Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3668 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28587
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17020)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11567)

GO motora 350/638 - ako zlicovat a vylestit kanaly? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuGO motora 350/638 - ako zlicovat a vylestit kanaly? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
07.12.2005 18:11

GO motora 350/638 - ako zlicovat a vylestit kanaly?

Dano
 Kávičkár 

Zdravim. Prave som odniesol motor z mojej 350/638 na komplet GO. Vybrus, kluka, vsetky loziska aj v prevodovke, samozrejme aj tesnenia budu nove. Chcem sa opytat, ked robia vybrus, vylisuju vlozku z valca von? Ci uchytia cely valec a tak to brusia? Ked som mal motor rozhodeny, vsimol som si totiz, ze pravy valec (kanaly a vlozka) mi licuje perfektne. Lavy valec nie je dobre zlicovany... Da sa s tym daco robit? Chcel by som pripadne aj vylestit kanaly. Ma to nejaky efekt? Vdaka za rady!
Este dotaz: motor mam v dielni v Kosiciach - OS car - babetta, je dobry?


08.12.2005 3:08

Re: GO motora 350/638 - ako zlicovat a vylestit kanaly?

Vybrusy robia tak ze uchytia cely valec do sustruhu(nie vlozku), zoberu nejaku tu vrstvu a potom to ide na honovacku. Tam sa valec vylesti do jemna brusnimi kamenmi a uz je to len na tebe ako to zabehas. Aspon mne to tak robili...... Mozno to robia aj inak ale neviem o tom. Co sa tyka tych lestenia kanalov,ma to urcity efekt, ale to len tak navonok po nastartovani nesoznas-musel by si masinu poznat dlhsie aby si nieco pocitil.... Stastnu pracu.... >:-) Mysiak


08.12.2005 7:34

Re: GO motora 350/638 - ako zlicovat a vylestit kanaly?

karol1
 Bahniak 

Ikona

Dano -potrebuješ vložku vylisovať,najlepšie za tepla, kanály dopracovať a potom vybrúsiť. Pri brúsení musí byť vložka nalisovaná , pretože keby si ju vybrúsil mimo , tak sa po nalisovaní zdeformuje.
Mysiak - da sa aj tak ako si napísal , ale jestvuje aj stroj - otvorová brúska , ktorá je hlavne pri dvojtaktoch presnejšia.


08.12.2005 11:51

Re: GO motora 350/638 - ako zlicovat a vylestit kanaly?

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

No takze trosku k veci....Ja som mal 350/639 a tiez som kompletne vylestil kanaliky....keby som nestratil cedko s fotkami, tak ti to poslem nafotene...Dufam ze vies v com spociva lestenie materialu....
V prvom rade zlicuj tu prirubu co je medzi karburatorom a valcami tak aby tam nebol ziadny presah ked ju nasroubujes na valec, takisto to hrube tesnenie co je tam medzi, tak pekne zvnutra poobrezavaj, aby netrcalo do kanalikov...V strede tej priruby je taka prepazka, tak tu skus vybrusit co najviac do ostra, proste si musis predstavit ako asi prudi zmes a ako musis co pozbrusovat, aby to tieklo co najaerodynamickejsie....Chce to trpezlivost a hrat sa so smirglikmi. Nakoniec to vylesti, ja som to robil takymi filcovymi telieskami do vrtacky. Smirglovanie rob samozrejme pod vodou... Vo valci ti urcite trcia stifty od tej priruby do kanalikov, tak aj tie zbrus aby boli pekne zarovnane so stenou kanala...No a presahy tych vloziek vo valcoch som brusil pekne pilnickom, niekde mi to robilo aj 4mm, takze je to pekna makacka, ale islo to...Nakoniec zase vybrusit hrube nerovnosti kanalikov (lebo je to odliatok) a pekne vylestit az do zrkadla....
S preplachovymi kanalmi bude trosku problem, lebo je to velmi nepristupne...Vacsinou sa to robi takym bovdenom, vyzera to ako zubarska vrtacka, na konci to ma hlavice ake chces, takze sa da aj brusit, frezovat, lestit, atd... ale to ma malokto. Ja som to vyriesil tak, ze som zobral priamociaru pilu, miesto lupienku vyrobil taky lestiaci bazmek a tym ze to chodilo dnu a von, mi to celkom slusne vylestilo, ale vysledok nebol dokonaly, to bola len taka improvizacia (sprosty Slovak), tiez je problem vylestit a zlicovat zahyb toho kanalika...
No a takisto ako saci, zlicuj a vylesti aj vyfukovy kanal...

Inak velke zmeny necakaj, mozno to trosku pomoze, ale skor je to len pre dobry pocit, kone s tym nenazenies...No a samozrejme je to nenormalna drina, robil som to po veceroch vyse tyzdna....


08.12.2005 13:08

Re: GO motora 350/638 - ako zlicovat a vylestit kanaly?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Ahoj Dano, leštenie a licovanie Ti presne popísal - kalupko-, chcem skôr upozorniť na to, čo písal karol1. Informuj sa v tom servise, na čom robia výbrusy. Valce dvojtaktov je ozaj
lepšie robiť na brúske. Honovačka nespraví rovnomerný otvor, tam kde sú kanály a prerušenia plochy valca urobí väčší otvor ako tam, kde nie sú otvory /od výfuku hore/
Je to dôsledok toho, že honovacia hlava roztláča lišty rovnakým tlakom a tam, kde je menej materialu, je aj menší odpor.
Karol1 robí výbrusy valcov skoro denne, mohol Ti dať viacej rád, ale asi si nechce robiť
otvorenú reklamu.


09.12.2005 16:22

Re: GO motora 350/638 - ako zlicovat a vylestit kanaly?

Cau Dano: Ten servis o ktorom pises tam som mal aj ja svoju staru tiez na komplet GO :-D
Nabehal som od nej iba 3000km ale motor zatial frci, samozrejme nejake reklamacie z mojej strany boli ale v s tou mojou to bolo fakt tazke bolo na nej dodrbane OZAJ secko :-((( Ale si myslim ze z tak dodrbanym motorom a elektrikou dve reklamacie su malo a vzdy mi vedel spravit daku cenu, koniec koncou som moc s inym servisom na vyber nemal lebo som nic ine tuna na vychode v okoli KE ani nenasiel. Po tej Go som mal problemi jedine s tou elektrikou a dufam ze uz skoncili :-~ . Je to iba jawa stale ti tam nieco vyskoci, ale niecomu sa predist ak sa o to staras, tymto pozdravujem byvaleho majitela ktoremu ta udrzba isla naozaj "OD RUKY" :-(((



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.