Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3692 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28549
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11545)

Aprilia RX 125 - žiadna iskra - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAprilia RX 125 - žiadna iskra - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Elektrika.

24.08.2015 19:20

Aprilia RX 125 - žiadna iskra

Wandrak
 Bahniak 

Ikona

Zdravím, znova som mal šťastie na motorku po profesionálovi ktorý nie že dva krát myslí a raz strihá, ale iba strihá.... V tomto prípade to bola elektrika ktorú strihal.

Pustil som sa do opravy výfukovej prívery ktorá bola na kúsky pri kúpe motorky (typ RAVE 1 + solenoid), nebol som si istý či motorka na správne riadenie prívery potrebuje aj batériu tak som sa ju tam rozhodol dať, z počiatku som nemohol nájsť káble ktoré majú patriť na póly batérie tak som hľadal v mapách diagramu, keďže sa mi stále nedarilo nájsť konce káblov tak som sa rozhodol že ich tam jednoducho dorobím tam kde majú ísť podľa spomenutého diagramu, urobil som tak no v momente to začalo zvárať, všetko šlo do skratu. Začal som hľadať chybu, každý jeden plusový kábel v celej káblovačke sa dal prepípať s kostrou, išlo ma poraziť no nakoniec som chybu našiel, ten inteligent po odpojení batérie zrejme nemal dosť izolačky aby odizoloval oba káble tak ich zmotal dohromady a opáskoval... :-) Problém vyriešený všetko šlo (okrem tej prívery, tam bude chyba asi inde)... Keďže mi už nič nemalo dôvod skratovať, na tieto konce som zapojil batériu, skúsil som naštartovať, dobíjalo to úplne normálne, motorka šla ako pred tým. Čo sa týka prívery, tá nešla... možno je odstrihnuté ešte niečo čo som si nevšimol alebo je niečo odpálené po bohvie koľkých motohodinách v sprievode skratovania celej káblovačky.
Už som mal toho dosť tak som to zložil a šiel sa odviesť aj tak, na koľko som menil aj spojku tak som bol zvedavý ako funguje. Prešiel som ku kamarátovi o pár ulíc ďalej, musel som ho chvíľu počkať tak som vypol motor - VIAC SOM UŽ NENAŠTARTOVAL! Na kop ani neodpálila, skúšal som sa púšťať dole ulicou, motorka sem tam odpálila, dokonca mi potom aj chytila ale pálila priam tragicky, možno 1x z troch odpálila a plyn som mohol pridať tak 0,5mm v inom prípade by hneď zhasla - stalo sa... Nemal som už na to po hodine skúšania nervy tak som sa priviazal kamarátovi o navijak a po ceste domov to skúšal ešte nechať roztiahnuť, no už ani len neodpálila....
Sviečka problém nebude, z indučky nejde žiadna šťava (do nej neviem), od zapaľovania neviem, baterka mala asi 12,5V keď som skúsil takže do skratu zrejme nešla to by ju asi vybilo, nikde som nenašiel žiadnu poistku zatiaľ!

Nejaké nápady, tipy, skúsenosti?

Motor ROTAX 123, r.v. tuším 98, indučka so štyrmi káblami + ten na sviečku typ asi TM 14-04. Či ide všade inde šťava som nezmeral zatiaľ, už som mal tej "mašiny" plné zuby a niesu tam ani svetlá, trúba, smerovky, nič!

Za každú radu ďakujem, za ND tiež :-)


25.08.2015 21:07

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

Wandrak
 Bahniak 

Ikona

Zdravím, dúfam že si to niekto čo mi bude vedieť poradiť aj prečíta...

Dnes som hľadal poistky, žiadne v moto nemám. Nikde som nenašiel prerušený obvod aspoň čo sa týka šťavy ktorá ide od baterky, do všetkých káblov kde šťava má ísť aj ide, no len tá od baterky po zapnutí kľúča. Skúsil som odpojiť od CDI indučky skratový kábel (ktorým sa zrejme iba vypína motor) a stále žiadna iskra. Kde môže byť chyba? Ako mám zistiť či je dobrá indučka, zapaľovanie atď???

Ďakujem


25.08.2015 21:13

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

TOYO
 Bahniak 

Ikona

Ak chceš mať funkčnú privéru potrebuješ aj RJ ktorá je riadená zapaľovaním , a ktorá riadi elektrmagnet tuším , mám aj elektromagnet aj RJ na predaj ak by si mal záujem :-)

Pravdepodobne ti šlo do kelu CDI ktoré sa síce dá premerať , niekde som mal aj hodnoty ale
je to nič moc , oprava 50€. Stator sa dá premerať , no nepametám sa čo kde treba priložiť.
ikcipo@gmail.sk jemu napíš zaoberá sa opravami týchto SEM zapaľovaní poradí ti ako to zmerať.

Pravdepodobne to bola náhoda že si sa vrtal v elektrike a odišlo CDI , možno si ho skratoval ale mne odišlo uplne len tak za jazdy.Ak by si mal otázky ohľadne tejto moto tak napíš SS :-)


25.08.2015 21:16

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

ventYl
 Kávičkár 

indukcnu cievku ma zmysel riesit az ked budes mat mimo valca vobec nejaku iskru (co az spravne chapem, nie je tvoj pripad, ty iskru nemas). neviem konkretny postup, ktory by nepotreboval drahe meracie vybavenie, ale napr. suzuki v manuale k starym motorkam pise, ze zdrave zapalovanie ma hodit iskru medzi dvoma klincami na vzdialenost hrotov 8mm.

nie je dobry napad skusat tocit motorom s odpojenym VN kablom zo sviecky, alebo svieckou volne v lufte. nazbierana energia sa nema kam vybit a nici to izolaciu v cievke.

CDI sa rozumne sa asi otestovat jedine osciloskopom, je potrebne sa pozriet, ci napatie v case, kedy by mala byt iskra padne a ak hej, tak na ake napatie (cim *vyssie* napatie pri poklese bude, tym horsie na tom CDI je). koncove tranzistory by teoreticky pri skratnutej instalacii mohli odist a off/on cyklus im dal po krku definitivne.

okrem toho uz asi len snimac kluky, tam vacsinou staci aj digi voltmeter, resp. ohmmeter, premerat ci ma nejaky odpor, nie je v skrate, alebo rozpojeny obvod.


26.08.2015 15:31

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

Wandrak
 Bahniak 

Ikona

TOYO - ako som písal, vypol som pojazdnú motorku a viac som ju už nenaštartoval tak tomu vôbec nerozumiem čo sa mohlo stať.

ventYl - dnes ma napadlo tiež či to nemôže byť tým snímačom, ale to by bola asi veľmi veľká náhoda že by sa mi pohol zrovna vtedy keď som vypol motor. No rád by som zhodil rotor a pozrel sa na to, len nemám sťahovák, budem musieť niečo vyšpekulovať.


26.08.2015 15:43

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

vypol si ju klucom, alebo skapinakom -ten cerveny vypinac na riaditkach. On sa zvykne tiez obcas pojekazit....


26.08.2015 16:02

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

Wandrak
 Bahniak 

Ikona

Ten vypínač som tam pred nejakým časom dorábal lebo tam vôbec ani nebol, áno vypol som motor ním ako inokedy. Vypínač je v poriadku, zapájal som ho priamo na spínaciu skrinku na kontakty ktoré sú prepojené vo vypnutej polohe, prečo si napriek tomu myslím že je v poriadku? Za prvé preto lebo sa iskry nedočkám ani keď odpojím skratovací kábel priamo z indučky a za ďalšie aj preto lebo som samotnú spínaciu skrinku skúsil odpojiť z konektora a ručne som prepojil tie vodiče ktoré spínacia skrinka spája pri zapnutej polohe. Žiadna iskra sa nedostavila


26.08.2015 16:18

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tak to mozes vylucit... neviem ako to ma ta aprilia, ci stavu na iskru berie z baterky, ale ked si pisal, ze ani kable na baterku si tam nemal, tak pravdepodobne nie.

Mal by si tam mat jednu cievku na statore ciste len na zapalovanie. Je navinuta tensim drotom a ma viac zavitov. V podstate, ked pozries kable od sttora, tak tam zbadas nejake 3 (zlte??? proste rovnakej farby) do reglera a dalsi, alebo dalsie droty, ktore pojdu k riadiacej jednotke. Niktore budu pre snimac zapalovania.... Ale aspon jeden z nich bude z tej zapalovacej cievky.

Ak trafis spravny drot, tak by si na nom mal dostat radovo stovky voltov, ak si nechces odpalit merak, tak staci ten drot chytit do ruky (NA VLASTNU ZODPOVEDNOST!!!) a to napatie by si mal citit a to celkom slusne. Tak aspon zistis, ci mas tu zapalovaciu cievku na statore OK.

Dalej, ak tam bola kedysi privera a k nej siel ovladaci kabel od zapalovania (od CDI), ako uz TOYO spominal. (Zas hovorim, nepoznam ten rotax motor. Ale DT125 to malo podobne. Tak pisem ako to bolo tam.) Ak ten kabel pre priveru z CDI najdes, tak by to mal byt v podstate rovnaky vystup ako pre indukcnu cievku. Tiez by si na nom aj holym prstom mal citit riadne supy/pulzy. Zabit ta nezabiju, ale je tam cez 100 voltov, tak to trosku "pichne" do toho prsta.

To iste by si mal citit na vstupnom vodici do indukcnej cievky z CDI....

Takto by si mohol postupne zistit, ze ktora cas zapalovacej sustavy nefunguje.

Snad som to napisal aspon trochu zrozumitelne.


31.08.2015 12:04

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

Wandrak
 Bahniak 

Ikona

Takže chlapi mám zlú CDI idukčnú cievku. Konkrétne CDI SEM Amal Sweden TM 14-04 (101 888 00)


01.09.2015 15:06

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

Wandrak
 Bahniak 

Ikona

Chlapi bude mi sedieť pneumatická prívera z Aprilia Tuareg Wind 125 s motorom Rotax 123 rok výroby 1989? Aspoň by som sa nemusel trápiť so solenoidmy a riadiačkami :-)

Moja Aprília má tiež motor rotax 123 akurát je to novší ročník cca 97


25.10.2015 18:29

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

Wandrak
 Bahniak 

Ikona

Zdravím chlapi, motorka ide, len nie taka ko má... Potreboval by som dobrý Solenoid! Okolo prívery som porobil všetko, môj Solenoid ale nemá dostatok ťahu, je slabý... Pri impulze na 12V v momente otvorí príveru no z nejakého dôvodu to riešili tak že potom RJ pustí po tomto impulze a udržiava len 5,5V... To mi ale nestačí, prívera sa znova zatvorí... Kúpil som aj iný Solenoid no ten je ešte horší... ten mi tú príveru nevytiahne ani pri impulze ktorý je 12-13V... nemá vôbec ťah... Potreboval by som druhý ktorý je ešte stále plný sily :-) Čítal som že vraj tie ktoré idú tak ako majú, dokážu roztrhnúť aj lanko... Ak by niekto mal napíšte mi, ĎAKUJEM


26.10.2015 7:51

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

karol1
 Bahniak 

Ikona

problém nebude v solenoide , ale inde. Na ňom nemá byť prakticky čo slabé. Je to elektromagnet , ktorý vťahuje do seba oceľové jadro. A to obmedzenie na 5,5V je kvôli tomu , aby nezhorel a aj kvôli tomu , že sú iné vlastnosti cievky s jadrom mimo a iné s jadrom dnu. Jednoduchšie - dostať jadro dnu je namáhavejšie , ako ho dnu udržať.

Problém by som hľadal okolo bowdenu a vratnej struny prívery - zbytočne silná...


26.10.2015 8:16

Re: Aprilia RX 125 - žiadna iskra

Wandrak
 Bahniak 

Ikona

Lanko je nové, prívera čistá, RJ dáva správne povely. Keď skúsim prstom zatlačiť na piest solenoidu tak ide ľahko. Solenoidy mám dva, ten druhý je ešte o polovicu slabší. Strunku som už dával slabšiu, ide to ozaj ľahko. Ten magnet to ale neudrží, zháňam druhý.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.