Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1745 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26128
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15794)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10334)

Voda v kľukovke - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVoda v kľukovke - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

12.12.2011 16:28

Voda v kľukovke

Esso
 Turista 

Ahojte,

na Cagive Elefant 125 mi tečie chladiaca voda do kľukovky. dosadacie plochy a tesnenia hlavy a válca sú v poriadku, tesnenia sú nové. Je tam už namiesto nicasilu nalisovaná liatinová vložka a je tam zvačšené vŕtanie na 160 ccm.
Zrejme to bude zle nalisované a bude to prepúšťať pomedzi valec a tú vložku, lebo trhlinu nikde nevidím.
Existuje nejaký prípravok na zadubenie tej špárky, aby sa mi už viac voda nedostala do kľukovky, alebo čo by som mal urobiť aby som mohol jazdiť na tomto válci? Ďakujem.


13.12.2011 18:07

Re: Voda v kľukovke

Nazdar,
Predpokladám, že si sa už všetkými dostupnými spôsobmi pokúsil zistiť kadiaľ sa ta voda do válca dostáva, ale predsa len sa skús ešte uisťiť, či naozaj preniká okolo liatinovej vložky (napr. prasknutá alebo krivá hlava a pod.). Keď si budeš istý, napadajú ma dve riešenia: 1. určite vieš a to dať to znova prevložkovať. 2. pokiaľ máš možnosť opatrne to rozlisovať, podotýkám OPATRNE! a na sústruhu spraviť drážku na o-krúžok ako u "mokrej" vložky(samozrejme ak je dostatočne hrubá stena) nahodiť prislušný o-krúžok najlepšie vitonový (kvôli teplote) a znova zlisovať dohromady. Upozorňujem na riziko poškodenia, prip. deformáciou vložky.A ešte jedna vec ak je to naozaj zle nalisované=nedostatočný kontakt medzi jednotlivými plochami=nedostatočný prenos tepla(vložka-valec-chladiaca zmes)=možné prehrievanie=možné poškodenie motora.


13.12.2011 18:53

Re: Voda v kľukovke

Esso
 Turista 

Dal by sa ten válec spojený s hlavou odskúšať tlakovou skúškou, aby sa zistilo kadiaľ tá voda uniká?


13.12.2011 19:09

Re: Voda v kľukovke

Určite áno. Treba osloviť niekoho seriózneho kto sa tým nejaký ten "piatok" zapodieva. Skús pohľadať na nete. Prípadne ak si dosť zručný a maš potrebné veci, skús zmontovať válec s hlavou, zablendovať potrebné otvory, zaliať cez jediný nezablendovaný otvor neakou zafarbenou vodou aj sirupovou :-D pusťiť tlak vody z kohútika a sledovať prípadny únik vody. Je to len amaterske riesenie v domácich podmienkach ;-)


13.12.2011 20:39

Re: Voda v kľukovke

barlac
 Jogurťák 

co je daleko horsie, púokial voda bola v klukovej skrini troska vdlhsie ,tak skorodovali ihlicky ojnicneho loziska a to je pruser. za cas sa ti to rosype..


14.12.2011 0:50

Re: Voda v kľukovke

Dobrý postreh barlac [dobre] .No ak bola v chladiacom systéme správne namiešaná kvalitná chladiaca zmes(chráni systém aj proti korózií), tak by som sa korózie až tak moc neobával. Horší prípad je ak tam bola čistá voda.


14.12.2011 7:39

Re: Voda v kľukovke

karol1
 Bahniak 

Ikona

ak chceš vybrať vložku a pozrieť sa , či to nejde popri nej , tak to určite nerob za studena . treba to nahriať na cca 250°C a vypadne sama . A pred rozlisovaním si na vrchu sprav rysku , aby si vedel osadiť vložku nazad tak ako bola , inak riskuješ nepresnosti na kanáloch , ak tam teda už nie sú aj teraz. Pred opätovným osadením si nahrej na tých 250°C samotný valec a pri izbovej teplote vložky máš tak 5 sekúnd na jej osadenie a ustavenie.
Pravdu povediac , dosť by ma prekvapilo , keby to púšťalo tade . Nie je to nereálne , ale u tohto motora veľmi málo pravdepodobné . Menej by ma prekvapilo , keby síce boli O krúžky pod hlavou nové , ale utopené v drážkach.


14.12.2011 12:37

Re: Voda v kľukovke

Esso
 Turista 

Karol, hlava sa prebrusovala u Teba v dielni s následnou úpravou drážok pre nové O-krúžky. A zároveň si mi aj zohnal piest 160 ccm a upravil výbrus. Pekná práca, no doma prišlo sklamanie skrz tú vodu v kľukovke. Mám tam teraz valec 125, takže jazdím, no chcel by som aj tento spraviť keď už som toľko do toho vrazil a hlavne odskúšať ten rozdiel v obsahu. Zajtra to idem otlakovať ku známemu do dielne, tak som zvedavý.


14.12.2011 18:24

Re: Voda v kľukovke

karol1
 Bahniak 

Ikona

a to sa s tým trápiš od minuloročného septembra?


14.12.2011 19:13

Re: Voda v kľukovke

Esso
 Turista 

Nie, ležalo to v archíve :-)


14.12.2011 20:29

Re: Voda v kľukovke

smirgel
 Turista 

No už mam asi dost čítam, že vodka v klukovke. :-O


17.12.2011 8:27

Re: Voda v kľukovke

hako
 Edvenčr 

Ikona

no čo si zistil ? kade to tieklo


19.12.2011 11:57

Re: Voda v kľukovke

Esso
 Turista 

V podstate nič. Konala sa skúška tlakom vzduchu za studena, no nič sme nezistili. Asi to prepúšťa iba keď je motor zohriatý. V autodieloch predávajú také prípravky na utesnenie chladičov. Možno by to pomohlo.


29.12.2011 15:21

Re: Voda v kľukovke

poky24
 Bahniak 

Ikona

uz sa ti to podarilo opravyt?zabral ten utesnovac chladicov?


29.12.2011 17:29

Re: Voda v kľukovke

barlac
 Jogurťák 

zaliat betooonom ,ci cervenym silikooonom...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.