Anketa:
problém so sviečkami NGK - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuproblém so sviečkami NGK - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokproblém so sviečkami NGK
Na mojej Cagive Navigator mi zlyhali po 3.000 km sviečky. Mal som založené NGK CR8EK. Je možné, že vydržali tak málo? Prejavilo sa to zlým chodom motora, stratou výkonu a keď som ju preštartoval v garáži, tak bolo cítiť zvláštny zápach spalín zo zle spálenej zmesi. Vymontoval som sviečky, boli jemne vlhké, čo by nemalo byť, vyčistil som ich drôtenou kefou, ošmirgloval jemný šmirglíkom kontakty, skontroloval medzeru- bola o.k. 0,7 mm. Znovu som ich založil a výsledok rovnaký. Kúpil som teda nové Denso U24ETR, motorka naštartovala na prvý cvrnk a motor pekne pradie. Tie pôvodné NGK som kupoval v Elite. Je možné, aby vydržali tak málo? Mám síce litrovú motorku, ale jazdím vyslovene turisticky, povytáčam ju iba zriedka... dajte Vaše skúsenosti. Dík |
Re: problém so sviečkami NGK
Kedy si ich montoval (vlani ?) a kedy si motorku preštartovával (v zime ?) . |
Re: problém so sviečkami NGK
vlani som ich montoval koncom sezóny (október), najazdil som na nich 1.500 km, túto sezónu mám ďalších 1.500 km. V zime pod 10°C ju neštartujem, lebo nechytí, musí byť teplejšie, ak sa dobre pamätám, tak prvý krát tento rok to bolo niekedy v marci |
Re: problém so sviečkami NGK
sviecky NGK su nachylne na bohatu zmes ktora ich lahko prerazi. |
Re: problém so sviečkami NGK
sviečky boli vlhké, lebo už nespaľovali poriadne zmes, podľa mňa to bol následok zlyhávajúcich sviečok. A nemám karbec, ale vstrekovanie, takže tam nenastavím nič. Ten zápach zle spálenej zmesy som ucítil až vo finále, predtým to nebolo. |
Re: problém so sviečkami NGK
ja pouzivam len ngk a pri spravnej zmesi som nikdy nemal problem s ich odpalovanim. |
Re: problém so sviečkami NGK
Mám xvs1100. Na týchto a podobných strojoch sa už viac krát stalo, že NGK-čky moc toho nevydržali. V niektorých prípadoch dožili po cca 500 kilometroch. Je to presne o tom, že ich "zabije" bohatá zmes. V prípade karburátorov to lahko môže byť aj nesprávnym používaním sytiča. Ale vo všetkých prípadoch zlyhali sviečky vyrobené v EU. Japonské vraj tento problém nemajú. |
Re: problém so sviečkami NGK
Mam ten isty problem. Uz tretia sviecka toho roku. Je to Honda XR 125l. Syn sa hockedy ide len previezt a sviecka v pr..ly. |
Re: problém so sviečkami NGK
Kua nestrašte, po 20k km som vymenil Champion-ku za NGK Ta pôvodná vyzerala ako po 2000km ani po 20 000km, ale keď manuál píše vymeniť, tak som vymenil. Len či za dobré som vymenil teraz vymenil. |
Re: problém so sviečkami NGK
a preco si tam dal zrovna NGK? ked ine dobre slapu, tak naco spekulacie? |
Re: problém so sviečkami NGK
Lebo bola dostupná v prvom obchode a v manuáli je uvedená ako rovnocenná náhrada. |
Re: problém so sviečkami NGK
presne takto vznikajú fámy. |
Re: problém so sviečkami NGK
poznáte nejaký internetový konfigurátor pre sviečky Denso? |
Re: problém so sviečkami NGK
Roky jazdím NGK vyrobené v Číne a spokojnosť, lebo sa riadim karol1-ou radou |
Re: problém so sviečkami NGK
Tiež som teraz menil Championky za NGK,tak som zvedavý koľko vydržia,studený štart sa zlešil s novými sviečkami. |
Re: problém so sviečkami NGK
Mam takisto NGK, ak v zime neprestartujes, zvlhnu potom vytiahnut a vypalis na plyne. Ak nepomoze vymenit sviecky za nove. Ak prestartovavas aj v zime je to bez problemu, teda aspon v mojom pripade. |
Re: problém so sviečkami NGK
Ja som do mojich napchal Denso Iridiove a uz cca 4ty rok som ju nemal vonku z hondy a 2roky je v stvorkolke. A jazdim ako chcem -klidanko a aj tocim tu hondu kolko ide. |
Re: problém so sviečkami NGK
karol1 |
Re: problém so sviečkami NGK
karol1 Upravené 2 krát. Naposledy upravil gico (01.06.2013 12:17) |
Re: problém so sviečkami NGK
karol 1- motorka má vstrekovanie, na tom nezoradím nič. Vzduchovy a palivový filter mením podľa manuálu, karburátory sú zosynchronizované. Viac pre správnu údržbu motora neviem urobiť, takže o zoradení nemá ďalej význam hovoriť (olej a olejový filter samozrejme mením každých 6.000 km). Neštartovať 5x studenú motorku- ak idem jazdiť, tak ju zohrejem chvíľu na mieste a pomalou jazdou na prevádzkovú teplotu. Jazdím turisticky, nie po meste, väčšinou urobím 100-150 km na jeden kratší výjazd. Zatiaľ nevidím, kde by som urobil nejakú chybu... |
Re: problém so sviečkami NGK
cit. ".....motorka má vstrekovanie..........karburátory sú zosynchronizované" Tak ako teda??? Lebo takto to vyzera ze nevies o com pises. |
Re: problém so sviečkami NGK
bacaono- mám vstrekovanie (Cagiva Navigator 1000), je nepriame a na saní sú dve klapky- pre každý valec zvlášť. Poloha klapiek sa nastavuje synchronizáciou. Viem o čom hovorím. OK možno som nemal napísať karburátora, ale klapky.. takže k veci o sviečkach. |
Re: problém so sviečkami NGK
gico> takze ty vies o tom motore a podvozku viac ako inzinieri ktori ho postavili. ty si teda riadny macher |
Re: problém so sviečkami NGK
klidek> a co lambda? ked je to vstrek tak ju ma nie? nemas nahodou "ladaky"? |
Re: problém so sviečkami NGK
Klapky uz su v poriadku. |
Re: problém so sviečkami NGK
Logické. Veď to je dôvod, prečo idú motory BMW kultivovanejšie, ako japonské motory. |
Re: problém so sviečkami NGK
kilometrov mám 88.000, ja som na nej odjazdil posledných 8.000 km, servisovaná je poctivo, jazdená pohodovo. Zachytil som informáciu, že minulý rok sa na trhu objavili falzifikáty NGK, východné napodobeniny. S densami som spravil zatiaľ 500 km a žiaden problém. Znervóznel som, lebo v sobotu odchádzam na nej na 2 týždne na dovolenku. Dosť nerád by som riešil problém na ceste... |
Re: problém so sviečkami NGK
ono ide hlavne o to ze NGK potrebuju dobru zmes. DENSO pobezi aj s trocha bohatsou zmesou. |
Re: problém so sviečkami NGK
Kedysi to bolo brisk miesto ngk ,hlavne u dvojtaktov , teraz je to denso miesto ngk .... ako keby každá značka vyrábala len jeden typ univerzálnej sviečky. |
Re: problém so sviečkami NGK
klidek - roloval som na začiatok cr8ek= u24etr , čiže zamenené máš ekvivalenty , ale aj tak , rozdiel je prevádzka motora v zime a v lete. Tak isto ako v sychravú jeseň a potom na jar chodia bežne do servisu mašiny s problémom s karbíkmi , ktorým nerobí dobre benzín zmiešaný so vzdušnou vlhkosťou skondenzovanou v nádrži a v lete nie. |
Re: problém so sviečkami NGK
karol1- zamenil som ngk cr8ek za denso u24etr. Lamdu nemám, je možné to čo tvrdíš, dám premerať snímače. Inak teraz jazdí motorka perfektne. Dík |
Re: problém so sviečkami NGK
dando, to si ma dobre pobavil... |
Re: problém so sviečkami NGK
ja mam v servisnom manuale viskozitu oleja nie jeho znacku. a to ze kazdy vyrobca japoncov doporucuje NGK nie je o marketingu, ale to niekto taky mudry ako ty nepochopi Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (04.06.2013 20:01) |
Re: problém so sviečkami NGK
no to je zaujimave, ja ti tam, urcite nejakym nedopatrenim, mam aj znacku a aj na pneumatiky napriklad bridgestone, alebo michelin... Upravené 2 krát. Naposledy upravil gico (05.06.2013 0:31) |
Re: problém so sviečkami NGK
takze mal som suzuki, kawasaki, husaberg a apriliu. NGK je v kazdom servisnom manuale. asi vyrobcovia maju vsetci dohodu s NGK. |