Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2973 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Problém s prebíjaním - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblém s prebíjaním - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

13.03.2016 14:15

Problém s prebíjaním

marek005
 Jogurťák 

Chalani mám CBR 1000RR (200 8). Vymenil som už asi tri batérie, vždy dobrej značky, väčšina kupovaná priamo v Honde s technológiou proti vytečeniu. Všetky tri batérie mi roztrhlo a vytieklo mi to na zadnú vidlicu. Otázka je, že kde je chyba, lebo keď dám novú batériu a behám po meste a tu po okolí nič sa jej nestane. Vždy mi to pretečie keď idem Chorvátsko a podobne. Každú jednu mi zničilo pri dlhej ceste. Ďakujem za možné odpovede


13.03.2016 14:33

Re: Problém s prebíjaním

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Odmeraj napatie. Ak mas 12v zasuvku, tak si tam mozes dat nieco take a sledovat napatie za jazdy. Nemalo by presiahnut 14,1V.
Pozri obrázok


13.03.2016 14:36

Re: Problém s prebíjaním

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Do 14,5 V je dobre, nesmie byť menej ako 13,7 V a to aninpri zapnutí všetkých spotrebičov.. Musíš ale naštartovať a skúšať aspoň pri 2/3 otáčiek.


13.03.2016 14:54

Re: Problém s prebíjaním

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Že by štandardný problém značky Honda s reglérmi ? 8-)


14.03.2016 19:03

Re: Problém s prebíjaním

marek005
 Jogurťák 

Asi to bude reglér, len všetci čo majú s ním problém nenaštartujú motorku, vybíja im a mne baterku zničí len pri veľmi dlhej jazde (ju prerazí vždy z boku a vytečie). Otázka je či je reglér zlý a či to nerobí len vtedy ak je prehriatý


14.03.2016 19:13

Re: Problém s prebíjaním

trucktor
 Turista 

Ikona

zrejme ma Brazel pravdu, ATčka mavali regler, co daval vela, mne osobne tiez jednu baterku vyvrelo, pak som vymenil regler za NE original a......čuduj sa svete, bol pokoj,


14.03.2016 19:32

Re: Problém s prebíjaním

zdeno255
 Kávičkár 

Ikona

Ak si to nevieš premerať popros niekoho, alebo choď do servisu. Tebe pravdepodobne prebíja a preto to potom roztrhne baterku. Okolo 14,5 max 14,8 V viac je zle. Viac sa ti poradiť neda


14.03.2016 19:45

Re: Problém s prebíjaním

richard74
 Turista 

www.aci.sk/vsetko-pre-motocykle-motodily-vyber-dle-typu...
toto si skusal, ze vraj nevyteču - :-)


14.03.2016 19:49

Re: Problém s prebíjaním

marek005
 Jogurťák 

Re: richard74: túto nie, mal som tam teraz Bosch AGM M6 YTZ7S


14.03.2016 20:06

Re: Problém s prebíjaním

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Po pochovaní troch bateriek bude určite "najlepšie riešenie" kúpiť ďalšiu. Tá snáď nezbadá že je zlý reglér. :-D
Alebo je reglér vadný iba keď nedobíja? Keď prebíja tak je to akože v poriadku?


15.03.2016 8:57

Re: Problém s prebíjaním

ventYl
 Kávičkár 

hlavne ze pri suntovacom principe toho regulatora nie je prebijanie typickym priznakom jeho nefunkcnosti a vyvarena baterka typickym dosledkom takeho prejavu.

vymenit regler za iny obdobneho vykonu a nehrat sa na The Riesists.


15.03.2016 10:29

Re: Problém s prebíjaním

barlac
 Jogurťák 

sa mi pacia taketo osobky. :-D vymenil niekolko bateriek za niekolko penazi a problem tam stale je. >:-)
ano,dokazal si ze si odbornik a ze na to maas,ideees [dobre]
stacilo len, ist napr. do cinskeho obchodu,kupit najlacnejsi merak a urobit meranie.
to by ta vyslo asi na 5e. alebo osolvit niekoho co a merak a vie ho pouzit.
[ciel]


15.03.2016 10:37

Re: Problém s prebíjaním

marek005
 Jogurťák 

Re: barlac: Meranie bolo robené veľakrát. Motorka bola v autorizovanom servise Hondy povedali, že tam chyba nie je. Následne bola motorka odvezená do servisu na Slovakiaring aj tam to premerali a povedali, že je všetko v poriadku, že asi vadná batéria.


15.03.2016 11:24

Re: Problém s prebíjaním

ventYl
 Kávičkár 

a nema to ten regulator niekde pod kapotazou tak, ze sa prehrieva? tak sa moze prebijanie prejavit az po dlhsom case, pripadne to niektore meraky ani nemusia ukazat (ak su tam len peaky, digi meraky vacsinou meraju nieco ako stredne / efektivne napatie).

ak odisli 3 rozne baterie, zrejme to nebude v nich, ale v nabijacej/vybijacej sustave. kedze vybijanie pod unosnu medzu sice baterke nalozi do zadku, ale nevybuchne pri tom, ostava dobijanie.


15.03.2016 11:52

Re: Problém s prebíjaním

marek005
 Jogurťák 

Re: ventYl: Evidentne to spraví len pri dlhej jazde a v teple, takže sa prehrieva. Je blbo umiestnený pod nádržou, kde ešte hreje aj motor. Preto je otázka či je zlý alebo len zlyhá pri dlhej jazde prehriatim


15.03.2016 12:20

Re: Problém s prebíjaním

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

"Preto je otázka či je zlý alebo len zlyhá pri dlhej jazde prehriatim" :-O :-O :-O
Takže keď zlyhá iba pri dlhej jazde prehriatím tak je to v poriadku a nieje vadný?
Závady sa prejavujú všelijako.


15.03.2016 12:26

Re: Problém s prebíjaním

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Ak by si vedel niečo o bežných moto regulátoroch, bolo by ti jasné, že fungujú na princípe skratu. Posielajú prebytočný prúd do skratu a tak sa prehrievajú samé od seba. Mali by teda voči prehriatiu byť dostatočne odolné. Stačí trochu vytočiť motor na mieste so zhasnutými svetlami(ak sa dá) a regler je žeravý. To, že baterka buchne po dlhej jazde teda nie je tým, že zlyhá regler prehriatím, ale preto, že baterka to jednoducho nejakú dobu vydrží, než sa sama prehreje natoľko, aby elektrolyt vrel tak intenzívne, že nestačí odfuk a dôjde k deštrukcii obalu.
Na krátke vzdialenosti sa takto neprehreje a stihne vychladnúť po odstavení motora.
Na tvojom mieste by som nešpekuloval ani minutu a kúpil nový regler. O Honde a regleroch sa už napísalo dosť.


15.03.2016 12:51

Re: Problém s prebíjaním

marek005
 Jogurťák 

Re: Plazivec: A odporúčate mi kúpiť originál Honda alebo niekde inde?


15.03.2016 17:14

Re: Problém s prebíjaním

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

vape, napríklad.

Dôvod úpravy: Ja osobne by som ho ešte aj vystrčil niekam, kde aspoň náznak ofuku bude mať a nebude na očiach.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (15.03.2016 17:16)


15.03.2016 17:33

Re: Problém s prebíjaním

marek005
 Jogurťák 

Re: Plazivec: Ďakujem za radu, vyskúšam kúpiť vape, originál Honda stojí 440 eur! S Vape som volal a majú ho a vedia ho aj upraviť čo sa týka kabeláže


15.03.2016 17:43

Re: Problém s prebíjaním

majec1
 Kávičkár 

Ikona

100% regler..tiez ma na skutri kedysi trocha cvicil.. :-((( gelovka Yuasa nafuknuta..meranie dobijania na mieste pred jazdou-za jazdy-po jazde vzdy max 14,5V..Dal som Vartu klasika elektrolyt a zistil som ze sa nejako casto vyparuje pod ciarku minima a vzdy v lete som dolieval.Nahodil som voltmeter na palubku a trefa...pri 2 hod.jazde v 30 stupnoch sa sa mi zjavilo 17V!!!Zastavim a pri kontrole baterky vidim ako cez odfukovaciu hadicku odpluva elekrolyt..gelovku by uz urcite vydulo.Dal som novy origo regler a odvtedy ok.


16.03.2016 18:35

Re: Problém s prebíjaním

trucktor
 Turista 

Ikona

MAREK, ak mas dost miesta, cca 2cm, mozes pouzit "hlinikovy chladic", aky sa bezne pouziva v elektrotechnike, orezes ho podla rozmerov reglera a das pod neho, dobre odvadza teplo,


17.03.2016 12:32

Re: Problém s prebíjaním

Nuno
 Kávičkár 

Mne na masine - tiez Honda - zacalo vyvarat bateriu. Tak som si kupil nieco podobne ako je na obrazku vyssie (ale aj hodinami a teplomerom) a cuduj sa svete, napatie v sieti islo niekedy aj nad 16V. Pomeral som to a ukazal sa vadny regler (je tam taky trojfazovy mostik a v nom boli prerazene niektore diody). Vymena za cinsky za 10€ to vyriesila. Zatial drzi uz treti rok, takze ak by ho aj opat zobral das, stale to je lacnejsie ako vsetky varianty co som nasiel na Slovensku.


17.03.2016 19:14

Re: Problém s prebíjaním

Johny3
 Kávičkár 

Ikona

Ak je to rozoberatelne, tak kupit 3 zenerove diody a vymenit by bolo este lacnejsie ako ten cinsky. Ale nie o vela :D


18.03.2016 0:07

Re: Problém s prebíjaním

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Poviem vam jedno tajomstvo.
Regulatory skratovacie, sa daju zapojit aj dva paralelne, takze prebytocny prud sa rozdeli medzi dva regulatory, ktore to maju sancu lepsie ustat.
Ale je to robota pre niekoho, kto sa v tom naozaj vyzna.
Pokial jeden regulator odide a neslusne v nom tyristor, alebo skratka neskratuje, druhy to este ustoji.
Problem ale nemusi byt v regulatore, moze to byt problem vinutia statora, ked prehriatim sa niekde skratuje na kostru vinutie.
Potom najma trojfazove regulatory z nicoho nic prestanu fungovat.
A takato zavada sa hlada velmi tazko.
Takze to moze skoncit tak, ze okrem baterky, bude niekto menit aj regulatory.
Problem niekedy byva aj v tom, ze ak je vinutie statora v oleji motora, tak sa do vinutia nachyta spina a vinutie sa poskodi drobnymi necistotami, ktore po skrate zasa odplavaju.
Da sa to zistit dost divnou metodou, vybrat vinutie von, ocistit ho vodou rozpustnym odstranovacom mastnoty eternal a nasledne vysusit v trube na 100°C, no a potom nasledne vatovym tamponom, namocenym vo vode, na kusku drotu, prehladat a najst multimetrom, mozne poskodenie vinutia, ak nieje viditelne na prvy pohlad.
Aj taketo vinutie sa da niekedy opravit, ale to je mozne len v dielni, kde je mozne vakuovanim impregnovat vinutia traf a motorov lakom.
Je to sice neista oprava, ale lacnesia, ako previjanie, alebo kupa noveho statora.
Kazdopadne je mozne, zapojit paralelne dva regulatory.
Plati to najma v pripade, ze nahradime spotrebice, ako ziarovky, za led osvetlenie, alebo na miesto hlavneho svetla, pouzivame cez den nejake nizkoprikonove "daylajty".
Malokto si uvedomuje, ze vo vatsine motoriek, magnetto alternator, je regulovany skratovanim a prebytocny nespotrebovany vykon, sa straca v teple na regulatore.
Skratovanim sa sice ciastocne odbudzuje a odtrhava magneticke pole rotora, ale velka cast vykonu aj tak sa niekde musi vyhriat.
Preto mam rad moto, ktore maju klasicky alternator, ako auta, kde je tento problem odstraneny. A navyse je tam aj velka rezerva vykonu, pre vseliake ficurky, ako vyhrievanie a pod.

Lacne regle, sa daju kupit napriklad tu.
Dojde to domof do schranky a je moznost mat aj v rezerve, ked sa to poondie.

www.banggood.com/search/motorcycle-regulator-rectifier....


Dôvod úpravy: lacne regulatory link

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (18.03.2016 0:21)


18.03.2016 6:33

Re: Problém s prebíjaním

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Merlin00: Dá sa aj tu, a niečo aj lacnejšie.
www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_2...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.