Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2195 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28554
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17006)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)

XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuXT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

14.12.2015 23:09

XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Zdravim Pani,

pri nastavovani ventilov som zistil ze mi uplne nesedia znacky na alternatore/magneto a hore na ozubenom kolese vacky. Ked nastavim presne znacku I na alternatore - piest je v hornej uvrati tak mam vzdy tochu vychylenu rysku na ozubenom kolese vacky, ktora ma byt zarovno toho zobacika na vrchu hlavy:

Pozri obrázok

Skusal som posunut ozub. koleso o jeden zub, ale je to presne to iste len z opacnej strany.
Kedze motorka ma 48000km tak som preventivne vymenil rozvodovu retaz. Skontroloval som sponovak retaze - funguje tak ako ma a ani pri starej retazi sa nevysunul viac ako o polovicu. Plastove voditka retaze nemaju ziadne opotrebenie.
Posledna vec, ktora ma napadla je, ze by som este mohol skusit posunut retaz o jednu hornu uvrat. Kedze piest pri jednom cykle prejde dva krat na hornu uvrat. Proste dat dole ozub. koleso z vacky a pootocit motor na nasledujucu hornu uvrat a dat vacku zase do polohy kde su zavrete vsetky ventily - na nastavenie ventilov.
Moja hlavna otazka znie ci tymto nieco mozem pokazit. Nejaka elektronika, senzory, casovanie atd.
Dik za odpovede.




15.12.2015 11:14

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Tiež mi to nesedí úplne presne. Skúšal som prehadzovať reťaz o zub a nepomohlo to. 44 000km mám.


15.12.2015 11:28

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

mozno preto tie tenerky tak strielaju do vyfuku :-)))


15.12.2015 21:08

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Info ze niesom sam ma trocha ukludnilo a zrejme to necham tak kedze motorka slapala doteraz v pohode. Ajtak by ma ale zaujimalo ci sa tym prehodenim retaze o jednu hornu uvrat moze nieco pokazit.


16.12.2015 7:09

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

posunieš časovanie zápalu o jednu úvrať


16.12.2015 9:40

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

barlac
 Jogurťák 

musis brat do uvahy aj to ze retaz je opotrebovana,natihnuta. ked zratas pocet clankov a pridas par stonin opotrebenia na kazdom na dlzke cca 100clankov to je krat tolko.
je to normalne.aj chlapci bezne posuvaju retaz aj o dva zuby a este sa tvaria ze ako to dobre opravili. >:-)
vytahana retaz ti nikdy nebude sediet na rysky. skor sleduj ako je povytiahnuty sponovak retaze.


16.12.2015 10:36

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Prečo si vlastne už vymenil rozvodovú reťaz ? Ja svoju kontrolujem každých 10 000km podla vysunutia šponovák. Mám tam ešte stále 9 zubov čo je asi polovica.


16.12.2015 11:21

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Michal Puch - en500
 Edvenčr 

Ikona

Peter1651 pripis to vyrobnej nepresnosti je to normalne. Na take to jazdenie okolo komina to staci a sam hovoris ze ti moto isla dobre . Da sa to nastavit uplne presne ale tu zmenu co tym dosiahnes ani nespoznas. Mozno keby si stym chodil na okruhy tak je to uplne ine. Takto si stym nerob hlavu a uzivaj si to ze motor slape a kolesa sa krutia .


16.12.2015 19:21

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Re: bubak650: Ano aj ja som mal na sponovaku este cca 10 zubkov dalsich takze vytahana nebola, ale mal som uz spojku dole z druhej strany - olej aj chladiacu von, tak som aj retaz rovno vymenil kedze stala nova 30 eur. Bolo to vcelku narocne a pokial to vylozene netreba tak by som ju uz druhy krat nemenil 8-)
Hlavne som podozrieval chlapcov z Yamahy v Sarajeve, ze tam daco dalsieho posrali kedze som po ich praci nachadzal rozne problemy. Aspon som sa naucil rozobrat takmer komplet motor :-D


16.12.2015 22:45

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

bubak650
 Edvenčr 

Ikona

Inak nechcem mudrovať ale vraj treba s reťazou vymieňať aj šponovák ;) V krabici mám tiež už rozvodovu reťaz aj šponovák a tesnenie pod veko motora a čakám kedy budem meniť a stále nič :-))) Keď si menil tú reťaz tak sťahovak sisi spravil sám ? Čo si mal aké závady ? Ja zatial len ustrihnutý kolík čo ovláda dekompresor. Vymenil som horné rozvodové ozubené koleso a všetko OK.


16.12.2015 23:46

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Kedze nebola retaz vytahana, tak moc nevidim dovod menit sponovak. Stahovak som si spravil sam z 10mm hrubej pasnice - najvecsia co som zohnal a ostatne sa predtym ohli.
Decompresor kolik som pozeral aj ja teraz lebo sa mi zdalo ze to dako cinka, iked to cinka od zaciatku. Kolik vyzeral v pohode a aj sa normalne skryval takze to bude asi klasicky zvuk jednobuchu.

Predchadzajuci majitel dal moto z nutnosti servisovat do original Yamaha servisu v Sarajeve a ked som moto kupil tak zacal slzit olej z pod valca, takze motor von, hlava dole a dotiahnut sroby pricom dva z valca som vtedy odkrutil rukou. Pred casom som polozil moto na lavobok a radicka mi vysocila z kulisy. Takze rozobrat pravu stranu motora - spojka dole. Zistil som ze sikovnici v sarajeve dali zle podlozky okolo radiacej tyce takze bolo radenie o dost nepresnejsie a aj segerka co drzi radicku na mieste z vonkajsej strany motora bola uplne ina ako original - zrejme nevydrzala. Spojkove kotuce boli zle poskladane - poradie aj natocenie. Na lavej strane pri vymene retaze chybali dva vystredovacie koliky zo styroch. Zavitova tycka na ktorej drzi matica uchytenia magneta, s ktorou sa toci motor pri nastaveni ventilov je ohnuta co sice nema vplyv na chod motora, ale ajtak som bol nemilo prekvapeny :-D Mozno im moto spadla zo stojana ked bola rozobrata.
Takze ich servis moc neodporucam.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter1651 (16.12.2015 23:49)


02.02.2016 9:55

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

oni to trošku domrvili, ale ak nastavíš tú 1. rysku na ALT čo je moment iskry, hore na vačke Ti to sedí nie???


03.02.2016 1:23

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Peter1651
 Edvenčr 

Ikona

Re: PeterYAMAHA: Ano to v podstate sedi.


03.02.2016 9:17

Re: XT660Z Tenere - spravne nastavenie vacky/casovania

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

aj na XT aj na TTR som to tak mal... sedí zápal a nie HÚ



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.