Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3648 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28579
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11563)

Čo by ste si myself o takomto Rekluse - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuČo by ste si myself o takomto Rekluse - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

01.01.2016 2:52

Čo by ste si mysleli o takomto Rekluse

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Dobrý deň.

KTM SuperDuke 1290 R. U mojich známych ktorí majú túto motorku sa dostalo do módy montovať poloautomatickú prevodovku značky Rekluse. Zaujímalo by ma čo si o takomto vynáleze myslíte, prípadne či ju niekto má, a podobne.

Pretože názory sa rôznia - jeden vraví že je to najlepší vynález na svete, iný hneď povie že ti to zničí motor. Potom vyznaj sa z toho, keď sa nevyznáš.

Ono poloautomatická prevodovka údajne funguje tak že sama "zaspojkuje" akonáhle otáčky klesnú pod určitú hranicu. Táto hranica môže byť 1.500, 2.000, alebo 2.500 otáčok - to sa dá nastaviť výmenou príslušného "kotúča", čo je neľahká operácia, ktorú si treba dopredu rozmyslieť že aké otáčky chceš.

V praxi sa to prejavuje tak že môžeš na križovatke zastaviť so zaradenou dvojkou bez stlačenia spojky - poloautomatická prevodovka "zaspojkuje" za teba. No a potom obdobne - vyštartovať vo dvojke bez použitia spojky. Ak sa niekto pozastavuje nad tým že celý čas stojíš prakticky so stlačenou spojkou, oni tie spojkové kotúče sú vraj vyrobené z ocele namiesto z bežného hliníka, preto sú na takéto kruté zaobchádzanie údajne dimenzované a nič sa im nestane. Údajne.

Iné praktické využitie tohto vynálezu sa prejavuje v ostrých zákrutách, kedy by si uvažoval či máš nechať trojku, alebo radšej podradiť do dvojky. S poloautomatom by si neuvažoval - nechal by si trojku. Ak by príliš poklesli otáčky, poloautomat by to "prespojkoval" rovnako ako by si ty.

Čiže tak to je. Niekto ti povie že geniálny výmysel, iný že takýchto blbostí tu už bolo, nikdy sa nesvedčili, a vždy postupne vymizli. Potom vyznaj sa z toho, keď sa nevyznáš.
Preto by ma zaujímalo čo si o tom myslíte.

Ďakujem za názory.

rekluse.com

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kamilko (01.01.2016 2:57)


01.01.2016 9:03

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

ventYl
 Kávičkár 

podla toho, co si o tom napisal (a co o tom pisu na webe oni sami), to zneje ako nejaka vychytana odstrediva spojka zo skutra, pripadne Jawy automatic z 50. rokov. tym padom by som povedal, ze pokial to KTM nema nejaky velmi podivny motor, nema ho ta spojka preco znicit (skutre ani jawy odstredivky nenicia, pokial mi je znamo). snad jedine keby zaber tej spojky bol prilis trhavy (a v takom pripade ju podla mna vyhodis nie preto, ze ti znici motor, ale ovela skor ti znici tym trhanim nervy).

edit: precital som si to este raz. nejedna sa o automaticku ani poloautomaticku [prevodovku, ale len o ostredivu spojku. prevodovka ti ostane samozrejme povodna. v podstate to zrejme funguje tak, ze sa vymenia creva spojky a namiesto pasivneho dekla sa namontuje dekel s odstredivym preklzom. sikovne kompaktne riesenie. jawa automatic mala montazne vyssi spojkovy kos a cela spojka bola vacsia.

ci by som ale za to dal tie prachy, tak to ti teda povedat neviem.

Dôvod úpravy: doplnene o edit hore

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (01.01.2016 9:12)


01.01.2016 9:23

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kamarat to ma v exc350 a v terene je to super vec. Velmi si to pochvaluje. A este ma aj brzdu na lavej rucke. Pri vyjazdoch ta spojka pomaha. Pri zjazdoch zas nemusis nohou hladat brzdu.

Chvilu trva kym si na to zvyknes. Mne sa casto stavalo, ze som pri preradzovani stlacil zadnu brzdu. Ale to je len o zvyku.


01.01.2016 11:08

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Vyskúšal som si to v piesku na WR 450 je to bomba vec aj pre uplného amatéra. Známy s tým je jeden s top jazdcov v SR a okolí, takže aj pre profíka.
Ja by som si to ale do Duke-ho nedával.


01.01.2016 11:42

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja si myslim, ze na cestnu motorku to nema vyznam, ale zalezi aj od toho, co vlastne Kamilko chces instalaciou dosiahnut?


01.01.2016 11:57

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Osobne s Reklusom skusenost nemam, ale na Advrider fore ju majitelia KTM 950/990 pochvaluju.


01.01.2016 14:04

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Kamilko: Nie je to prevodovka ale automatická spojka... ako ti už písali...

Jazdil som na tom v 2010 Ochutnávka KTM off-road modelov 2010 viď nadpis Zaujímavosť dňa - automatická spojka Rekluse na 530 EXC

Do terénu mi to dávalo zmysel tak na enduro, na motokros moc asi nie... Na ceste v tom zmysel nejaký nevidím... teda potrebu - nutnosť to mať... Možno iba komfort môžeš získať a radenie bez spojky hore aj dole, teda rýchlejšie...


01.01.2016 14:25

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

Mesosk
 Jogurťák 

Ikona

používa sa v endure,ako aj v motocrose samozrejme s normálnou páčkou,nakoľko v motocrosse sa dosť prespojkuváva (výjazdy zo zákrut,tobogány atd..)Výhody?Napr.sa Ti nestane,že pri zašľapnutí brzdy do zákruty zablokuješ motor,lebo Ti ho spojka vypne.Taktiež pri páde Ti nezdochne a nemáš problém s opatovným štartovaním.Nevýhody?Zvyk a zase iba zvyk.Na tom dni,čo písal Awia,jeden neskúsený pánko sa chcel previest,motorka vrčala na mieste zo zaradeným kvaltom(čiže sa správala ako v neutrály)no pánko si zmyslel že si len tak pridá a mororka mu vystrelila a on ležal na chrbte...


01.01.2016 17:29

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Spojka a nie prevodovka. Jasné. Vďaka za vysvetlenia.

Vlastne ani neviem či to chcem. Tu sa to začalo tak že jeden si to namontoval a chváli si to, potom ešte ďalší dvaja. Ostatní vyčkávame či sa im kvôli tomu niečo pokazí :-D

Predpokladám že u cestnej motorky by to prinieslo nanajvýš trošku pohodlia, ale za 660 EUR to asi nestojí.


01.01.2016 20:57

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Tak ako to popísal Mesosk, je to veľmi príjemná pomôcka pre "horších narábačov zo spojkou" a lepšie situovaných. Nám chudobnejším neostáva nič iné iba sa naučiť správne a včas spojkovať. ;-)


01.01.2016 23:17

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: krampus: nám chudobným neostáva nič iné, len sa na tej motorke naučit jazdit a ovládat ju! :-D :-D


02.01.2016 16:03

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

karol1
 Bahniak 

Ikona

Mal som možnosť vyskúšať si to na mojej kxf. Mne to nesedelo. Vo výjazde mi to napríklad nesthlo vypnúť , nahor som sa síce vyhupol zotrvačnosťou , ale potom som musel kopať , miesto pustenia sa dole kopcom. Mal som ju našťastie len požičanú od chlapa , ktorý bez nej "nevie jazdiť" . Tak som mu ju s poďakovaním vrátil.


02.01.2016 16:17

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ja by som tych 660€ dal do nejakeho treningu a myslim ze efekt v jazdeni bude vacsi.


03.01.2016 15:40

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Kamilko: Teraz som si všimol že Rekluse používa aj Helder Rodrigues na Dakare...

viď:

Foto: Dakar 2016 - Yamaha WR450F Rally - Hélder...


Foto: Dakar 2016 - Yamaha WR450F Rally


Nemyslíím že to má kvoli brzde na ľavej páčke. S reklusom si môžeš zachovať aj pôvodnú páčku spojky a to mi dáva rozum, Spojka sa zíde za jazdy, niektedy to potrebuješ, niekedy potrebuješ pridvihnúť koleso a pod... Takže Reklus v tejto kombinácií mi príde ako fajn, o nič neprídeš, radíš rýchlo bez spojky, nezdochne ti to, nezašlapneš si moto a keď sa pretrhne spojokové lanko (hadička) jazdíš veselo ďalej.


03.01.2016 18:10

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

ventYl
 Kávičkár 

k radeniu bez spojky:

odkial to mate? ja som sa na ich webe docital, ze je to "anti-stall" spojka. cize obycajna odstrediva spojka. nad x RPM zabera, pod x RPM nie. tu nevidim ziadnu zmenu pre bezspojkove radenie u moto.

druha vec je, ze moto pouziva priamo radenu prevodovku, co je typ prevodoviek, ktory sa napr. v rally autach pouzivaju na radenie bez spojky. tu-tam sa ale najdu hlasy, ktore hovoria, ze to tie prevodovky nici.

imho by som povedal, ze ci s rekluse, alebo bez neho s tou prevodovkou bez spojky ide radit, ale samozrejme sa to nesmie robit na hovado, pretoze sa nieco v prevodovke ohne.


04.01.2016 11:41

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

To, že to používajú na Dakare, myslím že o veľa hovorí [dobre]

Ináč ventYl máš pravdu, radenie bez spojky sa v súvislosti s Rekluse nespomína.
U tejto moto (1290 SuperDuke 2015) sa to vyslovene neodporúča. Neexistuje ani Quick Shifter, a ani nebude. Čo je zaujímavé, lebo vo verzii GT je. Ja po ňom nejako netúžim, ale mám známych čo sa usilujú dať okruh Montmeló pod 2 minúty, a tí si hryzú nechty že PREČOOOO?!!! :-D


04.01.2016 12:08

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kamilko> otazkou ostava, kolko Superduke na Dakare jazdi...


04.01.2016 15:51

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Myslm že v piesku ten Rekluse je velmi dobrá vec. Pri každom ubraní plynu a hlavne pri zjazdoch. Teda hlavne pri 450 4T a vyššie.

Kamilko: len nechápem ako to v tej zákrute na ceste samé prespojkuje ked máš podtočené :-O


04.01.2016 20:52

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

Milan Mikulík - mikulec
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

alexa7: klesnú otáčki a spojka sa následňe začne chovat jak kebi vimačkávaš páčku. Teda može trochu preklznút. Ale záleží ot teho, jak to je nastavené.

K raďeňú len tolko, že tak isto aj s obič spojkú raďíš bes spojki, tak aj s rekluskú.


05.01.2016 10:17

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

Kamilko
 Kávičkár 

Ikona

Presne ako povedal mikulec - správa sa to podobne ako keby si ty stlačil spojku, lenže automaticky, akonáhle otáčky klesnú pod určitú hodnotu. Táto hodnota sa dá vybrať (približne) 1500, 2000, alebo 2500 otáčok výmenou príslušného kotúča.

Ináč túto funkciu si práve najviac pochvaľujú tí čo to majú. Toto, no a potom ešte že nemusíš vyhľadávať neutrál na semafore, len si zastaneš so zaradenou dvojkou (na SuperDuke sa ťažko hľadá).

Skrátka len trošku pohodlia navyše, plus možno že nepatrne lepšie (hladšie?) fungujúca spojka (nie že by tá sériová bola nejaká zlá). Čiže len taká hračka pre tých čo sú za to ochotní vysoliť 660 EUR + montáž.

Ja tu mám väčšinou do činenia s ľuďmi ktorí si už zamontovali úplne celý katalóg PowerParts, a nevedia čo by si ešte mali dať, tak potom vymýšľajú takéto veci :-D

P.S. Páči sa mi keď sem ľudia píšu svojou rečou. Aj BBC od určitého času podporuje regionálne prízvuky v rádiu a TV vysielaní ;-)


05.01.2016 18:14

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Ono je to ešte lepšie ako som si myslel :-)


11.12.2016 23:31

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

janci77
 Bahniak 

Nie je Rekluse ako Rekluse :-P Mam EXP 2.0 a je to uplna hovadina :-(((((( Ti co ho kupili,ho chvalia preto,ze sa za seba hanbia,za co vyhodili peniaze :-D :-D :-D :-D :-D Ale ma to aj "pozitivum"! Znici tak olej,ze ta ho donuti menit kazdu 1MTH :-D :-D :-D :-D


12.12.2016 7:23

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

stefo2617
 Edvenčr 

Ikona

Re: janci77: Požičaj ho susedovi Ferovi, možno že si konečne vymení olej po troch rokoch. :-D :-D :-D


12.12.2016 12:22

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

P666
 Bahniak 

Ikona

niekto si chvali iny nadava ja som to mal na na motorke a po prvom vozeni som ju vymontoval a predal inak ked tam zabudnes vyssi kvalt par krat sa tak rozbehnes nebudes stihat menit lamely .na dakare ide o reklamu maju nahodene bocne viko rekluse ale pod nim klasicku spojku mam to od cloveka co tam robil zopar rokov mechanika :-~


12.12.2016 16:00

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

janci77
 Bahniak 

Re: P666: asi tak... [dobre] [dobre] [dobre]


12.12.2016 20:53

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

janci77
 Bahniak 

Re: stefo2617: "sused Fero" musi pockat do leta,teraz v zime mu ta vazelina nevytecie :-D :-D :-D


12.12.2016 22:49

Re: Čo by ste si myself o takomto Rekluse

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja si nemozem stazovat, mal som odstredivu spojku na KTM 250GL Krad a je to dobra vec.
Ale treba sa o to vediet starat a vediet menit olej. Najma aky olej tam ide.
Je to dolezite najma u motoriek, ktore maju pomocne lyze, lebo potom sa neda kopat rychlosti nohou, nakolko nohy drzia v lyziach. Takze sa prehodi bowden na radiacu paku, spojkova packa, nieje spojkova, ale ovlada zadnu brzdu a vychylovanim packy, hore a dole, sa radia rychlosti, ako na stadione, alebo starej vespe. Je to dokonaly pozitok, ak sa na to zvykne, ale ma to svoje ale.
Podla toho, ako sa nalozia pruziny a zavazia na tej spojke, tak aj zabera. U 2t motora to bolo velmi vtipne na rozbeh, najma v premavke v meste na stuploch, stale po zadnom, alebo stale v smyku, ked bolo naprsane.
Pre neznaleho, aj stale na zemi, pre velke pobavenie ostatnych ucastnikov premavky.
Tuna sa ale jedna o "neoespezetkovane" sportove naradie, ktore je urcene na nejake uzavrete drahy, takze to ma asi iny vyznam, ako smradit v premavke velkomesta.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.