskrtnutu ciarocku, ze si mal motorku, po ktorej si tuzil.

Zivot je kratky na to aby si si kupoval motorky z rozumu...to by si nakoniec asi kupil auto...
To je ako keby si mal frajerku, ktora je aj pekna, aj dobra, aj sa postara, nezlosti, len ju nelubis. Aj motorka bez emocii, ktora ti aspon obcas nepolezie na nervy, ta omrzi...


18.04.2017 15:54

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Komko - nuž nová Afrika je velice velmi podarený motorrad...


18.04.2017 15:57

Re: BMW R12000GS

Komko
 Turista 

Ikona

Re: raptor: Ano, to je.
Asi bude treba pockat, kym sa vychytaju muchy, ale urcite ma buducnost :-)

Re: janoval: suhlas, treba si robit radost


18.04.2017 15:59

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: janoval: dik za rozumny nazor.

este nejaky ten rok dozadu bol plan Advanture a nic ine. Potom som si na to sadol na vystave tak som hned menil nazor :-D to je riadna kurva velka, male auto. :-D


18.04.2017 15:59

Re: BMW R12000GS

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Nie ze by som bol nejaky tazky idealista, ale na afrike sa vyskytnu nejake zavaznejsie muchy len sotva..


18.04.2017 16:45

Re: BMW R12000GS

Menton
 Skútrista 

Ikona

Na tejto diskusii je horkovtipne, ze by to mala byt Motoporadna, kde by sa mali zapajat ludia s realnymi skusenostami, co chcu poradit. Avsak zo zapojennych cca 15 diskutujucich maju s R1200GS relevantne skusenosti (viac ako napr. 10.000km) len traja. Zvysok sa vyjadruje na zaklade "cital som na internete, pocul som od kamosovho znameho...", co ma, zial, aj patricnu vypovednu hodnotu. A tak je tu z toho len dalsia krcmova prekaracka na urovni kecov o politike, zenach, ci futbale, lebo aj v tom ma Slovensko "odbornikov" za dva kyble. Uroven tohoto portalu robia hlavne diskutujuci. Pochybujem, ze si niektora "trafena hus" vstupi do svedomia, ale skusil som to... 8-)

Re: Merlin00: to o tom terennom SUV pred panelakom v Petrzalke sedi na tvojho bracha, to bol gol do vlastnej branky :-D


18.04.2017 16:52

Re: BMW R12000GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...poculi ste slovo vodica Vespy :-D :-P


18.04.2017 17:18

Re: BMW R12000GS

Komko
 Turista 

Ikona

Re: Menton: Nuz, zadavatel temy to nema ani nacitane, ma "len" sen :-)
Aj dobre nasmerovanie pripadne nazor, s ktorym sa moze/nemusi stotoznovat nemusi byt na skodu.

Pozitivne je, ze sa to moze rozhodnut ignorovat, ak by to bu nebolo, mozno by to bolo viac "cistejsie" a podla tvojho gusta, ale to necham na zadavatela temy.

btw. na webe je toho tolko -> od profi recenzii cez uzivatelske recenzie, problem trhreadov, cestopisov ktore nemusia koncit pre moto uspesne atd, ze staci stravit par hodin, spisat si aspon teoreticke pre a proti a ist sa previezt.

Bez toho, aby si ju osahal ju aj tak (hadam) nekupi


18.04.2017 17:35

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: Komko: vies co, ja som spokojny s priebehom diskusie. Chodim casto na HIFI forum a tam je to plne arogantnych debilov :-D tu je to pohodka

Kokos a co to znamena mat nastudovanu motorku? Cosi som si pocital za posledne dni, myslim si ze uz viem co chcem, co mam vyzadovat a to ze nepoznam technicke detaily dopodrobna... Co ja viem. Sak pri kupe povyzvedam.


18.04.2017 17:42

Re: BMW R12000GS

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Vidis Vláďo, v podstate to tu kazis ty :-))) ;-) . PEACE


18.04.2017 19:11

Re: BMW R12000GS

mendo
 Edvenčr 

Ikona

Miso, ked chceš vymeniť bedne tiež si ich najprv ideš niekde vypočuť či ti vôbec sadne zvuk, tak isto by som to spravil s moto . Ako starý hondista si nerozmýšľal nad Afrikou?


18.04.2017 19:22

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: mendo: jasne ze aj afrika ma napadla, len ze to je moto skor na offroad.

A ako tu niekto spominal, aj tak by som mal GS stale na mysli a keby mi naaahodou nesadlo, tak pojde na bazar.


18.04.2017 19:42

Re: BMW R12000GS

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Menton:
Nebudem sa vyjadrovat ku mojmu bratovi, lebo sme kazdy iny.
Preto ze GS predal a kupil si neviem kolkaty HD v poradi, tak si nemyslim, ze by on poradil. A ze na tom GS aj daco pojazdil, viem zasa ja. Najdu sa tu starsie clanky, ako isiel 1800km na jeden zatah, takze "volaco malo" odjazdil.
Robova atlantická anabáza, alebo „Eneme, veď ty nejdeš do Mníchova, ale z Mníchova“
Enem O.T.R.A.* aneb 2020 Slovenských
Nechcem sa zastavat mojho brata, ale to co je pre niekoho jednodenny vylet okolo komina, moj brat obvykle povazuje kratky vylet na supu ist niekde sa navecerat, len tych kilometrov spravi aspon 600, po robote na vylet niekam..
Ale ja, ako dvorny mechanik BMW /opravujem na dvore/ a to aj tu bratovu som mal na gurtniach na konari, tak viem, ze to bola este z tych kvalitnych.

Podla mna, nastudovanu nejaku motorku ma ten, kto na nej jazdil aj ju oprovavoval. Cim viac najazdil a cim viac opravoval, tym lepsie ju ma nastudovanu. To si moze dovolit povedat napriklad o BMW GS AWIA, ktory ju aj prerabal, na ikonu svojej potreby.
Vsetko ostatne, je len teoria a kecy.
Za seba viem, ze GS nechcem. Lebo na bezne vyuzitie je mi na figu.
Do terenu, kde chodim pravidelne aj zo zenou v zadu a nalozeny, mi staci R850R a gumy metzeler lasertec, aby som po sotoline a blate neplaval na uplne scestnych a cestnych gumach. Su to len kratke okamihy par km, na ceste do zahrady. Zvysok je 90% asfalt, mesto, okresky, sem tam dialnica.



18.04.2017 20:08

Re: BMW R12000GS

salli
 Turista 

aj tak nazor na gs c zmeni v dobrom alebo zlom po skusobnej jazde,.na dizajne sa nevozime. :-D


18.04.2017 20:35

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

Re: Merlin00: tak to potom nemam nastudovanu ani terajsiu motorku, ktoru mam asi siesty rok :-D okrem zakladnej udrzby, olej, brzdy, sviecky som tam ted neopravoval nic :-D nebolo treba

Dufam ze nova motorka bude rovnako spolahliva :-)


18.04.2017 21:00

Re: BMW R12000GS

duggo
 Kávičkár 

Ikona

kiez by zakazali internetovat pocas pracovnej doby, motoporadne by hned vyzerali inak...

za mna, chod sa na nej povozit, gs a hornet je mega rozdiel vo vsetko asi co sa da.
Posledne rocniky vzduchacov su drziaky, kup taku, ktora sa ti bude pacit. Ja mam 1150 tku 10 rokov a neopravoval som na nej jediny srobik ako ani nepoznam, ze by niekto nieco zavazne opravoval na 1200. Iba tu na motoporadni, sa vzdy dozvedam kopec noviniek. To ze ESA dokazde prestat fungovat po cca 70 - 90 tisic km je uz dufam kazdemu jasne a zaradili sme to vetci uz konecne do normalnej doby jej vydrze a nie, ze pokazila sa mi ESA je zlaaa je to smejd a podme sa o tom porozpravat :-)


19.04.2017 8:02

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ja by som len doplnil - ESA to je vlastne tlmic ktoreho charakteristiku nastavuju servomotory

malokedy sa pokazi ESA, na 95-99% je to o tom ze klakne tlmic ako taky. Nuz a ked si niekto mysli ze ak nebude mat ESU tak tlmic klasickej konstrukcie je po 70-90tisic km v poriadku tak.... :-))) :-D


19.04.2017 9:09

Re: BMW R12000GS

myslim, ze vymenit klasicky tlmic je asi ina kava, ako ten s esa (financne, neviem, len myslim, nemenil som).

ja som len chcel povedat, ze mat na motorke esa je fajn, ved preco tam nemat co najviac vybavy a vychytavok, rozhodne to prida. ale keby som mal dobru ponuku na motorku, kde to esa chyba tak by som ju kludne kupil a nerobil si z toho tazku hlavu, pokial som naozaj len pohodovy turista.

a v pripade novej moto sa asi iba za esa priplatit (alebo iba ho z vabavy vynechat) neda, je to v baliku aj s inymi vecami, takze asi ano.

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 2 krát. Naposledy upravil boombastic (19.04.2017 9:12)


19.04.2017 11:55

Re: BMW R12000GS

copo
 Edvenčr 

Ikona

mam otazku na odbornikov na GS su uz konecne tlmice na nich servisovatelne? Myslim vymena oleja, gufera?


Ja osobne ak by som isiel do novsieho GS urcite bez el. podvozku, na cestne vozenie GS. Mam sice stare GS 1100 masina v pohode vsetko dobre podvozok turistika, pojazdil som kadejake tereny, lahke, tazke, rally na tej moto vsetko sa da.

No po kupe KTM som si vravel ze kua ako som mohol na tom jazdit v terene, ono to GS teren preslo ale ten telever, paralever neni na to dobry, uz mi kolkokrat aj vadi ze len na GS si dam lahku polnacku.

o KTM 1190 neuvazujes? Sice spata moto oproti GS ale take univerzalnejsie moto.

Ideal mat moto doma vsetko, tak som si to tak zariadil. GS turistika, KTM univerzalne a este aj 100kilove kladivo na CC


Za mna osobne teda:
GS bez el podvozku, radsej taku a ked tak das new tlmice servisovatelne hyperpro Raptak ti nejake doda. Pokial nebudes jazdit teren ani nemusis nic nastavovat zakladne nastavenie OK. Ak si das polnacku zoskocis z moto prstom len potocis koleckom a mas nastavenie za par sekund, ziadne naradie k tomu nepotrebujes.

Ak ESA a uz ma bmw tlmice servisovatelne tak kludne aj to, olej po XX tis km musi byt v tych tlmicoch na sracku.



19.04.2017 12:09

Re: BMW R12000GS

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: boombastic: zase take tragicke to nie je, pri rozdiele ceny jazdenej moto s ESA a bez bude aj znacny rozdiel a ten rozdiel je mozne ze je cena napriklad noveho setu ktory byva zvedca okolo 1000e u bmw. A tie tlmice musia byt po smrti po tych km co maju najazdene, oleja v nich musi byt len mastna voda.


19.04.2017 12:37

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copo origo tlmice na GS (aj s ESA systemom) su servisovatelne odjakživa

napr. prochymoto v Čechách si na tom založil biznis, robí to za rozumný peniaz (však keby nie tak si v Čechách neprdne) a robí to už roky..

co sa tyka nastavenia tlmica bez ESA systemu tak to neni len "pootocenie koleckom"

..vzadu mas este aj skrutku na prietok oleja a vpredu musis maturovať s takým špeci klúčom aby si mohol nastaviť predpätie (ak ma pamat neklame tak na sérii vpredu sa da len predpatie nastavovať)

čo sa týka mňa tak ako som ESU nikdy nechcel tak teraz na ňu nedám dopustiť... niet nad ten pocit keď si luxusne s gombíkom nastavím komfort na dialnici a motorka žehlí všetky nerovnosti a keď príde horský prechod tak si to pritvrdím a správanie motorky sa úplne zmení

ABS a ESA sú jediné dva systémy bez ktorých GS u mňa výrazne stráca



Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.04.2017 12:38)


19.04.2017 13:07

Re: BMW R12000GS

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Nova 1200 GS LC na dialnici fingovala jedine s ESOU na HARD, inak sa dost vlnila :-~ mal som bocne kufre, tak mozno tomu pomohli, ale fakt to prestalo vlnit jedine s esa na hard, inak sa na tom moc nedalo na dialnici jazdit. A neviezol som sa na nej 500 metrov ale 4000 km. takze otestoval som ju celkom dost. Ako ani s ESOU na SOFT po terene, vacsiu hojdacku som nezazil, dakedy nebezpecna jazda, pri cestovani je ale ESA nenahraditelna, ako pise raptor.
ESA nesluzi ale len na nastavovanie tlmenia, ale aj na upravu zdvihu, ked vazis 130 kg, alebo vezies spolujazdca si nastavis a motorka sa neplazi po zemy bruchom, ale pekne sa ti zdvihne do vysky. Vsak ale uz no, 1200 diskusii a testov je o tom tak studuj.


19.04.2017 14:33

Re: BMW R12000GS

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

raptor s tym servisom odjakziva ohladom ESA to nie je tak celkom pravda.. ;-)

ja som mal 2008 model a tam sa to servisovat vobec nedalo.. :'( .


to, ze ti niekto odpali neservisovatelnu hracku za servisovatelnu este neznamena, ze je to vsetko ok aj po repase...riesil som to, a nakoniec po zvazeni pre a proti som dal od toho ruky prec.....jedna z veci v rámci rozhodnutia bola aj rady strojarov pri vysvetlovaniach pre a proti..ale skratim to....urezat tlmic a riesit tam novy blend skrutkovacou maticou na motorke co nevazi 100 kg je podla mna risk pri dalsom jazdeni...len sa cudujem sudruhom z BMW, ze to nenavrhli ako original suciastku, ktoru by sa dalo normalne repasovat bez rezania a podobne.


Za mna ESA napriek vsetkemu pri kupe moto urcite ano, kto to raz vyskusa pocas jazdy, tak sa toho asi nevzda [dobre]


19.04.2017 14:52

Re: BMW R12000GS

Re: dzefe: tak ja som asi ta vynimka potvrdzujuca pravidlo, ktora sa esa bez problemov vzda.
nejsom asi spravny motorkar, alebo pretekar, alebo fajnsmeker, ale na zaciatku som aj ja cvakal, prepinal, skusal, pozoroval a nakoniec som zapol komfort a na tom som bez zmeny najazdil desiatky tisic kilometrov celou europou.


19.04.2017 15:29

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dzefe - nezaregistroval som JEDNU stažnosť na tlmič vyservisovaný v prochymoto metódou ktorú si uviedol.

Jedna vec su teoretické strojárske poznatky a druhá vec je prax. ;-)


19.04.2017 15:50

Re: BMW R12000GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja som zas pocul/cital len o jednom, co si dal repasovat tlmice na GS-ku a hned mu jeden aj praskol.... kde to daval robit netusim....
BMW R1100GS s podvozkom Touratech Suspension - prečo


19.04.2017 15:55

Re: BMW R12000GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Na druhej strane to vyzera, ze novsie tlmice sa uz daju normalne rozobrat ako u vsetkych normalnych motoriek. Tak ze s repasom by nemal byt problem.

Pozri obrázok

Dôvod úpravy: este jeden lepsi obrazok

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (19.04.2017 15:59)


19.04.2017 16:21

Re: BMW R12000GS

miso1099
 Edvenčr 

ESA diskusia v plnom prude

Keby sa dala vlozit anketa ci ESA ano alebo nie... Celkom by ma zaujimal vysledok :-)


19.04.2017 16:39

Re: BMW R12000GS

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja mam na KTM elektronicky ovladany podvozok, je to super vec. Velmi lahko sa na to zvyka. Zakruty nastavim na sport, rozbite cesty v meste na komfort... Podobne ak idem niekde nabaleny, alebo s ladvinkou...

Ale keby bola v ankete otazka, ci by pri kupe motorky zavazila vo vybave ESA, tak moja odpoved by bola: nebral by som na to ohlad.

Da sa bez toho zit a ked nie je clovek uplne lenivy a lavy, tak si ten podvozok naklika a ma dokonca moznost presnejsie si nastavit ten podvozok, pokial vie co robi. A tiez o jedno kurvitko na motorke menej.


19.04.2017 17:03

Re: BMW R12000GS

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: ten servis ale neni to origo ako to bmw u moto povodne planovalo? Je to len kvalitnejsie samodomo ktore funguje, tak si to myslel? Lebo co viem tak tlmice bmw davalo jednorazove.

co sa tyka nastaveni myslel som napriklad hyperpro EMULSION, ja osobne nepotrebujem ziadne naradie k prestaveniu tlmicov. RESERVOIR tam uz treba naradicko

urcite je lepsie tlacitko ked sa da.



19.04.2017 17:11

Re: BMW R12000GS

dzefe
 Edvenčr 

Ikona

raptor
Jedna vec su teoretické strojárske poznatky a druhá vec je prax. ;-)??? :-O :-O :-O

Janci, keby som ta nepoznal osobne, tak sa len pousmejem... :-D

Strojari su moja rodina... :-D ....Ak mam byt konkretnya a zujima ta to do detailu, tak moje otec, moj ujo a este dvaja pani strojar Ing mimo rodiny.
Cely zivot pracovali v strojarnach v MT, nejak asi maju akuaa taku prax uz len z pohladu tych rokov co tam odmakali....teda ak sa neflákali podla toho, co si mi tu naznacil ;-)

A keby som to aj vylucil ako argument. Moj otec tych opráv pruzeni a matic povyrábal habakuk na auta a aj motorky. On bol prvy, co mi to navrhol, ze to takto dame doporiadku a bude to slapat. Ja som v tomto bol od zaciatku negativne naladeny a poviem ti pravdu, dlho som s tym bojoval, ci to bude ok alebo nie. Mohol som to mat zrepasovane zadarmo a verim tomu, ze moj tatko by ma urcite nedal do pozicie ze mu to je jedno, ako to zrepasuje pre nejakeho klienta. Asi nepotreboval riesit dilemu, ci mi to niekde neklakne po ceste....v tomto mu asi verim viac, ako hocikomu inemu....

K tomu, co napisal Janoval - to iste mi po case povedal otec, moze sa stat, ze to praskne, moze sa stat, ze to udrzi, zalezi, ako na tom budes jazdit. A verim tomu, ze moj otec a Janoval sa urcite asi nepoznaju, ze by sa niekde rozpravali na pive o danej veci :-)

Ked to skratim....odpoved na vypoctoch v strojarnach bola, ze ta stena materialu nie je stavana na blombovaciu maticu, preto je to nerozoberatelny kus a musi sa vymenit kus za kus pri poruche....Vtedy otec povedal, ze to riskovat nebude a nerozoberieme to...preco?..lebo zataz moto, váha, kufre ..atd atd atd...

Vyriesil som to inac vdaka FMoto a hlavne Arpimu, ked tam este pracoval - to je ale ina tema a ja mu za tu vsetku snahu dakujem, pretoze ma ta vymena nestala vobec nic a motorku som mal uz po zaruke.


19.04.2017 17:15

Re: BMW R12000GS

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: duggo:

ja mam stary kram, hyperpro podvozok skvela vec za slusne peniaze. Podobne na dialnici mam odsledovane, proste tlmice musia byt pri vyssej rychlosti nastavene na rebound na max tak je to ideal, vlastne aj pri sportovejsej jazde, v terene soft neskutocne kopci masina teren.

To co opisujes na dialnici moj nazor ze to sposobuje je telever, masina je rychlostou tlacena k ceste tak ako to robi telever ze sa snazi dokonale kopcit teren. Kufre sposobuju to ze sa snazia naporom vetra masinu rozvlnit a telever ak mas tlmic nastaveny na soft pohodlnu jazdu to rozvlnuje, vtedy ma tlmic rebound tlmica hlavne robit pohodu tlmenia nerovnosti. Na rovnejsich usekoch, na soft rychlost zatacky na paradu len potom je motorka na soft uhupana ale podvozok funguje. Nema to proste rado rychlost, rovinky, kufre


19.04.2017 17:28

Re: BMW R12000GS

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor:

prochymoto ak si myslel p. Prochadzku poznam take co su od nich na starych 1100 a 1150 ale svihlo im v terene, tam to nie vzdy vydrzi, ale s tym treba ratat. Ja som mu chcel dat stare tlmice na repas, ale po dohode s nim ked budem s tym tereny jazdit nech radsej kupim nove, pan vedel ake tereny tak ze moze, aj nemusi to vydrzat. Seriozne jednanie s nim bolo. No a aj dost ich je co chalani maju ale jazdia len on road a spokojny su a raz za cas si daju olej vymenit. Keby sa mocem doma po terenoch tak kludne by som to dal urobit aj u neho. To uz masinu s vytecenym, alebo prasknutym tlmicom na strune dako domov doveziem. Mimo SK by som to neriskoval. Uz mam GS len na pohodu vozenie, teraz hyperpro na servise, nahodene stare tlmice a tie mu budem posielat nech ich urobi, nech mam v zalohe doma druhe dobre tlmice pre pripad nudze pre mna, pripadne pre znameho ked ma daky problem. Raz som uz zadny do apl kamosovi viezol co mu povodny vytiekol a nedalo sa na tom jazdit. Aspon som si vylet urobil ;-) ;-) ;-)


19.04.2017 18:24

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dzefe pozri ak si to cez Arpiho uhral na kulanciu tak je jasne ze nikto ani ja by v takej situacii nesiel do repasu (FYI - kamosovi na motorke ktora ma este platnu zaruku mobility vytiekol predny tlmic a BMW ho poslalo do faka.. ;-) ) takze Arpimu ruky nohy bozkavaj... ale zas nie som prekvapeny, ako ja poznam Apriho tak ked moze tak pomoze

copo - vsak v poradecku, vidis toto som ja nevedel ze to uz par ludom "prdlo". Ak je to tak tak potom je ten servis v prochymoto na zvazenie a zamyslenie no...


19.04.2017 18:40

Re: BMW R12000GS

Menton
 Skútrista 

Ikona

Tiez som uz pri mojich km musel riesit tlmice, zvazoval som niekolko moznosti od repasu, cez najlacnejsie vymenenie za manualne klikacie az po drahu "kozmicku" technologiu Ohlins s vlastnym ovladanim. Nakoniec som zvolil strednu cestu tlmice Ohlins s povodnym ESA ovladanim a z fabriky nastavene na moju vahu. Pomer cena/vykon vynikajuci... [dobre]


19.04.2017 18:46

Re: BMW R12000GS

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No a ja vam, ako spravny katovac kostov napisem asi tolko, ze repasovat tlmice origo BMW sa moc nevyplati, lebo to dlho nevydrzi.
A to ja, co sa necham do kolena vrtat, som kupil cely street box hyperpro, lebo som mal toho repasovania nerepasovatelneho, plne zuby.
Problem ale bol spravne to nastavit, lebo som to konzultoval a myslel si, ze som vsetku mudrost pojedol, ale po vymene tlmicov, mi to pripadalo stale, ako jazda na anakonde.
Az ked som to trochu pritvrdil, tak sa to zacalo spravat normalne.
Dnes nemusim tancovat z hakovym klucom pred tym, ked moto nalozim, alebo idem sam, pretoze hydrostel staci potocit rukou a mam vystarane.
Z ESA nemam moc skusenosti, nevidel som tlmice vymontovane na novsej masine, ale myslim, ze je to fajn vec. Clovek si poklika a ma pod prdelou inu masinu.
Pre niekoho, kto si kupi moznost, ze to vyuzije, je to vynimocne uzitocne.
Cenovka je ina vec. Ale ked po 20 rokoch, bude existovat aftermarket, ktory to bude chrlit na europske masiny, nebude problem ani z cenou.

p.s.
Arpiho najdete tusim v Duefratelli.


19.04.2017 20:23

Re: BMW R12000GS

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: sa mi zda ze aj na bmwgs.cz bolo par foto


23.04.2017 21:02

Re: BMW R12000GS

copo
 Edvenčr 

Ikona

hyperpra na servise po 20tis, olej mastna voda. Co potom je v origo tlmicoch za olej ked masiny sa predavaju trebars s 60 tis a viac :-~ :-~ :-~ a nedaju sa servisovat

[
Video: www.youtube.com/watch?v=BdaNbvmw068&feature=youtu.be ]



Dôvod úpravy: link

Upravené 1 krát. Naposledy upravil copo (23.04.2017 21:02)


23.04.2017 21:25

Re: BMW R12000GS

Komko
 Turista 

Ikona

A tak to nieje ziadna novinka resp. nieje to nic prekvapujuce.
Ja som cez zimu robil prednu vidlu a vylial som z nej cosi podobne (40k) + este aj zhluky bordelu


24.04.2017 11:14

Re: BMW R12000GS

copo
 Edvenčr 

Ikona

Re: Komko:
pochopil si spravne vyznam posledneho mojho prispevku, vies o com som tam napisal?

Ak pises ty o versys tak to je brutal rozdiel oproti serii v bmw, tam sa tlmice nedaju servisovat original bmw co dodava. Ty mozes svoje zoservisovat v pohode, majitel bmw nie. No uz sa da ale je to system kvalitnejsieho samodomo prerobenia tlmicov co tiez nie je ziadna vyhra, moze dost aj k trvalemu poskodeniu. Ti hyperpra co mam ja nie su bmw, su to nahrady, ktore sa daju servisovat. Povodne tlmice z bmw su take po x kilometroch len hompalaju na stunach, predny urcite, zadny ako tak este po tych km vie fungovat


24.04.2017 12:20

Re: BMW R12000GS

Komko
 Turista 

Ikona

Ja som len pisal, ze sa nieje comu cudovat pri tom najazde,v akom stave je ten tlmic resp. jeho olej.
Je jedno ci je to bmw, ohlins, wp, hyperpro ...

Cize ano, pochopil som vyznam tvojho prispevku


29.04.2017 20:34

Re: BMW R12000GS

smirgel
 Turista 

Trošku mimo danej témy, ale vie niekto poradiť ako zmazať servisný interval (10 - 15) service.na prístrojovke r1200gs 2011.


30.04.2017 20:43

Re: BMW R12000GS

smirgel
 Turista 

Dík za radu inžinieri.


30.04.2017 20:53

Re: BMW R12000GS

BikerTT
 Turista 

Ikona

1. BMW servis alebo niekto, kto má vhodnú diagnostiku.
2. Kúp si www.hexcode.co.za/products/gs-911.


30.04.2017 23:27

Re: BMW R12000GS

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Otto - ak mozem poradit tak Francúz v TT.


01.05.2017 19:47

Re: BMW R12000GS

smirgel
 Turista 

Dík chlapi skúsim osloviť Francúza.


14.06.2017 15:28

Re: BMW R12000GS

Archie
 Edvenčr 

Ikona

Takže:
Majitelia, resp. používatelia, aktuálnych 1200 GS (LC) - aké sú Vaše reálne skúsenosti týkajúce sa ich spoľahlivosti? Sú správy o závažných technických nedostatkoch len fámy, alebo sú to reálne problémy týchto strojov ?


14.06.2017 20:50

Re: BMW R12000GS

janciii
 Stuntrajder 
Redaktor
Ikona

Re: Archie: Re: Archie:

Ahoj Archie,

Som majitelom LC rv 2015. Moja skusenost je napisana tuna: Putovanie sa skončilo, prišiel som do cieľa (BMW R1200GS)

Ale ak ti mozem poradit. vykasli sa na famy. Kup si co sa ti paci. Kazda motorka sa vie pokazit...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.