Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3377 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11546)

Pneu - otázka , dilema - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPneu - otázka , dilema - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Pneu.

Predchádzajúce | 1 2 |

20.07.2016 18:47

Pneu - otázka , dilema

RichTheRider
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím , mám takú otázku. Na moju moto idú dopredu aj dozadu rovnaké pneu 110/70 17".
Pri väčšine pneu tohto typu píšu označenie ako predná pneumatika , napr. tu: www.e-pneumatiky.sk/michelin-pilot-street-f-110-70-17-5...
Otázka znie , či môžem takúto pneu obuť aj dozadu?
Prosím poraďte.


21.07.2016 9:25

Re: Pneu - otázka , dilema

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Relevantnú odpoveď ti môže dať pravdepodobne len výrobca pneumatík, alebo dovozca ducati.
Ja ako laik by som asi obul prednú dozadu a naopak. :-)
Ale radšej si to over niekde normálne...


21.07.2016 9:28

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Predná má drážky tak, aby odvádzala vodu inak ako zadná.
Predná dopredu a zadná do zadu.Nikdy inak.


21.07.2016 9:39

Re: Pneu - otázka , dilema

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

axel99: Uff...tak táto motorka nemá nič spoločné s Ducati. :-D

egres2: [dobre]


21.07.2016 9:46

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Na tú 50-ku to môžeš dať ako chceš , aj tak nevyvinie takú rýchlosť , aby to mohlo pneumatikám vadiť .

Dôvod úpravy: Kľudne by som tam dal toto www.oponeo.sk/info-moto-pneumatika/maxxis-m6102-promaxx...
Ak ale chceš mať presne , tak Heidenau K66 a K68 sú označované ako predne aj zadné :
www.oponeo.sk/info-moto-pneumatika/heidenau-k66-110-70-...
www.oponeo.sk/info-moto-pneumatika/heidenau-k68-110-70-...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (21.07.2016 9:58)


21.07.2016 10:03

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

xmotos.en.made-in-china.com/product/rqMETfjoHLWe... - max.výkon 2kW
To cyklisti dajú asi viac a tí jazdia na galuskách . Neboj nič , čokoľvek tam bude dobré , hlavne nech to veľa nestojí .


21.07.2016 10:05

Re: Pneu - otázka , dilema

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Mne sa zdá, keď som kupoval Conti na babettu, obe sú rovnaké, ale na nich je vytlačená šípka predná, ako sa má točiť a zadná ako sa má točiť. Vždy idú opačne /tie šípky/.
Predpokladám, že to isté bude aj u iných výrobcov, kde obe gumy su rovnaké na predok a zadok.


21.07.2016 10:08

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jasne .
Pri tenučkej galuske hrozí väčšia pravdepodobnosť aquaplaningu než pri 110 mm pneumatike.
Jasne . Bude lepšie keď ti budú obe pneumatiky vháňať vodu do stredu ako von.


21.07.2016 10:10

Re: Pneu - otázka , dilema

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Na tej fotke hore na pneu, to je vidieť, dve šípky, podľa toho či to ide na predok či zadok: www.treatland.tv/continental-contiGO-tire-17-x-2-75-p...

Dôvod úpravy: A ešte odpoveď na otázku. Keď je napísané predná, tak iste by som to na zadok nedával. Keď to výrobca delí, tak predok je inakší /dezén/ ako zadok. Hľadaj tie čo budú rovnaké na obe kolesá /použitie predok/zadok/.
A ešte dodatok. Gumu 110/70/17 dáš aj na superšport, ale je jasné, že zadná k tomu bude 190/50/17. Čiže ty musiš hľadať gumy napr. na moped, kde predok a zadok sú rovnakého rozmeru a potom s osadením platí napísané vyššie.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil nevo (21.07.2016 10:22)


21.07.2016 10:38

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , čo tu spomínaš nejaký aquaplaning ? Vieš vôbec čo to je a prečo vzniká ?

Nebezbečenstvo nástupu aquaplaningu vzniká hlavne vysokou rýchlosťou a to tým , že pneu nestíha odvádzať vodu z plochy na ktorú pneu dosadá , takže sa motorové vozidlo stáva vlastne surfingom a pri tej 45 kilometrovej rýchosti , čo tak môže vytlačiť zo seba tá X-Motos by na aquaplaning musel vletieť rovno do bazéna , alebo mať pneu hladké ako riť novorodenca .

Dôvod úpravy: Filozofujete o superšportoch a čo ja viem čom , tá jeho motorka má 50 kubíkov , výkon 1,8kW , maximálne (krátkodobo) 2kW , tam je zbytočné o niečom takom , ako a kde bude vyhadzovať vodu spod kolies aj dumať .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (21.07.2016 10:44)


21.07.2016 10:44

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Sranduješ?
Aquaplaning môžeš dostať aj pri 30km/h ak vojdeš do hlbokej kaluže. Plus motopneu má trt styčnú plochu.
Prečo špekuluješ?
Normálne nech si kúpi prednú a zadnú a aj tak si ich namontuje.


21.07.2016 10:46

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Hej . pri 30km/hod v tom bazéne , čo som spomínal .


21.07.2016 10:48

Re: Pneu - otázka , dilema

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Cim vacsia stycna plocha pneumatiky v kombinacii s vyssou rychlostou tym vyssia pravdepodobnost aquaplanigu.


21.07.2016 11:01

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jasne.
free.zoznam.sk/video/Jazda-po-vode-na-motorke

Auto som nenašiel . :-(

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (21.07.2016 11:02)


21.07.2016 11:24

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A toto si dal ako dôkaz svojho filozofovania o aquaplaningu ? :-))) 8-)


21.07.2016 11:30

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel.
Začínaš byť smiešny.Nefilozufujem.
Ako každý fyzikálny proces aj aquaplanink má niekoľko aspektov , ktoré sa ňom podieľajú a je tam aj veľa premenných. Rýchlosť je len jedna z mnohých.
Ty si začal meniť úplne normálnu vec na siahodlhé špekulácie.


21.07.2016 11:37

Re: Pneu - otázka , dilema

meloking
 Kávičkár 

Ikona

aj hmotnost vozidla je predpokladam dost dolezita. teda vlastne vo vysledku ten pomer plochy pneu a hmotnosti. cim lahsi vehikel a sirsie pneu a hlbsia voda, tym lepsie pre aquaplaning. asi preto si lahke motorky mozu dovolit 'jazdit po vode' aj pri relativne uzsich gumach :-D

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil meloking (21.07.2016 11:46)


21.07.2016 12:00

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , tvoje myslenie je na hony vzdialené súčasnej skutočnosti a realite , treba trošku poštudovať

Toto sú pneumatiky Uniroyal Rainsport 3 , skvelé gumy obzvlášť do dažďa , montujú sa presne tak , ako sú na obrázku (ľavá a pravá strana)

Pozri obrázok



Podľa teba ale asi na hovno , lebo jedna pneu má tým pádom drážky v smere jazdy a druhá presne oproti smeru jazdy a teda odvádzajú vodu inak , no nechápem . :-O :-D

A takto to už pár rokov dodávajú mnohí výrobcovia , od smerovosti sa úplne upustilo . ;-)


21.07.2016 12:40

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Tak toto je asi najväčšia chujovina čo som od teba čítal za 10 rokov. Na tých gumách je jasne napísané OUTSIDE a smer otáčania.
Stačí jednoduchá logika a to je smer a vyustenie kanálikov.
:-D :-D :-D


21.07.2016 12:53

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , musíš si to pozrieť naživo a nie tu tárať . Vrele doporučujem ! [dobre]

Len tak , každá tá pneu je ľava- pravá , podľa toho , na ktorú stranu ju obuješ . Nápisom Outside von , správne . [dobre]

Dôvod úpravy: Bavíš sa na vlastnej nevedomosti (nechcel som napísať sprostosti) , to už je na pováženie .
Počuj , ty nadšený dojčlák : Wissen ist Macht !

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (21.07.2016 12:58)


21.07.2016 14:05

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

No coment.


21.07.2016 14:46

Re: Pneu - otázka , dilema

RichTheRider
 Kávičkár 

Ikona

Tak táto motorka nič spoločné s Ducati nemá, ale motoride neponúka k výberu značku xmotos, nie to ešte tento model ...
Áno je to slabá 50ka, ale nemám na väčšiu ani vodičák ani peniaze.. tak aspoň túto chcem mať tip top :-)
Problém je v tom, že nikto neponúka k týmto predným gumám zadnú.. preto sa pýtam. Chcel by som obuť kvalitné pneumatiky , ktoré držia na ceste za sucha aj za dažďa a aj niečo vydržia..
K tým Heidenau - je to dobrá značka? Tie K66 vyzerajú dobre. 8-) Ale píšu že sú bezdušové, sú vhodné aj na špicové kolesá motarda?

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RichTheRider (21.07.2016 14:49)


21.07.2016 15:01

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Toto je pravá strana:Pozri obrázok
Toto je ľavá strana:Pozri obrázok

Dôvod úpravy: To sú asymetrické pneumatiky a nie ako píšeš ty že na druhej strane ide vzor opačne.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (21.07.2016 15:02)


21.07.2016 15:25

Re: Pneu - otázka , dilema

Tibco
 Čoprák 

nie sú asymetrické ... Brazel má pravdu, montoval som ich na jar a tiež sa mi to vtedy nepozdávalo tak som googlil: www.uniroyal-online.cz/www/uniroyal_pneumatiky_cz_cs...
(prekliknite si na montáž)
výrobca snáď vie čo robí ...
a nerobia sa s opačným smerovaním drážok

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tibco (21.07.2016 15:28)


21.07.2016 15:45

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Aha:
Takže na ľavej strane mi budú pneumatiky odvádzať vodu z pod pneumatiky smerom von a na pravej strane z vonku pod pneumatiku???
Tak to chcem vidieť priamo od výrobcu že sa to takto montuje.


21.07.2016 15:53

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jasne.
A české sliepky znášajú Kinder vajíčka.
Pozri obrázok


21.07.2016 15:53

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ty si asymetrický !
A okrem toho tu zavádzaš mladého chlapca , ktorý chce niečo nacucnúť z motoristickej scény a ako odpoveď dostane také nezmysly .
Ja mám v péčku tvoju odpoveď "No coment" , ale jemu sa ospravedlň , že mu do toho kecáš a nevyznáš sa v tom .

Keby si sa chcel niečo dozvedieť , tak by si si mohol zistiť , ktorá firma ako prvá otočila prednú motopneu drážkami naopak ?
Pretože dovtedy všetci výrobcovia motopneu smerovali dezén prednej aj zadnej gumy rovnakým smerom , aquaplaning neexistoval ?

Prezradím ti , že to nebolo kvôli aquaplaningu a že to má skratku IFG . ;-)

Dôvod úpravy: české sliepky znášajú Kinder vajíčka a egres2 podkúva jednu blbosť ešte väčšou . [dobre] :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (21.07.2016 15:55)


21.07.2016 15:56

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Jasne.
Otočenie drážok neznamená nezmysly čo tu vypisuješ.


21.07.2016 16:01

Re: Pneu - otázka , dilema

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: trosku ti tam nesedia pismenka na tej zrkadlovej fotke :-D


21.07.2016 16:20

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

No nemusel si si to všimnúť :-(((((( :-D
Inak práve kvôli takejto blbej montáži sú to najhoršie hodnotené pneumatiky za mokra ;-)


21.07.2016 16:23

Re: Pneu - otázka , dilema

Tibco
 Čoprák 

oficálna uniroyal stránka www.uniroyal-tyres.com/www/uniroyal_tires_de_en... záložka Fitment on the car
hneď prvá veta - RainSport 3 fitted correctly on the car:

The RainSport 3 is a flow optimised asymmetrical pattern not directional!
Use the sidewall marking information when fitting the tire
v preklade:
Rainsport 3 správna montáž na vozidlo
Rainsport 3 má prúdnicový NESMEROVÝ asymetrický dezén.
Zohľadňujte značenie na bočnici.
čiže sa môže točiť pri PRVOM založení oboma smermi, za predpokladu, že bude dodržané značenie na bočnici o vnútornej a vonkajšej strane.
vnútorná strana je v tomto prípade tá s celoobvodovými drážkami a aj keď sa roztrháš nenájdeš takú Rainsport 3, ktorá by mala opačne drážky (resp. nikdy ich neobuješ tak aby dezén na jednej strane auta nesmeroval "opačne")
čo sa týka toho odvádzania vody pod pneumatiku tak aj o tom píšu na tých stránkach


21.07.2016 16:27

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tibco:
Ale ja viem, že to takto vymysleli. Ľudia sa ale hromadnde sťažujú napr. na nerovnomerné opotrebenie.
Inak nechápem, prečo by sa to nemohlo montovať tak, ako som si vymyslel???


21.07.2016 16:34

Re: Pneu - otázka , dilema

Tibco
 Čoprák 

Ten čo som mu ich montoval sa nesťažuje na nerovnomernosť, a to už majú pár tisíc za sebou.
Ale tiež by sa mi viacej páčili tak ako si ty ich vymyslel :-D


21.07.2016 16:44

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tibco , zbytočne mu budeš vysvetľovať , aby si aspoň dokázal kliknúť na odsek montáž na tvojom odkaze .

On to vie lepšie a hotovo . Že aj iné značky to tak vyrábajú , to už by bolo naraz priveľa info . :-)))

Dôvod úpravy: Pozóór , zrazu vie : Ale ja viem, že to takto vymysleli. Vieš ty barani natrasák . ;-)
Koľko predajcov si už dnes obvolal , aby si slávnostne vyhlásil , že veď ty si to už dávno vedel ? >:-) 8-) :-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (21.07.2016 16:49)


21.07.2016 17:42

Re: Pneu - otázka , dilema

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Len som to tak zhruba prebehol. Asi je problém v drážkach. Už sa tu aj rozoberali moto pneu /či sú dobre obuté/ a nepochopiteľne predné koleso vedie vodu pod motorku. Ale funguje to.


21.07.2016 18:18

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Až teraz som si všimol ďaľšiu múdrosť , toto je ako humoristická knižka , vždy sa človek môže zasmiať . [dobre] :-)))

" Inak práve kvôli takejto blbej montáži sú to najhoršie hodnotené pneumatiky za mokra "

To je úplne jasné , asi preto majú ako jedny z mála pneumatík označenie za dažďa - A (lepšie sa už nedá) .

Keď ti budú prezúvať služobné auto , skús sa šéfa opýtať , či by ti nekúpil tieto Rainsport 3 , nie sú také drahé .


21.07.2016 20:51

Re: Pneu - otázka , dilema

RichTheRider
 Kávičkár 

Ikona

Len mi niekto prosím odpovedzte na otázku :-} a môžte sa ďalej hádať o autogumách do dažďa na motorkárskom fóre [ciel] :-D

K tým Heidenau - je to dobrá značka? Tie K66 vyzerajú dobre. 8-) Ale píšu že sú bezdušové, sú vhodné aj na špicové kolesá motarda?
Ďakujem :-}


21.07.2016 22:14

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

RichTheRider , to nie je hádka o autogumách , ale hádka o tom , či môžeš dať prednú aj dozadu .
Ja som napísal , že hej , lebo pri rýchlosti tvojej moto jej nič nebude vadiť a potom sa to spustilo , že nie , že musia byť dezén smerový a podobné žvásty , pritom donedávna jazdili motorky s gumami s dezénom orientovanom v jednom smere a aquaplaning už poznali aj vtedy .
No nič .
A ty máš duše ? Tak ich tam daj a bude bezdušová s dušou .
Keby Heidenau , tak by som volil tie K68 , tak sa mi to na tú tvoju moto hodí viac , ale to je vec názoru .
V každom prípade , veľa šťastných kilometrov . [dobre]


22.07.2016 8:15

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Vieš, problém je v tom, že normálna diskusia je o tom, že oponenti môžu a aj obvykle majú rozdielne názory. Predkladajú argumenty, tvrdenia pre potvrdenie svojej " pravdy".
Ty ale na každú oponentúru či už mne alebo iným bohorovne vypisuješ aký sú blbci, že píšu sprostosti, že ničomu nerozumejú.
Neviem, kde ty berieš pre svoje tvrdenia o duševných schopnostiach oponentov informácie keď to tak otvorene a dehonestujúco vypisuješ.
Predstav si, že keď som tento rok riešil pneu na auto, tak boli aj tieto uniroroyalky v užšom výbere. Ale keď som si pozrel testy tak boli 2016 ADAC 9 miesto, Autobild 11 miesto. Tak som si dal obuť GoodYear Efficientgrip Performance , ktoré majú na mokrom povrchu A. A práve, že som mal dlhú diskusiu v pneuservise o " kokotskej" montáži, kde pravá strana tlačí vodu z drážok proti tlaku a ľavá strana v smere tlaku na vodu.
Nevyvolával som a negooglil do bezseba ako ty. V každej diskusii hádžež množsto linkov.
Na jednej strane sa oháňaš skúsenosťami výrobcov pneumatík a strane druhej radíš chlapcovi nech sa ne vyserie a montuje prednú do zadu a zadnú dopredu, že to je aj tak jedno.
Jedným si vyvraciaš druhé.
Samozrejme , že som ti nahadzoval na smeč aby si mohol ako vždy dehonestovať oponenta svojími brilantnými nevyvrátiteľnými argumentami.
Je mi to jedno.
Mne je jedno aj to , čo mi jedno nie je.
Za každého hovorí, to, čo dokázal urobiť a nie to, čo dokázal napísať.


Romanka

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy.

egres2

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war.

Romanka

Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Flame war.

03.08.2016 10:19

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Romanka:
Pozri si toto a rozmýšlaj.

Video: www.youtube.com/watch?v=7AaipFKgQyI
Prečo keď majú také super vlastnosti na pravej strane prečo sa na druhú stranu montujú do oponentúry?
Prečo keď majú také super vlastnosti na ľavej strane prečo sa na druhú stranu montujú do oponentúry?
Nech si výrobca uvádza čo chce ja trvám na tom, že to je fyzikálny nezmysel.

Dôvod úpravy: A preto som si ich nekúpil.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (03.08.2016 10:19)


03.08.2016 10:53

Re: Pneu - otázka , dilema

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: egres2:

Ja len tak na ozvláštnenie diskusie k tvojim testom :-)

Nikto netvrdil, že Uniroyal RainExpert 3 sú najlepšie vo všetkých smeroch, iba to, že sú na mokru veľmi dobré.

1. V tebou zmieňovanom teste Autobild síce skončili na 11 tom mieste, ale v hodnotení správaní pneu na mokru dostali známku 1- (žiadna iná pneu lepšiu známku nedostala) hoc tebou chválená Good Year Efficient Grip Performance dostala 2+, takže v teste na mokrom povrchu, dopadol tento "hlúpi" dezén lepšie :-)

www.testpneumatik.eu/letni-autobild-205-55-R16

2. Autobild v tom roku vykonal aj test brzdných dráh za sucha a za mokra. Možno ťa to prekvapí, ale Uniroyal skončil na 4 tom mieste kdežto tvoj GoodYear na 5 tom. Takže o chlp lepšie zabrzdia za sucha aj za mokra, dôležité je to mokro :-)

www.testpneumatik.eu/letni-autobild-205-55-R16-brzdnadr...

3. V ADAC teste skončili síce 9 te, ale v správaní sa na mokrej vozovke boli 4 té. Tvoje pneu tam v teste neboli, takže nemôžeme dalej porovnávať :-)

Tým som len chcel povedať, že Uniroyalky boli na mokrej ceste lepšie vo všetkých smeroch, oproti tvojim Good Year, takže tvrdiť, že sú na mokru nahovno, asi nie je namieste, keďže ty máš ešte horšie :-)


03.08.2016 11:40

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Undefinet:
Oba testy sú o brzdnej dráhe.
Rozdieľ "mojich" a Uniroyal je 20cm na suchu a len 10 cm na mokru.
Som presvedčený, že keby ich urobili s obráteným vzorom boli by asi najlepšie na mokro možno aj na suchu.
Pomer jazdy v hustom daždi pri vyšších rýchlostiach a na suchu je u mňa tak 5% -95%. Takže žiadna výhoda.
Opotrebenie skoro dvojnásobné Uniroyal oproti "mojim" ( Skúsenosti : Nerovnemerné opotrebenie ľavej a pravej strany) Cena tá istá .No ďakujem pekne.


03.08.2016 12:08

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ďaľší (blbý) príklad , Uniroyal Rain Expert sú totižto smerové pneu . ;-) :-)))


03.08.2016 12:37

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Ale tam je vidieť, že drážky sú tak aby voda z pod pneumatiky bola tlakom vytláčaná drážkami smerom dopredu a von.
Kdežto pri hentej čudovine je voda vytláčaná na pravej strane spredu pod pneumatiku a tam kam? kedže drážka je uzatvorená??? oproti ľavej strane kde voda krásne prúdi cez otvorené drážky dopredu a do strany.
Toto môže fungovať do určitej rýchlosti (to čudné ľavo ľavé) pokiaľ sa vrstva vody "zmestí " do drážok.
Pri vyššej rýchlosti to fungovať normálne podľa mňa nemôže .
Niečo podobné som mal na Passate cc kde elektróny boli ako listy ventilátora.
www.disky4car.sk/disky4car/eshop/52-1-VOLKSWAGEN...
a pri vysokých rýchlostiach ( v Nemecku) ma ťahalo do ľava a to citeľne. Až po tretej kontrole náprav kde sa nič nezistilo som si to všimol, že sú ľavo-ľavé ,vymenil disky a bolo vymalované.
A to bol len vzduch a nie voda.


03.08.2016 12:39

Re: Pneu - otázka , dilema

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: egres2:

Nikto tu nehodnotí pneumatiky ako celok. Brazel ti argumentoval, že aj PNEU s takýmto dezénom môžu mať dobré vlastnosti na vode. Čo si testami potvrdil aj ty, na vode sú lepšie, hoc len o chlp :-) Nikto sa nebaví o celkovom hodnotení pneumatík.

A to, či by boli lepšie, len ťažko predpokladať. Verím v úsudok Uniroyalu, ktorý má dlhodobo veľmi dobré výsledky na mokrej vozovke a doteraz robil penu s jednotným vzorom. Hádam si nepovedali, že urobíme pri rovnakých, možno aj zvýšených nákladoch horšiu pneumatiku, ako by sme mohli :-)


03.08.2016 12:47

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Možno vyrobili len ľavý vzor a aby ich nemuseli vyhodiť, tak vymysleli montáž ľavo-ľavú. :-D


03.08.2016 14:13

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Skúste si všetci , čo prispievate , prečítať zadanie témy a to je "Výber pneu na 50ccm štvortakt s výkonom 1,8 kW"
A ešte otázka , či môže dať predok na zadok , keďže obidve pneu majú rovnaký rozmer .
Ja som mu napísal , že v pohode . lebo to chce na moto , ktorá má výkon ako Babetta (toto nie je myslené ako urážka !!!) a maximálku tiež ako Babetta (45km/hod) , načo sa do toho zamiešal egres2 , so svojou poznámkou , že veď predsa aquaplaning .

Tak som ho navigoval , že nie tak dávno mali motorky na obidvoch pneumatikách dezén v jednom smere (ak už teda boli nejako drážkované a neboli to len klasické zmijovky) a aguaplaning bol tu odjakživa a teda aj vtedy a napriek tomu , že sa pneu používali drážkovaním v rovnakom smere a tak som ho odkázal , nech si skúsi zistiť , čo znamená skratka IFG a kto to vôbec zaviedol .

Takže nasleduje malá osveta .

Koncom osemdesiatich rokov , keď v štátoch východnej Európy prebiehali revolučné diane , túžiace po zmenách v riadení ľudských spoločností , priniesla revolúciu (ale v motopneumatikách) aj anglická firma AVON , tým , že skúsila otočiť prednú pneumatiku motocykla naopak , teda drážkami dozadu , lebo na motocykloch dochádzalo k veľmi nerovnomernému opotrebovaniu prednej pneu (napr.vystupovanie/zubatenie dezénu)
Na počudovanie sa zistilo , že otočenie drážok nemá absolútne žiadny vplyv na jazdu , ani odvádzanie vody za dažďa , ba dokonca to zlepšuje brzdné vlastnosti a skracuje za mokra brzdnú dráhu .
Samozrejme , že verejnosť a hlavne ostatné pneumatikárske firmy brali tieto tvrdenia s rezervou , ale že AVON mal (a má) pravdu , dokazuje to , že postupom času všetci výrobcova obrátili dezén svojich predných pneu tiež , takže to , na čo je verejnosť zvyknutá teraz , zvykom vôbec nebolo :-)))

AVON vtedy nazval túto zmenu ako IFG , čo znamená Inverted Front Grooves , teda obrátené predné drážky .

Z toho jasne vyplýva , že z hľadiska odvodu vody a možného aquaplaningu je úplne jedno , v akom smere sú drážky situované , čo som sa pokúsil doložiť aj obrázkom pneu Uniroyal Rain Sport 3 , firmy , ktorá vo svojom logu má dáždnik !!! , zjavne o jazde na vode niečo vie a dovolí si na trhu ponúkať neasymetrickú pneu , načo sa mi dostalo odpovede "Tak toto je asi najväčšia chujovina čo som od teba čítal za 10 rokov." a kým dovtedy občan len táral a zavádzal , vtedy ma už nasral , lebo nemám čas reaovať na každú blbosť , čo napíše , ale obviniť ma , že ja píšem chujoviny , no , nech každý posúdi sám .

P.S. ak už to aj po týchto mojich vetách zostane nepochopené , tak nech ten človek radšej chytá ryby a nekafre do pneumatík .

P.S.2 Na suchu držia všetky pneu (aj čínske) , ale za mokra už máloktoré .

P.S.3 Moja vlastná maturitná písomka (SPŠCH , kde sme mali 14 hodín chémie týždenne) mala zadanie "Technológia a výroba pneumatík " , takže aj keď sa nepohybujem v branži , nie sú mi spomínané výrazy cudzie a viem , čo a kde mám čítať .

Dôvod úpravy: no , nejaké preklepíky sa pri takom dlhom príspevku nájdu

Upravené 4 krát. Naposledy upravil brazel (03.08.2016 14:20)


03.08.2016 14:31

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Na ryby nechodím a ani nebudem.
Ja som dal takúto radu:
Predná má drážky tak, aby odvádzala vodu inak ako zadná.
Predná dopredu a zadná do zadu.Nikdy inak.


Kde tam píšem o smerovaní drážok?
Čo je na tej rade zlé?




03.08.2016 14:37

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To , nikdy inak .


03.08.2016 14:41

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vidíš. A mne tiež vadilo, že Uniroyal RainSport3 sa NIKDY nemôžu montovať tak, ako by sa to páčilo mne.


03.08.2016 15:09

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Lenže to tvoje prianie je iba osobné a ja som ti napísal , že koncom osemdesiatych rokov sa u nás menilo heslo nikdy inak (So Sovietskym zvázom na večné časy a nikdy inak) a Avom menil názor , že pneu na moto musia mať rovnaké smerovanie drážok a nikdy inak na to , že je to jedno .

A históŕia firmy Uniroyal siaha až do 19. storočia , kedy vznikla v Belgicku ako Englebert (podľa zakladateľa a spočiatku vyrábali rohože a iné výrobky z gumy) a za tých 120 rokov , čo robia pneu (cca od 1896) o pneu už niečo vedia .


03.08.2016 15:22

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ja by som chcel vidieť reklamné firemné video kde je ukázané ako prúdi vody na prevej strane .
Tú ľavú beriem ako super.


03.08.2016 19:35

Re: Pneu - otázka , dilema

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Isto sa mi nechce zastavat Egresa, ale to ze Ti vytlačí vodu do zatvorenej drážky je taká chujovina, co sa nad tým pozastavujú ľudia, ktorí robia s gumami cely život ... Proste dizajn a logo s dáždnikom predáva, aj keď je to blbosť.
Asi 15 rokov dozadu sa vyrábali presne gumy pre Egresa. Nokiany co boli podobne týmto Uniroyalom - smerové a asimetricke. Vyrábali sa zvlášť na pravú stranu a zvlášť na lavu stranu. Bolo to dosť náročne na logistiku a tým aj na cenu.
Momentálne buď si kúpim asimetriku bez výraznejšieho šípu - tiché, ale nie extra do vody,
alebo sipove - hlučnejšie, ale lepšie do vody.


03.08.2016 20:21

Re: Pneu - otázka , dilema

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Tam kde sa nehra na dazdniky, na vyrobne naklady a image,
ale realny vykon za mokra sa pouzivaju smerove s otvorenymi drazkami.
S asymetrikou sa len doladi kolko ma ist pod podvozok a kolko do stran ...
Pozri obrázok


03.08.2016 20:25

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

... taká chujovina, co sa nad tým pozastavujú ľudia, ktorí robia s gumami cely život ...
A čo ? Prezúvajú v pneuservise ? Tak to musia mať taký vývoj , výskum a testovanie v malíčku . [dobre]
Lebo tí , v tom Uniroyal-e , začali s gumami robiť len predvčerom , tak budú musieť zbehnúť k niekomu na zaškolenie . [dobre] :-)))

Okrem toho , Rain Sport 3 nie ja hlavnou otázkou témy , tá znela inak .

Dôvod úpravy: V čase keď firma Englebert (obutá na značke Ferrari) povyhrávala nejaké závody Formule jedna , vtedy sa Japončíci ešte stínali mečmi . 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (03.08.2016 20:31)


04.08.2016 8:02

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Undefinet:
"Moje" pneumatiky majú na mokrom povrchu brzdnú dráhu dlhšiu LEN 0 10 cm
v porovnaní so "špeciálkou na vodu".
Smutné nezdá sa ti.
To ako keby Marquez na mokrých nakladal Rossimu na slickoch v daždi na kolo 0,001 sek.


04.08.2016 10:32

Re: Pneu - otázka , dilema

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: egres2:

Egreš, všade píšeš, že si želáš normálnu diskusiu a normálne argumenty, rovnako som niekde postrehol, že vraj nemáš problém priznať si chybu alebo uznať pravdu druhého.

Uniroyal RainSport 3 sú bežnou pneumatikou, špeciálka na vodu by sa vyrobiť isto dala ale všetky ostatné parametre by už neboli také dobré.To si môžu dovoliť vyrábať pre F1 tku ...

Ide o to, že testy, ktoré si SÁM spomínal vyvrátili tvoje tvrdenie o "zlom dezéne" a o tak velkej "hlúposti" ktorú si za 10 rokov nevidel ... Ukázali, že aj takto otočený asymetrický dezén na o pár eur lacnejšej pneumatike MA NA MOKRU LEPSIE VYSLEDKY ... Je jedno, či o 1 cm, alebo o 1 meter. Ide len o fakt, že oproti tvojim GY ktoré majú podľa tvojho názoru dezén tak, ako by mal byť, majú lepšie výsledky :-)

Tým dávam za pravdu Brazelovi, že na tamten skúter je to maximálne jedno či v zadu bude pneu na predok, pretože ako ti UNIROYAL dokázal, aj pre teba nezmyselné vzorovanie dezénu odvádza vodu dobre :-) :P

PS: Legálne som jazdil od 15 tky do 19 tky na Simson SR50 skúter, keďže na iné som papiere nemal, tak som ho mal prirastený k zadku. O takom dezéne a takej pneu čo je v odkaze som mohol len snívať :D


04.08.2016 10:46

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Undefinet:
Prezentujú sa super prúdením vody bez turbulencií ( žraločia koža).
Pokiaľ viem tak žralok pláva vo vode.
Rain = dážď= voda na ceste.
Sport = vyššie jazdné výkony.
Ak firma prezentuje pneumatiku s takýmto označením a plus firemné video šoty sú len o jednom jedinom a to o jazde na vode tak je to pre mňa pneumatika ponúkaná ako super na vodu.tzn. že by sa jej na vode nemali vyrovnať alebo ju dokonca prekonať od iných výrobcov, ktorí netlačia kalerábiky o super "mokrej" gume.

A ukončím základom.
Výrobca označuje pneumatiky v tom istom rozmere ako prednú a zadnú tak prečo by si mal chalan dávať dve predné alebo dve zadné.

Čo sa týka uznania chyby. Doporučiť montáž podľa doporučenia od výrobcu je chybný úsudok a napísať že daj si to ako chceš je to jedno je správny úsudok.
Tak v tom prípade si priznávam chybný úsudok.


04.08.2016 12:07

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

A tušíš ty vôbec , prečo označuje prednú a zadnú ?

Dôvod úpravy: A nemeľ stále o tom Uniroyale Rain Sport 3 , teda nezahováraj tému iným smerom .
Obrázok som vložil výslovne pre teba (a zámerne s čo najvýraznejším vzorom) , aby si pochopil , že tvoje tvrdenia o odvode vody sú mylné .
Keby si sa vyznal v pneu naozaj tak silno , ako sa tu snažíš prezentovať , tak by si možno pohľadal iných výrobcov (lebo som napísal , že RS3 nie je jediná taká guma) , aj doma máme napr. Matador Elite 3 , Hectorra 3 ... a vo svete sú ďalší výrobcovia s podobnými dezénmi .

Upravené 2 krát. Naposledy upravil brazel (04.08.2016 12:16)


04.08.2016 12:31

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

brazel:
Nikdy a nikde som sa neoznačoval za odborníka na pneumatiky. Ale hen ten argument čo si tu hodil to čudo judo ti každý, čo má aspoň znalosti z fyziky na úrovní deviataka povie že je to fyzikálny nezmysel.
Tu ale vôbec nejde o dezén. Už som sa viac krát vyjadril že proti ľavostrannej montáži nemám výhrad a dokonca aj kvôli dezénu (samozrejme som videl len ľavostrannú gumu) som si chcel tieto gumy dať nahodiť.
Jedná sa tu o radu?doporučenie? ako podstata diskusie.
Opakujem. Dal som radu? doporučenie tak ako som napísal a ty si tu začal rozvíjať teórie o nepotrebnosti rozlišovania prednej a zadnej pneumatiky na DVOJKOLESOVÉ vozidlo s poukazovaním na jeho rýchlosť.
To, že mám 300W luster ešte neznamená že si dám pol ampérový istič.


04.08.2016 12:51

Re: Pneu - otázka , dilema

Undefined
 Turista 

Ikona

Re: egres2:

Odpovedáš a vyberáš si nepodstatné veci :!

1. Ten pre teba fyzikálny nezmysel, má na vode lepšie vlastnosti ako tvoja fyzikálne "OK" guma :-) To je podstata
2. Ak by sa pýtal na takéto pneu na veľkú mašinu, poviem mu určite sa riaď výrobcom. Ak sa pýta na skúter, ktorý jazdí 50 tkou, tak je to aj podľa mňa, jedno :-)
3. 50 CCM scooter nedostane aquaplaning nech tam dá akékoľvek pneumatiky čo sú teraz v predaji, preto by som sa riadil tak max podľa ceny.
4. Tvoje dedukcie "špeciálu" podľa názvu sú zaujímave ... Pirelli robí pneu Scorpion, mam to chápať tak, že je to špeciálka na prechádzanie škorpiónov v púšti ?


04.08.2016 13:00

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

U mňa voda prúdi cez otvorené kanáliky.
U Vás cez zatvorené.
Máte pravdu.

Dôvod úpravy:
U příležitosti uvedení ve své řadě nejextrémnější pneumatiky na trh, nás výrobce Uniroyal pozval do Valencie ve Španělsku, jedné z nejteplejších oblastí Evropy. Což je od výrobce, který o sobě říká, že je vynálezcem pneumatiky do deště, jistý paradox. Tato volba se zdůvodnila během tiskové konference, která se konala v akváriu, mezi žraloky. Účelem blízkosti velkého predátora bylo vytvoření souvislosti s technologií použitou pro tento výrobek. Pneumatika Uniroyal RainSport 3 je optimálně navržena pro výkon na mokré vozovce. Její asymetrický běhoun dokonale odráží účel této pneumatiky: optimální odvod velkého množství vody a dobrou odolnost vůči aquaplaningu. Navíc objevujeme odvodňovací lamely , které vedou přes konstrukci a tvoří četné hrany.

Bežná letná pneumatika.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (04.08.2016 13:09)


04.08.2016 13:24

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Napíš tým koko.om do Uniroyalu , že vymysleli a predávajú blbosť a nech ťa nebláznia , že tebe už to hlava nebere . A rovno to pošli aj do Matadoru , veď sú jedna banda , čiže najlepšie by bolo udrieť hadovi rovno na hlavu a písnuť túto myšlienku do Continentalu , že im dcéry robia za chrbtom skazu a ten svoj Conti Force Contact nech si tiež pichnú do riti , že ty im povieš ako sa to má robiť .
A možno sa zachovajú ako nedávno chlapi z Mitasu [dobre] a prídu ti to predviesť rovno domov , čakaj návštevu . :-)))


04.08.2016 13:29

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pneumatika:
Odvod vody [dobre]
Systém eliminácie turbulentného prúdenia [dobre]
Systém drážok na odvod vody stláčanej pri jazde z pod pneumatiky ľavej [dobre]
Montáž [zle]

Dôvod úpravy: A strašne rád by som si vypočul ROZUMNÝ technický dôvod na spôsob montáže prečo nemôže na pravej strane zrkadlová montáž.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (04.08.2016 13:30)


04.08.2016 14:12

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Veď zrkadlová je , vždy rovnakou stranou von (a dnu) .

Žeby pre zjednodušenie , peniaze a logistiku ?
Takto jedna pasuje na všetky kolesá , predajca nemusí držať pravú a ľavú stranu , napríklad aj preto .
To je jedna (ekonomická-technická) stránka veci , tou druhou je technicko-ekonomická , pomocná otázka : Ktorá strana pneu je zaťažovaná pri prejazde zákrut ?

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (04.08.2016 14:13)


04.08.2016 14:25

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vonkajšia.


04.08.2016 15:24

Re: Pneu - otázka , dilema

Tibco
 Čoprák 

ako technický dôvod ma napadá že keby si zmenil smer otáčania na tej gume tak by celá ich draho vyvíjaná Shark Skin technológia so "šupinkami a drážkami" bola úplne nahovno a točila by sa "proti srsti"


04.08.2016 15:31

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tobco:
Tam nie je dokonalá smerová štruktúra žraločej kože. Sú tam len "drážky" ktoré nie sú robené "smerovo po srsti a proti srsti" tak je jedno na ktorú stranu sa pneu točí.
f1news.autoroad.cz/technika/37784-kopirovanim-za-vyssi-...

Dôvod úpravy: A práve že na pravej strane sú pneumatiky otočené oproti tým ľavým pri takejto montáži.
Ak by to tak bolo tak by to bola čudovina na entú.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil egres2 (04.08.2016 15:35)


04.08.2016 15:56

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ďalšia kravina ako vysvetlujú princíp :
Pozri obrázok


04.08.2016 16:11

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tak sa tu majte.
Letím do Kazachstanu na týždeň.
Kua dúfam že lietadlá nebudú mať jedno krídlo otočené nábežnou hranou do zadu.


04.08.2016 16:31

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Skontroluj im gumy na lietadle a počas jazdy trochu aj tých mašinistov preškoľ (najlepšie rovno v pilotnej kabíne) , tak obrovsky ti verím , ako sa budú tešiť , že mohli vyskákať s padákmi , že by som na to kľudne aj stavil 8-) >:-) :-)))


04.08.2016 19:40

Re: Pneu - otázka , dilema

RichTheRider
 Kávičkár 

Ikona

Re: Undefined: Som vďačný za rady, ale prosím, nenazývaj to skútrom , haní to moju motorku aj mňa :-))) Ono síce to nie je zrovna najrýchlejší stroj, ale istota je istota.. :-}



Re: egres2: Šťastný let [dobre]



a späť k pôvodnej téme, mohol by som obuť napr. heidenau K68 dozadu a michelin pilot street dopredu? nevadí že sú to odlišné vzory? najradšej by som mal tie michelin aj v zadnej, ale je mi jasné že to asi nemysleli na čínske poldecové motardy :-)))


05.08.2016 8:57

Re: Pneu - otázka , dilema

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Automobilova pneu sirky 185 ma stycnu sirku cca160mm .Motopneu 180 v priamom smere,teda žiaden naklon,cca 50mm.Teda je zrejme ze sa jedna o radovo mensiu plochu odkial treba "odcerpat" vodu aby nedoslo k aquaplaningu. Rovnaka plocha je k dispozicii aj na prenos trakcnych alebo brzdnych sil.A kedze obe posobia, trakcna (v smere)a brzdna sila(proti smeru) otacania su drážky v pneu tvarovo oprimalizovane nadeformaciu spôsobenú týmito opačnými silami a nie na odcerpanie vody.
A v konkretnej aplikacii ak sa nechystas na triumf vo vytrvalostnom zavode na premotorovanej vykonnej beštii je to tak nejak jedno.


11.08.2016 8:53

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Presne naopak.
Z menšej plochy musíš "odviesť" viacej vody aby ti vôbec zostala nejaká styčná plocha.


11.08.2016 11:36

Re: Pneu - otázka , dilema

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: egres2: :-O ako sa pocita objem? Matematika zakladnej skoly...


11.08.2016 11:53

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Menton:
Čítaj dva krát.


11.08.2016 12:53

Re: Pneu - otázka , dilema

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: egres2: takze takto, nech sa to lahsie pocita:
1. Vyska vody na ceste 1cm, dlzka stopy pneu 10cm, sirka stopy pneu 10cm, ak chcem mat pneu celou plochou na asfalte, musim odviest deci vody
2. Vyska vody na ceste 1cm, dlzka stopy pneu 10cm, sirka stopy pneu 5cm, ak chcem mat pneu celou plochou na asfalte, musim odviest pol deci vody

Ty tvrdis opak, z teba musi mat krcmar radost, ked je pre teba pol deci viac, ako deci 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (11.08.2016 12:55)


11.08.2016 13:08

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Menton:
Kde si zase zobral že tvrdím to čo tu vypisuješ.?
Plocha auto pneu cca 160cm2. Odvedie vodu ale plocha ktorá zostane v styku je cca 40% čo je cca 100cm2.
Plocha moto pneu je cca 5cm2 ak by odviedla percentuálne toľko čo auto pneu tak by jej zostalo koľko? 2-3cm2?
Takže relatívne musí moto pneu odviesť viacej ako auto pneu.
Ale klasika. Robiť so mňa blbečka čo nevie učivo ZDŠ.


11.08.2016 13:16

Re: Pneu - otázka , dilema

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

160 cm2 = 100%
40%= ? (asi nie 100cm2)...

Plocha auto pneu cca 160cm2. Odvedie vodu ale plocha ktorá zostane v styku je cca 40% čo je cca 100cm2

Robiť so mňa blbečka čo nevie učivo ZDŠ.


11.08.2016 13:19

Re: Pneu - otázka , dilema

Jura
 Motarďák 

Ikona

fčíl vám vysvjetlím jak je to presne: :-D :-D :-D



Video: www.youtube.com/watch?v=PAESFi7dQLQ


a k téme: nevymýšlaj a kúp prednú na predek a zadnú na zadek ... hotové ...


11.08.2016 13:42

Re: Pneu - otázka , dilema

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: egres2: plocha moto pneu je 5cm2 :-O to aj galuskovy bicykel ma vacsiu, skus ho zdvihnut a otlacit do blata. Potom si zober moto pneu a tiez ju otlac do blata a pochopis, ze 5cm2 je kravina roka...
Vonkajsi priemer moto a auto pneu je +- rovnaky, cize dlzka stopy je rovnaka. Takze rozdiel je mozny len v sirke. Na aute je priemerna sirka pneu okolo 185cm, na moto je sirka pneu trochu mensia, lebo je vyrazne zaoblena, plocha stopy sa vsak vyrazne meni so zatazenim (u auta je to +- konstanta)...


11.08.2016 13:58

Re: Pneu - otázka , dilema

joscu
 Kávičkár 

:-D :-D :-D


11.08.2016 14:45

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Klasika. To cca je len porovnanie.
Demmo:
Mea Culpa. Dal som číslo, ktoré nie je v styku.
Menton:
Stačí keď prejdeš mokrou pneumatikou po suchom asfalte a zmeriaš plochu, ktorá je pri jazde v kontakte.

„Nové pneumatiky ScootSmart byly vyvinuty pro potřebu moderních uživatelů skútrů,“ říká Patrice Omont, Dunlop Research and Development Director. „Proto jsme přišli s technologií běhounové směsi s obsahem siliky, čímž jsme snížili valivý odpor a zároveň zvýšili přilnavost na mokru. V oblasti výroby pneumatik se jedná o revoluční postup, protože tak lze současně dosáhnout zlepšení jízdních vlastností i hospodárnosti.“

Hlubší drážky dezénu ve středové oblasti umožňují pneumatice zlepšené jízdní vlastnosti na mokru po celou dobu životnosti. Díky výsledkům simulací aquaplaningu prostřednictvím technologie FEA byly přidány dlouhé laterální drážky a vícesměrové vedlejší drážky, které nejenom zlepšují odvod vody, ale také optimalizují kontaktní tlak, čímž se zlepšuje životnost pneumatik a rovnoměrnost jejich opotřebení.


Šak načo riešia skútriky?

MacoLM - aquaplaning na motorke? Ne***e? Aku dotykovu plochu ma pneu motorky s vozovkou? Aquaplaning moze dostat tak plechovka, ktora ma dotykovu plochu pneu s vozokou tak mnoho krat vacsiu a ktora ma hranaty profil pneu.

aby si nebol prekvapeny. Raz som na skutri vbehol asi 70tkou do dost hlbokej kaluze (asi 5cm) a skoro som sa vydrbal, normalne mi dvihlo predne koleso, mal som uplne stastie, ze som nesiel rychlejsie, moto prudko spomalila a hned som bol naspat na asfalte.


nerd: Ano, bavíme sa o styčnej ploche. Styčnej ploche "stočenej hadice" voči rovine, versus styčnej plochy valca voči rovine".
Choď si ju do garáže pozrieť. Je fakt sakra iná na moto ako na aute.

Potrápil som sa s obrázkom: 8-)

Pozri obrázok

matus: Nie, neodporujem. Tvrdím, že tá plocha je iná, tak ako má iný tvar aj štvorec voči obdĺžniku. Mal som za to, že si to každý vie predstaviť a chápe.
Moje 185ky gumy na aute majú styčnú plochu dlhú odhadom 17cm, 130ka guma na moto možno tak 3-4cm. A to je sakra iný tvar.


Pozri obrázok


11.08.2016 15:02

Re: Pneu - otázka , dilema

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: egres2: pod obrazkom pises F1=F2. Co je F? Decka na zakladke sa ucia, ze sa tak oznacuje sila. Lenze sila, aka posobi na auto pneu a moto pneu je rozdielna. Tu sa mi to preto skor javi ako plocha. Avsak, to by znamenalo, ze plocha (odtlacok) moto pleu je rovnaky, ako odtlacok auto pneu. A ty si predtym tvrdil nieco uplne ine. Ty sa dokazes pohadat aj sam so sebou...

Ved som ti to uz ja pisal, otlac moto pneu do blata a potom mi ukaz tych tvojich 5cm2. Rad sa na to pridem pozriet...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (11.08.2016 15:04)


11.08.2016 15:28

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Menton:
Reagoval som na toto:
Automobilova pneu sirky 185 ma stycnu sirku cca160mm .Motopneu 180 v priamom smere,teda žiaden naklon,cca 50mm.Teda je zrejme ze sa jedna o radovo mensiu plochu odkial treba "odcerpat" vodu aby nedoslo k aquaplaningu.
Ja som napísal že je to skôr opačne.
Ten zbytok je len potrava pre Vás. :-P


11.08.2016 15:51

Re: Pneu - otázka , dilema

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: egres2: vykrucas sa jak Mlhos, nastastie je to tu vsetko pekne archivovane...
Ja som reagoval na toto:
Z menšej plochy musíš "odviesť" viacej vody aby ti vôbec zostala nejaká styčná plocha = kravina
Plocha moto pneu je cca 5cm2 = kravina

Esteze rozsiruju tu zakladku, asi by si mal chod nacuvat pod okna 8-)


11.08.2016 16:00

Re: Pneu - otázka , dilema

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Nechcem do toho nejak prispievať, ale logicky je na tom pneu u auta horšie, ako pneu u motorky. U auta predsa tlačí guma vodu aj pred seba, kdežto u motorky väčšina vody ide nabok. Motorka akoby rozrezáva vodnú plochu ako čln.
Egreš, už neblbni. :-D


11.08.2016 16:06

Re: Pneu - otázka , dilema

egres2
 Bahniak 

Ikona

Menton:
Ten spodný obrázok som dal len preto, aby bolo vidieť aký je rozdieľ medzi moto gumou a auto gumou.Aj čo sa týka styčnej plochy.
Ak si to dobre pozrieš tak pochopíš aký je rozdieľ v odvode vody medzi oboma pneumatikami v smere jazdy.( Pozri si "mokré " pre F1 a moto GP)
Z menšej plochy musíš "odviesť" viacej vody aby ti vôbec zostala nejaká styčná plocha.
Výraz z menšej som použil lebo ho použil RS 955 .
Opakujem. Všetko ostatné som napísal aby ste mohli zase onanovať ako ste roztrhli egreša.


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (11.08.2016 16:11)


11.08.2016 16:14

Re: Pneu - otázka , dilema

plazivec - k tvojej teórii "čln" teoreticky úplne najbližšie k tomu je motorka počas wheelie v náklone ;-) ( stoppie a trialové špeciály pri zjazde zábradlím vynechávam, na zábradlí nevznikne aquaplaning a stoppie na rozdiel od wheelie trvá krátko ;-)

Myslím že je najvyšší čas založiť "Motoacademia theorethica" :

Rektor : Egreš
Prorektor : Brazel
Dekan : Menton
Prodekan pre vodné športy : Plazivec
President honoris causa : Papiboy

za chvíľu nás aj tak upiato rigidný moderátor zruší, tak si užite svoje akademické výslnie ;-)


11.08.2016 16:27

Re: Pneu - otázka , dilema

keď už spomínate žraloky ;-)

Žraloky sú úchvatné, fascinujúce tvory. Stvoriteľ ich stvoril už takmer dokonalé a vývojom svoju dokonalosť vyšperkovali do absolútneho maxima. Tvoria starobylú skupinu rýb, ktorej vek sa odhaduje medzi 350 – až 400 miliónmi rokov. Pritom sa za posledných 100 miliónov rokov evolučného vývoja takmer nezmenili. Najstaršie skameneliny žralokov, čo žili v Silúrskom mori sú dokonca staršie ako 400 miliónov rokov. Majú nielen dokonale vyvinuté všetky zmysly ako zrak, čuch, sluch , ale majú i ďalšie, len nedávno objavené zmysly, ktorými dokážu vnímať nielen vibrácie, ale aj elektrické pole tela potenciálnej obete a tak dokážu identifikovať napríklad živočíchy skryté v piesku. Žraloky sú teda staršie ako väčšina dinosaurov, ba čo viac – prežili ich! Boli tu už dávno pred nimi a sú tu ešte aj dávno po nich.
Keď vezmeme do úvahy skutočnosť, že aj pri najväčšej možnej miere fantázie história ľudstva, vrátane všetkých jeho vzdialených predchodcov, ktorí sa aspoň ako - tak a to ešte pri veľmi bujnej predstavivosti na človeka podobali, siaha približne 24 miliónov rokov dozadu a hlavne, keď ešte naviac vezmeme do úvahy aj fakt, že naozaj zrýchlený vývoj predchodcov ľudského pokolenia nastal až po pliocéne, teda po ukončení doby ľadovej, počas ktorej vyhynulo nesmierne množstvo živočíšnych, ale aj rastlinných druhov, tak celá naša slávna história „ľudského rodu “ trvá ani nie 3 milióny rokov a to ešte silno zveličujem, lebo do „ľudskej “ histórie zaraďujem aj ramapithecusa, ktorý sa, ako iste uznáte, na človeka podobá ešte menej, ako neandertálec na Brada Pitta. Takže, ostáva pre mňa dosť veľkou záhadou, odkiaľ sa zrazu z čiernej diery vývojového vákua z ničoho nič objavil „ blonďák s modrýma očima, “ ako s obľubou prehlasuje polyhistor Egreš.
Dnes je zaregistrovaných 354 druhov žralokov. Z nich o 35 druhoch vieme, že aspoň raz napadli človeka a pri dvanástich je to viac menej takmer úplne bežné. Žraloky, rovnako ako ich najbližší príbuzní, raje, nemajú na rozdiel od väčšiny rýb viditeľné šupiny. Majú takzvané plakoidné šupiny, ktoré sú potiahnuté sklovinou. Žraločia koža s plakoidnými šupinami sa nazýva šagrén. Jej zvláštnosťou, okrem iných je aj tá, že v smere „ po srsti “ je hladučká, ako detská riťka. Ale ak by ste na ňu pritlačili a potiahli po nej dlaň v smere „ proti srsti “, okamžite si ju rozoderiete do krvi.
Najväčší ulovený a objektívne zdokumentovaný žralok, ktorého potravou sa občas stane aj človek, je žralok modrý, alebo nazývaný aj biely Carcharodon carcharias. Presnejšie 6,4 metrov dlhá samica žraloka bieleho, ulovená pri pobreží Kuby v roku 1945, ktorá vážila 3312 kg a jej obvod bol 4,5 metra. Nie celkom objektívne zdokumentovaný prípad bola samica, ulovená v thajských vodách, ktorá merala cez 7 metrov a vážila takmer 3500 kg. Najrýchlejší zo žralokov je žralok Mako Isurus oxyrinchus, ktorý vie vyvinúť rychlosť až 50km/h. Na bokoch chvostového stebla má zreteľné kýly, čo je znak charakteristický pre najrýchlejšie ryby na svete. Ústa má vyzbrojené veľkými ostrými zubami s nepílkovitým okrajom, ktoré mu umožňujú schmatnúť aj klzkú a rýchlo sa pohybujúcu korisť, napríklad makrely, tuniaky, pelamídy alebo kalmary. Pri prenasledovaní koristi, alebo keď je chytený na udicu, tiež vyskakuje nad hladinu, pričom prekonáva niekoľkonásobok vlastnej dĺžky.
Stavba tela žraloka, jeho zmyslové orgány, rovnako ako odolnosť voči chorobám, sú úplne dokonalé. Najcitlivejší zo zmyslov je čuch. Tisíce drobných jamiek, nazvaných lorenziniho ampulky, ktorými je posiaty špic žraločieho čumáka, predstavujú dôležitý zmyslový orgán, ktorý je schopný zacítiť jednu kvapku krvi v 4,6 miliónoch litrov vody. Potravu dokáže vystopovať na veľmi veľké vzdialenosti. Tento úchvatný tvor je dokonca schopný orientovať sa pomocou ultrazvuku. Má azda jedinú nevýhodu - je odsúdený na večný pohyb, pretože len tak môže jeho krv rozvádzať po tele dostatok kyslíka. Nakoľko žraloky na rozdiel od ostatných rýb nemajú vzduchový mechúr, ak sa nechcú prepadnúť na dno oceánu, musia neustále plávať. Niektoré druhy, hlavne žraloky útesové alebo žraloky býčie však občas odpočívajú omámené z nedostatku kyslíka v žraločích nocľahárňach, kamenných jaskyniach na dne mora. Vnútro žraloka neobsahuje jedinú kosť, iba chrupavku, ktorá tvorí približne sedem percent celkovej hmotnosti žraloka. Zvláštnosťou, ktorou sa zaoberajú aj vedci, je veľmi silný a účinný imunitný systém. Rany sa žralokovi hoja rýchlo a takmer nikdy nedochádza k infekcii. Špecifickou črtou je nepretržitá tvorba protilátok ako aj to, že žralok nemôže dostať rakovinu. Tento fakt je predmetom mnohých výskumov a testov. Dnes sa žraločia chrupavka používa ako prevencia proti rakovine i pri liečbe očných ochorení u diabetikov.
Predstaviteľom jedného z najväčších predátorov morí je už spomenutý žralok modrý, Carcharodon carcharias, všeobecne známy aj pod anglickým názvom veľký biely žralok, často nazývaný aj biela smrť . Podobne ako ostatné žraloky z čeľade Lamnidae, je ako jeden z mála druhov žralokov teplokrvný. Jeho biologický regulačný systém udržiava nezvyčajne vysokú teplotu svalov, čo mu umožňuje dosahovať pri plávaní vyššie výkony. Postavenie v rebríčku hierarchie, najmä dominanciu, dáva najavo osobitým spôsobom plávania. Samice sú väčšie ako samce. Vrhajú 4 až 14 mláďat, ktoré merajú približne 1,2 metra, niekedy aj viac. Embryá sa už v tele matky kŕmia neoplodnenými vajíčkami a svojimi súrodencami. Tento jav sa nazýva vnútromaternicový kanibalizmus. Žralok modrého poháňa vpred bočné vlnenie chvostovej časti tela. Tuhé prsné plutvy mu slúžia ako nosná plocha, chrbtová plutva ako stabilizátor. Tento obrovský a hrozivo vyzerajúci druh žraloka vzbudzuje medzi ľuďmi veľké obavy čiastočne aj „vďaka “ mediálnej kampani, ktorá nasledovala po uvedení Spielbergovho filmu Čeľuste, podľa románu, ktorý napísal Peter Benchley. Vďaka veľkým trojuholníkovitým zubom s pílkovitým okrajom je žralok modrý vynikajúco vyzbrojený na rezanie a trhanie mäsa koristi. V niektorých situáciách pláva s vycerenými zubami, čím dáva svojim súkmeňovcom a všetkým rivalom jasný signál, aby sa radšej stiahli do úzadia a nesnažili sa súťažiť s ním o získanie potravy a narúšať jeho osobný priestor. Dorastá do dĺžky približne šesť metrov a preto sa pri love sústredí na väčšie objekty, akými sú vtáky, tulene, korytnačky, delfíny, či iné druhy žralokov. V podstate takmer každý živočích v oceáne je jeho potenciálnou korisťou - čím väčší, tým lepší. Konkurovať by mu mohla snáď jedine kosatka dravá, ale to je úplne iná kapitola. Nevraviac o tom, že kosatky patria medzi cicavce. Množstvo potravy sa nachádza v blízkosti ostrovov, takže veľký biely žralok sa pohybuje najmä v plytkých a teplejších vodách, ale môže sa vyskytovať vo všetkých moriach a oceánoch s teplotou vody nad dvanásť stupńov celzia. Je až prekvapujúco inteligentný.
Ako jediný druh žraloka vystrkuje hlavu z vody, aby si obhliadol okolie, dokonca za vtáčou potravou vyskočí až do výšky 2,5 metra nad hladinu. Žralok biely je lovec samotár, nikdy nežije vo veľkých kolóniách. Ak sa pohybuje v blízkosti iných žralokov, ide len o malé, najviac asi 12-členné skupiny. Jeho predkovia vyhynuli približne pred piatimi milónmi rokov. Rozmery vtedajšieho dravca boli ohromujúce. Meral 18 až 20 metrov a vážil okolo 13 ton, čeľuste mal široké dva metre a zuby dlhé 15 - 20 cm, ostrejšie než dnešný žralok biely. Chrbtovú plutvu mal veľkú ako sťažeň malej lode. Jeho latinský názov je Carcharodon megalodon. Svet sa o tomto prehistorickom žralokovi dozvedel z fosílií zubov, objavených na pobreží Austrálie a USA.
Medzi oblasti, ktoré sú neslávne preslávené pomerne častými útokmi na človeka, najmä pokiaľ ide o útoky bielych žralokov, patria juhoaustrálske a mexické pláže, kalifornské a juhoafrické pobrežia. V spojených štátoch zaznamenajú štyri - päť útokov ročne a ich výskyt sa v poslednej dobe zvyšuje. Pokiaľ žralok zaútočí s úmyslom nažrať sa, nezastaví ho žiadna prekážka. A médiá, hlavne tie bulvárne, samozrejme v honbe za senzáciami, žraločie útoky na svojich titulných stránkach patrične rozpitvávajú. Fatálne stretnutia s morským diablom bývajú často brutálne a šokujúce. Šokujúce zábery vyplavených a neuveriteľne zohavených tiel, ktoré boli niekedy ľudskými, s chýbajúcimi končatinami a dokaličeným trupom, to je to pravé lákadlo pre milióny senzáciechtivých čitateľov. A náklady utešene stúpajú. Všetko, čo zvýši predajnosť, je legitímne. Účel svätí prostriedky. Málokoho naozaj zaujíma, aká je vlastne skutočná príčina stúpajúcej tendencie takýchto činov. Že je to práve drastický úbytok prirodzenej potravy žralokov, spôsobený nekontrolovanými výlovmi, či organické znečistenie morí. Dôvodom však nebýva len prirodzená dravosť žraloka, ale aj ľudská ľahostajnosť voči zákazom nevstupovať do mora. Najmä v lete, keď sú moria preplnené plavcami a surfistami, sú útoky častejšie. Vtedy si žralok môže turistu pomýliť so svojou pravidelnou korisťou. Zúrivé uhryznutia žralokov mávajú fatálne následky. A niet divu. Najväčšia objektívne zmeraná sila, akou sa dokážu žraloky do svojej obete zahryznúť je 3,75 tony na cm2. A to bola nameraná pri pokuse s len trojmetrovým žralokom.
Rekordný počet žraločích útokov na jednom mieste pochádza z Durbanu v Juhoafrickej republike. V roku 1957 tu počas 107 dní zaznamenali sedem atakov na ľudí a päť z nich bolo smrteľných. Zhodou okolností to nie je až tak veľmi ďaleko od preslávenej „ žraločej “ zátoky Kleinbaai, ležiacej približne dvesto kilometrov juhozápadne od Cape Town, miesta, kde sa stretávajú Atlantický a Indický oceán a zároveň aj miesta, kde predvádza svoju šialenú odvahu a obrovské srdce vášnivý milovník týchto fascinujúcich tvorov, rodák z Cape Town, Andre Hartman, ktorý sa ponára medzi veľké biele žraloky in natura, bez použitia ochrannej klietky. A aby som nebol k Mikeovi nefér, tak aj Mike Rutzon.

Dovetok : napriek tomu, že sú žraloky takmer dokonalé, kosatky sú vďaka svojej inteligencii ešte dokonalejšie. Kosatka dravá je jediný morský cicavec, voči ktorej nemá v priamom súboji Carcharodon Carcharias šancu. Pravým vládcom morí je kosatka .

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (11.08.2016 16:28)


11.08.2016 16:30

Re: Pneu - otázka , dilema

joscu
 Kávičkár 

Re: Romanka: mal si trening a mlady junak ti trafil do kečky? :-))) :-D


11.08.2016 17:28

Re: Pneu - otázka , dilema

Re: joscu: mudro,alebo niekam inam :-D


11.08.2016 17:58

Re: Pneu - otázka , dilema

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Romanka , veru dobre píšeš , kosatky sú ku.vy . 8-) :-)
A tú funkciu prorektora Motoacademia theorethica by som nemohol prijať , lebo ja ti mám dosť vecí z praxe a nemusí byť nutne moja , veď aj jedna životná múdrosť znie

Existujú dva spôsoby , ktorými sa môže človek učiť .
Alebo veľa čítať , alebo sa rozprávať s ľuďmi , ktorí vedia viac ako vy .


... vyriekol nejaký Mark Twain .


11.08.2016 18:21

Re: Pneu - otázka , dilema

Re: brazel: Pravým vládcom morí nie je kosatka ,ale Johnny Depp so svojou Čiernou perlou ,ste nevedeli? :-D


11.08.2016 18:41

Re: Pneu - otázka , dilema

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Funkciu prodekana za ten jeden krátky príspevok berem ako brutálny úspech! Čo sa len museli traktor, protektor a dekan namakať, aby sa dostali hore! :-D


11.08.2016 18:49

Re: Pneu - otázka , dilema

Brazel - rektor univerzitu obvykle reprezentuje, prorektor je obvykle ten, co aj nieco vie ;-)

Plazivec - len nebuď zbytočne skromný :-))) zaslúžiš si miesto na výslní medzi ikonami skvostných teórií, aj prodekan musí vedieť vladnut praxi ;-)

Joscu - posledné roky už väčšinou len dostávam na búdku, zvykol som si :-D


11.08.2016 18:53

Re: Pneu - otázka , dilema

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Romanka: "posledné roky už väčšinou len dostávam na búdku, zvykol som si"
A nemá to patologické dôsledky? :-d


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.