Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2827 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28584
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17019)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

Honda NS 160 - trisky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda NS 160 - trisky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Karburátor.

27.10.2010 21:54

Honda NS 160 - trisky

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim, dal som na moju hondu NS 125 f 1987 spravit 160kovy valec.
Chcel by som sa opytat niekoho kto ma NSRku s kitom 160 ccm ze aku velku trisku tam ma, a ako ma nadstavenuu ihlu, bojim sa ze to hnet zadrem. a popripade jak by som to vyladil podla coho, podal sviecky asi nezistim ci je zmes chudobna len bohata.

[Sory za gramatiku]


28.10.2010 9:33

Re: Honda NS 160 - trisky

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

čierna a mokrá sviečka= hohatá zmes [zle]
biela= chudobná [zle]
dobrá = načervenalá [dobre]
Výmenou trysky motor nekusneš, polohu ihly nemeň = stred, alebo druhá z hora
Rozmer tysky? akú máš teraz? daj väčsiu o 10-15-20 viac to bude už iba papať, Ak chceš mať dobrý pocit daj otvorený filter.


28.10.2010 15:13

Re: Honda NS 160 - trisky

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Prave otvoreny filter som davat nechcel, lebo ze potom je tam mensi podtlak a tym padom aj chudbnejsia zmes, to povedal Karol1 ked som sa ho pytal.
Dobre skusim, dik moc


28.10.2010 16:29

Re: Honda NS 160 - trisky

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

otvorený filter a väčšia tryska tak som to myslel.


28.10.2010 20:28

Re: Honda NS 160 - trisky

zer0
 Kávičkár 

Ikona

myslis ze otvoreny filter tak prida na vykone aby sa ho tam oplatilo davat? nestupne len spotreba?


28.10.2010 21:22

Re: Honda NS 160 - trisky

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

U 4T a obzvlášť u dietnej 125 je skoro všetko zbytočné, ale..
Jasne že ak filter a trysky urobia 10% u 100 PS motorky máš 110PS to už zbadáš, ale u 13PS motora je ten 10% zisk takmer nebadateľný, pričom táto investícia stojí skoro rovnako u oboch motoriek.
Lenže ty dáš 160 kit na 125kový motor čo je 30% objemu, tých 30% treba aj nakŕmiť a to tak že pridáš na benzíne (zväčšíš trisku) a pridáš vzduch (KN filtrom) aby si to moc nerozhádzal inak by si "musel" dať väčší karbec. Jasne že je to elaborát o 3 premenných takže pokus - omyl alebo overené okukať.


29.10.2010 8:39

Re: Honda NS 160 - trisky

karol1
 Bahniak 

Ikona

pokus omyl - áno
s väčším objemom väčšiu trysku - zúfalo zažratá nesprávna predstava u tých , čo to neskúsili. Väčšinou je to práve naopak - rovnaký karburátor + väčší objem =väčší "cuc" podtlak = bohatá zmes . Treba ochudobniť.
ku KN filtru nestačí meniť len trysku , ale AJ ihlu.


29.10.2010 10:08

Re: Honda NS 160 - trisky

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Správne, v Dino sadách sú v sete trisky- dva rozmery. Pre bežný filter a aväčšie pre otvorený (KN) filter. Súčasťou sú aj iné ihly ktoré treba vymeniť


29.10.2010 12:48

Re: Honda NS 160 - trisky

Ešte by som potichu pridal, že tryska sa priraďuje hlavne k priemeru difuzoru a nie k objemu motora. Väčší objem nasáva viac vzduchu, ale s ním aj viac paliva. Podobne aj priepustnejší filter prepustí viac vzduchu, vyššia rýchlosť prúdenia v difuzore však znamená väčší podtlak a tým aj prisávanie väčšieho množstva paliva (Viď hodnotné práce velikánov oboru, akými sú napr. Bernoulli alebo jeho dôstojný nástupca egreš2 >:-) ).

Každá čiastková zmena ale pravdepodobne zapríčiní rozštelovanie aj pôvodne dobre vyladeného systému - tu nastupuje metóda pokus - omyl >:-) až kým nedôjde k špičkovému vypiplaniu. V šťastnom prípade sa to podarí skôr, ako by došlo k úplnému zničeniu motora >:-) >:-) >:-)


30.10.2010 7:35

Re: Honda NS 160 - trisky

karol1
 Bahniak 

Ikona

konkrétna skúsenosť:
Cagiva 50 Prima po prerobení z 50ccm na 70ccm si vypýtala do karbíka miesto pôvodnej trysky "70"s ktorou ju dusilo , trysku "50" . Podľa otáčkomera pri 90km/hod točila 13500rpm. Ihlu som neriešil , lebo miesto nej bola krížom cez difúzor taká trubka s dvomi dierkami .


30.10.2010 18:50

Re: Honda NS 160 - trisky

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Neska som to skusal: a bolo to asi takto:
Motorka nechcela ist do otaciek, ked som jej zmenil zmes, viacej povolil tak isla trocha viac ale viac jak 8000 ot/min nechcela ist , bol som sa previest a isla tak kolo 3500-4000 ot/min.
Hlava bola dost tepla, dymilo to jak svina (nalal som trocha oleja aj do benzinu)
tu je foto svicky:
i52.tinypic.com/tajv3o.jpg


14.11.2010 12:22

Re: Honda NS 160 - trisky

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Dal som tam 150tku trisku a aj tak to je stale nejake chudobne.. musim hladat chybu inde


15.11.2010 10:13

Re: Honda NS 160 - trisky

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

snímač otáčok je v akom stave?


15.11.2010 19:05

Re: Honda NS 160 - trisky

zer0
 Kávičkár 

Ikona

sak otacky to ma dobre, aj drzi volnobeh relativne ale svicka je furt cista, a hlava je rychlo horuca... skusim sa este pohrat zo skrutkou bohatosti zmesi a skusim dvihnut ihlu..


16.01.2011 15:46

Re: Honda NS 160 - trisky

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Skusil som aj dvihnut ihlu, aj vrcel ze skrutku bohatosti zmesy a furt nic, nad 5000 ot to ani nedostanem nechce to ist a rychlo sa to zhriva, to tam mam ozaj dat vacsi akrburator ? alebo tam moze ist aj hlavna triska vacsia ako 1.5 mm ?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.