Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2431 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

Jawa 21 - tlmice - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 21 - tlmice - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Podvozok.

30.10.2011 10:33

Jawa 21 - tlmice

nocojaviem
 Kávičkár 

Zdravím, vymenil som si silónové puzdra v prednej vidlici a problém nastal, že po nahodení spodného dielu tlmičov (kde bolo použiť viac hrubšej sily) sa mi tlmiče vôbec nehýbu :-( . Pred vkladaním som si púzdra prevaril vo vode aby boli mäkšie a poddajnejšie. Chcem sa teda opýtať ako by sa dalo ich spustiť nižšie respektíve rozhýbať ich bez veľkého rozoberania, mňa napadá jedna z možností, že poriadne ich nahriať a takto ich rozchodiť. Prosím o rýchle nápady lebo v pondelok sa chystám na technickú
Ďakujem za rady


30.10.2011 10:51

Re: Jawa 21 - tlmice

Po osadení sme zvykli tie púzdra zvonka fixovať červíkmi M4 (kutil-závity do trubky teleskopu), potom ich treba vystružiť, obe už osadené púzdra spoločne.

"Mäkšie a poddajnejšie" púzdra sa dajú aj ľahšie rozklepať, aj v tom môže byť problém...


30.10.2011 10:57

Re: Jawa 21 - tlmice

nocojaviem
 Kávičkár 

papiboy: čo sa týka fixovania púzdra držia dobre aj bez toho. ako myslíš v vysústružiť, lebo doma ja osobne sústruh nemám.
Aj nad tým som uvažoval, že sa mohli rozklepať len teraz prísť na to ako ich zasa vyrovnať, predsa je to len silón ;-)


30.10.2011 11:11

Re: Jawa 21 - tlmice

Myslím ručne, dlhším výstružníkom, priemer už si ani nepamätám (niečo okolo fí 20... -však odmeraj).

Taký výstružník ale nemám, kamoš to kedysi požičiaval z lodeníc.

To, že púzdra zatiaľ držia, nič neznamená. Po výmene sa objavili často vypadnuté v harmonike, koleso lietalo do strán, ako chcelo. Takto trénovali mladí kaskadéri v praveku. >:-)

Ináč lepšie sú mosadzné púzdra (vyrobiť, tiež fixovať - a mazať), ale Pionieru ozaj pomôže len iná, lepšia vidla... Horšie prakticky neexistujú >:-)


30.10.2011 11:20

Re: Jawa 21 - tlmice

nocojaviem
 Kávičkár 

tak kaskadérom sa nechcem stať je to proste motorečka na relax a na také jazdenie len pár kilometríkov hore dole. no tak viem, že tie silóny za moc nestoja ale na asfalt postačujú, len teraz tá dilema to spraviť nejako do zajtra keďže STK klopká na dvere :-D .


30.10.2011 11:42

Re: Jawa 21 - tlmice

No, odfláknuť by sa to nemalo.

Teoreticky: Vybereš koleso a po jednom začneš spodné trubky vidle točiť a snažiť sa ich pritom aj posúvať. Takto by sa to malo dať rozchodiť, neuškodí potom premazať (AKG2 alebo "hocičo"). Nezabudni tie spodky "naskrutkovať" na pružiny, lebo inak ti môže celý spodok vypadnúť aj s kolesom - resp. zachytí ho len lanko prednej brzdy... >:-)

Prakticky: Práve takýmto "rozchodením" sa ale stáva, že sa pohne (a rozhýbe sa) púzdro vo vonkajšej trubke a ostane pridreté na tej tenšej. Tomu sa dá predísť tým fixovaním.


30.10.2011 17:31

Re: Jawa 21 - tlmice

PETOrf
 Turista 

Ikona

to je asi jedina USD vidla ktora sa oplati menit za hocico ine.treba to vystruzit vystruznikom.on sa da nastavovat na urcite priemery .odmerias spodnu rulu,nastavis vystruznik...


30.10.2011 18:49

Re: Jawa 21 - tlmice

krampus
 Geriatrik 

Ikona

nocojaviem-Nemusíš nič robiť, 200 m po poľnej ceste a všetko bude v "poriadku" ;-)

P.S.
Ono totiž ten cirkus spôsobujú tie malé výstupky, kt. si si asi nevšimol keď si tie nové púzdra zakladal. Na budúce ich odrež/zoškrab ostrým nožíkom a bude dobre.

@papi- tie dnešné plastové púzdra vyrábajú poľskí súdruhovia, majú iné miery (je tam značný vonk.presah) ako tie za našich čias, takže vypadutie nehrozí. :-)))
Ach,čo by som dal za tie bronzové s teflónovou vložkou, čo boli pred 50-timi rokmi.


30.10.2011 20:51

Re: Jawa 21 - tlmice

nocojaviem
 Kávičkár 

PETOrf - práveže sa chcem vyhnúť meneniu pretože chem zachovať čo najoriginálnejší stav, jedine ak by bolo niečo podobne. :-D

krampus - no bol som skúsiť poľnú cestu a skôr to vyklepalo mňa ako tie tlmiče zatuhnuté sú statočne :-D
No a čo sa týka výstupkov tak to som si ich naozaj nevšimol no ak preleziem cez technickú tak sa to bude rozoberať. :-D Joj a pred 50 rokmi to bola paráda zháňať niečo lebo to hneď sadlo ale tak už viem čo treba tak prispôsobíme. ;-)


30.10.2011 22:11

Re: Jawa 21 - tlmice

krampus
 Geriatrik 

Ikona

nocojaviem- tak potom tá cesta bola málo drngacia. :-D , to musíš hľadať rozbitejšiu, ale pred tým nalej zhora po 0,5-1,0 deci petroleja/nafty/ lampového oleja. :-D


30.10.2011 22:38

Re: Jawa 21 - tlmice

>:-) krampus - budem sa hádať >:-)

Ak to tam našprajcuješ teplé a do toho namlátiš klzáky, okrem iného s týmito dvoma alternatívami musíš počítať:

1) Je šanca, že ten klzák sa už nikdy na žiadnej ceste len tak nepohne (potom ostáva len trénovať čelné nárazy do masívnej steny... >:-) )

2) Ak tam namlátiš klzák, v špeciálnom prípade nocojaviem nikdy nevieš, kde sa to pohne, lebo ten vonkajší presah sa ako-tak vykorigoval zohriatím, ale vnútorný je o to "veselší" ;-) >:-)


editka: Pred 50 rokmi tu boli s teflónom pre Pioniery leda tak menštruačné vložky >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (30.10.2011 22:42)


31.10.2011 8:36

Re: Jawa 21 - tlmice

krampus
 Geriatrik 

Ikona

S náčelníkom sa nemôžem hádať, lebo zákon o bodoch 1.a 2. jednoducho nepustí >:-)

ale: v posledných 4-5 rokoch dozadu som menil niekoľkokrát tie silónové púzdra súčasnej výroby, ale aj keď sú rozmerovo posunuté, som sa nestretol až s takou anomáliou ako popisuješ v bode 1) a Tvoj bod 2)Ak tam namlátiš klzák.... ja vykonávam nasledovne: ja tie púpzdra tam natláčam prípravkom a mám ich tam na jednej strane 2, t. j. 4 ks celkom >:-) aby dlhšie vydržali ;-)

Apropo, tak potom čo to bolo to žlté s takými dierkami v tom mosadznom/bronzovom púzdre mojej prvej pionierky jednosedadlovej?......há? Že by PVC? >:-)


31.10.2011 13:59

Re: Jawa 21 - tlmice

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Zákonom o bodoch 1. a 2. som myslel samozrejme Zákl. 1.1 VŘ. ;-)


31.10.2011 14:17

Re: Jawa 21 - tlmice

>:-) krampus, ten môj posledný príspevok trebab brať s rezervou. Preháňam, lebo s dvoma vetami by som rád vyjadril podstatu. Niet nad poriadnu robotu aj s tým výstružníkom, potom tá oprava mala význam... >:-)

A viac púzdier je už skoro ako trubka - dlhšia výdrž, ale horšia funkčnosť.

Ten náš "praveký" ČS-teflón s chráneným patentom francúzskeho Du Pontu podľa mňa moc spoločného nemal, bol to asi komančovský obchodný názov podobnej polymer-zmesy. Kamošov foter (sústružník v lodeniciach) sa vždy pýtal, či chceme tú súčiastku "z teflonu" alebo z bronzu. Všetok plast sa vtedy asi volal teflon, ako dnes je "všetko" Silamid...

Tie praveké kombinované púzdra inak poznám, síce už zničené, ale možno práve z Pařezu, takže si mi teraz vsadil chrobáka do hlavy - načo by ten plast inak dávali do beztak vynikajúceho bronzu? Veď staršie pioniery mali ešte aj maznice na teleskopoch... :-O

sk.wikipedia.org/wiki/Polytetraflu%C3%B3retyl%C3%A9n



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.