|
advrider.com/forums/showthread.php?t=452388
Pozri obrázok
Chybove kody DL650
Chybové kódy – pro novější modely může být chybový kód označen na začátku písmenem P a čtyřmístným číslem, např. P 0335
C 00 – vše v pořádku
(před C je čárka, která by měla být v poloze uprostřed písmenka tedy -C00, pokud je nahoře nebo dole _C00 tak je třeba provést synchronizaci)
C 12 (P0335)- senzor polohy klikové hřídele
reakce - signál nedojde do ECM do 3 sekund (model 07 – 2), po příjmu signálu startéru motor se zastaví
start a jízdní schopnost - ne
komentář - když se senzor pozice klikové hřídele porouchá, nic nefunguje,
přezkoušet - senzor, propojení, spojení konektorů
C 13 (P1750) a od modelu 07 C 17 (P0150) – senzor tlaku nasávaného vzduchu od
modulu, přední a zadní válec
reakce - hodnota tlaku nasávaného vzduchu se stanoví na 760 mmHg
start a jízdní shopnost: ano
komentář - směs pohonných hmot a vzduchu neodpovídá , motor vykazuje špatný výkon
zjištění stavu chyby - senzor vytváří následující napětí -0,1V , napětí senzoru 4,8V
přezkoušet - senzor tlaku nasávaného vzduchu, kabeláž, spojení konektorů
C 14 (P0120) – senzor pozice škrtících klapek
reakce - otevření škrtících klapek je stanoveno na zcela otevřenou pozici a seřízení bodu zážehu je právě tak pevně fixováno
start a jízdní schopnost - ano, model 04-06 ne
komentář - motor má potíže, špatně přidává plyn, škube
zjištění stavu chyby - senzor vytváří napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8 V
P0120 H - napětí senzoru příliš vysoké
P 0120 L - napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor pozice škrtících klapek, kabeláž spojení konektorů
C 15 (P0115) – senzor teploty chladící kapaliny
reakce - hodnota teploty chladiva motoru je stanovena na 80 stupňů C
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor špatně startuje, za studena běží příliš „chudě“, za tepla příliš „mastně“, špatný příjem plynu
zjištění stavu chyby - senzor má vytvářet následující napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8V
P 0115 H napětí příliš vysoké
P 0115 L napětí příliš nízké
přezkoušet - senzor teploty chladiva, kabeláž, spojení konektorů
C 21 (P0110) – senzor teploty nasávaného vzduchu
reakce - hodnota teploty nasávaného vzduchu je stanovena na 40%
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor špatně startuje, podle teploty okolí běží motor buď příliš „chudě“ nebo příliš „mastně“
zjištění stavu chyby - senzor má vytvářet následující napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8V
P 0110 H napětí senzoru příliš vysoké
P 0110 L napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor teploty nasávaného vzduchu, kabeláž, spojení konetrorů
C 23 (P1651) – senzor převrácení
reakce - motor vypne a nenaskočí
start a jízdní schopnost - ne
komentář - senzor převrácení se stará o zastavení motoru v případě , že motocykl leží na boku
zjištění stavu chyby - po zapnutí zapalování na dobu delší než 2 sekundy napětí 0,2V, napětí senzoru 4,6V
P 1651 H napětí senzoru příliš vysoké
P 1651 L napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor převrácení, kabeláž, konektory
C 24 (P0351), C 25 (P0352) – zapalovací cívky válce 1 (C24/P0351), nebo válce 2 (C24/P0352)
reakce - motor běží trhavě, špatně startuje, kouří se z výfuku, špatný výkon
start a jízdní schopnost - ano
komentář - když je zapalovací cívka defektní, běží sice motor dále, musí však být velmi rychle opraven. Který z válců nepracuje, popř. Která zapalovací svíčka neháže jiskry, lze poznat na rozdílných teplotách kolena výfukového potrubí. Koleno nepracujícího válce je chladnější než druhé, popř. zcela studené.
přezkoušet - usazení konektoru na zapalovací svíčce, kabeláž, spojení zástrčky kabelu v nástrčce zapalovací svíčky
C 28 (P1655) – sekundární ovladač škrtících ventilů
reakce - ECM neobdrží signál z ovladače (serva), a to není schopno provozu
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor má potíže při startu, špatně přidává plyn, škube,
přezkoušet - servopohon (ovladač) motoru, kabeláž, spojení zástrčky
C 29 (P1654) – senzor pozice škrtících klapek
reakce - řídící jednotka motoru zastaví řízení servopohonu motoru
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor má potíže při startu, špatně přidává plyn a škube
poznání stavu chyby - senzor má vytvářet napětí 0,1 V, napětí senzoru 4,88V
P 1654 H napětí příliš vysoké
P 1654 L napětí příliš malé
přezkoušet: senzor, kabeláž, spojení zástrčky
C 31 (P0705) – signál pozice rychlostního stupně
reakce - signál pozice rychlostního stupně je stanoven na 4. rychlost (modely 04-06) popř. 6. rychlost (modely 07-)
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor správně „netáhne“
stanovení stavu chyby - předepsaná hodnota signál napětí po dobu delší než 4 sekundy,napětí spínače pozice rychlostního stupně je 0,2 V nebo 4,77V
přezkoušet - spínač pozice rychlostního stupně, kabeláž, spojení zástrčky, řadící vačky
C 32 (P0201), C 33 (P0202) – vstřikovací ventily válce 1 nebo 2
reakce - signál vstřikování benzinu je nepřetržitě nebo často přerušován, je vytvářen signál senzoru pozice klikové hřídele
komentář - je-li poškozen některý ze vstřikovacích ventilů a druhý zůstane funkční, pak motor běží pouze s jedním válcem (při defektu jednoho vstřikovacího ventilu). Který z válců nedodává benzin a tím nespaluje (popř. Který z ventilů nedodává žádnou pohonnou hmotu a tím nevstřikuje) lze poznat na rozdílných teplotách kolene výfukového potrubí. To od nepracujícího válce je chladnější , popř. Zcela studené
start a jízdní schopnost - ano
přezkoušet - vstřikovací ventily, kabely zástrčky, přívod proudu k ventilům
C 40 (P0505) – regulační ventil volnoběžných otáček (jen od modelu 07-)
reakce - přívod proudu od řídící jednotky je uzavřen, napětí spínacího okruhu není v okruhu normálu
start a jízdní schopnost - ano
komentář - počet volnoběžných otáček vyšší než normálně
poznání chybového stavu - P0506 volnoběžné ot. nízké, P0507 volnoběžné otáčky vysoké
přezkoušet - přednastavení, kabeláž, spojení konektorů
C 41 (P0230) – řídící systém benzinového čerpadla a relé benzinového čerpadla
nedodává žádný signál
komentář - motor zhasne a již nenaskočí
start a jízdní schopnost - ne
přezkoušet - benzinové čerpadlo, relé benzinového čerpadla, přívod proudu,
C 42 (P1650) – spínací skříňka, signály nedojdou k řídící jednotce
start a jízdní schopnost - ne
přezkoušet - spínač zapalování (spínací skříňka), kabely, spojení konektorů
C 44 (P0130) – lambda sonda
start a jízdní schopnost - ano
poznání chybového stavu - při chodu zahřátého motoru a při motorovém provozu výstupní napětí nedojde k řídící jednotce, napětí senzoru menší nebo rovno 0,4 V (model 04-06),popř. menší než 0,45V
C 44 (P0135) – provozní napětí vytápění není dodáváno obvodem ohřevu kyslíku
přezkoušet - lambda sonda, kabeláž, spojení konektorů, přívod napětí baterie
C 49 (P1656) – PAIR – řídící magnetický ventil
reakce - PAIR ventil je pevně v otevřené pozici
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor „netáhne“ správně
rozpoznání chybového stavu: napětí řídícího magnetického ventilu nedojde k ECM
přezkoušet - řídící magnetický PAIR ventil, kabeláž, spojení konektorů
Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (17.09.2012 1:41)
|