Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3097 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28597
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17025)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11572)

Vyskakovanie rýchlostí. - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVyskakovanie rýchlostí. - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

10.09.2012 21:32

Vyskakovanie rýchlostí.

Taklberi21
 Edvenčr 

Ikona

Prosímo radu. Som vlastníkom YAMAHA 660 XTZ TENERE r.v. 1993. Po sobotňajšom výjazde mi začal vyskakovať 2 a 5 rýchlostný stupeň. Neabsolvoval som žiadny pád len po prejazde z terénu na asfaltku rýchlosti vyskakujú. Ak s tým máte nejaké skúsenosti Prosím o radu. DÍK. :'(


11.09.2012 10:35

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

barlac
 Jogurťák 

karol-okrem toho zafrezovania hran sa robi este daka uprava,ci len to opracovanie a dost?


12.09.2012 7:22

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

karol1
 Bahniak 

Ikona

Len to zafrézovanie ,a začistenie koreňa = zaoblenie kúta , to na fotkách nie je.
Ak si mal na mysli tepelné spracovanie , to nie , aj keď dá sa aj to , ale aj bez toho stále ostane po obvode /na hranách tvrdená vrstva a zuby sa mierne podkosujú , aby sa kolečká v zábere k sebe priťahovali.


14.09.2012 17:39

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

zeleno
 Bahniak 

Ikona

karol1 - a čo sa robí s protikusom na kroskách, ktorý je taktiež opotrebovaný, vyklepaný. Alebo ten sa kupuje nový? Ak áno, podkosenie ozubov len na jednom kolečku je dostačujúce?


14.09.2012 23:53

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

karol1
 Bahniak 

Ikona

vždy sa robí pár, čiže zuby na susediacich kolečkách.


15.09.2012 9:03

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

zeleno
 Bahniak 

Ikona

práve to sa chcem spýtať, či vieš opraviť aj susedné kolieska, ktoré majú vnútorné ozuby, napr, na tej
Honde imageshack.us/a/img163/8273/img016f.png


15.09.2012 10:28

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

karol1
 Bahniak 

Ikona

áno , aj zapustené.


16.09.2012 11:18

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

barlac
 Jogurťák 

osobne a aj podla skusenosti inych som odporca takychto oprav. preco? pre povrchovu upravu kalenie,cementovanie sameho koliecka.
koliecko je opracovany odliatok,ktory sa postupne zuslachtuje cementovanim,kalenim atd.
toto zuslachtenie materialu je len do hlbky par desiatok mm.
to znamena,ze ak my opracujeme poskodene krany,casti viac ,ako par desiatok mm,dostaneme sa do casti,ktora je (surova.)
tato (surova) cast je velmi nachylna na opotrebovanie!
videl som to robit chlapcov karbobruskov,fortunov a kade cim,ale to boli spekulanti co lacno kupit a rychlo predat. nasledne za kratky cas sa koliecka znovu opotrebovali.



16.09.2012 12:28

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

mikimiki
 Kávičkár 

Ikona

Barllac má pravdu, je to síce možné riešenie, ale len na krátku dobu. Týmto zásahom tam vznikajú velké vôle na zuboch, ktoré sa pri pridávaní a uberaní plynu prejavia rýchlym opotrebením a znova ste tam kde ste boli predtým, alebo aj horšie. odpadávajúce kúsky kovu prevodovke veľmi nepomáhajú.


16.09.2012 12:43

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

par desiatok mm.... hmm??? sup ho centimetrik zo zuba.. a kurva, kde je zubok? :-D


16.09.2012 14:34

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

karol1
 Bahniak 

Ikona

nové , je nové . bez debaty. čo sa tohto týka s barlacom súhlasím , ale nech zoberiem z koliečka koľkokoľvek , tak cementovanie na hrane , ktorá je najviac namáhaná , vždy zostane.

mikimiki - mám pocit , že si asi veľa prevodoviek nevidel? , takže škoda reči.


16.09.2012 15:01

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

mikimiki
 Kávičkár 

Ikona

karol1, tak to by som rád vedel z čoho si usúdil že som ešte nevidel prevodovku.


16.09.2012 17:26

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Dobre a včas opravené koliesko vydrží niekedy viac, ako nové, v tom karola1 morálne podporujem. ;-) ;-)
Skôr sa to však hodí pre terénne motorky, kde sa motor často rozoberá aj kvôli iným závadám a popritom
sa preventívne opraví aj prevodovka. Cestnú motorku sa nikomu nechce len tak rozoberať, aby kukol, v akom stave sú kolieska. Ak sa tam pokazí prevodovka, tak je to naozaj skôr na výmenu koliesok aj z hľadiska bezpečnosti. Taká vyhodená rýchlosť v nevhodnej chvíli môže byť zábava.
Výrobcovia sa z obchodných dôvodov ani veľmi nesnažia vyrobiť nesmrtelné výrobky, lebo by sa nikomu
nič nekazilo a nové motorky by nepredali. Teda ani tie nové kolečká nie sú zázrak.
Tie, čo sme si sami vyrábali niekedy v ZTS-kách boli oveľa lepšie.


16.09.2012 18:30

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

karol1
 Bahniak 

Ikona

mikimiki - "Týmto zásahom tam vznikajú velké vôle na zuboch, ktoré sa pri pridávaní a uberaní plynu prejavia rýchlym opotrebením" - ešte som nevidel prevodovku , kde by bočné zuby do seba zapadali bez podstatnej vôle. Úplne bežne sa zaradené kolečká voči sebe pretáčajú aj o 50stupňov. nejaká zobratá desatina tomu už naozaj neublíži.

zeleno - súhlas , aj keď rf900r by som za krosu moc nepokladal , 2a1/2 roka už kamošovi fachčí...
a súhlas aj s tou obchodnou politikou , staré kolečká mali bežne +-60HRC , novšie sa bežne uspokoja s +-52HRC

a stále dávam za pravdu každému , kto chce nové koliečka .


16.09.2012 18:59

Re: Vyskakovanie rýchlostí.

mikimiki
 Kávičkár 

Ikona

Netvrdím že sa to zoderie na druhý deň, ja by som to riešil len výmenou.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.