Anketa:
Najnovšie videá:
Problém s prebíjaním - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuProblém s prebíjaním - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Problém s prebíjaním
Chalani mám CBR 1000RR (200 . Vymenil som už asi tri batérie, vždy dobrej značky, väčšina kupovaná priamo v Honde s technológiou proti vytečeniu. Všetky tri batérie mi roztrhlo a vytieklo mi to na zadnú vidlicu. Otázka je, že kde je chyba, lebo keď dám novú batériu a behám po meste a tu po okolí nič sa jej nestane. Vždy mi to pretečie keď idem Chorvátsko a podobne. Každú jednu mi zničilo pri dlhej ceste. Ďakujem za možné odpovede |
Re: Problém s prebíjaním
Odmeraj napatie. Ak mas 12v zasuvku, tak si tam mozes dat nieco take a sledovat napatie za jazdy. Nemalo by presiahnut 14,1V. |
Re: Problém s prebíjaním
Do 14,5 V je dobre, nesmie byť menej ako 13,7 V a to aninpri zapnutí všetkých spotrebičov.. Musíš ale naštartovať a skúšať aspoň pri 2/3 otáčiek. |
Re: Problém s prebíjaním
Asi to bude reglér, len všetci čo majú s ním problém nenaštartujú motorku, vybíja im a mne baterku zničí len pri veľmi dlhej jazde (ju prerazí vždy z boku a vytečie). Otázka je či je reglér zlý a či to nerobí len vtedy ak je prehriatý |
Re: Problém s prebíjaním
zrejme ma Brazel pravdu, ATčka mavali regler, co daval vela, mne osobne tiez jednu baterku vyvrelo, pak som vymenil regler za NE original a......čuduj sa svete, bol pokoj, |
Re: Problém s prebíjaním
Ak si to nevieš premerať popros niekoho, alebo choď do servisu. Tebe pravdepodobne prebíja a preto to potom roztrhne baterku. Okolo 14,5 max 14,8 V viac je zle. Viac sa ti poradiť neda |
Re: Problém s prebíjaním
www.aci.sk/vsetko-pre-motocykle-motodily-vyber-dle-typu... |
Re: Problém s prebíjaním
Re: richard74: túto nie, mal som tam teraz Bosch AGM M6 YTZ7S |
Re: Problém s prebíjaním
Po pochovaní troch bateriek bude určite "najlepšie riešenie" kúpiť ďalšiu. Tá snáď nezbadá že je zlý reglér. |
Re: Problém s prebíjaním
hlavne ze pri suntovacom principe toho regulatora nie je prebijanie typickym priznakom jeho nefunkcnosti a vyvarena baterka typickym dosledkom takeho prejavu. |
Re: Problém s prebíjaním
sa mi pacia taketo osobky. vymenil niekolko bateriek za niekolko penazi a problem tam stale je. |
Re: Problém s prebíjaním
Re: barlac: Meranie bolo robené veľakrát. Motorka bola v autorizovanom servise Hondy povedali, že tam chyba nie je. Následne bola motorka odvezená do servisu na Slovakiaring aj tam to premerali a povedali, že je všetko v poriadku, že asi vadná batéria. |
Re: Problém s prebíjaním
a nema to ten regulator niekde pod kapotazou tak, ze sa prehrieva? tak sa moze prebijanie prejavit az po dlhsom case, pripadne to niektore meraky ani nemusia ukazat (ak su tam len peaky, digi meraky vacsinou meraju nieco ako stredne / efektivne napatie). |
Re: Problém s prebíjaním
Re: ventYl: Evidentne to spraví len pri dlhej jazde a v teple, takže sa prehrieva. Je blbo umiestnený pod nádržou, kde ešte hreje aj motor. Preto je otázka či je zlý alebo len zlyhá pri dlhej jazde prehriatim |
Re: Problém s prebíjaním
"Preto je otázka či je zlý alebo len zlyhá pri dlhej jazde prehriatim" |
Re: Problém s prebíjaním
Ak by si vedel niečo o bežných moto regulátoroch, bolo by ti jasné, že fungujú na princípe skratu. Posielajú prebytočný prúd do skratu a tak sa prehrievajú samé od seba. Mali by teda voči prehriatiu byť dostatočne odolné. Stačí trochu vytočiť motor na mieste so zhasnutými svetlami(ak sa dá) a regler je žeravý. To, že baterka buchne po dlhej jazde teda nie je tým, že zlyhá regler prehriatím, ale preto, že baterka to jednoducho nejakú dobu vydrží, než sa sama prehreje natoľko, aby elektrolyt vrel tak intenzívne, že nestačí odfuk a dôjde k deštrukcii obalu. |
Re: Problém s prebíjaním
Re: Plazivec: A odporúčate mi kúpiť originál Honda alebo niekde inde? |
Re: Problém s prebíjaním
vape, napríklad. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (15.03.2016 17:16) |
Re: Problém s prebíjaním
Re: Plazivec: Ďakujem za radu, vyskúšam kúpiť vape, originál Honda stojí 440 eur! S Vape som volal a majú ho a vedia ho aj upraviť čo sa týka kabeláže |
Re: Problém s prebíjaním
100% regler..tiez ma na skutri kedysi trocha cvicil.. gelovka Yuasa nafuknuta..meranie dobijania na mieste pred jazdou-za jazdy-po jazde vzdy max 14,5V..Dal som Vartu klasika elektrolyt a zistil som ze sa nejako casto vyparuje pod ciarku minima a vzdy v lete som dolieval.Nahodil som voltmeter na palubku a trefa...pri 2 hod.jazde v 30 stupnoch sa sa mi zjavilo 17V!!!Zastavim a pri kontrole baterky vidim ako cez odfukovaciu hadicku odpluva elekrolyt..gelovku by uz urcite vydulo.Dal som novy origo regler a odvtedy ok. |
Re: Problém s prebíjaním
MAREK, ak mas dost miesta, cca 2cm, mozes pouzit "hlinikovy chladic", aky sa bezne pouziva v elektrotechnike, orezes ho podla rozmerov reglera a das pod neho, dobre odvadza teplo, |
Re: Problém s prebíjaním
Mne na masine - tiez Honda - zacalo vyvarat bateriu. Tak som si kupil nieco podobne ako je na obrazku vyssie (ale aj hodinami a teplomerom) a cuduj sa svete, napatie v sieti islo niekedy aj nad 16V. Pomeral som to a ukazal sa vadny regler (je tam taky trojfazovy mostik a v nom boli prerazene niektore diody). Vymena za cinsky za 10€ to vyriesila. Zatial drzi uz treti rok, takze ak by ho aj opat zobral das, stale to je lacnejsie ako vsetky varianty co som nasiel na Slovensku. |
Re: Problém s prebíjaním
Ak je to rozoberatelne, tak kupit 3 zenerove diody a vymenit by bolo este lacnejsie ako ten cinsky. Ale nie o vela :D |
Re: Problém s prebíjaním
Poviem vam jedno tajomstvo. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (18.03.2016 0:21) |
Re: Problém s prebíjaním
Re: Merlin00: Dá sa aj tu, a niečo aj lacnejšie. |