Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3884 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28577
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17015)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11562)

Pneumatiky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPneumatiky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
10.04.2014 20:36

Pneumatiky

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mám takýto problém.
Kúpil som si nové pneumatiky a podľa keckyho a magumu sú nové pneumatiky napustené silikónovým olejom a musia sa prvých 500 -600 km " zjazdiť" aby som nehodil držku.
Ako zjazdiť bezpečne stred a kúsok krajov viem. Ale ako mám zjazdiť bezpečne kraje?
Veď keď pôjdem na "koleno" tak sa silikónová pneumatika šmykne a som na držke.
Mám to zbehnúť karboškou alebo šmirgľom?
Ďakujem za všetky konštruktívne rady.
Prosím aby mudráci nepísali.


10.04.2014 20:40

Re: Pneumatiky

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

:-O nie je to trošku prehnané?!
ja idem opatrne prvých 20km + nejaké zákruty

Dôvod úpravy: (výhodou je že na Babu je to cca 20km ;-) )

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sHARk1 (10.04.2014 20:41)


10.04.2014 20:44

Re: Pneumatiky

Kibo
 Kávičkár 

Ikona

Prebehni kraje šmirgľom (ideálne 10kou) a dolaď to letlampou, aby sa prípadné ryhy zacelili :-)))


10.04.2014 21:01

Re: Pneumatiky

Rorschach
 Kávičkár 

Ikona

Ideálne zabehnuté budú vtedy, keď ti prednú prebehne kecky šmirľom a zadnú maguma karboškou. Ale pozor! Nesmie to byť naopak, ináč to nebude fungovať. :-D :-P

No a keď to len trošku myslíš vážne:

Nové pneumatiky nie sú napustené žiadným silikónovým olejom. Len sa môže stať, že majú na povrchu zvyšky separátora z vulkanizačnej formy. Preto sa nové pneu zvyknú "zabehávať". Stačí na to v pohode 50-100km kľudnejšej jazdy. Stred a kúsok krajov vieš. No a ako na okraje? Do náklonov choď postupne, bez silných akcelerácii z výjazdov. ;-)


10.04.2014 21:23

Re: Pneumatiky

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Ja kupujem vzdy mastne gumy, ktore prebehnem tech benzinom. Samozrejme, ze ich aj tak treba zabehnut, ale ten prvy krok z mojej strany je technicky benzin. Co ti ostane udri do nadrze a chod to vyskusat ;-)


10.04.2014 22:08

Re: Pneumatiky

stading
 Kávičkár 

Ikona

Egres to je blbost. Nie su napustene silikonovym olejom. Treba ich opatrnejsie zabehnut pocas prvych 100 az 200 km, nie 500 az 600. Do vacsich naklonov chod opatrnejsie a ak chces byt istejsi, tak gumy odmasti, pripadne prebehni kraje jemnym smirglom. Zdar!


10.04.2014 22:14

Re: Pneumatiky

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Rorschach má recht. urob to tak, aby si nenabehol LEN na mastnú časť. ked to budeš robiť postupne, tak budeš mať 80% pneu na ceste už použitej a "zodratej". tak to rob až po okraj :-)


10.04.2014 22:15

Re: Pneumatiky

srsno
 Kávičkár 

Ikona

Toto radí:

Josef Šiler aka Pepa Sršeň

NOVÝ GUMY KLOUŽOU - všichni ví - z výroby jsou chráněný jemnou vrstvou, která je chrání před vlhkem, UV zářením, změnama teplot atd. tak, aby při uskladnění neztratily svoje vlastnosti - méně chytrý jedinci je po přezutí otírají acetonem nebo jiným svinstvem, aby tu vrstvu dostali dolu a okamžitě je zkurví ( je to GUMA - ředidla, benzín stejně jako olej se dostanou do její struktury a je na vyhození nebo rozbití držky! ), "chytřejší" ..... je brousí ručně, nebo flexou ( podle IQ - který neni moc vysoký...) což je naprosto zbytečný! Gumy potřebujou zahřát - pak přestanou klouzat! Buď máte nahřejváky, nový gumy si natopíte a jste za vodou (stejně jako závodníci) - nebo musíte ject prvních 15-20km opatrně (ne posranej strachy!), v zatáčkách nebejt agresivní na brzdy, na dávkování plynu a je po starostech!


11.04.2014 9:14

Re: Pneumatiky

dvenohy
 Turista 

Ikona

presne ako pise srsno staci ich iba zahriat.


11.04.2014 9:43

Re: Pneumatiky

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

fúú. čo teraz budú robiť s tými nakúpenými šmirglami.. >:-)


11.04.2014 9:46

Re: Pneumatiky

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Egres: Neboj, pri klopení, keď už sú trošku gumy zjazdené, ale stále viacej ideš na hranu, aj tak 5 cm ideš po zodratej časti a možno tak centimeter derieš novú neošúchanú časť. Potom zas vyrovnáš a zas naklopíš viacej a si na konci gumy, trošku opatrnejšie, ale zbytočný stres je okolo toho.


11.04.2014 9:47

Re: Pneumatiky

brazel
 Kávičkár 

Ikona

egres2 , ty si ku.va , vyšlo ti to :-))) >:-) a celú diskusiu môžeš presunúť do svojej dávnejšie otvorenej :
Off topic - Mimo tému: Testy

Dôvod úpravy: egres2 nemá z toho stres , egreš má toľko záberov , že ani nestíha odkvačkávať úlovky . :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.04.2014 9:50)


11.04.2014 10:01

Re: Pneumatiky

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Dovolím si pridať poznatok istého motorkára , dúfam , že mi prepáči , že som ho nepožiadal o povolenie , ale tak sa mi to páčilo (a páči) , že som si tieto výroky uložil do pamäte . Tiež je to miliónkrát opakovaná otázka , ale chlap definitívne tento oriešok rozlúskol .

Jak dává guma "vědět" ? (motorka)

Tak tvrdší guma mi dávala vědět téměř pořád, prostě takový nepříjemný pocit, že to nedrží.
Nakonec jsem si řekl, že se mi to jenom zdá a přitlačil jsem, no, pak mi už nedala vědět guma, ale silnice, dala mi docela slušnou ránu.

No, nazul jsem "lepivky" a nenapadlo mě nic lepšího než brousit slider na mokru, tam mi dala vědět zase rovnou ta silnice, ale musím uznat, že to varování je velmi nápadné a nepřehlédnutelné .


11.04.2014 11:25

Re: Pneumatiky

za takuto temu na inom moderovanom fore by dotycny dostal aspon tyzdenny ban, jednak je to plytvanie priestoru, a po druhe je to strasne otravujuce ked pri hladani tem o pneu mam zabijat cas s takymi perlickami [zle]


11.04.2014 11:41

Re: Pneumatiky

egres2
 Bahniak 

Ikona

trt:
Závodníci odrhnou své sliky už v první nebo druhé zatáčce (bodejť ne, když je už od rána smaží zabalené do nahříváků), silničním pneumatikám je na okruhu lepší nechat aspoň jedno kolo. Ne, rozhodně není přesně stanovena žádná vzdálenost pro zajetí gum. Věc se má tak - když obujete nové pneumatiky, je jejich povrch ještě "slizký" (ten sliz je tam proto, aby šly dobře vyklopit z formy) a je potřeba je od toho slizu pořádně očistit. Toho dosáhnete postupným a pozvolným zvětšováním náklonů. Ne že vyjedete a hodíte motorku za roh do závodního náklonu v domnění, že čím větší náklon, tím větší plochu očistíte. Takovou chybu uděláte jen jednou a budete rádi, když to odnese jen odřený lak. Těch 100 km je hodnota, za kterou je pravděpodobné, že už jste s motorkou zatáčeli jak doleva, tak doprava a že už na pneumatice nebude mít nic ani ten největší tužkař.

Druhá cesta k očištění gum od slizu vede přes chemii - otřete je hadrem namočeným do nějakého agresivního prostředku, třeba do čističe na brzdy nebo do benzínu. Nelijte to přímo na gumy, nebo je to sežere, jen lehce otřít. No a je tu ještě jedna možnost pro příznivce hrubého násilí - prostě tu pneumatiku odrbejte smirkovým papírem a je to.

Po namontování dejte gumám ještě trochu času na to, aby si zvykly na asfalt, pak už jen ohřát a hurá do zatáček! Ještě poznámka - pokud vás baví špinit si ruce nebo máte známého v pneuservisu, nechte si po těch prvních 100 kilometrech, kdy se nové pneumatiky již definitivně usadily, kola znovu převážit.

Po montáži doporučujeme 500 km pro zaběhnutí pneumatik. Proto se vyvarujte ostré akceleraci, brzdění a změnám směru.

ZÁBEH PNEUMATÍK
Aby vaše nové pneumatiky poskytovali optimálny výkon, odporúčame ich veľmi opatrne zabehnúť počas prvých 100-200 km. Ihneď potom, čo sú namontované nové pneumatiky, vyvarujte sa prudkej akcelerácii a taktiež prudkému brzdeniu. Pneumatika získa svoje vlastnosti priľnavosti až po zábehu, preto odporúčame jazdiť opatrne najmä v zákrutách.

nové pneu je potrebné opatrnejšie zabehnúť cca 200 km.

Všetko sú to odkazy na výrobcov pneumatík alebo pneuservis.

Chcem BAN za nezmyselnú tému.
P.S.: A kto tu bude bez BANU?


11.04.2014 11:49

Re: Pneumatiky

Vavro
 Kávičkár 

Niesom zastanca brusenia alebo chemie,ale na TT isle of man som videl ako zadnu chlapik prebrusoval zadnu pneu.Kazdopadne staci zahriat drzi jak lepidlo


11.04.2014 12:03

Re: Pneumatiky

prispevok 11.04.2014 11:41 by mal byt prvy namiesto aktualneho, teraz po otvoreni temy a precitani prveho prispevku hned aj zatvorim, ani som necital dalej... [zle]
a ked uz sa vie dopredu odpoved na otazku, tak sa to malo oznacit ako prieskum


11.04.2014 12:08

Re: Pneumatiky

egres2
 Bahniak 

Ikona

Noff:
Ale nikde nie je opísaný spôsob jazdy na "zabehnutie" kraja pneumatiky.


11.04.2014 12:35

Re: Pneumatiky

Rorschach
 Kávičkár 

Ikona

egres2: Neviem síce presne, o čo ti išlo, ale myslím, že ti to nevyšlo! :-P Aspoň u mňa teda nie...

Keď si prečítaš môj prvý príspevok, nájdeš tam všetko na čo si sa pýtal, takže tvoje "trt" nie je opodstatnené.

Dovoľ, aby som rozobral tvoj príspevok:

Závodníci odrhnou své sliky už v první nebo druhé zatáčce (bodejť ne, když je už od rána smaží zabalené do nahříváků), silničním pneumatikám je na okruhu lepší nechat aspoň jedno kolo. Ne, rozhodně není přesně stanovena žádná vzdálenost pro zajetí gum. Věc se má tak - když obujete nové pneumatiky, je jejich povrch ještě "slizký" (ten sliz je tam proto, aby šly dobře vyklopit z formy) a je potřeba je od toho slizu pořádně očistit. Toho dosáhnete postupným a pozvolným zvětšováním náklonů. Ne že vyjedete a hodíte motorku za roh do závodního náklonu v domnění, že čím větší náklon, tím větší plochu očistíte. Takovou chybu uděláte jen jednou a budete rádi, když to odnese jen odřený lak. Těch 100 km je hodnota, za kterou je pravděpodobné, že už jste s motorkou zatáčeli jak doleva, tak doprava a že už na pneumatice nebude mít nic ani ten největší tužkař.

Veď píšem: "Nové pneumatiky nie sú napustené žiadným silikónovým olejom. Len sa môže stať, že majú na povrchu zvyšky separátora z vulkanizačnej formy. Preto sa nové pneu zvyknú "zabehávať". Stačí na to v pohode 50-100km kľudnejšej jazdy. Stred a kúsok krajov vieš. No a ako na okraje? Do náklonov choď postupne, bez silných akcelerácii z výjazdov."

Druhá cesta k očištění gum od slizu vede přes chemii - otřete je hadrem namočeným do nějakého agresivního prostředku, třeba do čističe na brzdy nebo do benzínu. Nelijte to přímo na gumy, nebo je to sežere, jen lehce otřít. No a je tu ještě jedna možnost pro příznivce hrubého násilí - prostě tu pneumatiku odrbejte smirkovým papírem a je to. - Chujovina! Možno to tak niekedy niekto robil a bolo to v pohode. Ale otierať, alebo nedajbože šmirgľovať nové gumy je zbytočnosť hraničiaca s kravinou.

Ještě poznámka - pokud vás baví špinit si ruce nebo máte známého v pneuservisu, nechte si po těch prvních 100 kilometrech, kdy se nové pneumatiky již definitivně usadily, kola znovu převážit. - Pokiaľ sa behom tých 100km nepoškodil disk, alebo podobne, pochybujem, že by na vyvažovačke bola nejaká odchýlka. A aj keby bola, neverím, že si ju bežný jazdec pri jazde na bežnej cetse všimne, či spozoruje.

Po montáži doporučujeme 500 km pro zaběhnutí pneumatik. Proto se vyvarujte ostré akceleraci, brzdění a změnám směru. - alibizmus. +/- 100km stačí

ZÁBEH PNEUMATÍK
Aby vaše nové pneumatiky poskytovali optimálny výkon, odporúčame ich veľmi opatrne zabehnúť počas prvých 100-200 km. Ihneď potom, čo sú namontované nové pneumatiky, vyvarujte sa prudkej akcelerácii a taktiež prudkému brzdeniu. Pneumatika získa svoje vlastnosti priľnavosti až po zábehu, preto odporúčame jazdiť opatrne najmä v zákrutách.
- tak ako som napísal v prvom príspevku.

Takže o čo ti šlo? Nudíš sa? ;-)

PS: Moderátor by mohol tému premenovať na "Zábeh nových pneumatík" ....keď už...


11.04.2014 13:59

Re: Pneumatiky

egres2
 Bahniak 

Ikona

Rorsach:
Všimni si, že všetky príspevky sú k téme. Aj tvoja duplicitná ( opakovanie- matka múdrosti) mino nofove a to chce pre mňa BAN. Mňa mažú len keď prejdem stredovú čiaru jedným kolesom. :-P


11.04.2014 14:07

Re: Pneumatiky

Goldy
 Geriatrik 

Ikona

A vôbec kde je "kraj" oblej ( motocyklovej ) pneu? :-O


11.04.2014 14:17

Re: Pneumatiky

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

to zistíš, ked sa zaň dostaneš [dobre]


11.04.2014 15:14

Re: Pneumatiky

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Kto si bez BAN(a)nu, hod EGRESOM :-P


11.04.2014 20:34

Re: Pneumatiky

PETOrf
 Turista 

Ikona

to je blbost,trochu by sa mali zjazdit ale nie 500km,to aj na okruhu jazdia 500km a potom klopia?bezne som isiel na novych gumach hned nav okruh a uplne normalne ako na uz jazdenych


12.04.2014 0:17

Re: Pneumatiky

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Hlavne pozor na to, že ak si si zvykol na hranaté gumy, ako aj ja, tak motorku bude v prvých zákrutách hrozne ťahať dole gravitácia :D


27.04.2014 13:17

Re: Pneumatiky

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

No, dnes prvé kilometre na nových gumách (Pirelli Anget GT) a skoro boli aj moje posledné. Neskutočne sa šmýkajú pri brzdení, v momente blokovali. A ako na smolu 3x sa predomnou prudko zastavilo auto, tak som sa cítil ako na sánkovačke. Hlavne zadná bola oveĺa citlivejšia na brzdenie.

Takže s novými gumami nie len v zákrutách pozor, ale aj na výrazne dlhšiu brzdú dráhu!


27.04.2014 19:51

Re: Pneumatiky

egres2
 Bahniak 

Ikona

Tak som dnes vyskúšal nové Pirelli Angel GT v Alpách. Prvé kilometre trocha opatrne a mimo jedného riadneho šmyku hneď na začiatku vo vracáku v pohode 400 km. Poser pásik 0,5cm


27.04.2014 19:52

Re: Pneumatiky

Majcocbr600f
 Jogurťák 

Ikona

egres:

Video: www.youtube.com/watch?v=8gtWsUBfn7c

Ak nevies ako zabehnut pneu tak kuk video . Ak to chces dat na hranu tak motku viac naklon v toceni ,pripadne zosadni z masiny a drz ju len za rajdy :-D


27.04.2014 21:16

Re: Pneumatiky

Menton
 Skútrista 

Ikona

Egres, vidis, ziadne riedidla, ci smirgle. Staci len dobre vybrat trasu a postupne zvacsovat naklony 8-) A uz mozes machrovat a davat kolienko... :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.