Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2510 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28562
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11553)

Jawa pionier/mustang karburátor - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa pionier/mustang karburátor - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Karburátor.

29.03.2013 13:30

Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

Čaute mám taký problém že neviem ako majú byť dotiahnuté trysky na karburátore. Ďakujem Vám za rady vopred.


29.03.2013 13:34

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

trisky maju byt na fest, nestrhni hrany, použi dobry šrobovak, a ak sa pytaš na tie so strunkou, tak dotiahni vzdušnik a 1,5 obratky naspet, ten , čo dvíha šupatko, tak to čo najmenej, aby držal nizky volnobeh, pozor na ihlovy plavak, a daj filter na hadičku


29.03.2013 13:36

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

Veď filter mám ale volade som čítal že nie na doraz :'( a ešte mi furt dáko skapíňa a všetky trysky sú nové ja už neviem čo mu je :-O


29.03.2013 13:42

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

U Pinďuráckych (20-21-23) trskách musí dosadnúť (a tým tesniť po obvode) spodný kužel, palivo môže prejsť len cez presné otvory.

Raz tu niekto písal, že pod hlavicou trysky tam videl medzeru a ani zaboha to nevedel dotiahnuť - tak tam dal podložky. :-D Preboha, len to nie, veď práve tá medzera zaručuje, že tryska dosadne kuželom a nie hlavičkou skrutky... ;-)


29.03.2013 14:43

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

skpiňa pri voľno behu alebo za jazdy?


29.03.2013 15:17

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

ZA JAZDY pri volnobehu ani nie ked mu vitnem tak skape


29.03.2013 17:05

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

neviem takto posudiť ale skapinať može dvojak,
-špinavy karburator čiže vybrať vyčistiť bezinom, nie jarovou vodou ani nevypaľovať naftou. a dať novy filter na bezin a dufam že maš vzduchovy filter.
-zlá zmes, veľa benzinu takže trochu ubrať alebo znižiť ihlu treba vyskušať.


29.03.2013 20:01

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

Prečo by niekto vypaloval karburátor naftou? :-O
Prečo by čistil jarovou vodou? :-O


29.03.2013 21:03

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Ani Cilit Bang-om

>:-)


papi- čo ty môžeš vedieť o myšlienkových pochodoch násť a caťročných.


>:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (29.03.2013 21:05)


29.03.2013 21:35

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

No tak karburátor som čistil a benzínový filter je nový :-))) ihlu som skúšal a čo pomôže ihla?? iba na voľnobeh či? lebo ihla je na to aby určila pád šupátka ? či sa mýlim ??


29.03.2013 21:42

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

Nepišem to preto že ja som to tak robil ale poznám takych expertov čo agregat umývaju jarovou vodou a karburator vypaľuju naftou. zaujímave že si sa do 58smičky s tým nestretol, asi budeš len nejaky taky amater s komárna a mám s teba nejaky taky pocit
Pozri obrázok


29.03.2013 21:44

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

pád šupatka? ježišku na krížku ihla vobec nieje na to aby určovala pád šupatka. vyber cely ten valček a vyber ihlu a na ihle budu zarezy a v jednom tom zareze bude pliešok, tak ho vytiahni a posuň o zárez vyšie. v prípade že nastavenie zmesi nepomaha.


29.03.2013 21:51

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

no ved som to skúšal hociako ale nešlo to najlepšie


29.03.2013 22:19

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

borachio- napíš/povedz z akého dôvodu by mal vyberať ten valček a pliešok na ihle posúvať o zárez vyššie? :-O
Vidím, že fantázii sa vo Svidníku a jeho okolí medze nekladú, v ostatných častiach Slovenska by nás nenapadlo ani v nahoršom sne Jarova voda a vypaľovanie >:-)


29.03.2013 22:21

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

no ved toto a čo môže byť ešte zlé


29.03.2013 22:51

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Výška hladiny. Pokiaľ je chyba v "benzíne"
Nedostatočný alebo uvoľnený kontakt alebo zlý odtrh, pokiaľ je chyba v "elektrike"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (29.03.2013 22:56)


29.03.2013 23:18

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

oo ked nevieš prečo tak mi vyvetli od čoho tam tie zarezy su?? rád by som sa použil od košičana

SIMSONISTO ked ti zdochina motorka a maš čisty karburator maš veľmi bohatu zmes, samozrejme na voľnobehu to ide ale ked pridavaš plyn nasava to veľa benzinu a dusi motorku malo vzduchu, skušal si vobec nastavova s dýzou pomer vzduch/benzin? ak hej a nepomahalo maš vysoko ihlu musis ju dať nižšie aby to priškritlo trochu beniznu, ak by si dostaval malo benzinu robilo to uplny opak, motorka by bola ostra pridaš otačky su hned na max , samozrejme :-) s vypnutou spojkou ale ked zaradiš jednotku 2jku motorka ti pojde ale bude mať malo vykonu vtedy trbe apridať benzin. ti vravim daj nižšie ihlu.


29.03.2013 23:48

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Touto radou si ma úplne presvedčil o tvojich vedomostiach a o karburátore JIKOV 2917PSb ani nehovorím. [zle]


30.03.2013 0:16

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

baviš zo seba chlpatu fuňu ale žeby si napisal niečo k veci? prečo nenapišeš? lebo keby si nevedel, tak ty si ma už 2x presvedčil... žeby si mala krámy chlpata fuňa?


30.03.2013 0:23

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

>:-) Tak teraz ide spisovateľ, amatér z Komárna, veľmi krátko ale polopatisticky, vidím tu totiž problém u člena SIMSONISTO s chápaním funkcie karbecu. Nič sa nedeje, všetci sme nejak začínali... ;-)
Podobné témy s karburátormi 20-21-23 sa objavujú periodicky, problém je ale často nedostatočne popísaný – tak len pár viet, ako by mal fungovať Pinďúr-karbec.
Jedná sa o karburátor Jikov 2917 Psb, teda s priemerom difuzoru 17 mm (difuzor je to vzduchové hrdlo smerujúce do motora, v ktorom sa kolmo zhora hýbe šupátko ovládané plynovým lankom).
Hlavná dýza má rozmer 68 (v lete, v teple stačí 65), volnobežná 38. Dýzy sú mosadzné skrutky naskrutkované zvonka zboku do telesa karburátoru, medzi nimi je pozinkovaná skrutka s pružinou.
Dýza prislúcha k danému difuzoru a zabezpečuje správny miešavací pomer benzín-vzduch, ktorý má byť 1:15. Prevrtávať dýzy alebo meniť ich za väčšie pri danom difuzore teda neprinesie zreteľné zvýšenie výkonu, skôr zvýšenú spotrebu, zanášanie sviečky alebo dokonca slabší ťah dymiacej mašiny.
Tá spomínaná pozinkovaná skrutka s pružinou má kuželové ukončenie, zaskrutkovaním ten kužel „zalieza“ pod šupátko a dvíha ho – nastavuje sa takto spodný doraz šupátka, teda vlastne voľnobežné otáčky. Teda nie je to skrutka „bohatosti“, aj keď k benzínu prepustenému voľnobežnou dýzou touto skrutkou vlastne pridávame „plyn“ - teda vzduch. Pružina má len fixačnú úlohu, aby sa skrutka voľne neotáčala.
Benzín pri voľnobehu sa rozprašuje cez maličkú dieru v hliníkovom telese karburátoru, dole za šupátkom. Táto dierka teda musí byť čistá, nesmie sa ale zväčšovať, teda treba ju čistiť opatrne, podobne, ako dýzy.
Voľnobežná dýza pracuje asi do polovice zdvihu šupátka (pomáha napr. pri zrýchlovaní), ak je šupátko vyššie (ešte viac plynu), cez túto dýzu už neprúdi palivo.
Hlavná dýza je dimenzovaná na maximálne otvorenie šupátka, musí byť teda schopná zabezpečiť miešavací pomer 1:15 aj pri otvorení maximálneho prierezu difuzora.
Miešavací pomer musí byť zachovaný od voľnobehu až k „plnému plynu“. Toto je zabezpečené kónickou mosadznou ihlou vysiacou zo šupátka. Táto ihla pri voľnobehu klesne cca až po svoj najväčší prierez do rozprašovacej trubice, uzatvára teda jej prierez a obmedzuje prísun paliva. Ak sa šupátko dvíha (pridávame plyn), dvíha sa aj ihla a jej stále tenší priemer zasahujúci do rozprašovacej trubice umožní prísun stále viacej paliva, adekvátne k väčšiemu množstvu vzduchu.
Ihla má na vrchu zárezy so štelovacím plieškom, dá sa takto regulovať bohatosť zmesi. Ak sa ihla spustí viac do rozprašovacej trubice, zmes je chudobnejšia, ak sa zdvihne, prierez sa skôr zväčšuje a zmes je bohatšia v celom pásme.
Bohatosť zmesi môže byť ale ovplyvnená okrem dýz a ihly aj hladinou paliva v plavákovej komore, príliš vysoká hladina zvyšuje bohatosť a opačne. Ťažký, napr. nešikovným letovaním opravovaný plavák zvyšuje hladinu (plavák sa ponorí a ventil otvára viacej), opotrebovaný ihlový uzáver alebo jeho ovládajúci (nevhodne poprehýbaný) pliešok s vydratým čapom tiež.
Zvyklo sa posudzovať nastavenie karburátora (bohatosť) podľa farby sviečky – má to však viacero háčikov. Tepelná hodnota sviečky musí byť dodržaná, inak je to oničom. Jazdiť by sa malo po rovine zhruba s trištvrtinovým zaťažením. Zastaviť tak, aby motor podľa možnosti nebežal na voľnobeh ani chvíľku – teda zatiahnuť spojku, vypnúť zapalovanie a pekne zabrzdiť, pričom motor už samozrejme stojí.
Nakoľko bohatosť ovplyvňuje aj pri tak primitívnom karburátore, akým 2917 Psb je, viacero faktorov (dýza-ihla-hladina-opotrebenie-filter vzduchu-tlmič sania...), nie je isté, že jednoduchá výmena dýzy alebo posun ihly zaručí hneď úspech.
Ak by motor bežal dlhšie na voľnobehu, sviečka sa vtedy väčšinou zanáša sadzami a jej farba potom trochu zkresluje výsledok.
Častou závadou je, že sa niektorá dýza upchá. Ak motor nebeží na voľnobehu, voľnobeh sa nedá naštelovať, ťažko to ide do otáčok, problém bude asi s voľnobežnou. Ak beží na voľnobeh normálne, po pridaní skape, asi je upchatá hlavná dýza alebo spadla ihla do rozprašovacej trubice – prípadne upchatý prívod paliva nedodáva dostatok benálu, pre voľnobeh však stačí...


30.03.2013 0:30

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

papi ja vidm problém aj inde ... >:-) :-D
borajko- čítaj platí to aj pre teba, len mám obavu či porozumieš písanému textu ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (30.03.2013 0:32)


30.03.2013 0:35

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

>:-) krampedlák, keď chlapec boraicho bude mať toľko najazdené, ako ty nacúvané, aj on bude skromnejší, neboj... :-D


30.03.2013 0:39

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

pome spať, zajtra vyrážam do Peres mudbadhofu. :-D


30.03.2013 8:23

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

No veď dýzy mám nové www.motoren.sk/shop/detail/3480/56 ale keď dám ihlu najnižšie tak keď pridám plyn naplno tak ihla vyskočí s tej dierky to bude asi to skrutkou na vrchu viečka šupátka


30.03.2013 8:58

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Si robíš srandu, alebo si ... ? Vyskočí ihla z difuzoru??? :-O
Sim- urob ako teraz napíšem:
1. Poistka ihly na 2.záreze zhora
2. Hladina siaha presne po "golier" pri zatlačenom plaváku na doraz.
3. Správne vyštelované lanko plynu.
4. Prívod benzínu dostatočný, t.j. čistý kohútik, čistý filter paliva ak ho máš.
Ak bude "skapíňať" naďalej, problém bude v ELEKTRIKE.

Kapišto pišto! :-D


30.03.2013 9:07

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

a mozno mas upchany neaky kanalik v telese karburatora, hoc len ciastocne.ked mal brat pioniera,a to bolo strasne davno, tak ked prestal slapat, tak sa kerbec rozobral, hodil da hlinikoveho hrnca, zalial sa roztokom vody a octu, a nechal sa uvarit. po zmontovani stale slapal ako novy. vobec netusim ci to bolo rozumne, ale fungovalo to. teraz ak sa objavi problem z neakym karburatorom, tak to odnesiem kolegovy do servisu, a tam sa ten karburator kupe v ultrazvukovej vanicke aj pol dna.


30.03.2013 9:22

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

Neviem, čo tým myslíš, že tou sktutkou...

a) Zámok (ten pliešok) na ihle po nasunutí do drážky musí pevne držať. Ihlu aj s tým plieškom musí pružina po osadení plynového lanka pritlačiť na dno šupátka a tým stabilizovať polohu ihly.
Ihla nesmie byť tak krátka, aby vyliezla z difuzoru, nesmie sa to stať ani pri plnom plyne. Jednoducho zhodíš koleno airboxu z karburátoru, pridáš plyn a sleduješ pohyb šupátka a ihly. Ak vyskočí, môže sa oprieť o dno difuzora (netrafí späť do tej mosadznej trubice). Ak vyskakuje, treba kúpiť dlhšiu alebo minimálne ju pustiť nižšie. Dobrá (nová) ihla ná pekný rovný kužel, u opotrebovanej sa stráca špica, stenšuje sa, skracuje sa, treba vymeniť. Tá skrutka hore na to vplyv nemá, ani klobúčik, ani štelovacia skrutka mŕtveho chodu plynového lanka - ihla ich vinou nemôže vyskakovať. Môže dokonca byť príčinou tvojho problému so skapínaním, zmes ja bohatá a stenšená ihla tam ako by ani nebola.

b) Tou skrutkou môže byť toto:
Stáva sa, že na vrchu karburátoru alebo na vrchnáku sa zničí závit a pružina to celé vyhadzuje. Tu pomôže len nový vrchnák či karbec, ale dá sa to ako-tak riešiť aj aplikáciou Lepidla (Loctite) na skrutky, konope, núdzovo a krátkodobo pomohol aj pásik novinového papiera... Šupátko sa nasadzuje v presne vymedzenej polohe podľa zvislého zárezu na jeho boku a vodiaceho kolíku v hliníkovom telese karbecu. Ak kolík chýba a šupátko sa točí, je zle tiež...

Znalci, poradte chlapcovi nejaké Pionier-stránky, je tam toho veľa a nebude treba riešiť samostatne každú banalitu... ;-)


30.03.2013 9:25

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

josi
 Kávičkár 

Ikona

Neda mi to, aby som nepodal hlasenie za stredne Slovensko: tiez som este nepocul (a to sa medzi motorkarmi pohybujem 50 rokov), ze by niekto umyval karburator jarovou vodou, alebo nebodaj vypaloval naftou. Ale skusim, clovek sa uci cely zivot...


30.03.2013 9:46

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus o týžden, 2 idem po krosu Pozri obrázok hod čislo na mobil do SS zastvim sa , pokecáme.

čo napisal papiboy nieje u mňa nič nove všetko stare známe.

koľko že to rokov musi človek najazdiť, nacuvať a koľko že to musi poopravovať pionierov,175tiek a 350tiek aby už bol skusení?


30.03.2013 9:57

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

boraicho, neviem, či ti to uniklo, ale nenapísal som to pre teba :-D Lepšie chlapca naučiť chytať ryby, ako dať jednu proti hladu a nechať to tak... ;-)
Ja nie som vôbec skúsený, učím sa do smrti - ako hovoria klasici: Nie som až tak mladý, aby som všetko vedel...


30.03.2013 10:00

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

No tak skusim dat druhu ihlu a uvidim a plavak mam presne no skusim este predzapal


30.03.2013 11:48

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

papiboy neviem čo ti uniklo ale pisal som to hlavne krampusovi viď čo mi písal
"borajko- čítaj platí to aj pre teba, len mám obavu či porozumieš písanému textu "

Ale dobre zdržujem sa tu na fore, ja som si nikdy nič zlé doteraz za tých 10 rokov nemyslel, ale už som si správil nazor že motorkari su strašny kkti. Ak su take reakcie aj v reali ako su tu, tak bodaj by sa vas pozabijalo čo najviac.

nehovorim že som origno 100% motorkar ale už mám tie svoje roky odjazdene pod rukami mi prešli všelijake motorky nebolo ich stovky ale bolo ich dosť. a každa jedna odišla po svojich kolesach. baví ma to. ale ked ja napišem že chyba može byť v ihle, tak som zadrel največšiu pčovinu, viď čo píšal krampus, ale ked ty napišeš že može byť chyba v ihle tak je tam určite.


30.03.2013 11:50

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

Tak chyba je v ihle?? :-)))


30.03.2013 14:22

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

zaujímave že si sa do 58smičky s tým nestretol, asi budeš len nejaky taky amater s komárna a mám s teba nejaky taky pocit

baviš zo seba chlpatu fuňu ale žeby si napisal niečo k veci? prečo nenapišeš? lebo keby si nevedel, tak ty si ma už 2x presvedčil... žeby si mala krámy chlpata fuňa?

Ale dobre zdržujem sa tu na fore, ja som si nikdy nič zlé doteraz za tých 10 rokov nemyslel, ale už som si správil nazor že motorkari su strašny kkti. Ak su take reakcie aj v reali ako su tu, tak bodaj by sa vas pozabijalo čo najviac.

No comment :-D

SIMSONISTO, neviem, kde je chyba, ale ihla nemôže vyskakovať v žiadnom prípade. Zasekne sa ti šupátko vo vrchnej polohe a napáliš do plotu... >:-) Tak pozor na to.


30.03.2013 19:46

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

no ved ked som ho skusal tak nastastie iba hrabal :-))) ale raz sa mi to uz stalo dole kopcom skusim dat druhu tu noovu


02.04.2013 1:47

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

boraicho- kto sa chce so mnou stretnúť formu a spôsob si nájde. ;-)


18.04.2013 20:50

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

No dneská som skúšal po dlhšej dobe a nastavil som na sviečke 0,4mm a išiel už lepšie ale zdá sa mi že má málo benzínu a ihla je úplne na spodnom záreze :'( čo mám spraviť


18.04.2013 21:30

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Ihla na druhý zárez od vrchu, predzápal 1,8-1,6 mm, odtrh 0,35-0,40 mm, hladina v plavákovej komore ako som vyššie popísal - univerzálne, odskúšané, optimálne nastavenie.


18.04.2013 21:37

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

no ved mám ešte pozrem hladinu zajtra a napišem ale to by nemalo byt hladinou ze vela vzduchu či??


18.04.2013 21:43

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

krampus
 Geriatrik 

Ikona

:-O ze vela vzduchu či??

Na pionierovských karburátoroch sa dá nastaviť iba výška hladiny a voľnobežné otáčky, nič viac.


18.04.2013 21:47

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

ved to viem a ešte ihla ;-) skusim dačo


26.04.2013 20:31

Re: Jawa pionier/mustang karburátor

SIMSONISTO
 Edvenčr 

No pozisťoval som a chcem sa Vás opýtať či moc vadí že dám C valec a A piest lebo tak som to mal a potom so menil B a B. ale chodil ako píla na C a A



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.