Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3647 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28548
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Regulacia predstihu na 2T motorke - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRegulacia predstihu na 2T motorke - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Elektrika.

13.02.2011 14:03

Regulacia predstihu na 2T motorke

djhp
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim,momentalne nemam ziadnu masinku ale pozeram sa po mz 150-251,natrafil som na schemu riadenia predzapalu.nemam problem nieco take poskladat jeden procesor 2051 plus par somarin okolo a je to,ale otazka oplati sa regulovat na takychto motorkach predzapal?citit to na vykone?spotrebe?ak ma niekto skusenosti tak diky za odpovede :-)


13.02.2011 14:29

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

karol1
 Bahniak 

Ikona

neviem si predstaviť seriózny súčastný motor či už dvoj alebo štvortaktný , bez regulácie predstihu.


13.02.2011 14:34

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

riki1
 Kávičkár 

predpokladam, ze tam sa ale bude dat nastavit krivka, teda v urcitych otackach podla priamej skusenosti a to je urcite zaujimava vec a nieco nove sa naucis, takze by si to mal skusit.


13.02.2011 17:52

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ak to spravne nastavis, ci ta motorocka nepojde do priliz vysokych otacok a ci to ostatne suciastky zvladnu....
Ale urcite do toho chod, vela sa naucis. Myslim, ze len jediny problemik budes mat a to vhodne (ucinne a rychlo) oddelit riadiace napatie procesora/zapalovania od "vysokeho" napatia, ktor ti pojde do inducky, zhruba 200V. Drzim palec a daj vediet ako si dopadol.


13.02.2011 18:59

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

djhp
 Kávičkár 

Ikona

No musim objednat suciastky,a najdvolezitejsie splasit daku masinku :-).potom dam vediet co ako


13.02.2011 21:28

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

djhp
 Kávičkár 

Ikona

Ozaj,nevie niekto kolko stoji cca vybrus s piestom a kruzkami na mz etz 150?na aky priemer sa to da prevrtat v unosnych medziach?diky za info


13.02.2011 21:49

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

Biro
 Veteránista 

Ikona

cauko ;-) a nehodil by si sem tu schemu?:D

dikes ;-)


14.02.2011 8:55

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

karol1
 Bahniak 

Ikona

motor zvládne v pohode cca 10500 rpm
prevŕať sa dá v pohode na 175ccm = priemer 60mm


14.02.2011 16:09

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

djhp
 Kávičkár 

Ikona

www.vladab.ic.cz/regulator.htm

nasiel som to uplne nahodou,.... dufam ze sa nik nenahneva zato ze som to sem hodil [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil djhp (14.02.2011 16:10)


15.02.2011 7:46

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

borisbasa
 Turista 

Ikona

to kde ste zobrali ze do inducky ide 200V ? pokial spravne viem tak nizkonapetovy okruh ma 6 alebo 12 voltov pripadne babeta 4 volty na induckua vysokonapetovy 11KV ci dokonca cez 20KV tym sa zabezpecuje preskocenie iskry na kontaktoch sviecky medzi ktorymi je dielektrikum vzduch, vzduch s benzinom. alebo sa mylim ?


15.02.2011 11:10

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

Larry
 Kávičkár 

Ikona

Ja som sa pred pol rokom rozhodoval o vymene zapalovania v jawe 350 za bezkontakt. Hladal som po nete schemy niečoho šikovneho a natrafil som na toto:

www.jawa-50.cz/filesystem/downloads/elektro...

tiež sa tam da riadiť predzapal, dokonca si ho môžete sami prispôsobovať podla vašich predstav. Ja som sa nakoniec na to nedal, ale zvolil som jednoduchšiu cestu - kupu VAPE zapalovania. (v technickej dokumentacii VAPE som sa totiž dočital, že ich zapalovanie tiež upravuje predzapal podľa otáčok, takže sa mi zdalo zbytočne konštruovať niečo nove :-) )

Ak by sa niekto rozhodol to zapalovanie zmontovať, dajte vedieť či to funguje ;-)


15.02.2011 11:19

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

borisbasa nemylis sa, tych 200V je ozaj podstrelena hodnota.


15.02.2011 20:03

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

djhp
 Kávičkár 

Ikona

no u cdi zapalovani ked som to vyrabal tak na generatore (cievke) v dyname som nameral len pri startovani cca 60volt,este to bolo usmernene a filtrovane kondikom ktory je zrdoj prudu do inducky a je spinany tyristorom,takze pri slusnych otackach je tam spickove napatie aj tych 200 volt ale to je uz vystup na inducku.inak ak ma dakto cinsku stvorkolku a odide cdi zapalko(ta cierna uboha kocka) kludne sa da nahradit vecami za 2 az 3 eura :-) a bez obmedzovaca otacok,uspesne som to aplikoval na stvorkolke atv 110(dokonca slapala lepsie a tak iskra hhmm ako hromy blesky) a nejakom cinskom skutri 125stvortakt :-)este sa mi v dielni vala jeden plosacik staci ho osadit suciaskami ak by dakto potreboval :-}


15.02.2011 20:42

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

karol1
 Bahniak 

Ikona

detičky , tak trochu fyziky
keď cez cievku prechádza prúd a náhle sa preruší , tak indukčnosť cievky spôsobuje zvýšenie napätia , ktoré je v spojitosti s deriváciou prúdu podľa času . čiže čím rýchlejšie prúd klesá , tým vyššie napätie indukčnosť vyrobí . preto sa v spínaných obvodoch k indukčnej záťaži pripája antiparalelne dióda. V indukčnej cievke napájanej napätím 6 či 12V sa v momente rozpojenia kontaktov ramienka vytvorí napätie o opačnej polarite a hodnote cca 200 - 300 Volt. Toto napätie sa vytvorí na primárnej strane autotransformátora (indučky) a prevodovým pomerom cievok - úmerné počtu závitov sa na sekundárnej strane vytvorí vysoké napätie , rádovo kV. Toto platí pri batériových zapaľovaniach. Pri kapacitných zapaľovaniach sa kondenzátor CDI-čka nabíja priamo napätím o dostatočnej výške , nemusí byť až také vysoké , ale prevodný pomer indučiek pre kapacitné zapaľovania je o dosť vyšší , ako pre batériová zapaľovania. Preto sa indučky "kapacitné" a "batériové" navzájom nedajú zameniť.


17.02.2011 11:34

Re: Regulacia predstihu na 2T motorke

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

zle som sa vyjadril, ale karol1 to uz vysvetlil :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.