Anketa:
Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky: .
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuZvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora - Diskusné fórum - Moto poradňa
Značky: .
Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
Neviem či máte s tým niketo skúsenosť ale videl som V IT že si chalan vybral z moto zapalovanie a na okruhu jazdil len na bateriu. Motorka išla evidentne lepšie do otáčiek, ale sa mi to nejako nezdá ako vhodné riešenie. Čo vy na to? |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
zapalovanie tazko,ked tak alternator a robi sa to bezne |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
tomi ako dlho mu vydrzala baterka? |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
Ved toto neviem ale mal tam taky konektor a hned si to dobijal. |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
ty tomu hovoris staror ja alternator,ale urcite to neni zapalovanie.pouziva sa to dlho a neni to novinka.spotreba cca 2 baterky za sezonu |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
Chlapci |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
No tak ale zas nejaký magnetizmus tam asi je či sa mýlim??? V tomto prípade o hmotnosť nejde zejme. |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
nejde tam o zotrvacnost rotora... ide o zatazenie alternatora pri dobijani baterky... alternator pri dobijani dava oborvsky odpor... rukami neni sanca pretocit... na aute.. |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
presne toto som myslel ktovie aký výkon to pridá motocyklu. |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
full nabita baterka vydrzala cca 30min |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
alternátory motocyklov mávajú výkon medzi 200 až 400 Watov. Účinosť alternátorov odhadujem na min 90% čiže ich príkon to je spotrebovaný výkon motora je v rozsahu 222 až 445 Watov , čiže ani nie 0,5 kW aj to len vtedy ked ked tento výkon aj odoberám /zapnuté všetky spotrebiče aké motorka má/. |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
Vyskytli sa okolnosti vdaka kt.som musel jazdit bez alternatoru a presiel som nie viac ako 10 km. Celkovo nie viac ako 20 minut, potom sa bateria vybila a motor skapal presne v garazi. |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
tryskac - vykonovo je to z tvojho vypoctu jasne. Odobrany vykon 0,5 kW je zanedbatelny. Ale tocivy moment pri akceleracii nie je ovplyvneny iba odberom, teda vlastnym odporom statora voci otacaniu ale v prvom rade sa tam pocita s usetrenim na hmotnosti rotora. |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
Sonny súhlasím s tým, že demotáž rotora má efekt nie v úspore výkonu potrebného na jeho elektrickú činnosť ale v úspore výkonu potrebného na roztáčanie jeho hmoty, znížením hmotnosti celej moto a aj odstránením jeho stabilizačného účinku, ktorý pôsobí proti snahe jazdca klopiť motorku v zákrute. |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
No ale ved to je jedno keĎ na rotor pôsobí odstredivá sila je jedno či je to vplyvom váhy alebo magnetického odporu. ???? |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
TomiCapone, nie je to jedno. Ide predovšetkým o moment zotrvačnosti kľuky, ušetrené elektro-magneto-Watty sú len detailom... Hmota rotujúcich častí má zásadný vplyv na roztáčanie alebo spomalenie kľukovky (zrýchlenie motorky alebo brzdenie motorom), nie je dokonca jedno, odkiaľ sa tá hmota ubere. Malo by sa uberať z vonkajšieho priemeru kľuky. Podobne odstránenie vonkajšieho rotora je viac cítiť, ako odstránenie rotora (s menším priemerom) vovnútri statora. Ak je zapalovanie riešiteľné bez týchto súčiastok, je rozumné odstrániť obe časti, jeden bez druhého sú aj tak k ničomu a ušetrí sa váha (napr. pre väčší akumulátor). |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
tryskáč |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
No dobre tak ďakujem aspoň nezomriem sprostý. ! |
Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora
|
karol máš pravdu zabudol som sa pri pri budenom alternátore, v motorkách sa vačšinou používa alternátor bez budenia s permanentnými magnetmi a skratovou reguláciou zenerkami. No keby mal regler "odpariť" 0,5 kW , tak by sa na ňom dali robiť hrianky. Pri skratovom spôsobe regulácie teda alternátor zbytočne brzdí výkonom cca 100 -200 W |







, stator je od slova statika a nemá vplyv na zotrvačné hmoty motora, takže neovplyvňuje akceleráciu. No druhou časťou alternátora je rotor od slova rotácia a jeho hmotnosť svojou zotrvačnosťou brzdí zvyšovanie otáčok. Na okruhu kde sa využívaju skôr vyššie otáčky a viac valcové motory je demontáž plusom. No v meste, v teréne a všade kde používajú často aj nízke otáčky, hlavne pri jednovalcovom motore by sa bez zotrvačníka-rotor alternátora pomaly ani nepohol.