Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3537 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28580
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11564)

Zamena karburatora - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZamena karburatora - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Karburátor.

19.05.2010 17:45

Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

Ma niekto skusenosti so zamenou karburatora ? Chcel by som vymenit klasicky plavakovy karburator za podtlakovy (ci ako sa vola - ten co ma tie membrany), nakolko musim pootocit motor, a tym padom tam nemoze byt pkavakovy. Ako mam postupovat? priemer alebo nieco ine??? Ked dam karburator z 250 cm prec a dam membranovy z 250 bude to v poriadku?


19.05.2010 17:57

Re: Zamena karburatora

Si hodne vedľa s pojmami, ale kľudne si to vymeň - dôležitý je podobný priemer difuzoru ;-)


19.05.2010 19:25

Re: Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

Dolezite ze si to pochopil :-*


20.05.2010 19:04

Re: Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

A este mam jednu otazku, ked motor otocim uplne o 180 stupnov tak, ze vyfuk bude hore, moze to tak byt? karburator ide totizto rozvno do klukovky.


20.05.2010 19:31

Re: Zamena karburatora

rapper10101
 Bahniak 

Ikona

mam dve otazky:
1.Co skusas? :-D :-D :-D
2.to je 2T motor alebo 4T motor?


20.05.2010 20:26

Re: Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

Je to motor 2 T z minibike, tak je ten karburator nie na valec, ale do bloku motora. a potrebujem ho postavit sikmo, cize potrebujem vyriesit dve veci, dat tam karburator taky, aby nadrz mohla byt nizsie cize taky ako maju motorove pily, a najlepsie to vychadza ulozenie tak, ze vyfuk sa dostane hore. lenze potrebujem vediet ci to vsetko bude fungovat, lebo potrebuje zvarit konstrukciu na to. A ked to nema fungovat, tak naco budem zvarat konstrukciu na to. Ked to budem musiet vyriesit inak.


20.05.2010 21:27

Re: Zamena karburatora

rapper10101
 Bahniak 

Ikona

ak som dobre pochopúil ako to chces tak ti staci otocit len valec a urobit tam par uprav...


20.05.2010 23:45

Re: Zamena karburatora

No, už sa mi vyjasnieva >:-)

Viem, že pílové karburátory Tillotson sa dávali na Pioniery, detaily však nepoznám. Plavák nemali, dávkovanie paliva zabezpečila membrána napojená na podtlak v kľukovej skrini...

Je možné ale aj použitie klasického karbecu s kolenom, nie? Podstatné je, aby plaváková komora bola vodorovne...


21.05.2010 1:00

Re: Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

No, nepotrebujem otocit valec, otocim cely motor a namiesto obycajneho plavakoveho karburtora dat ten podtlakovy a motor postavit kolmo dole, aleho otocit tak ze vyfuk nebude vyustovat dole, ale hore. To si mylslim ze my malo chodit a nemal by byt problem, ked vyfuk bude vyustovat hore. Len ten karburator mi robi problem, lebo ten podtlak neviem odkial zobrat, ked ten karbec je priamo na klukovku. Teoreticky som to vyriesil, ze by som tam mohol nechat aj obycajny karbec, ale zas mam problem, ze nadrz je dole a nemam ziadne cerpadlo ako doravit tam benzin.


21.05.2010 17:04

Re: Zamena karburatora

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja to nechapem:
checes motor otocit o 180°m, ale ko vodorovne? to prerobis aj prevodovku, aby si v kuse necuval?
alebo ho chces dat hore nohami? sa ti z neho vyleje vsetok olej.


21.05.2010 17:33

Re: Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

Jaj jaj chlapci, vidim, ze vacsina tu len na motorke chodi a dolieva benzin 8-)
Pisal som ze to je motor 2T z minibike co ma karburator na klukovku a nie na valec. Cize ten nema prevodovku ani olej v sebe. Takze mozes ho otocit akokolvek. Ide len o to aby karburator bol vodorovne. V podstate len potrebujem vyriesit, ze ked motor otocim hociako, tak karburator ak bude plavakovy musi zostat vodorovne, ak by sa mi podarilo tam dat podtlakovy tak je to jedno a to hladam ci mi niekto poradi co to robil, ako dostat podtlak do toho karburatora s membranov.


21.05.2010 18:15

Re: Zamena karburatora

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ach jaj...radsej nic

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (21.05.2010 18:18)


21.05.2010 18:36

Re: Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

janoval: Nechel som sa nikoho dotknut, ano mam mail na azete ale nechapem, co to ma spolocne s tym. Motorov som videl uz dost. Kedze si to radsej vymmazal co si napisal, tak len ti upresnim, kedze ty si motor z minibiku asi nevidel. Prevodovku nema, spojka je priamo na retaz (je odstrediva) cize nema ziadnu prevodovku a nema aky olej vytiect z prevodovky. a tym ze je to 2T (dvojtakt) tak nema ani motor olej ale maze sa zmes benzin a olej. A kazdy karburator plavak nema, tie co su napr v motorvych pilach nemaju tie maju v karburatoroch len membrany, preto, aby mohli pracovat v akejkolvek polohe. janko - na upresnenie. posli mi mail a ja ti nafotim vsetky motory a karburatory co mam doma ;-)
BTW neviem preco na vsetkych forach mudruju len taky co ozaj len mudruju, ti co nevedia poradit, ostatní rozumní napisu len jednu vystiznu vetu a to je skoda. potom tie fora vizeraju presne takto [zle]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mario1p (21.05.2010 18:38)


21.05.2010 18:50

Re: Zamena karburatora

karburator
 Turista 

Ikona

co tak skor vyrobit sacie ktore vytvarujes tak,aby bol karbec v spravnej polohe? Zda sa mi to jednoduchsie riesenie ;-) a palivove cerpadlo nieje az taky problem,su ich plne motovrakoviska..z nejakej starsej masiny,tie ho este nemali integrovane v nadrzi.


21.05.2010 19:14

Re: Zamena karburatora

majomi
 Edvenčr 

Ikona

skús z niečoho takého tam sú špeciálne karburátory
www.nimbus-paramotors.com/index.php?s=paramotor#HE-120


21.05.2010 19:17

Re: Zamena karburatora

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

karburator: pokial ma ten kaburator priamo do kluky, tak pravdepodobne tam ma aj membrany. Bud by ich musel vybrat, ale to by stratil vykon, alebo keby ich tam nechal a dal kaburator na nejaku gumenu prirubu, cize dalej od membran, tak tiez strati vykon, ak to vobec pojde.

mario: napisal som ten prispevok, trochu "pudko" chcel som sa vyhnut zbytocnym konfliktom, tak som ho vymazal. Az traz som si vsimol, ze myslis membranovy karburator z pily. Ak zozenies membranovy karburator z pily na 250kovy motor, tak o podtlak sa bat nemusis. Ked tam bol doteraz, tak tam bude aj potom. Otazka je, ci taky velky karburator zozenies.


21.05.2010 19:22

Re: Zamena karburatora

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

www.lmkbabice.cz/?p=216


21.05.2010 19:25

Re: Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

to jano - teraz je to rozumna rec, co sa tyka tych membran co myslis ty, tie su tam a aj zostali, ide mi o to, ze klasicky karburator s priemerom difuzoru 13mm chcem nahradit tym z motorovej pily ties priblizne difuzot 13mm, jediny problem co mam je ze odkial zobrat podtlak do toho karburatora ab ta membrana tahala benzin, lebo to je hnes aj ako pumpa. Klasicka motorova pila ma taku malu dierku vo valci a ta ide do karburatora a je tma podtlak, A to neviem vyriesit. Ako tu niekto pisal, ze cerpalo, nadrz ma 1l, cize ani cerpadlo tam nedam. Ale dik zavsetky postrehy ;-)


21.05.2010 19:32

Re: Zamena karburatora

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

aky to je vlastne ten motor? je to urcite 250ka? 13mm sa mi zda dost malo. Vsak 50 suter ma okolo 18-20mm.


21.05.2010 19:39

Re: Zamena karburatora

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Chlape, potrebujes rozumnu radu? tak tu ju mas. otoc motor ako chces, len nech je kluka vo dodorovnej polohe (os), lebo loziska niesu urcene na axialne zatazenie, a nebude sa im to pacit. pracujem v servise zahradnej tecniky. cize nieco viem. tak napr STIHL FS 36 ma sanie priamo do klukovej skrine(tvoj pripad), a isty vyzinac znacky ROBI na valec natoceny kolmo nadol(hlava dole, kluka hore). vsetky tieto krovinorezy, a kadeake dvojtaktne pily z membranou beru podtlak z klukovej skrine. ale pozor, nie z hrdla, alebo priruby ku ktorej montujes kerburator, lebo to sa uzatvara pri pohybe piesta(nie vzdy, ale vatsinou),ale maju kanalik v bloku motora, alebo hadicku ktore vedu od karburatora do priestoru klukovej skrine oddelene od sania. kedze je to motor z minibike tak taky walbro z STIHL FS 450, by ti mohol stacit. ide o membranovy karburator WALBRO, a kupis ho uplne novy okolo 50eur. plus obsahuju tieto membranove karbce integrovane podtlakove cerpadlo.


21.05.2010 19:45

Re: Zamena karburatora

:-D Len sa nepochytte :-D
mario1p - môžeš za "konflikt" čiastočne aj sám nejednoznačným úvodom do problematiky...
Podtlakový karburátor je široký pojem a väčšina z nich sú s plavákmi. 250ccm minibike bez prevodovky je tiež dosť neobvyklá vec, navyše s priamym nasávaním do kľukovej skrine - prečo ťa prekvapuje, ak je niekto zvedavý, čo to je za exotikum? :-D
Pílové bezplavákové karburátory sú membránové, membrána je napojená na kľukovú skriňu, nasáva a palivo cez flexibilnú trubku z nádrže, sací koš by mal byť vždy ponorený v palive a nemal by chytať vzduch. Systém je kua-chúlostivý na čistotu (spoľahlivé filtrovanie) paliva a na dobrý stav motora práve kvôli adekvátnemu podtlaku v kľukovej skrini - inak motor len breptá kvôli nedostatku paliva.
Detaily montáže - napojenia závisia od konkrétneho typu karburátora, expert na problematiku (píly všeobecne) je člen csuka85 - skús sa naňho obrátiť cez SS.


21.05.2010 19:54

Re: Zamena karburatora

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

papi: uz som pochopil o co ide, uz sa nebijeme.
Asi ani ten motor nebude 250, ked to spravne chapem, podla ARPAD-ovho prispevku. Uz tu mam takmer polnoc, tak mi uz asi nedochadza.
V tom clanku, na ktory som sem dal link, je pisane o tom podtlaku pri startovani, ze sa to zapaluje hned pri hornej uvrati - 0°.

peace


21.05.2010 23:03

Re: Zamena karburatora

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Papi, pokiaľ ja viem na rogalá sa často používali traboše otočené valcami dole. 2T motoru je jedno ako je otočený. Karburátor musí mať však tak aby netiekol benál z plavákovej komory teda vodorovne.
Mario o koľko otošíš motor o toľko otoč aj karburátor.


22.05.2010 9:06

Re: Zamena karburatora

CB, vieš, že pochádzam z "experimentátorskej" rodiny :-D - a mám aj aký-taký prehľad o tom, čo sa dá urobiť s dvojtaktmi ;-)
Trochu ma zaskočil aj ARPAD, veď strýko (automechanik a vášnivý rybár) spravil doma závesný motor na čln, Jawa 250, kľuka zvisle, noha napojená priamo, jediný kolmý prevod dole na vrtuľu - a VODNÉ chladenie doma robené. Neviem, aké to malo ložiská (mal som len 8-10 rokov), ale fungovalo to dlhé roky (aj keď motohodín nemuselo byť až tak veľa) - a keď strýc kúpil Moskvu, ten motor (funkčný) daroval kamošovi. Bolo tam aplikované magneto a zapalovanie zo starej Čezety, štartovalo sa navinutím špagátu na zotrvačník priskrutkovanú remenicu... Na karbec sa vyrobila nová príruba a plavák bol vodorovne, basta fidli >:-)
Ale keď už:

1 - Odkiaľ ale viete, že mario1p robí rogalo? Ja som to nepostrehol, alebo mi to ušlo? Nebude na to motor 250 s trinástkou karbecom slabý?

2 - aj motorky sa klopia do zákruty, plavák je klopený tiež, nech aj na 50° od horizontálu - benál je však v poriadku, jednak kvôli centrálnemu plaváku, jednak odstredivá sila udržuje aj hladinu benzínu šikmo - problém žiadny, a to isté platí aj u rogala. Aj u tých trabantových rogalo-motoroch sa používali všelijaké karburátory, aj plavákové - je ale pravda, že kľuka bola vodorovne...

3 - Skôr to bol problém u "našich" gokartoch, tie sa neklopia, ale skrz ich obratnosť a rýchlosť v zákrutách sú odstredivé sily abnormálne, staré Jikovky s plavákom po jednej strane
pri krúžení napr. doľava preplavovali, pri krúžení doprava skapíňal motor kvôli nedostatku paliva - keď sa to ale spomalilo alebo sa zmenil smer, motor sa prebral >:-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil papiboy (22.05.2010 9:16)


22.05.2010 21:11

Re: Zamena karburatora

Slash
 Bahniak 

Ikona

to je v p-či >:-) riadna diskusia [dobre]

inak 250ka 2takt musí byť riadne delo v minibiku :-@ >:-)


23.05.2010 9:03

Re: Zamena karburatora

mario1p
 Štvorkolkár 

Uz to mam ;-) Dakujem vsetkym, hlavne Arpadovi vsetko funguje [dobre]


23.05.2010 17:47

Re: Zamena karburatora

rapper10101
 Bahniak 

Ikona

hod foto ;-)


23.05.2010 22:17

Re: Zamena karburatora

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

papi ja som netvrdil že mario robí rodalo ja som uviedol príklad ako "našinci" pootočili motordo rogala o 180°a išlo to. :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.