Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3401 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28580
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11564)

Klapky na JAWA 350-638 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKlapky na JAWA 350-638 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Karburátor.

15.09.2011 19:47

Klapky na JAWA 350-638

JPLA
 Veteránista 

zdravim chcel by som sa opytat, ci niekto daval klapky sania na Jawu 350, ake pouzil klapky a ci to malo nejaky efekt a kolko to cele vislo.


18.10.2020 16:44

Re: Klapky na JAWA 350-638

250cross
 Bahniak 

Ikona

Na FB kukni Jan Vsemohuci, akurat take daco staviam.


18.10.2020 23:14

Re: Klapky na JAWA 350-638

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Motor v jawe 638, co ma hlinikove valce a liatinovu vlozku, stal za velke houno, problem bol v tom, ze sa rad pridieral a na nejake upravy nebol moc vhodny.
starsi motor z liatinovymi valcami, ala Californian, ale z alternatorom, bol na tom lepsie.
ale zas sa nedalo robit do toho upravy kanalov.

Klapky ako take, ak to ma mat nejaky vyznam, sa robia tak, ze sa musi urobit otvor do karteru ku kluke a poupravovat zaslepit sanie povodne.
idelane je tam dat ine vlozky, inak urobit kanaly sania.
To ale v dnesnej dobe vyznam nema, lebo tu masinu {mrsinu} ak predas, kupis si kopu lepsich moto z lepsimi vlastnostami a mensou spotrebou.
Do upravy motora, ak to ma skutocne fungovat, nalejes koopu penazi a vysledok mozno bude zhananie dalsieho motora.

Klasicke upravy, odbrzdenie motora v jawe, alebo CZ, spocivali v tom, ze sa prepiloval o cca 2mm saci kanal smerom hore a do piestu sa vypiloval podla toho kanala 2mm vyrez, kopirujuci ten zvatseny kanal.
Predpokladom bol absolutne dobre zabehnuty motor, dobre vole kruzkov v zamkoch, ziadna ovalita vo valci a na piestoch, dobre loziska na kluke a elektronicke zapalovanie.
Motor potom ak sa upravili aj vyfuky, alebo spravili ladaky, idealne zohnat povodne origo jawacke, na 350tku, siel do otacok, krutiaci moment sa objavil az pri 5000-6000ot/min a samozrejme ako bonus, klesla zivotnost a stupla spotreba.
Dvojkomorove vyfuky, dnes hadam ani nieje mozne zohnat.
Problem dalsi v dobe tychto uprav, bolo zohnat vhodny karburator, idelane bing z vatsim priemerom a optimalne ho vyladit.
Aj tak sa dal ten motor pouzivat len ako "sleeper" teda poprdkavat a obcas mu nalozit a aj to nie dlho, lebo sa neuchladil a pridieral.
V podstate tieto upravy mali jawy, origo z fabriky, co mavali v 90tych rokoch {za trest} bezpecnostne sluzby, konkretne napr. securiton v BA.
Niektore mrsiny som rozoberal, sam som taky motor skladal.
Myslim, ze si sa zobudil o 25 rokov neskor, ak nie o 35.
V dobe po 89, tych motorov a motoriek bolo plno a este boli aj majstri, co vedeli pomoct a urobit vselico. dnes je to uz len draha zabava.





Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.