Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2608 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28634
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17050)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11584)

rozvody DOHC OHC OHV atd - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiurozvody DOHC OHC OHV atd - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Elektrika.

24.01.2010 18:39

rozvody DOHC OHC OHV atd

small
 Jogurťák 

Ikona

Mozete mi niekto vysvetlit co znamena co??? nepotrbujem odborne definicie ale ako to funguje...napr cim je vyhodnejsi OHC od OHV...atd...a ake vlastne pozname...viem ze ducati maju nejake desmodromicke rozvody...dakujem je to dost dolezite potrebujem to do prace SOC. dakujem


24.01.2010 18:45

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

Brco928
Darca Krvi  Turista 

Ikona

lmgtfy.com/?q=ohc+ohv+dohc+rozvod


24.01.2010 18:50

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

small
 Jogurťák 

Ikona

dakuem za ochotu ale tam som uz hladal a nasiel som iba odborne definicie ja by som potreboval vysvetlit do v "neodbornom" jazyku


24.01.2010 18:54

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Ides robit odbornu pracu a nezaujimaju ta odborne terminy a definicie. Napis radsej recept na babovku.


24.01.2010 18:58

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

small
 Jogurťák 

Ikona

niezeby ma nezaujímali ale v praci to treba vysvetlit polopate.... comprendes?....napiesta kritizovania tu uz mohli byt aspon 2 vysvetlenia...ale radsej zkritizujme aby sme sa citili silny...to je vsetko co slovaci dokazu...a potom s cuduju ake to u nas vyzera....tak dik...no som myslel ze motorkary pomozu...ale som zabudol ze vacsina tu ma iq naberacky na polievku...


24.01.2010 19:18

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Na motorkari.cz v sekcii "Jak na to" najdes okrem mnohych zaujimavych clankov aj clanok o rozvodoch. Precitaj si ho, ak ho nepochopis, najdi si iny zdroj a precitaj. Ak ti nieco nebude jasne, vrat sa sem a pytaj sa na konkretne veci. Nie ze, mne sa nechce vela citat, tak piste ako blbci stale dokola. A pekne polopate.


24.01.2010 19:20

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

5ko5ko
 Bahniak 

Ved na wikipedii to je dost pekne napisane... rozdiel OHV a OHC je v ulozeni vacky, ktora riadi otvaranie/zatvarenie ventilov.
OHC ma vacku priamo pri ventiloch, oproti OHV, ktore ma vacku v bloku motora a ventily sa hybu pomocou zdvihacej tyce, ktoru ta vacka tlaci hore dolu a tym hybe ventilom.
OHC je lepsie kvoli jednoduchsej konstrukcii (nepotrebujes dalsie zdvihacie tyce,vahadla a neviem co vsetko), tym sa usetri nieco aj na hmotnosti motora


24.01.2010 19:23

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

MaChr
 Kávičkár 

Ikona

podľa umiestnenia ventilu sa rozvody delia:
1. s vačkovým hriadeľom v bloku motora:
F — s jedným ventilom na boku valca s druhým v hlave (zastaraná konštrukcia)
SV (side valve) — s ventilom na boku valca (zastaraná konštrukcia)
OHV (over head valve) — s ventilmi v hlave valca
2. s vačkovým hriadeľom v hlave valcov:
OHC (over head camshaft) — s ventilmi a jedným vačkovým hriadeľom v hlave valca
DOHC alebo 2xOHC — s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valca


24.01.2010 19:27

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

jokr68
 Čoprák 

Ikona

Kua, fakt nechápem túto dnešnú mládež. To že sú blbí nie je ešte také zlé ako to že sú ešte aj pohodlní. Blbosť sa dá odstrániť učením, ale lenivosť?
Keď už píšem odbornú prácu tak si zistím čo potrebujem. Ak to neviem cez net tak si požičiam nejaké učebnice pre automechanikov kde to bude aj s obrázkami.
Jednoduchým slovným spojením "rozvody ohc ohv popis" zadaným do googlu dostaneš kopu odkazov kde to máš s popisom a aj animovanými obrázkami. Ak ti robia problém cudzie jazyky nechaj si to vyhľadať iba v slovenčine a češtine (tú by si pri troche snahy možno mohol zvládnuť).
sk.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:Rozvodov%C3%A9_mec...
www.auta5p.eu/informace/motory/motory.htm

Učiteľka môjho syna na základnej škole sa vyjadrila že dnešné deti sú "nesamoobslužné". To znamená že nie sú schopné nič si sami zabezpečiť, zariadiť, vybaviť - všetko im treba podať na striebornom podnose priamo pod nos.
Na small sedí tento popis dokonale. Predpokladám, že nabudúce tu bude téma:
"Robím SOČ na tému rozvody spaľovacích motorov. Kto ju napíše namiesto mňa?


24.01.2010 19:29

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

Saints
 Čoprák 

Ikona

DOHC (Dual Overhead Camshaft)
Ventilový rozvod používající jednu vačku pro sací a jednu pro výfukové ventily. Dosáhne se tak lepšího rozmístění ventilů s ohledem na vhodný tvar spalovacího prostoru při zachování nízké hmotnosti pohybujících se dílů (nízká setrvačnost mechanismu je řešení pro vysoké otáčky). Vačkové hřídele jsou poháněny přímo od klikové hřídele řetězem (většina moto), řemenem (např. Ducati) nebo ozubenými koly (např. Honda VFR, VTR SP). Systém může být použit v souvislosti s vahadly, nově však výhradně s hrníčkovými zdvihátky

OHC (Overhead Camshaft)

Všeobecně označovaný systém s vačkovou hřídelí v hlavě válců. Modifikace se dvěma vačkovými hřídelemi označovaná jako DOHC. Motor s jednou vačkovou hřídelí označován buď přímo jako SOHC nebo jen OHC. Tento ventilový rozvod je na většině motocyklů (výjimkou je např. Harley-Davidson). Je předurčen pro vysokootáčkové motory.

OHV (Overhead Valve)

Vačková hřídel ventilového rozvodu OHV je umístěna v blízkosti klikové skříně a ovládání ventilů je zajištěno pomocí zdvihacích tyček vedoucí blokem válců nebo vně motoru. Relativně pružný systém nevhodný pro vyšší otáčky a větší zrychlení ventilového pohybu.

ZDROJ:www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/zkratky-systemu-motoc...

Doplnenie:
Alebo si zozen jednu z tychto kniziek: Minirecenzie publikácií venovaných motocyklom a ich údržbe

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Saints (24.01.2010 19:32)


24.01.2010 19:33

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

Však hoď sem tu "prácu" a vyjadríme sa k tomu, kde bude treba, upresníme.
Dokáž svoj záujem o vec, lebo zatiaľ si ukázal len prefíkanosť, miernu bezočivosť a prehnanú sebadôveru.

S pozdravom: majiteľ naberačky


24.01.2010 19:39

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

erique
 Kávičkár 

Ikona

DOHC je dvojity vackovy hriadel, pouziva sa pri modernych vysokootackovych motoroch, cize vsetky vodou chladene superspory napr Ducati 1098, sviecka je z hora presne v strede. Ked sa pozres z hora na valec tak vidis vackovy hriadel, sviecka vackovy hriadel. Cize vackovy hriadel je rovno nad ventilmi.
Pozri obrázok
OHC alebo SOHC je jednen vackovy hriadel je beznejsia pri vzduchom chladenych motorkach ako napr Ducati Monster ktore nemusia tocit vysoke otacky, je to jednoduchsi sposob a lacnejsi. Vackovy hriadel je v strede medzi ventilmi. Ked sa pozres z hora na valec tak vidis v strede vackovy hriadel a z boku sviecku.
Pozri obrázok
OHV su ventily pohybovane tyckami ako napr HD, Moto Guzzi, niektore BMW tento sposob uz malo kto pouziva, Japonci to maju uz len na niakych Cruiseroch VN 2000, Yamaha 1900, uplne nizke otacky
Pozri obrázok
Ducati moze mat OHC aj DOHC to ze je tam klinovy remen vonku na valci miesto retaze vo vnutri sa vola desmodromico


24.01.2010 19:43

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

erique, stým desmom si teda úplne vedľa :-D :-D :-D


24.01.2010 21:17

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

erique
 Kávičkár 

Ikona

papiboy tak mi to pls vysvetli :-)


24.01.2010 21:20

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

egres2
 Bahniak 

Ikona

Desmo otvára aj zatvára ventil mechanicky nie pružinou.


24.01.2010 21:22

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

jarro
 Veteránista 

Ikona

www.auta5p.eu/informace/motory/motory.htm

Ak chces nieco naviac tak je aj rozvod IOE, kedy je jeden ventil pozdlz valca (výfukový) ako SV a jeden v hlave ako pri OHV. Na prvých motoroch nebol saci ovladaný vačkou ale len podtlakom ako na kompresore. Vtedy tento rozvod neumožnil motoru dosiahnut vyššie otačky lebo saci ventil "nestíhal".
Rozvod HC pouzivaju niektore motocykle BMV, je to kombinacia OHV a OHC. jeho výhodou je, že znižuje konstrukčnu výšku hlavy co je pri type boxer doležité. Konštrukčné prevedenie vyzerá tak,akoby si z rozvodu OHV vyhodil vahadlové tyčky a natiahol reťaz do hlavy ako pri OHC aby vacka mohla byť v hlave...guláš, čo?
Knightov rozvod je rozvod pre štvortaktné motory bez ventilov. Využíval sa pri nákladných automobiloch. Mal velmi tichý chod. Valce mali dvojitú stenu, jeden sa pohyboval v druhom a boli ovládané malými ojnicami.
Desmodromický rozvod bol vymyslený pre závodné motory aby mohli dosahovať vysoké otáčky, lebo ventilový rozvod, pri ktorom vracia ventil do sedla struna spôsobuje odskakovanie ventilu od vačky pri vysokých otáčkach z dôvodu nedostatočnej tuhosti pružín. Volakedy sme nepoznali tak kvalitné materiály na struny ako dnes preto sa snažili konštruktéri struny z rozvodu odstrániť. Nahradili ich ďalšími vačkami ktoré ventil ťahajú naspäť do sedla. teda jedna vačka ventil vysunie, druhá zasunie... Z dôvodu tepelnej rozťažnosti ventilov desmo rozvod nemôže spalovací priestor nikdy uzavrieť ale len privrieť. k uzavretiu dochádza až tlakom zapálenej zmesi.
Este je množstvo posúvačových rozvodov ale tie nemajú budúcnosť kvôli veľkému treniu. :-}


24.01.2010 21:23

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

vyborne tuto temu vysvetluje publikacia: technicka rukovet motocyklisty ,autori:nepomuck,janneck,vydane v nakladatelstve kopp.(www.kopp.cz) ;-)


24.01.2010 21:24

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

erique
 Kávičkár 

Ikona

egres2 mas recht :-} teraz uz viem preco sa stymi ventilmi treba tolko babrat na serviske


24.01.2010 23:20

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

erique, egres síce upresnil podstatu, ale tvoj jediný riadok bol aj inak "revolučný":

1 - rozvod s klinovým remeňom by som si pozrel ( :-D ) - keby, tak ozubený
2 - "je vonku na valci" - no ano, lebo on olej nerád, a nie preto, že je to nejaké desmo...
3 - "miesto reťaze vo vnutri" - prepáč, ale to možno chápať aj tak, že buď na valci a vo vnútri VALCA?


25.01.2010 14:52

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

small
 Jogurťák 

Ikona

dakujem vsetkym za prispevky velmi mi to pomohlo

a teraz kratke vysvetlenie ak dovolite: po prve: soc uz mam iba mi vyucujuca povedala aby som to este doplnil o technicke udaje medzi ktore patria aj rozvody, preto som nemal cas to vyhladavat ale potreboval som to rychlo vediet.
po druhe: keby sme na to isli vsetci logicky tak zistim ze najrychlejsie to mam aj tak cez motoride lebo kazdy sa tu vyjadri k dnesnej mladezi ale nakoniec aj tak napisete co som chcel..takze preskacem tie vyjadrenia a mam co som chcel >:-)
po tretie: ak ide o dnesnu mladez tak s vami uplne suhlasim...ale netreba hadzad vsetych do jedneho vreca...ja niesom zazobany syncek nejakeho bratislavskeho podnikatela...som chlapec z vychodu a odmala som pomahal kde bolo treba takze co sa tyka usilovnosti niesom na tom tak katastrofalne ako iní, a kedze studujem na gymply tak medzi najhlupejsich asi tiez patrit nebudem....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil small (25.01.2010 14:54)


25.01.2010 15:10

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

V3Ska
 Ľadvinka 

Ikona

hned prvy odkaz na motorajd :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-))) :-)))


25.01.2010 17:59

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

hardtrack
 Kávičkár 

Ikona

Pozri obrázok

PS: dovolil som si aj ja prispieť obrázkom :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hardtrack (25.01.2010 17:59)


18.11.2010 17:31

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

Atomix
 Čoprák 

Ikona

pri OHV sa pri vysokych otackach ohynaju zdvihacie tycky a ,,nestihaju,,....pri OHC uz niesu tycky takze sa ti nema co ohnut... a OHC ide tichsie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Atomix (18.11.2010 17:32)


18.11.2010 18:24

Re: rozvody DOHC OHC OHV atd

Duzo
 Bahniak 

Ikona

dobrá téma, aj ja som sa niečo nové dozvedel o štvortaktoch, niekedy keď nebude čo na robote kúpim rozmrdanú XL - agregát a pustím sa doň >:-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.