Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2780 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26237
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15849)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10388)

Opravy a údržba - Enduro - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOpravy a údržba - Enduro - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
04.01.2006 7:27

Opravy a údržba - Enduro

JOSE
 Edvenčr 

Ikona

čaute enduráci >:-) bahnoši >:-) a ostatní >:-) :-D :-D
poradte načo by som nemal zabudnúť :-@ pri údržbe.
čo by som mal určite pozrieť, alebo či mám niečo dať nastaviť
s motorom som nerobil absolútne nič 8-) nebolo načim, :-D za čo mojej "karóve" ďakujem ;-)
kua nudím sa jak sviňa tak mi nehovorte, že aj vy len doma sedíte a nič nerobíte :-D
olej, filtre, brzdy som kontroloval a menil
zabudol som dodať, že nie som katriňákov mototechnik :-D
r e s p e c t :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil JOSE (04.01.2006 10:24)


04.01.2006 8:28

Re: Opravy a údržba - Enduro

zeleno
 Bahniak 

Ikona

no, mohol by si skontrolovať stav a premazať ložiská hlavy riadenia, ložiská a ich tesnenia
v obidvoch kolesách, vymontovať kyvku a vyčistiť, skontolovať a namazať tam všetko čo
sa krúti, skontrolovať uloženie zadného tlmiča, uloženie stupačiek /či veľmi nelogajú alebo neodvisujú/, vymeniť olej v predných tlmičoch a skontrolovať stav a čistotu gufier, skontrolovať a premazať uloženie páky zadnej brzdy, páčok prednej brzdy a spojky,
prekontrolovať rám, či nejaký držiak nie je prasknutý /aj čo držia blatník, plasty a pod./
Nezabudni na špice, ráfky, zober dole plášte /zvykne tam byť bordel ,blato./
Dôležitý ja stav plynového lanka a rýchlopalu, vyčisti karburátor, vzduchový filter. Len sa skús do niečoho pustiť a s tým volným časom to nebude už také zlé.
Ak áno, pusti sa do motora, určite sa tam niečo nájde, čo treba prekontrolovať. /ventily,
rozvodová reťaz, spojkové lamely, koš spojky, valec, piest, krúžky, ojnica,ložiská na kľukovke, guferá, kolieska v prevodovke a.t.ď. Len smelo dotoho....


04.01.2006 8:32

Re: Opravy a údržba - Enduro

zeleno>pekne, pekny zabijak casu, horsa dotoho, do sezony malo casu ... :-)


04.01.2006 9:22

Re: Opravy a údržba - Enduro

www.motoride.sk/page.php?view=phorum&tema=poradna...

aj tu som nieco pisal


04.01.2006 10:17

Re: Opravy a údržba - Enduro

wrabec
 Turista 

Ikona

Tiez som mal podobny problem :-)
Skontroloval som rozvodovu retaz.Inac, ked mam napinak tak v polovici, je to este v pohode, vsak? Nastavil som ventili (tie boli dost rozladene - asi 15 000km sa na nich nikto nepozrel..) Vycistil som karbce (este ich zosinchronizovat,ale nemam tie podtlakove meraky.. :-( , vypral vzduch. filter...
A to bude asi co sa tyka motora vsetko. Na jar vymenim olej,filter, sviecky...


04.01.2006 11:34

Re: Opravy a údržba - Enduro

wert
 Turista 

Ikona

zeleno ked mam v kyvke mensiu volu cim to je?


04.01.2006 11:49

Re: Opravy a údržba - Enduro

zeleno
 Bahniak 

Ikona

wert, väčšinou je to uložené na ihličkových ložiskách. Ak sú mastné vydrží to dosť dlho, ale po striekaní wapkou alebo jazde v daždi sa tam dostane voda a zvykne to zahrdzavieť.
Potom sa ihličky netočia, len šmýkajú a vznikne vôľa.
Ešte pozri, či je to naozaj v kyvke, ak si skúšal kývať za koleso, môže to klamať a loker
môze byť v kolese.


04.01.2006 12:52

Re: Opravy a údržba - Enduro

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

wert:tak ako vravi ZELENO...daj na stojan a chyt koleso apotras s nim hore dole a zistis ci je vola..ja som to mal tiez..ono tie ihlickove loziska su dst problem...daktory to prerabali n anormalne loziska...ja som to dal cel esustruznikovy a ten mi vyrobil nove puzdra a sedi to perfektne... ;-)


04.01.2006 13:19

Re: Opravy a údržba - Enduro

wert
 Turista 

Ikona

zeleno najprv som si aj ja myslel ze je to koleso ale je to v kyvke..da sa to lozisko premazat alebo vymenit?


04.01.2006 13:45

Re: Opravy a údržba - Enduro

zeleno
 Bahniak 

Ikona

dá sa aj jedno aj druhé. Vyčistením a namazaním sa však vôľa neodstráni, iba sa zväčší.
/aj špina tesní/ Preto to treba teraz v zime rozobrať a kuknúť, čo je vybehané.
Ak nie sú oceľové rozperky veľmi zošúchané, dával som len nové ihličky tej hrúbky z
dákeho kardánového kríža a dlžku sme upravili. Niekedy je tam ložisko aj s klietkou a napchať tam ihličky jednu vedľa druhej pomôže.
Nové to bude stáť aj 4000.- Dá sa vyrobiť aj bronzové púzdra, ale musí sa vyriešiť maznica, inak sa po čase pridrie.
Tak rozoberaj...


04.01.2006 14:27

Re: Opravy a údržba - Enduro

frog
 Turista 

Ikona

Male upozornenie pre nudiacich sa udrzbarov ktory by chceli objednavat nove suciastky v novej Honde na Tuhovskej v BA. Ked som isiel objednavat ventilove podlozky som zistil ze chalan ktory predava nahradne suciastky moc do toho nevidi. Stale si pital cislo podvozku a vobec ho nezaujimalo ze chcem taky a taky rozmer. By bola sranda keby som ho nechal tak. :-~


04.01.2006 14:37

Re: Opravy a údržba - Enduro

wert
 Turista 

Ikona

radsej to necham tak ta vola je minimalna a vygrcat 4000sk sa mi nechce a pchat tam kadejake loziska uz vobec nie..ale aj tak vam dakujem za rady. ;-)


04.01.2006 14:48

Re: Opravy a údržba - Enduro

stratovar
 Kávičkár 

Ikona

mna by zaujmalo to nastavenie podtlakov, vyrozumel som, ze ide vlastne o zosynchronizovanie karburátorov na jednotlive valce, chcel by som sa pustit do precistenia, ale asi to nebude brnkacka ako na ukrutnych strojoch, na ktorych som odrastal - babetta, s51e. ( po tych rokoch a skusenostiach ma uz opustila odvaha pustat sa do takychto zalezitosti len tak na blink ).


04.01.2006 16:02

Re: Opravy a údržba - Enduro

tahitan
 Bahniak 

Ikona

zeleno: prave riesime problem z ihlickovymi loziskami do prepakovania na Yamahach.. ..je to pomerne znacny problem pozhanat tieto loziska, nevies o nejakom zdroji? ( hej, viem, chod do Yamahy..., ale okrem tohto riesenia..?) ;-)


04.01.2006 16:04

Re: Opravy a údržba - Enduro

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

viem ze z kardanoveho kriza by mohlo pasovat... ;-) ak ich nezozenies tak ich nahrad inymi pripadne pohladaj dakeho sustruznika co ti to urobi ;-)


04.01.2006 16:32

Re: Opravy a údržba - Enduro

zeleno
 Bahniak 

Ikona

tahitan, konkrétny zdroj nemám. My sme v takomto prípade obehli predajcov ložísk.
Mali katalógy rôznych výrobcov napr. INA, a tam sme hľadali potrebné rozmery.
Priemery sedia skoro vždy, len šírku si asi výrobca zadá sám. Keď nebola taká šírka,
dali sme dve užšie vedľa seba . Niektorí európski výrobcovia motoriek to tak majú originál.


04.01.2006 16:44

Re: Opravy a údržba - Enduro

tahitan
 Bahniak 

Ikona

zeleno, pytal som sa, lebo tiez uz mame obehnutych a obtelefonovanych par vyrobcov lozisk (inac, INA a ni Kinex nic podobne co potrebujeme nevyrabaju..), ale ziaden nemal taky rozmer, ako potrebujeme. Presne ako pises, problemom uz momentalne je len sirka, takze bude sa upravovat. Inac, rozmery ktore sme potrebovali (teda az na sirku) sme nasli u vyrobcu NTN, dovozca fa DIAGO. Cenovo to z Yamahou porovnat zatial neviem, lebo sa mi chlapik zatial zabudol ozvat naspat... ;-) . Ale aj tak vdaka.


04.01.2006 18:05

Re: Opravy a údržba - Enduro

tahitan: skús Slovenskú ložiskovú spoločnosť. mám tam dobré skúsenosti.


04.01.2006 19:18

Re: Opravy a údržba - Enduro

karol1
 Bahniak 

Ikona

ihličky dostať aj samotné úplne bežne , netreba ich vyťahovať z kardanu.
tahitan - na chlapa z Yamahy ani nečakaj aj tak Ti asi ponúkne ložiská v "originál " sáčku Yamaha a po rozbalení sáčku na nich najdeš značku buď NTN alebo NACHI , len budú za trojnásobnú cenu.
kxbibo - SLS -ka je dosť predražená , sú aj lacnejšie zdroje.
dajú sa obstarať aj ihlové ložiská s tesneniami - RS-ká trochu to pomôže.Pre životnosť je viac dôležité zatesnenie ako šírka . Ešte som nevidel ložiská v pákoví a v kyvke , ktoré by boli voľné a bez hrdze, vždy sa uvoľnia vplyvom hrdze a špiny.
s bronzovými púzdrami som tiež experimentoval a jediný výsledok bolo zistenie , že s nimi koleso nekopíruje terén, proste drhnú aj keď už sú vylogané.
a čapy do tých ložísk tiež nie sú problém , len musia byť kalené a dajú sa cca po 150/ks.


04.01.2006 19:31

Re: Opravy a údržba - Enduro

karol1 ani nie.


04.01.2006 19:34

Re: Opravy a údržba - Enduro

naposledy som použil ako čapy na prepákovanie, piestne čapy na motor do LADA. jeden 49,-Sk ;-)


05.01.2006 8:16

Re: Opravy a údržba - Enduro

JOSE
 Edvenčr 

Ikona

Zdá sa, že tu máme dosť technicky zdatných a ostrieľaných maníkov ;-) :-D

Preto ak sa máme pustiť do niektorých vecí mohli by ste ešte spomenúť niektoré problémy s ktorými ste sa stretli pri (oprave) údržbe.
Každá moto je inakšia, ale technické riešenia sú v podstate rovnaké (podobné)

Počas praxe ste určite urobili aj nejaké chybyčky, alebo ste sa sniečim pasovali hodinu :-~ :-((( a dnes je tu už len otázka pár minút :-D :-D.
Dúfam, že si navzájom pomôžeme :-D :-D ja osobne budem robiť údržbu s kamošom čo sa vyzná ;-), ale viac zaolejovaných rúk :-D :-D viac skúseností
som otravný čo??? :-D :-D
r e s p e c t :-D :-D


05.01.2006 9:35

Re: Opravy a údržba - Enduro

zeleno
 Bahniak 

Ikona

jose, to by bol román na pokračovanie a neviem, či by ti to pomohlo, pretože vždy treba
riešiť konkrétny problém.
Napríklad: Ako povoliť skrutku alebo maticu na zle prístupnom mieste, keď má strhané hrany? Ak nechceš spraviť viac škody ako osohu, máš na čas o zábavu postarané.

1. sekáč a kladivo /nesprace sa, alebo môžem dačo dolámať/
2. privariť maticu a povoliť spolu /nie je prístup, alebo môže niečo zhorieť/
3. odvrtať /nie je prístup/
4. odbrúsiť /nie je prístup, alebo možnosť poškodenia dôležitej súčiastky/
5. odpáliť, nahriať / nie je prístup, alebo možnosť poškodenia dôležitej súčiastky/
6. naraziť o číslo menší kľúč / nie je miesto/
7. ďalšie a ďalšie pokusy /neúspešné/
8. hodiť všetko o zem a ísť na pivo /najlepšie riešenie/

Preto som radšej za štýl, konkrétna otázka a priama odpoveď. :-D


05.01.2006 10:38

Re: Opravy a údržba - Enduro

JOSE
 Edvenčr 

Ikona

Máš pravdu a možno som sa len zle vyňadril :-D
ale stým 8 krokom mám bohaté skúsenosti v lete som pracoval na čz175-ke
rozobrať, očistiť , ošmirgľovať, nastriekať, naťahať novú elektrinu, poskladať, potom poutierať, pofotiť a nakoniec "ide tá motorka????"
išla!! :-D :-D :-D a najväčšia sranda, že keď som ju išiel odskúšať >:-) ma hneď ako som vyšiel na cestu chytili pandúri :-D :-D :-D bez všetkého čo k legálnej jazde treba :-D :-D

(kawa KLR600)
terazky idem pozrieť predné tlmiče
respect :-D


05.01.2006 11:58

Re: Opravy a údržba - Enduro

wert
 Turista 

Ikona

ja som si na vikend aby som sa nenudil :-D stanovil preukrutnu robotu na motorke..vymenit ziarovku podsvietenia v pristrojovke.


05.01.2006 12:41

Re: Opravy a údržba - Enduro

zeleno
 Bahniak 

Ikona

wert, neviem, či sa to dá za víkend stihnúť... :-D :-D :-D


05.01.2006 13:50

Re: Opravy a �dr�ba - Enduro

nobody
 Kávičkár 

wert: nafot to a napis o tom clanok :-D ;-)


05.01.2006 17:21

Re: Opravy a údržba - Enduro

kasli na tu ziarovku a chod na pivo........


10.01.2006 14:10

Re: Opravy a údržba - Enduro

Ivan Ifk0 Kuzevič
 Turista 

Jóó chlapci, ten problém z ložiskami do prepákovania momentálne riešim aj ja. A všetkému je na vine Tahitan he he.
Ale vyzerá to nádejne, takže mu nakoniec asi zaplatím pivo.
A odpoveď na JOSEho otázku? Najprv som chcel začať rozpisovať čo všetko robím ja, ale zistil som že vlastne rozoberám všetko kam sa môže dostať špina a čístím to. Vymieňam všetky kvapaliny. A kontrolujem respektíve nastavujem všetko čo sa nastaviť dá.


10.01.2006 14:29

Re: Opravy a údržba - Enduro

tahitan
 Bahniak 

Ikona

IfkO: ..na to pivo sa uz teraz tesiiim ;-)


21.01.2006 18:23

Re: Opravy a údržba - Enduro

felesiga
 Bahniak 

Ikona

Jose:Myslim ze kazdy sparta cez zimu do svojej motorky ale zda sa mi ze rozobratie do srobika kazdu zimu nieje najzdravsie riesenie pre motorku myslim si ze kym ide motor na 100 percent nemalo by sa snim robit nic.co sa tyka kapotazi tie sa cez sezonu polamu poskulia to treba porobit a este nejake technicke nedostatky.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.