Anketa:
Vaše najnovšie videá:
Zase ta retaz... - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuZase ta retaz... - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZase ta retaz...
Caute, chcel by som vymenit retaz, pretoze uz davno po smrti. Uz ked budem menit chcel by som dat rozetu o 3 zuby mensiu, cize namiesto 45 zubov 42. Chcel by som to spravit z dovodu cestovania po dialnici nech sa motorka tak netrapi a kvoli spotrebe. Retaz ma byt typu DID 525V8 110 clankov. Chcel by som sa spytat oplati sa robit tato vymena? Ked budem kupovat retaz mam kupit uz rovno 108 clankovu alebo 110 a potom skracovat? Da sa kupit takato rozeta? Diky |
Re: Zase ta retaz...
dobre ti napisal dando, o 1 zub vacsi sekundar ti urobi cca rovnaku sluzbu ako o tri zuby mensia rozeta |
Re: Zase ta retaz...
pri vymene celeho retazoveho kitu je to doslova eurovy rozdiel |
Re: Zase ta retaz...
Ja si myslim ze ked zmenis prevod tak ako to chces ty, tak to bude mat mozno vacsiu spotrebu... |
Re: Zase ta retaz...
johny pri motorke je myslim jedno aku siroku mas gumu vzhladom na profil |
Re: Zase ta retaz...
Ved aj to ma potom napadlo ze vzhladom na ten odpor motorky a vykonu motoru to je uplne zanedbatelne... |
Re: Zase ta retaz...
Podla mna, podstatnejsi vplyv na spotrebu ma technika jazdy... V konecnom dosledku mozes prejst na tej istej moto z bodu A do bodu B za rovnaky cas, ale s uplne rozdielnou spotrebou... Pretoze je velky rozdiel, ci predbiehas kolonu stylom plny kotol, obehnes jedno auto a plna brzda, alebo si pockas na lepsi usek a obehnes ich vsetky... Okrem toho treba aj nieco vediet a motore, vhodnych pracovnych otackach, nebat sa vyuzivat brzdnu silu motora a podobne... Zial toto v autoskole neucia a ked niekto zvladne prve kilometre, tak ma pocit, ze vsetko vie a chyba musi byt len v stroji a tak ho tunuje a vrta sa v nom... |
Re: Zase ta retaz...
Keď je pastorok sekundár, môže niekto neznalému vysvetliť, čo je primár? Ďakujem |
Re: Zase ta retaz...
Keď už, by som to skúsil, ako radí raptor. Prakticky prerobíš moto na diaľničnú, akože stratíš možno jedničku, ale zato získaš sedmičku Za pokus to stojí. |
Re: Zase ta retaz...
brazel: Mne práveže nič nenapadlo Preto sa pýtam. Možno je to "všeobecne uznávaný termín". Niečo ako diferák na motorke... |
Re: Zase ta retaz...
No , že sa opýtam (čo je teda primár) . |
Re: Zase ta retaz...
papiboy ja som tiez spekuloval ako beta s pučou, na varadero som onehdá dal dozadu o 5 zubov menšiu rozetu, stratil som ako spodok tak aj vrch ale kto vie mozno dvojtaktna tristopatdesiatka naozaj zvladne to co stvortkatny liter nie :D |
Re: Zase ta retaz...
Chamuel: na rozetu sa vykasli, menton ma absolutnu pravdu |
Re: Zase ta retaz...
mate aj nejake konkretne tipy kde sa da vecsi sekundar kupit? alebo nabehnem do mototechny a budem pytat na svoju moto v predu o zub vecsiu? |
Re: Zase ta retaz...
brazel: Tak sme sa to dozvedeli: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (05.04.2011 12:01) |
Re: Zase ta retaz...
kto ma SV pochopi ze sa mu zmensi spotreba lebo na dialnici sa dvojvalček toci cez 6500otacok hore na 6ke .. |
Re: Zase ta retaz...
Tusim to uz trochu motate chlapi... Primarny a sekundarny je prevod... Retazovy prevod sa sklada z retaze, hnacieho retazoveho kolesa a hnaneho retazoveho kolesa... |
Re: Zase ta retaz...
Vadim: podla mna je to myslene skorej ako "sekudarny prevod", teda nie sekundarne ozubene koleso (teda cely retazovy kit),kedy primarny prevod je este z dob davno minulych, ktory je aj na jawe 555 medzi klukovym hriadelom spojkou a za tym je prevodovka. Pri vecsine novych moto je to uz tusim riesene inak, alebo sa mylim-? |
Re: Zase ta retaz...
menton tu pri niektorych jedincoch vobec nejde o dedukciu ta je v poriadku, tu ide neodolatelne nutkanie rypat o sekundaroch a cusat o skracovani pracovnych drah ventilov pri ostrych vackach svojich internetovych kamaratov |
Re: Zase ta retaz...
no kedze retazovy prevod je sekundarny a sklada sa z hnacieho (primarneho), hnaneho (sekundarneho-rozety) kolieska a retaze tak je snad kazdemu jasne ktore koliesko sa ako vola :D Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (05.04.2011 12:41) |
Re: Zase ta retaz...
Raptor: uprimne, tento portal nesledujem asi ani rok, ale velmi rychlo som pochopil, ze sa tu rozhodne v kazdej diskusii netoci tema len o motorkach a motorkaroch... Z mnohych prispevkov citit otvorene sympatie aj antipatie, casto akoby ste cakali na prispevok toho druheho a prilezitost si rypnut... Niekedy je to aj vtipne, inokedy na hrane slusneho spravania, ci aj za nou... Nemam snahu, ani potrebu Vas sudit, len som vyjadril svoj nazor... |
Re: Zase ta retaz...
nerd: moja chyba ze som sa nevyjadril prestne, myslel som retazovy prevod, pretoze spominana 555 primarny retazovy prevod ma, a teraz maju primarny prevod bez retaze. tak a je to myslim prestne |
Re: Zase ta retaz...
Nerd: Prave tie tvoje oznacenia v zatvorkach su chybne... Preco to tam mas potrebu silou mocou tlacit, ked je to nespravne, zmatocne a jednojednoznacne oznacenie je uz pred zatvorkou ? Jak deti v skolke... A just... |
Re: Zase ta retaz...
aj pionier ma primar retazovy Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (05.04.2011 12:55) |
Re: Zase ta retaz...
raptor, vrtám: Spodok sa nestratí, ani vrch. Charakteristika a parametre samotného motora sa zmenou sekundárneho prevodu absolútne nemenia. Celá mašina však bude určite lenivejšia a dlhší prevod sa stopro prejaví pri rozbehu... |
Re: Zase ta retaz...
ja by som to nechal tak. Riešiť spotrebu na moto je podla mna nemiestne. Moto mam pre radosť zo života / lebo v mojom veku už tých radostí nieje vela/ a nie na preun z bodu A do bodu B. Na to mam auto. A isť sa previesť s tým, že či mám podradiť, alebo koli uspore ist v kolone, tak to by som ju radšej predal. /jedine že by si tam dal LPG- tak by sa dalo riešiť uspornu jazdu / |
Re: Zase ta retaz...
papi chapem o co ti islo, chcel som len poznamenat tolko ze napriek rozete mensej o 5 zubov varadero (stary 5kvalt + karburator) malo len kozmeticky mensiu spotrebu, zato som vsak poriadne prisiel o spodok (ktory ma stary karburatorovy varan paradny) a aj o topspeed (ten sice nie je dolezity v tejto kategorii motoriek ale len ako infoska) |
Re: Zase ta retaz...
raptor - Veď sa nehádame, kecáme Sériové stroje - hlavne tak vyzreté, ako malé SVčko, sú väčšinou optimálne vyladené, "o zub" odlišné špecifické požiadavky však môže mať každý. Čo získa pri priaznivom vetri, stratí aj tak pri nepriaznivom, lebo bude jazdiť na päťke |
Re: Zase ta retaz...
najSleps1: ohladom ozubenych koleciek mrkni sem www.norcobikes.sk/jtf-126415-p-415.html , klikni na online vyhladavac, najdi tam svoju motorku, poznac si cislo a na povodnej stranke sa mrkni, ci ho maju. Upravené 2 krát. Naposledy upravil piestik (05.04.2011 14:33) |
Re: Zase ta retaz...
papiboy suhlasim, nielen turisticke masiny ale dokonca aj supersporty dosahuju vo vacsine topspeed na predposlednom prevodovom stupni |
Re: Zase ta retaz...
brumm: suhlas |
Re: Zase ta retaz...
piestik: dakujem, idem to pozriet, ja mam konfiguraciu 15/45, a predstavoval by som si 16/45, masina toci pri 140kmh na dialnici 7tisic, co sa mi zda dost vela, a prevodove stupne sa mi zdaju ajtak dost kratke ( tymto sa sice nepredlzia, len sa ich spektrum posunie dalej), a ak by mi tato kombinacia nevyhovovala, nieje ziadny problem to vratit s5. Myslim si, ze je to uprava ktoru za to stoji vyskusat. Pri dialnicnych rychlostiach bude mensie namahanie otacok, pri tych 6tisicoch aj to male SV uz nejake tie Nm ma, takze utiahnut to utiahne. |
Re: Zase ta retaz...
Dakujem vsetkym za vyjadrenia. Musim to najprv vyskusat v praxi, potom dam vediet. Mozno bude motorka viac papat lebo jej uberem zo sily ale ide mi aj o tie otacky na dialnici. Otestujem a napisem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Chamuel (05.04.2011 15:57) |
Re: Zase ta retaz...
chamuel SV 650 N a SV 650 S maju iny pocet zubov na zadnej rozete o jeden zub (pri original prevode) takisto pri retaziach je rozdiel 2 clanky |
Re: Zase ta retaz...
prestne tak na 142+- 7000otacok .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kweni (05.04.2011 16:00) |
Re: Zase ta retaz...
Kweni : ale tu nejde o zvysovanie maximalky, .. osukam do vyfuku to SV ktore da na slovakiaringu 220... ocami musis prehovarat tachometer aby si dal 200.. |
Re: Zase ta retaz...
nerd: no to je uplne jasne, versys ktory da podla gps 213 na svringu osukam do majitela motorky |
Re: Zase ta retaz...
naj kua este ze to nebolo na sk-ringu :D |
Re: Zase ta retaz...
nerd : nerozmyslal si o Tour de France ? 213km/h na bicykli hmm |
Re: Zase ta retaz...
najSleps1: Z vety: "o 1 zub vacsi sekundar ti urobi cca rovnaku sluzbu ako o tri zuby mensia rozeta", je podľa mňa úplne jasné, či bol mienený prevod, alebo koliesko |
Re: Zase ta retaz...
Vadim: a necitis sa pri tom ako misionar v afrike , ktori robia osvetu domorodcom? mne je jasne na co narazas, ale ziadat od ludi aby pouzivali terminus technicus ktori maju motorky IBA ako hobby , na diskusnom fore je ..usmevne. Verim ze aj Ty si pochopil co tym sekundar mysli, a iba sa ho snazis aby na chybu prisiel sam |
Re: Zase ta retaz...
Menton ked predbiehas kolonu stylom plny kotol a plne brzdy mas sancu ze tu budes dlhsie lebo ti nevyboci auto z kolony. Ja predbieham max 2 auta a vzdy pozeram zrkadla ci ma registruju.Trosku mimo ale co uz |
Re: Zase ta retaz...
Výmena malého kolečka je lacná a nič tým nestratíš, vyskúšaj. Pozri si stránku www.motonetsk.sk sú tam výkresy podľa jednotlivých modelov, odmeraj si to svoje, porovnaj a objednaj. Už som to robil, malé koliesko plus 1 zub, rozeta mínus dva zuby, na 125 ccm motorke, mal som s tým výborné skúsenosti. Nestúpla síce maximálka, ale stúpla trvale udržateľná cestovná rýchlosť, motor nebol tak vytáčaný. A na motorke tvojho výkonu to určite nemôže byť problém. Ja som sa bál, že či nebudem mať problém s rozbiehaním do kopca a do naozaj prudkého kopca som sa v pohode bez trápenia spojky rozbehol aj vo dvojici. |
Re: Zase ta retaz...
Mola: to je dobry postreh , bezpecnost je na prvom mieste, ale verim, ze si ma pochopil... Len pri predbiehani viac pozeraj dopredu a do stran... Odtial hrozi vacsie nebezpecenstvo, ako zozadu... |
Re: Zase ta retaz...
offtopic |
Re: Zase ta retaz...
najSleps1: Skoro denne mi zákazníci s kamennými tvárami oznamujú neuveriteľné hovadiny, ktoré sa dozvedeli z internetu od hobbystov prezentujúcich sa, ako profesionáli. Vzniká z toho spústa nedorozumení. |
Re: Zase ta retaz...
Vadim ... "spusta" je bohemizmus.... |
Re: Zase ta retaz...
demo ja sa ti cudujem ak som dokazal mavnut rukou ja, ty by si to mal hravo zvladnut Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (06.04.2011 11:49) |
Re: Zase ta retaz...
demo: Máš pravdu. To, že je pastorok primárne koliesko, vedia len tí dokonalí |
Re: Zase ta retaz...
Pastorok je "primárne" hnacie ozubené koleso? |
Re: Zase ta retaz...
Už tomu začínam chápať - ale na začiatku članku to je ináč - no dobre - budem to radšej volať kolésko na motore (prevodofke) a kolésko na kolese - čiže na zadnom kolese - pokiaľ je hnacie koleso v smere jazdy a rýchlostná páka je na ľavej strane |
Re: Zase ta retaz...
ked sa retaz "zalamuje" = zle cistis, zatlacas spinu ku kruzkom ... ? |