Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2396 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

JAWA 350/638 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJAWA 350/638 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Olej.

03.03.2014 15:43

JAWA 350/638

Luky993
 Turista 

Ikona

Zdravím. Nedávno som si kúpil Jawu 350/638 a potreboval by som viacero rád. Takže prvá vec. Chcel by som vedieť aký objem má prevodovka, teda kolko litrov oleja potrebujem, druhá vec na wikipédií som sa dočítal že 350-ka 638-čka mala 17 KW, a otvorená 19 kw cs.wikipedia.org/wiki/Jawa_350 je to niekde na spodu článku, chcel by som vedieť v čom spočíva to obmedzenie a ako to zistím, tretia vec :-P, taký menší problém zo spojkou, ked troška prudšie pustím spojku s motorkou trhne, ked púšťam pomaly tak nič, ked mi ju chalan predával, vravel tyčka spojky je trošku kratšia, rozoberal som to, nevyzerá to na tyčku spojky, a taktiež vravel že lamely sú v poriadku tak čo by to mohlo byť. a posledná vec, výmena lánka tachometra, treba na to motor rozoberať ? ďakujem vopred


03.03.2014 16:07

Re: JAWA 350/638

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Keď bude toho viacej /že sa to začne každý km srať :-))) , tak veľa nájdeš aj na www.jawamania.info/poradna/default.aspx
1. Do prevodovky ide 1 l oleja. Stiahni si manuál, prípadne aj katalóg ND, tam všetko je popísané. Nájdeš to aj na tej jawamanii.
2. Ja mám tiež len 17 kw, to je štandard. Možno to myslia po výbrusoch, iste sa objem motora zvačší a môže to mať viacej výkonu.
3. Mne keď blbla spojka, tak to na jednotku tak skákalo, najmä za studena. Radšej asi tu tyčku vymeň za originál /na bazoši kúpiš toho veľa/ a má tam byť aj gulička medzi tyčkami /oni sú tam vlastne dve, jedna z jednej a druhá z druhej strany/.
4. Na lanko tachometra netreba rozoberať motor. Je to uchytené šróbom na spodu motora.

Fúú, keď to vidím spätne napísané, už som normálne expert /no taký malý/ na jawy :-D .


03.03.2014 16:43

Re: JAWA 350/638

patrik411
 Turista 

Ešte je otázne,či ti predávajúci povedal pravdu,alebo ti to chcel silou mocou predať.Mal som 638 a jediné čo som tam riešil boli práve spojkové lamely,ale mne za studena spojka vydávala také čudné zvuky a klzala.


03.03.2014 17:03

Re: JAWA 350/638

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Expert, až na jeden detail.
Gulička medzi tyčky v žiadnom prípade nejde, je tam len jedna gulička, a to pod štelovacou šroubou.


03.03.2014 17:28

Re: JAWA 350/638

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

A ešte dodatok, snáď nemusím pripomínať, že obidve tie tyčky je potrebné pred montážou dobre namazať vazelínou po celej ich dĺžke, rovnako aj tú guličku. V opačnom prípade budú "nasucho dreť" - a ďalej je to jasné...


03.03.2014 17:50

Re: JAWA 350/638

maguma
 Turista 

Ikona

Luky993, spojky na 638 a 639 sa vyznačovali práve tým problémom, ktorý opisuješ, pri type 640 sa preto vrátili k spojkám z typu 634. Tento problém sa dá odstrániť tzv. pružnou lamelou, mala by sa dať zohnať, ale je uvedená iba v jednom konkrétnom katalógu ND, neviem síce v ktorom, ale je, v ďalších vydaniach to už neuvádzali. Táto pružná lamela sa dá upraviť z normálnej lamely a to tak, že vnútorné zuby na lamele vyhneš smerom von asi o jeden milimeter a túto lamelu namontuješ ako prvú k spojkovému košu vyhnutými zubami ku košu, táto úprava ti odstráni problém s trhaním spojky. Ak by si niečo potreboval upresniť, tak mi zavolaj.


03.03.2014 18:05

Re: JAWA 350/638

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

s tou spojkou ma maguma predbehol .... je to tak ako pise :-)


03.03.2014 18:21

Re: JAWA 350/638

Larry
 Kávičkár 

Ikona

1) Do prevodovky (spojky zaroven) ti vojde necely liter oleja (cca 0,9l), takže ak kupis liter tak malo mať nebudes, pri nalievani oleja si odšroubuj šroub na kotrolu hladiny oleja v prevodovky,.. akonahle ti z neho začne trošku kvapkat tak vies ze už ho tam je dosť a možeš prestať s dolievanim ;-)
2) O otvorenej verzii toho vela neviem, viem len, ze ludia si zvysuju vykon tym, že prerežu clonku medzi karburatorom a valcami a pretriskuju karburator... potom sa zmeni chod motora a lepsie taha v inych otačkach, niekto si to chvali, niekto zasa nie.
3) Kedze sa ti spojka chova tak ako sa chova, tak maš pravdepodobne tzv. "velku spojku" ktora ako už bolo spomenuta mala problem s prešmykavanim a unašanim. Môže to spôsobovať poškodena gumička pod prvou lamelou, lepšie riešenie je však spominana pružna lamela, lebo ta gumička vela nevydrži. Da sa kupiť aj tuto: www.fichtlkramek.cz. Nakoľko som tvoju spojku nevidel tak neviem s určitosťou povedať či maš velku alebo malu spojku, tak bacha čo budes objednavat, lebo do nich idu rozdielne lamely ;-) do 638 za zo začiatku montovali male spojky, potom prešli k velkym spojkam. (mala spojka ma upevnenie pritlačneho taniera pomocou troch poistnych tyčiek, velka spojka ma už 5 šroubov ;-) ) Či su tvoje lamely este v poriadku si vies overit aj sam posuvnym meradlom. Hranica použitelnosti je tušim 3,5 mm.


03.03.2014 19:18

Re: JAWA 350/638

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Felika: Jasne, že jedna gulička, veď som to tak aj písal, zátvorka bola až za tyčkami, kde som spomínal, že sú dve /keby to bolo ku guličke, ide text v zátvorke za slovo gulička/.

O tej pružnej lamele som nepočul, ale rád by som to skúsil /nie vyrábať, ale kúpiť originál/. Ale asi to bude problém zohnať v SR a brať to z Čiech kvôli 60 Kč asi nema význam. Tu je niečo o tom popísané /a vlastne na tejto stránke je kopu zlepšovákov/: jenikovo.misto.cz/_MAIL_/zajimavosti/tipy_jawa_01.htm

Tak, to troška šprtám /lebo mám rozobratú spojku, že to teda spravím naraz/. Tu je text z jawamanie: "Asi jediný obchod s pružnou lamelou je Fichtl krámek a opravdu prodává lamelu se zubama ohnutýma na obě strany. Prý to pro něho dělá nějaký chlap speciálníma kleštěma, jawa už nic takového nedělá. Ovšem to že to ohýbá na obě strany je špatně! Prosím, abyste ho každý na to upozornil a žádal po něm správně naohýbanou lamelu!!!"
Síce nejaké predajne poznám aj v SR, ale spravím to doma s kombinačkami [dobre] .

Dôvod úpravy: veľa, veľa nového textu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (03.03.2014 19:32)


03.03.2014 19:31

Re: JAWA 350/638

felika
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nevo, nerád, ale napísal si to ako tatár. Aj tak: gulička nejde medzi tyčky - ide tyčka o tyčku; gulička ide medzi pravú tyčku a štelovaciu šroubu.

Peace :-)

Dôvod úpravy: úprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil felika (03.03.2014 19:33)


03.03.2014 19:38

Re: JAWA 350/638

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Felika: Ty vole, je to tak podľa ND. Asi som to naposledy dal zle, dal som to medzi tie tyčky /len som vedel, že veľa ľudí upozorňuje, aby si tam tu guličku mal/, aj som sa čudoval, že raz tam bola a zrazu tam nie je, čo to ta jawa žerie :-))) ? Ešte že to mám rozobraté, hneď zajtra vytiahnem tie tyčky a pozriem to.
Ale na to ju mám /jawu/, aby som sa na tom učil a tam stále je čo robiť /veď viacej nešla minulý rok, ako išla/.


03.03.2014 19:41

Re: JAWA 350/638

Larry
 Kávičkár 

Ikona

Luky993, Nevo: V nasledujucich tyždnoch budem objednavať z fichtlkramku nejake veci, tak by som mohol objednať aj pružne lamely a potom vam ich poslať na dobierku, lebo kupovať jednu lamelu a zaplatit navyse postovne 9 € je hovadina samozrejme ;-)
To s tym ohybanim neviem čo je na tom pravdy, niekde som čital, že ak by si si to chcel sam naohybať na obe strany tak nakolko ma vraj normalna lamela neparny pocet zubov, tak by ti to vyslo tak,ze by si mal dva zuby za sebou vyhnute na rovnaku stranu.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Larry (03.03.2014 19:42)


03.03.2014 20:04

Re: JAWA 350/638

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Larry: Díky, ale skúsim to poohýbať doma /veď som nejaký tuner/. A ceny majú dobré? Ja som pri tunení kupoval kvantá dielov z moto-ustinl.cz, mali všetko čo som chcel, aj z univerzálnych zrkadiel /jedine biele lemy na pneu im chýbajú :-))) /.


03.03.2014 20:38

Re: JAWA 350/638

Larry
 Kávičkár 

Ikona

nevo: prave som porovnal par cien len tak nahodne... tak je tam malinky rozdiel, v niečom su lacnejši, v niečom drahši, nič dramaticke, len par Kč. Fichtlkramek to ma pekne rozdelene podla typu motorky, kdežto na moto-ustinl su v jednej kategorii ND všetky motorky dokopy čo robi hladanie dost vyčerpavajuce.

Dôvod úpravy: dodatok - už som nasiel vyhladavanie podla typu motorky aj na ustinl, takze o čosi prijemnejsie :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Larry (03.03.2014 20:41)


03.03.2014 21:03

Re: JAWA 350/638

maguma
 Turista 

Ikona

páni kluci, nešpekulujte nad jednou spojkovou lamelou, treba ju chytiť do jednej ruky, do druhej najlepšie blitzky (kombinačky majú priame čeľuste a preto sa to s nimi horšie ohýba) a opatrne s citom ohýbať všetky zuby zásadne iba na jednu stranu a snažiť sa o ich rovnaké ohnutie. (ja som si to nakoniec zrovnal na železnej platni, pomocou šublery a malého kladivka) ešte raz pripomínam, že táto lamela musí ísť ako prvá ku košu a vyhnutie zubov musí smerovať tiež ku košu. Amen...


03.03.2014 23:58

Re: JAWA 350/638

1 Do prevodovky ide cca 1l v manuali pise PP90 ale lepsi je PP80 odstranuje problemi zo spojkou trhanie a podobne mam to vyskusane
2 skrtena verzia spociva len v tom ze clonku na prirube karburatore nemas prerezanu ma plny priemer
3. lamely by mali mat minimalne 3,4mm ale to si uz nie som na 100percent isty
4.bowden tachometra mas na plastovom pastorku zasrubovane do prevodovky a budika


04.03.2014 7:01

Re: JAWA 350/638

karol1
 Bahniak 

Ikona

-spojka - gumený O krúžok 120x3 a je po probléme , štandardne z gumy NBR , lepšie použiť materiál PU kvôli tepelnej odolnosti , dlhšie vydrží a je to jednoduchšie , ako sa triafať s vyhýnaním zubov - keď sa to preženie , tak spojka pre zmenu nevypína

-škrtenie sa robilo clonkou na saní , ktorá pri karbíku s difuzorom 28mm mala dieru len 24mm. robilo sa to kvôli sprísneným predpisom na hlučnosť.

- prevodovka liter oleja , zabudnúť na PP , normálne motocyklový 10W40 , lepšie sa radí a aj vidličky vydržia dlhšie., a ľahšie zateká kam má.

- nie je žiadna chyba , ak je gulička aj medzi tyčkami

- a len tak mimochodom , ešte mám v regáli poslednú sadu piestov s krúžkami s vŕtaním 62mm - 397ccm . Pri tomto vŕtaní ide na 4-ke plynulo od 40km/hod , štandardne sa dá zaradiť 4-ka až niekde pri 80-tke.


04.03.2014 11:00

Re: JAWA 350/638

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Mňa by ešte zaujímalo, načo je ta zahnutá časť na ovládaní zadnej brzdy na ľavej strane a ten šrób? Chcem to odrezať /zavadzia, neviem na čo to je/.
Pozri obrázok


04.03.2014 11:34

Re: JAWA 350/638

to mas asi len ako doraz zadnej brzdy mozes to dat kludne dole.Opiera sa len zadna cast o ram.


04.03.2014 20:16

Re: JAWA 350/638

karol1
 Bahniak 

Ikona

máš to ohnuté , tá skrutka sa má pri povolenej brzde opierať o trubku rámu - doraz = výškové štelovanie brzdovej páky.


05.03.2014 17:45

Re: JAWA 350/638

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Tak to odrežem [dobre] . Doraz netreba, aj tak nasadenie brzdovej páky si štelujem podľa svojej nohy, posedu a tak aby som z posedu len posunom nohy horizontálne, bol na brzde.
Napadlo ma ešte doraz na kryt spojky pri brzdení, ale tam sa nedostanem, lebo skôr sa dotknem pákou výfuku ako tou skrutkou /čo je na fotke/ niečoho.


06.03.2014 6:12

Re: JAWA 350/638

karol1
 Bahniak 

Ikona

tá skrutka určuje do akej polohy sa vráti páka dohora. Nie pokiaľ môže ísť dole.


06.03.2014 9:09

Re: JAWA 350/638

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Asi ako si písal, že mám to ohnuté /pozriem na nete podrobné fotky jaw/, nejak ináč ako to má byť. Lebo teraz, ako to je na fotke je to v normálnej polohe, skôr polohu toho ohnutého plechu určuje dĺžka lanka s tým háčikom. Ináč mi to tam je fakt na nič. Teraz sa to nedotýka kostry a keď brzdím, zas sa to nedotýka krytu spojky.


06.03.2014 9:29

Re: JAWA 350/638

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Je to tak, po prezretí fotiek tam mám ja akýsi hybrid :-))) , bohvie načo to niekto niekedy ohýbal v mieste zapnutia tých laniek. Ono by to malo hlavičkou skrutky tlačiť na tú okrúhlu trúbku kostry. Teraz len viem, že zadná brzda brzdí slabo, možno keby to bolo v originály, bolo by to lepšie. Možno to vyrovnám nakoniec, alebo vymením za nové.


09.03.2014 18:03

Re: JAWA 350/638

Luky993
 Turista 

Ikona

Ďakujem za rady :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.