Anketa:
Nové oficiálne videá:
JAWA 350/638 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuJAWA 350/638 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.JAWA 350/638
Zdravím. Nedávno som si kúpil Jawu 350/638 a potreboval by som viacero rád. Takže prvá vec. Chcel by som vedieť aký objem má prevodovka, teda kolko litrov oleja potrebujem, druhá vec na wikipédií som sa dočítal že 350-ka 638-čka mala 17 KW, a otvorená 19 kw cs.wikipedia.org/wiki/Jawa_350 je to niekde na spodu článku, chcel by som vedieť v čom spočíva to obmedzenie a ako to zistím, tretia vec , taký menší problém zo spojkou, ked troška prudšie pustím spojku s motorkou trhne, ked púšťam pomaly tak nič, ked mi ju chalan predával, vravel tyčka spojky je trošku kratšia, rozoberal som to, nevyzerá to na tyčku spojky, a taktiež vravel že lamely sú v poriadku tak čo by to mohlo byť. a posledná vec, výmena lánka tachometra, treba na to motor rozoberať ? ďakujem vopred |
Re: JAWA 350/638
Keď bude toho viacej /že sa to začne každý km srať , tak veľa nájdeš aj na www.jawamania.info/poradna/default.aspx |
Re: JAWA 350/638
Ešte je otázne,či ti predávajúci povedal pravdu,alebo ti to chcel silou mocou predať.Mal som 638 a jediné čo som tam riešil boli práve spojkové lamely,ale mne za studena spojka vydávala také čudné zvuky a klzala. |
Re: JAWA 350/638
Expert, až na jeden detail. |
Re: JAWA 350/638
A ešte dodatok, snáď nemusím pripomínať, že obidve tie tyčky je potrebné pred montážou dobre namazať vazelínou po celej ich dĺžke, rovnako aj tú guličku. V opačnom prípade budú "nasucho dreť" - a ďalej je to jasné... |
Re: JAWA 350/638
Luky993, spojky na 638 a 639 sa vyznačovali práve tým problémom, ktorý opisuješ, pri type 640 sa preto vrátili k spojkám z typu 634. Tento problém sa dá odstrániť tzv. pružnou lamelou, mala by sa dať zohnať, ale je uvedená iba v jednom konkrétnom katalógu ND, neviem síce v ktorom, ale je, v ďalších vydaniach to už neuvádzali. Táto pružná lamela sa dá upraviť z normálnej lamely a to tak, že vnútorné zuby na lamele vyhneš smerom von asi o jeden milimeter a túto lamelu namontuješ ako prvú k spojkovému košu vyhnutými zubami ku košu, táto úprava ti odstráni problém s trhaním spojky. Ak by si niečo potreboval upresniť, tak mi zavolaj. |
Re: JAWA 350/638
1) Do prevodovky (spojky zaroven) ti vojde necely liter oleja (cca 0,9l), takže ak kupis liter tak malo mať nebudes, pri nalievani oleja si odšroubuj šroub na kotrolu hladiny oleja v prevodovky,.. akonahle ti z neho začne trošku kvapkat tak vies ze už ho tam je dosť a možeš prestať s dolievanim |
Re: JAWA 350/638
Felika: Jasne, že jedna gulička, veď som to tak aj písal, zátvorka bola až za tyčkami, kde som spomínal, že sú dve /keby to bolo ku guličke, ide text v zátvorke za slovo gulička/. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (03.03.2014 19:32) |
Re: JAWA 350/638
nevo, nerád, ale napísal si to ako tatár. Aj tak: gulička nejde medzi tyčky - ide tyčka o tyčku; gulička ide medzi pravú tyčku a štelovaciu šroubu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil felika (03.03.2014 19:33) |
Re: JAWA 350/638
Felika: Ty vole, je to tak podľa ND. Asi som to naposledy dal zle, dal som to medzi tie tyčky /len som vedel, že veľa ľudí upozorňuje, aby si tam tu guličku mal/, aj som sa čudoval, že raz tam bola a zrazu tam nie je, čo to ta jawa žerie ? Ešte že to mám rozobraté, hneď zajtra vytiahnem tie tyčky a pozriem to. |
Re: JAWA 350/638
Luky993, Nevo: V nasledujucich tyždnoch budem objednavať z fichtlkramku nejake veci, tak by som mohol objednať aj pružne lamely a potom vam ich poslať na dobierku, lebo kupovať jednu lamelu a zaplatit navyse postovne 9 € je hovadina samozrejme Upravené 1 krát. Naposledy upravil Larry (03.03.2014 19:42) |
Re: JAWA 350/638
Larry: Díky, ale skúsim to poohýbať doma /veď som nejaký tuner/. A ceny majú dobré? Ja som pri tunení kupoval kvantá dielov z moto-ustinl.cz, mali všetko čo som chcel, aj z univerzálnych zrkadiel /jedine biele lemy na pneu im chýbajú /. |
Re: JAWA 350/638
nevo: prave som porovnal par cien len tak nahodne... tak je tam malinky rozdiel, v niečom su lacnejši, v niečom drahši, nič dramaticke, len par Kč. Fichtlkramek to ma pekne rozdelene podla typu motorky, kdežto na moto-ustinl su v jednej kategorii ND všetky motorky dokopy čo robi hladanie dost vyčerpavajuce. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Larry (03.03.2014 20:41) |
Re: JAWA 350/638
páni kluci, nešpekulujte nad jednou spojkovou lamelou, treba ju chytiť do jednej ruky, do druhej najlepšie blitzky (kombinačky majú priame čeľuste a preto sa to s nimi horšie ohýba) a opatrne s citom ohýbať všetky zuby zásadne iba na jednu stranu a snažiť sa o ich rovnaké ohnutie. (ja som si to nakoniec zrovnal na železnej platni, pomocou šublery a malého kladivka) ešte raz pripomínam, že táto lamela musí ísť ako prvá ku košu a vyhnutie zubov musí smerovať tiež ku košu. Amen... |
Re: JAWA 350/638
1 Do prevodovky ide cca 1l v manuali pise PP90 ale lepsi je PP80 odstranuje problemi zo spojkou trhanie a podobne mam to vyskusane |
Re: JAWA 350/638
-spojka - gumený O krúžok 120x3 a je po probléme , štandardne z gumy NBR , lepšie použiť materiál PU kvôli tepelnej odolnosti , dlhšie vydrží a je to jednoduchšie , ako sa triafať s vyhýnaním zubov - keď sa to preženie , tak spojka pre zmenu nevypína |
Re: JAWA 350/638
Mňa by ešte zaujímalo, načo je ta zahnutá časť na ovládaní zadnej brzdy na ľavej strane a ten šrób? Chcem to odrezať /zavadzia, neviem na čo to je/. |
Re: JAWA 350/638
to mas asi len ako doraz zadnej brzdy mozes to dat kludne dole.Opiera sa len zadna cast o ram. |
Re: JAWA 350/638
máš to ohnuté , tá skrutka sa má pri povolenej brzde opierať o trubku rámu - doraz = výškové štelovanie brzdovej páky. |
Re: JAWA 350/638
Tak to odrežem . Doraz netreba, aj tak nasadenie brzdovej páky si štelujem podľa svojej nohy, posedu a tak aby som z posedu len posunom nohy horizontálne, bol na brzde. |
Re: JAWA 350/638
tá skrutka určuje do akej polohy sa vráti páka dohora. Nie pokiaľ môže ísť dole. |
Re: JAWA 350/638
Asi ako si písal, že mám to ohnuté /pozriem na nete podrobné fotky jaw/, nejak ináč ako to má byť. Lebo teraz, ako to je na fotke je to v normálnej polohe, skôr polohu toho ohnutého plechu určuje dĺžka lanka s tým háčikom. Ináč mi to tam je fakt na nič. Teraz sa to nedotýka kostry a keď brzdím, zas sa to nedotýka krytu spojky. |
Re: JAWA 350/638
Je to tak, po prezretí fotiek tam mám ja akýsi hybrid , bohvie načo to niekto niekedy ohýbal v mieste zapnutia tých laniek. Ono by to malo hlavičkou skrutky tlačiť na tú okrúhlu trúbku kostry. Teraz len viem, že zadná brzda brzdí slabo, možno keby to bolo v originály, bolo by to lepšie. Možno to vyrovnám nakoniec, alebo vymením za nové. |