Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2193 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28548
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

podradovanie podla manualu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiupodradovanie podla manualu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

11.06.2010 12:04

podradovanie podla manualu

zx6rko
 Bahniak 

ahojte,

v servisnom aj v manualy pre uzivatela mam napisane, ze nikdy nepodraduj ak tvoje otacky > 5000rpm. Drzi sa tym niekto ? alebo tam kludne supujete nizsie rychlosti aj pri vyssich otackach ?

V manualy je dalej napisane, ze to moze poskodit motor. Ako chapem, ze ked som v cervenom
poli alebo blizko, tak nebudem podradovat. Ale tych 5000 sa mi zda dost malo. Pre info, taha mi to az do 16, potom cervene pole az do 20 000 rpm.

dakujem 8-)

edit: gramatika

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zx6rko (11.06.2010 12:05)


11.06.2010 12:27

Re: podradovanie podla manualu

Opyciak
 Kávičkár 

Ikona

lol, ja som raz podradil, a tak to treslo že som v speťáku hladal motor :-@ :-O :-~ ale nič sa nestalo. No odvtedy si dávam pozor [dobre]


11.06.2010 15:03

Re: podradovanie podla manualu

Wiking
 Čoprák 

Ikona

>:-) ja som este nemal ani tych 5000 rpm, tak neviem... :-D :-D :-D


11.06.2010 15:08

Re: podradovanie podla manualu

romica
 Kávičkár 

Ikona

to sa mi nejak nezdá... veď keď idem tvrdo na brzdy tak podraďujem odušustrelenú a to ti poviem že to nie je ani 5 ani 7 tisíc ale kľudne aj 9... prvý raz počujem o takomto niečom. pozri ten manuál na prvej strane či tam nemáš napísané Royal Enfield... :-*


11.06.2010 15:09

Re: podradovanie podla manualu

romica
 Kávičkár 

Ikona

prípadne aj keď idem predbiehať tak pri akcelerácii si podradím tiež kľudne aj keď tam mám čo ja viem 7.000 ot...


11.06.2010 15:11

Re: podradovanie podla manualu

zx6rko
 Bahniak 

romica vsak to, je to tam definitivne napisane, preto sa aj pytam. Original anglicky manual k mojej ninji. Nechapacky. :-O


11.06.2010 15:16

Re: podradovanie podla manualu

romica
 Kávičkár 

Ikona

podľa mňa v Kawasaki nevedia nič. my ti poradíme lepšie... :-D :-D kam se hrabou inženýři z Japonska, vždyť nám nesahaj ani po prsa... môže to tam byť kôli tomu aby nejaké jelito neohrabané to tam nekopalo len tak... veď to tiež treba s citom, prípadne s medziplynom


11.06.2010 15:18

Re: podradovanie podla manualu

zx6rko
 Bahniak 

'medziplyn' davam, ale vzdy cakam na tu 5000 lebo som z toho zmagoreny :-D


11.06.2010 15:19

Re: podradovanie podla manualu

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ide o rozdieľ v otáčkach.Pri radení dolu daj medziplyn, aby sa zrovnali otáčky motora s otáčkami prevodovky.Šetríš motor,prevodovku a hlavne ti nešmykne zadné koleso.


11.06.2010 15:21

Re: podradovanie podla manualu

romica
 Kávičkár 

Ikona

egreš - šetríš toto všetko len spojku moc nešetríš... ja tiež tak jazdím...


11.06.2010 15:23

Re: podradovanie podla manualu

egres2
 Bahniak 

Ikona

romica: No niečo sa musí aj kaziť ;-)


11.06.2010 15:29

Re: podradovanie podla manualu

romica
 Kávičkár 

Ikona

to je OK, veď to je spotrebná vec.


11.06.2010 15:30

Re: podradovanie podla manualu

romica
 Kávičkár 

Ikona

ale smerom hore pod plynom ju zasa ušetrím - to kopem bez, ide to lahúčko


11.06.2010 15:53

Re: podradovanie podla manualu

milosZX9R
 Turista 

Ikona

zx6rko - ak mas - co myslim ze mas - AntiHop spojku a nie si "jelito" ako bolo napisane hore tak to neuskodi tebe ani moto :-D ... cisto teoreticky :-D :-D

raz som na GPX 750R '89 podradil pri vyssich otackach pri prudkom brzdeni a mal som pocit ze mi kyvka aj s kolesom klope po pleci >:-) :-D


11.06.2010 16:06

Re: podradovanie podla manualu

Patrik
 Turista 

Ikona

je to UPLNE individualne ;-)

.. ci aj brzdit
.. ci chces podradit lebo potrebujes vykon napr. predbiehanie
.. ci len tam OMYLOM >:-)

a samozrejme ci das medziPlyn a aky mas motor ;-) rozdiel je 2v a 4v


11.06.2010 16:10

Re: podradovanie podla manualu

Vader
 Jogurťák 

Ikona

Ty vole. to sa tu ake pičoviny rozoberaju :-D


11.06.2010 16:17

Re: podradovanie podla manualu

zx6rko
 Bahniak 

Vader nac si prispieval ? mas nejaky problem ? ak nemas co povedat daj si odchod... a nespamuj tu... I-GRR


11.06.2010 16:41

Re: podradovanie podla manualu

A teraz mi prosim Vas vysvetlite ten medziplyn. Naco je to dobre na motorke a ako ho robite. Len vymacknete spojku a pridate plyn, ci hodite tam neutral a potom pridate. Viem, ze ten ozajstny sa dava pri neutrali ale stale nvm kvoli comu sa na motorke dava. Dakujem za odpoved. fjung...


11.06.2010 17:15

Re: podradovanie podla manualu

rixo
 Motarďák 

Ikona

No neviem ja mám limiter pri 10500 otáčkach a preraďujem so spojkou hore a so spojkou dole a keď idem paľbu tak to tam kopem hocijak:D
Akurát ma sere že keď "mám naložené" a potom zrazu prudké brzdy a podradím ale o 4 dole tak mi strašne skáče celá motorka...trase sa to, ide to od zadného kolesa. v čom robím chybu?


11.06.2010 18:56

Re: podradovanie podla manualu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ten medziplyn by zaujimal aj mna.

To akoze stlacis spojku, pridas plyn a potom sa tam snazis zatlacit rychlost, alebo ako? Neutral medzi rychlostami asi ma len pionier.

Alebo to bolo myslene tak, ze stlacim spojku, podradim, potom pridam plyn a pustim spojku? Takto to robim obcas aj ja, ked potrebujem nieco predbehnut. No ked potrebujem brzdit, tak len podradim a pustim spojku.
Len nechapem ako toto usetri motor. Ked tam uz ta rychlost raz zapadne, tak je tam. Motoru to uskodi asi tak, ako ked pri plne vytocenom motore zatvorim plyn.

Moj nazor: pokial ti tam ta rychlost nelezie takzo, tak kludne mozes podradit. Jedine co dostane zabrat viac, tak je spojka, ale spojka je spotebny material, tak ako gumy, brzdove oblozenia a neviem co este...


11.06.2010 20:43

Re: podradovanie podla manualu

Brok
 Kávičkár 

janoval: Tym plynom ked tam mas hodenu rychlost vyrovnas otacky motoru na take ako ma prevodovka. To znamena ze setris spojku a netrha ti to moto. Ked podradis napriklad o 2 dole skus hned rychlo pustit spojku jak ta to trhne. :-D


11.06.2010 21:37

Re: podradovanie podla manualu

TheTraveller
 Edvenčr 

Ikona

Janoval - suhlas.

Ten "medziplyn" sa mysli radit dolu pod plynom tuknutim do spojky a tym odlahcit prevodovku.

V praxi asi takto:
drzim kotol -
polozim nohu na radiacku,zlahka nohou potlacim-stale drzim kotol a tuknem po spojke /maximalne rychlo stlacit aj povolit/ -
kvalt preskoci "sam" - v tom momente ako zacvakne vystrelim spojku.

Tot pri predbiehani.


Pri brzdeni -
tazko sa to vysvetluje -
valis,uberes plyn,brzdis,si oprety do riaditok teda tvoja vaha tlaci na oblast medzi ukazovakom a palcom -
pocas brzdenia /predpokladam maximalne 2 prstami/ posunies dlanou/palcom plyn,sucasne zatahujes spojku -
preradis /noha uz bola pripravena zlahka opreta na radiacke/ -
pustis spojku -
zrovnavas stopu.

Da sa aj inak - drasticky/nudzovo
/pouzivaj len na klzkom povrchu/ -
plna brzda,ziadny plyn,ziaqdna spojka,brzi,brzdi a kop tam kvalty smerom dole - priebezne zrovnavaj masinu a smer driftu..

Starsie biky nemaju anti hop taakze pozor na odtrhnutie gripu,pokial mozno vzdy podraduj v kolmej polohe!

Naco je "medziplyn" - kazda moto prevodovka je nesynchronizovana cize neobsahuje ziadne synchronne kruzky ktore zrovnaju rozdielne otacky vovnutri prevodovky pri preradovani, je to to iste ako sekvencne manualne prevodovky v sutaznych/pretekovych autach/ az po formule F3000, moto prevodovka ale nema tak tazke diely /rotacnu hmotu/ cize dovoli aj podradit bez spojky,na velkej autackej prevodovke to jednoducho "nezobere".
Medziplyn je na to aby si vyrovnal rozdielne otacky koleciek/hriadelov vovnutri prevodovky pri preradeni a tym umoznil zasunutie koleciek bez pouzitia sily cize bez riskovania poskodenia.

Sekvencna prevodovka vs sekvencna prevodovka.

Jedna je v nasom biku a druha vo WRC aute za 1 milion eur.
Aky je rozdiel?

Taky ze tie vo WRC su vacsie,silnejsie,ale myslim zae priamo umerne vykonu. Co je rozdiel je sposob radenia.
Na moto radis nohou na aute rukou. Inak je princip uuuuuplne rovnaky a niektori vyrobcovia sekv. prevodoviek pre rally/rallycross cize pre brutalne zaobchadzanie jednoducho zvacsili moto prevodovku aby zvladla vacsi vykon+smerovanie hriadeli a tvar skrine.
Co je ale sakra podstatny rozdiel je ze pri drahych autach/monopostoch sa poziva radenie sice rukou ale nie priamo ale bud to co robis na biku nohou ti tam robi stlaceny vzduch alebo hydraulika.

Kazdopadne,ako povedal jaro krajci - dohora mozes radit bez spojky, smerom dole len so spojkou.
Pri akych otackach tak to je na tebe,nemal by si prekrocit po podradeni otacky ktore mas na obmedzovaci, akej farby je otackomer to nie je podstatne,ak moto toci v neutrali 15 000rpm tak treba radit tak ze ked zapadne nizzsia rychlost tak nech to nevyskoci na 16 000rpm.
Zdravy motor to zvladne ale netreba pokusat osud.

Z hladiska prevodovky je idealne radit aj dohora aj dolu pri cim nizzsich otackach - vtedy su rozdiely otacok vovnutri prevodovky male,je ale nezmyselne jazdit aby som setril prevodovku a pritom nicil retaz a motor...


Jednoducho to treba citit.
Slovko na vystrahu - kamos mal CBR1000 Repsol limited Edition zo 400 kusovej serie a uz sa tam menili kolecka,z Hondy prisli na 150e za kus,nehovriac o tom ze sa museli dofrezovat a dopilnikovat kedze bike dostaval bezne dost poriadne napi*u na okruhoch.

zx6rko - ten manual je ok,pokial ho dodrzis tak ti prevodovka vydrzi dlllho predlho,mozno dlhsie ako ty. Mozes ale kludne podradovat aj pri vyssich otackach len to tam nekop nasilu.
Asi jazdis viac po cestach ako po okruhu,tu je priklad ako jazdit rychlo a setrit spojku aj prevodovku,chce to proste tu motorku citit telom aj ducou.


Video: www.youtube.com/watch?v=Avy57Y4NS98

Sorry ze som sa tak rozpisal.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TheTraveller (11.06.2010 21:41)


11.06.2010 22:34

Re: podradovanie podla manualu

zx6rko
 Bahniak 

TheTraveller [dobre]

to som chcel presne vediet, je to moj prvy SS tak par rad od skusenejsich sa zide. :-}

dakujem 8-)


12.06.2010 20:59

Re: podradovanie podla manualu

necital som vsetko, ale co sa tyka medziplynu, tak myslim, ze ten sa poziva akurat tak na V3S-ke, kde nemas synchronizovanu prevodovku a tak pri podradovani musis medzi jednotlivymi stupnami zaradit neutral a vyrovnat otacky prevodovky a motora...myslim, ze kazdy z vas tu ma motorku so synchronizovanou prevodovkou, takze moj nazor je, ze ten medziplyn aj tak davate zbytocne... ;-)


12.06.2010 21:29

Re: podradovanie podla manualu

TheTraveller
 Edvenčr 

Ikona

Mathias - ak mi ukazes synchronizovanu moto prevodovku platim ti cely vecer chlast 8-)


12.06.2010 21:31

Re: podradovanie podla manualu

rp76
 Kávičkár 

Ikona

neni to ani tak medziplyn, ako "prehrabnutie" plynu pri podradovani - vyrovnanie otacok.. bez toho sa pri vyssich otackach blokuje zadne koleso a motorka krasne tancuje. Nemusis sa s tym zaoberat pokial mas antihop spojku..


12.06.2010 21:38

Re: podradovanie podla manualu

rp76
 Kávičkár 

Ikona

... a motorky nemaju synchron prevodovku


12.06.2010 23:48

Re: podradovanie podla manualu

sorry chlapi, doplietol som sa... :-} no nasiel som o jednu, o ktorej tvrdia, ze ma: Bajaj Wind :-D ...neviem, co je na tom pravdy...


13.06.2010 0:17

Re: podradovanie podla manualu

TheTraveller
 Edvenčr 

Ikona

pocuj mathias - Bajaj Wind ma constant mesh prevodovku cize taku ako aj vsetku ostatne biky na svete,nesynchronizovanu sekvencnu. Strarsie biky mali aj sliding mesh prevodovky - CZ napr. a boli aj pokusy o automaticke prevodovky ale VZDY boli bezsynchronne.

bajaj wind a vlastne vsetky aktualne biky maju prevodovky podobne tejto na foto - toto je knkretne Hayabusa so sirsim odstupnovanim ale to neni podstatne.

Pozri obrázok

Poprosim ta ak sa nudis najdi si inu zabavku ako dokazovnie niecoho co neni,len tu popleties hlavy zaciatocnikom. Dakujem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TheTraveller (13.06.2010 0:19)


13.06.2010 15:35

Re: podradovanie podla manualu

miuko
 Jogurťák 

Ikona

Ked podradzujes styri stupne dole tak v ziadnom priprade nebrzdi zadnou brzdou, lebo ti bude zadne koleso hadzat jak svina


16.06.2010 1:58

Re: podradovanie podla manualu

TheTraveller
 Edvenčr 

Ikona

Alebo naopak - ak brzdis nadoraz tak nepodrad naraz o 4 kvalty a nepusti potom spojku,tam ta ani anti hop nezachrani,aspon v tazkom naklone urcite nie.

Jazdych stylov je vela,teorii este viac ale ak si pozriete profikov tak brzdia brzdami a nie motorom! podraduju preto aby mali motor vo vhodnych otackach pre vyjazd zo zakruty,nie vela nie malo.

dovod preco pouzivat na brzdenie brzdy - logicky - boli vymyslene prave na ten ucel -
motor nebrzdi vzdy rovnako,pri vyssich otackach brzdi viac,pri nizkych menej ale silova a teda ani casova krivka nie je linearna,lisi sa koncepciou motora /radak,Vecko,4valec,2valec,casovanie vackoviek,hustota oleja,teplota oleja/.
Je lespie naucit sa brzdit brzdami ako motorom aj koli tomu aby sme nahodou neslahli o zem kamosov bike ktory "sakra nema anti hop?" alebo jednoducho odrtrhne grip uplne inde ako ten nas.
Je lepsie brzdit przdami,citime totiz co robime,nerthame tak kolesom ako pri podradovani takze mame stabilnejsi grip aj presun hmotnosti a pripadne smyky sa tak lahko predchadzaju/predvidaju/koriguju,ked brzdi motor tak pri smyku zostava pre frajerov uz len driftovat a zrovnat a pre ostatnych len ubrat/vymacknut spojku alebo radit rychlo dohora aspon o kvalt pod mensim plynom nech sa chyti grip ale to uz byva neskoro a potom dost dlho zvykne boliet klucna kost ze? >:-)
poradte,ja mam este kosti cele ale kamosi spominali to dost boli >:-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.