Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4612 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28577
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17015)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11562)

Aky MX 250 CRF / RM / YZ ? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAky MX 250 CRF / RM / YZ ? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
02.11.2011 22:33

Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

gracia3991
 Kávičkár 

Ikona

Caute, idem sem po radu, pokukavame s otcom po nejakej MX motorke predovsetkym pre mna, konkretne sledujeme:
Honda CRF 250(R)
Suzuki RM-Z 250
Yamaha YZF 250
Rocnik okolo 2005/06 nizsie nie a cena okolo 2000 +/- nejaka stovecka.
Co by z toho vychadzalo najlepsie? Cenovo vyzera naj asi tak Suzuki..
Vydrzi to este nieco alebo to bude zrele tak na GO, samozrejme keby sa nieco islo pozerat by sme najprv pozhanali niekoho kto by to vedel zhodnotit ci je to bučora alebo je to ok.
Dakujem za kazdu rozumnu odpoved :-)


03.11.2011 4:35

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

ssdd
 Kávičkár 

Ikona

no ja by som išiel do suzuki ale to je môj názor ja mám gs 500 e a som s ňou vysoko spokojný tie stroje vydržia veľa ale tá yamaha tiež neni zlá kamoska má tiež yzf ale 125 r a ani raz na ňu odpovedala krivého slova


03.11.2011 13:52

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Na obcasne povozenie je to skoro jedno a ak to chces na pravidelne trenovanie, pripadne nejake preteky, tak by som hladal 2-takt. Vela veci si na tom vies porobit sam, lahucke, obratne, nepomerne vacsia zabava a tym, ze je to lahsie, tak ani tlmice nemusia byt az tak perfektne naladene.
4-takt nie starsi ako 2-3 roky max. O tieto motory sa treba vediet starat a ak nedostanu, co im treba, tak je na svete velmi drahy problem. Nehovoriac o tom, ze sa najde ozaj malo ludi, co pchaju peniaze do krosky s rokom vyroby 2005-6. Vacsinou to maju uz len na "dratie".

Ak chces silou mocou 4-takt, tak by som volil Yamahu, tie mali asi najmenej problemov. Na Hondach treba casto menit ventily a Suzuki mali krehke prevodovky (hoci ak sa o to clovek dobre stara, tak aj na Honde vydrzia ventily cez 60mth a aj prevodovka Suzuki vydrzi tolko co cela motorka.)

V inzercii je 2007 YZ125, to urcite nie je zla volba. Mimoriadne dobre tlmice uz v serii a ten motorcek nie je ziaden sypak.


03.11.2011 17:51

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

gracia3991
 Kávičkár 

Ikona

No cez leto by som na to sadol ked tak v priebehu tyzdna pretoze cez vikendy som na pretekoch, takze motorka by bola len v ramci treningu a pasie, takze preteky ziadne...4-takt z dovodu zivotnosti. Ci u tychto pomerne nabombovanych motorov vykonom v porovnani s objemom je to zajedno? Je pravda ze u 2-taktu sa da vela veci urobit doma, k tomu uz mame 125 otvoreny dvojtakt doma tak co to sme sa v tom uz nasparali...zatial sa stale rozhliadame, nic konkretne nemame vybrate, predsa len uz sa netreba ponahlat, kym sa na jar zacnu dvihat ceny je este dost casu na vyber, aj tak by som sa uz moc nepovozil tento rok..
Dakujem za radu


04.11.2011 1:59

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

RHplusB
 Bahniak 

Ikona

Pozri obrázok
Tento piestik nevyzera len nahodou jak z F1. jednovalec toci cez 12 tisic, z 250ccm dava 42k, co je v prepocte 336 atmosferickych koni z dvojlitra. Taku zivotnost ma 4-takt.

125-ka menej "zerie" gumy, retaze, rozety. Spotreba oleja je zhruba rovnaka ako 4T, ale netreba olejove filtre... jednoduchsia udrzba a o mnoho vacsia radost z jazdenia.
4-takt treba mat so vstrekovanim. Na 2-takte vymenim cokolvek v karburatore do 2 minut, na Honde CRF250R- 1 hodina a viac. Su experti, co to dokazu aj bez toho aby vyberali karburator, mne sa to nikdy nepodarilo. Maximalne tak hlavnu trysku. 4-takt sice ide celkom dobre aj s nenaladenym karburatorom, ale to je potom len take vozkanie.

Najlepsie je to aj tak vyskusat na vlastnej kozi. Mozno budes zo 4T uplne uneseny, lebo ten pocit jak to vytahuje zo zakruty nie je na zahodenie


05.11.2011 23:27

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

gracia3991
 Kávičkár 

Ikona

dakujem za rady 8-) aspon mame jasnejsie na co sa zamerat [dobre]


06.11.2011 10:58

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

mx38rmz
 Bahniak 

Ikona

Takze nazdar, pokial ide o ročníky 2005-2006 na Hondu zabudni lebo budeš mať problémy s ventilami, Na Suzuki RMZ tak isto nepozeraj lebo sa ti môžu vyskytnúť problémy s ventilami a ak sa ti rozsype kolečko v prevodovke tak to bude dosť nepríjemné. Pre hobíka a začiatočníka jednoznačne Yamaha YZ250F, na tej motorke nebudeš vedieť čo je to nastavovanie ventilov aj ked sa jedná o starší ročník, neodporúčam ti Yamahu pretože ju jazdím už niekolko rokov ale skutočne je to najlepšia motorka čo sa spolahlivosti týka. Tak isto má Yamaha najlepšie tlmiče v triede od kedy sa vyrába. Ale ked ti môžem odporučiť skús sa zamerať na YZ250F od 2007 je trošku viacej ovládatelnejšia v zákrutách ako 2006 aj ked na pohlad sú to identické motorky a líšía sa len tvarom kotúčov a polepmi v sérii, ale je tam cítiť rozdiel. Samozrejme každá motorka sa dá upraviť podla potrieb jazdca.
A v neposledom rade si je treba uvedomiť že už sú to staršie ročníky takže treba počítať aj s možnými investíciami lebo na to že je niečo po go sa nespoliehaj...
Ale Yamaha toho znesie podstatne viacej ako iné spomínané značky takže už len štastnú ruku pri výbere.


06.11.2011 11:07

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

mx38rmz
 Bahniak 

Ikona

RHplusB- rovnako ako o 4T sa treba starať aj o 2T čo sa týka motokrosových motoriek, údržba výjde približne rovnako finančne, pretože na 2T treba častejšie meniť piest a podobne...
A piest na 4T MX čo sa Yamahy týka znesie aj 100 motohodín pri hobby jazdení zatial čo na 2T podstatne menej.
Vôbec sa netreba báť údržby 4T motokrosových motoriek.
A ešte malá poznámka 250 4T v žiadnom prípade nedáva v sérii 42 koní, to sú len časopisové/katalógové kačice...


06.11.2011 11:15

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

mx38rmz
 Bahniak 

Ikona

Ale to že o také staré ročníky sa málo kto stará to je pravda žial, všetky motorky sú po GO a ked ich kúpiš minimálne 300e ešte treba do nich dať...

Inač gracia3991: ked budeš pozerať motorku poriadne skontroluj prepákovanie, či sú neni vybité ložiská v kyvnej vidle, či neslzia tlmiče a nie sú tvrdé jak šteky a vymleté, skontroluj kompresiu, ako sú na tom ložiská v hlave riadenia pretože toto všetko sú strašne velké investície...


07.11.2011 12:47

Re: Aky MX 250 CRF / RM / YZ ?

gracia3991
 Kávičkár 

Ikona

dikes za rady [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.