Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4020 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28548
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Suzuki DL 650 samodiagnostika - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki DL 650 samodiagnostika - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
16.09.2012 21:55

Suzuki DL 650 samodiagnostika

DuroMT01
 Turista 

Ikona

zdravim pani. mame problem s malym stromom ... nevie nahodou niekto, ako sa robi na malom strome samodiagnostika? pri otoceni klucika a zapnuti zapalovania sa na displayi zobrazi F1 (FI ?) a blika cervena kontrolka a chceli by sme zistit chybovy kod. co som hladal, vraj sa to da spravit zoskratovanim dvoch vyvodov v diagnostickej zasuvke, ale neviem, ktore treba prepojit, ked ich tam je viac. problem je, ze motor ide natocit tak na pol sekundy. vyzera to, ze ked pri zapnuti zapalovania natlaci palivove cerpadlo benzin, tak motor ide len na tu trochu, ktora je natlacena v systeme. akoby cerpadlo uz dalsi benzin nedodavalo. skusali sme odpojit hadicku z vyvodu cerpadla, ci bude cerpadlo tlacit stale benzin z nadrze do nadoby, ale islo to len zhruba sekundu, ako ked ho tlaci do systemu. ked sme vypli a zapli zapalovanie, tak znova to iste a stale dookola. otazka znie, ked je odpojena hadicka z cerpadla a zapnem zapalovanie, malo by cerpadlo stale tlacit benzin do nadoby? na yamahe mi to tak fungovalo, vyprazdnil som tak nadrz do bandasky. na jesen strom este startoval a potom sme mali zhodeny len chladic, bo sme nitovali ulomeny drziak. dik za rady, snad som to napisal zrozumitelne :-)


17.09.2012 1:32

Re: Suzuki DL 650 samodiagnostika

dreamer
 Skútrista 

Ikona

advrider.com/forums/showthread.php?t=452388

Pozri obrázok

Chybove kody DL650

Chybové kódy – pro novější modely může být chybový kód označen na začátku písmenem P a čtyřmístným číslem, např. P 0335

C 00 – vše v pořádku
(před C je čárka, která by měla být v poloze uprostřed písmenka tedy -C00, pokud je nahoře nebo dole _C00 tak je třeba provést synchronizaci)

C 12 (P0335)- senzor polohy klikové hřídele
reakce - signál nedojde do ECM do 3 sekund (model 07 – 2), po příjmu signálu startéru motor se zastaví
start a jízdní schopnost - ne
komentář - když se senzor pozice klikové hřídele porouchá, nic nefunguje,
přezkoušet - senzor, propojení, spojení konektorů

C 13 (P1750) a od modelu 07 C 17 (P0150) – senzor tlaku nasávaného vzduchu od
modulu, přední a zadní válec
reakce - hodnota tlaku nasávaného vzduchu se stanoví na 760 mmHg
start a jízdní shopnost: ano
komentář - směs pohonných hmot a vzduchu neodpovídá , motor vykazuje špatný výkon
zjištění stavu chyby - senzor vytváří následující napětí -0,1V , napětí senzoru 4,8V
přezkoušet - senzor tlaku nasávaného vzduchu, kabeláž, spojení konektorů

C 14 (P0120) – senzor pozice škrtících klapek
reakce - otevření škrtících klapek je stanoveno na zcela otevřenou pozici a seřízení bodu zážehu je právě tak pevně fixováno
start a jízdní schopnost - ano, model 04-06 ne
komentář - motor má potíže, špatně přidává plyn, škube
zjištění stavu chyby - senzor vytváří napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8 V
P0120 H - napětí senzoru příliš vysoké
P 0120 L - napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor pozice škrtících klapek, kabeláž spojení konektorů

C 15 (P0115) – senzor teploty chladící kapaliny
reakce - hodnota teploty chladiva motoru je stanovena na 80 stupňů C
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor špatně startuje, za studena běží příliš „chudě“, za tepla příliš „mastně“, špatný příjem plynu
zjištění stavu chyby - senzor má vytvářet následující napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8V
P 0115 H napětí příliš vysoké
P 0115 L napětí příliš nízké
přezkoušet - senzor teploty chladiva, kabeláž, spojení konektorů

C 21 (P0110) – senzor teploty nasávaného vzduchu
reakce - hodnota teploty nasávaného vzduchu je stanovena na 40%
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor špatně startuje, podle teploty okolí běží motor buď příliš „chudě“ nebo příliš „mastně“
zjištění stavu chyby - senzor má vytvářet následující napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8V
P 0110 H napětí senzoru příliš vysoké
P 0110 L napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor teploty nasávaného vzduchu, kabeláž, spojení konetrorů

C 23 (P1651) – senzor převrácení
reakce - motor vypne a nenaskočí
start a jízdní schopnost - ne
komentář - senzor převrácení se stará o zastavení motoru v případě , že motocykl leží na boku
zjištění stavu chyby - po zapnutí zapalování na dobu delší než 2 sekundy napětí 0,2V, napětí senzoru 4,6V
P 1651 H napětí senzoru příliš vysoké
P 1651 L napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor převrácení, kabeláž, konektory

C 24 (P0351), C 25 (P0352) – zapalovací cívky válce 1 (C24/P0351), nebo válce 2 (C24/P0352)
reakce - motor běží trhavě, špatně startuje, kouří se z výfuku, špatný výkon
start a jízdní schopnost - ano
komentář - když je zapalovací cívka defektní, běží sice motor dále, musí však být velmi rychle opraven. Který z válců nepracuje, popř. Která zapalovací svíčka neháže jiskry, lze poznat na rozdílných teplotách kolena výfukového potrubí. Koleno nepracujícího válce je chladnější než druhé, popř. zcela studené.
přezkoušet - usazení konektoru na zapalovací svíčce, kabeláž, spojení zástrčky kabelu v nástrčce zapalovací svíčky

C 28 (P1655) – sekundární ovladač škrtících ventilů
reakce - ECM neobdrží signál z ovladače (serva), a to není schopno provozu
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor má potíže při startu, špatně přidává plyn, škube,
přezkoušet - servopohon (ovladač) motoru, kabeláž, spojení zástrčky

C 29 (P1654) – senzor pozice škrtících klapek
reakce - řídící jednotka motoru zastaví řízení servopohonu motoru
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor má potíže při startu, špatně přidává plyn a škube
poznání stavu chyby - senzor má vytvářet napětí 0,1 V, napětí senzoru 4,88V
P 1654 H napětí příliš vysoké
P 1654 L napětí příliš malé
přezkoušet: senzor, kabeláž, spojení zástrčky

C 31 (P0705) – signál pozice rychlostního stupně
reakce - signál pozice rychlostního stupně je stanoven na 4. rychlost (modely 04-06) popř. 6. rychlost (modely 07-)
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor správně „netáhne“
stanovení stavu chyby - předepsaná hodnota signál napětí po dobu delší než 4 sekundy,napětí spínače pozice rychlostního stupně je 0,2 V nebo 4,77V
přezkoušet - spínač pozice rychlostního stupně, kabeláž, spojení zástrčky, řadící vačky

C 32 (P0201), C 33 (P0202) – vstřikovací ventily válce 1 nebo 2
reakce - signál vstřikování benzinu je nepřetržitě nebo často přerušován, je vytvářen signál senzoru pozice klikové hřídele
komentář - je-li poškozen některý ze vstřikovacích ventilů a druhý zůstane funkční, pak motor běží pouze s jedním válcem (při defektu jednoho vstřikovacího ventilu). Který z válců nedodává benzin a tím nespaluje (popř. Který z ventilů nedodává žádnou pohonnou hmotu a tím nevstřikuje) lze poznat na rozdílných teplotách kolene výfukového potrubí. To od nepracujícího válce je chladnější , popř. Zcela studené
start a jízdní schopnost - ano
přezkoušet - vstřikovací ventily, kabely zástrčky, přívod proudu k ventilům

C 40 (P0505) – regulační ventil volnoběžných otáček (jen od modelu 07-)
reakce - přívod proudu od řídící jednotky je uzavřen, napětí spínacího okruhu není v okruhu normálu
start a jízdní schopnost - ano
komentář - počet volnoběžných otáček vyšší než normálně
poznání chybového stavu - P0506 volnoběžné ot. nízké, P0507 volnoběžné otáčky vysoké
přezkoušet - přednastavení, kabeláž, spojení konektorů

C 41 (P0230) – řídící systém benzinového čerpadla a relé benzinového čerpadla
nedodává žádný signál
komentář - motor zhasne a již nenaskočí
start a jízdní schopnost - ne
přezkoušet - benzinové čerpadlo, relé benzinového čerpadla, přívod proudu,

C 42 (P1650) – spínací skříňka, signály nedojdou k řídící jednotce
start a jízdní schopnost - ne
přezkoušet - spínač zapalování (spínací skříňka), kabely, spojení konektorů

C 44 (P0130) – lambda sonda
start a jízdní schopnost - ano
poznání chybového stavu - při chodu zahřátého motoru a při motorovém provozu výstupní napětí nedojde k řídící jednotce, napětí senzoru menší nebo rovno 0,4 V (model 04-06),popř. menší než 0,45V

C 44 (P0135) – provozní napětí vytápění není dodáváno obvodem ohřevu kyslíku
přezkoušet - lambda sonda, kabeláž, spojení konektorů, přívod napětí baterie

C 49 (P1656) – PAIR – řídící magnetický ventil
reakce - PAIR ventil je pevně v otevřené pozici
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor „netáhne“ správně
rozpoznání chybového stavu: napětí řídícího magnetického ventilu nedojde k ECM
přezkoušet - řídící magnetický PAIR ventil, kabeláž, spojení konektorů

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (17.09.2012 1:41)


17.09.2012 21:12

Re: Suzuki DL 650 samodiagnostika

DuroMT01
 Turista 

Ikona

dreamer diky, zajtra budeme skusat ...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.