Anketa:
Vaše najnovšie videá:
Uloženie vačkového hriadeľa - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuUloženie vačkového hriadeľa - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Uloženie vačkového hriadeľa
Zdravim vsetkych nedockavych, a prosim o radu. dnes som nastavoval ventily na XTZ 660, a aj po nataveni ma motor hlucnejsi chod ako kedysi.vydava taky slabucky klepavy zvuk , myslel som ze klepocu ventily, ale nie. takl som zacal hladat pricinu. zobral som kus hadice ktora mi sluzila ako stetoskop, a pomocou nej som identifikoval miesto kde su tie zvuky najintenzivnejsie. zvuk vychadza z hlavy valcov, konkretne z lavej strany v nieste kde by teoreticky mal byt ulozeny vackovy hriadel z rozvodovym kolesom.tak ma napadlo ze je zrejma poskodene ulozenie vackoveho hriadela. tak by som chcel vediet ci je hriadel ulozeny v neakych bronzovych puzdrach, alebo priamo v materiale hlavy. jedna sa o pravidelny, nezosilnujuci, a ani neutichajuci klepavy zvuk slabej intenzity, ktory sa nemeni vzhladom na zatazenie, teplotu, a ani otacky motora.co to moze byt? tipujem spravne to poskodene ulozenie vackoveho hridela?? ten zvuk nieje skoro vobec pocut, ale kedysi ten motor po nastaveni ventilov krasne sustal, a teraz to poklepkava. dakujem za odpovede. |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
A do ktoreho smeru bolo treba nastavit ventily? Vola bola velka alebo mala? Ako je to mozne, ze nevies ci su tieto diely poskodene ak si robil pracu sam? |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
Nemáš len natiahnutú rozvodovú reťaz ? To je asi tak najčastejšia príčina "ťukania"atď.. |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
gabo: vola bola na vyfukoch vastia ako ma byt, a na sani to je v poriadku. pri nastavovani nerozoberas hlavu valcov, len das dole viecka(celkom 3kusy, 2x vyfuk,a 1 spolocne pre 3sacie ventily), a hned tam mas skrutku na vahadle ktorou to vymedzis, je to nieco ako na starej skodovke.nic tam velmy cez tie otvory neuvidis, no a preto neviem ako je to z tym ulozenim vacky, a ci je to vobec to. |
Re: Ulouenie vackoveho hriadela
ARPAD: Myslim ze vackovy hriadel je ulozeny priamo v hlave, alebo ak je tam nejake klzne zozisko tak je zalisovane v hlave tak ze ho nevidno. Este ti moze klepat piestny cap. Mne to na XTcke tiez trochu zvoni v motore, a ma to za nasledok piestny cap. Teoreticky by to este mohla byt ta rozvodova retaz. |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
Obycajne nie su tam ziadne loziska, su len tak v hlave. Pisal si, ze klepe viacej ako pred nastavenim. Tak potom ten cap asi nebude, lebo to by bolo pocut aj predtym... nieco sa stalo pocas nastaveni ventilov. Vole si nastavil podla manualu? |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
trosku som hladal, a nasiel som toto: |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
gabo: neklepe viacej, ale menej. motor ma tichsi chod, no ale ked som to davnejsie nastavoval(zopar rokov dozadu) tak stale po nastaveni motor stichol, a len sustal. no teraz uz pocut okrem sustania aj slabulinke klepkanie. |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
vačka priamo v hlave |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
takze ak je poskodene ulozenie potrebujem z vackovym hriadelom aj novu hlavu valca??, alebo sa ta stara da neako zrepasovat? no ale ja to skor vidim na ten dekompresor. utvrdzuje ma v tom fakt, ze davnejsie slo pomerne jednoducho pretacat motorom racnou aj pri zaskrutkovanej sviecke, za doprovodu akeho si sicania(asi ten dekompresor).ale teraz ked som riesil tie ventily to uz neislo tak lahko, lebo kompresia ju vracia(kladie odpor). |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
ten dekompresor som mal na 400 ke motore ako odstredive segmenty ktore vo velmi malych otackach vysunuli na vacke hrb ktorym sa pootvoril ventil a tym sa znizila kompresia a islo pretacat. po nastartovani sa "hrb" schoval a kompresia bola v poho... |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
DRko nam podobne klepalo a bola to zodrata vacka a vahadlo. Celkom draha sranda, ale po vymene svaty pokoj. Inak vacka na DRku nie je ulozena len v materiale hlavy, ale na strane, kde je ozubene koliesko a retaz, je ulozena vacka na kovovom C kruzku. |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
ten kovový C krúžok ju len axiálne vedie na DR ku , aby nevybehla nabok. |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
dobre chlapy, rozoberaniu sa asi nevyhnem, ale je lepsie opravit nieco co este funguje, ako nieco co je uz rozdadnute.ked bude teplejsie, zhodim dole veko hlavy, a zistim co to vlasne vydava tie zvuky(dufam ze ten dekompresor). no rovno vymenim aj retaz kedze je uz podla tych zubkov sponovaka v 2/3 zivotnosti, tak aby som o rok nemusel motor znovu rozoberat.nasiel som za dobru cenu tuto:www.lucas-moto.sk/product_info.php?cPath=21_4409_5391... |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
ARPAD: hlvavu dole davat nemusis. No otazka je ci kupis retaz uz spojenu, alebo si ju vies spojit (znitovat/zlisovat) doma. |
Re: Uloženie vačkového hriadeľa
este jedna vec: pokial mas dobre tlaky vo valci a motor ti nezerie olej, tak ze medzi vymenami musis dolievat a motorka nezadymi po prudkom zatvoreni plynu vo vyssich otackach, tak ventily nebrus a gufera neme. To len moj nazor. Naco opravovat to, co funguje? |