Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2645 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28553
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17005)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)

Suzuki vx 800 a diera v motore - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki vx 800 a diera v motore - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
01.03.2006 16:23

Suzuki vx 800 a diera v motore

valach
 Turista 

Ikona

Čaute.
Neviete niekto, prečo niektoré VX800 majú diery v motore? Prerazený karter...
Chystám sa jednu kúpiť a počul som, že sa niekoľko krát stalo, že z motora vyletela ojnica (alebo niečo iné?) a ostala po nej diera v bloku (a oči pre plač...)

Ak je to pravda, čo tomu predchádza, prípadne ako tomu predísť?


01.03.2006 16:32

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

myslim ze tomu predchadzala neodborna montaz motora - niekto zlozil hlavu ojnice s povodnymi srobami - tie su jednorazove drzia spolu aj vdaka tomu ze sa po dotiahnuti deformuju-natahuju,..ale tak ze druhy krat su nepouzitelne,...kedze sme sporovlivy narod, idu naspat,...ine zdovodnenie nemam,....nemam s VX800 vlastnu skusenost,.ale toto je jedna z moznosti, su to skrutky co drzia hlavu ojnice rozdelenu na dve casti spolu na ojnicnom cape.je to velky motor ktoreho casti maju relativne vacsiu hmotnost, takze to dokaze rozflakat blok,..oslov Karol1,Zeleno a dozvies sa viac,...ja len teoretizujem


01.03.2006 17:31

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

pato
 Turista 

cau.docital som sa ze moze ist aj o nasledujucu pricinu vzniku nepekneho otvoru v kartri.v rokoch 90 az 92 bol kohut ovladany mechanicky a bolo treba po zhasnuti motora zavriet aj kohut lebo karbec prepustal palivo do valca a po dlhsom stani sa stalo ze po nastartovani narazili piesty na valce zaplavene benzinom a bolo po ojnici a hned bol na svete prerazeny karter.tak si daj pozor aby neslo o tieto rocniky potom uz sa davali membrany,tak sa tieto poruchy odstranili.ale aj mladsie roky radsej prever podla vyr.cisla lebo u nas sa omladzovali vtedy motorky bezne o dva tri roky.


01.03.2006 18:36

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

janoDL
 Edvenčr 

Ikona

pato:pri startovani by sa to asi stat nemohlo preto ze motor nema otacky a tym padom ani vykon ale s natecenymi valcami som sa uz viac krat stretol u roznych znaciek.Podla mna je to jednoznace zanedbany servis alebo ako uz Miros napisal neodborna montaz.Vo VXke je motor z intrudera 800 a ten je nezmar pokial mu das to co motor potrebuje.


01.03.2006 20:53

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

mrvo
 Čoprák 

Ikona

Ako vravíš.Súhlasím .


01.03.2006 22:56

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

karol1
 Bahniak 

Ikona

janoDL - môže aj pri štartovaní
prišiel chlap - nedalo sa prekopnúť , štartér len cvakal , ponáhľal som , pustil som z kopca . Skrutky držiace valec ostali na kartroch aj s kúskami valca . Zvyšok doniesol v igelitke .


02.03.2006 8:47

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

rapid
 Turista 

Ikona

tie skrutky sa musia menit na vsetkych moto(autach) ked sa to rozobera ojnica? .....
alebo to len na introsoch?


02.03.2006 10:37

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

valach
 Turista 

Ikona

dakujem Vám všetkým za odpovede...

spomínam si, že to s tými zaplavenými valcami som už niekde čítal. asi na tom dačo bude.
ešte raz D.


02.03.2006 14:56

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

vela ludi šetri na udržbe, to sme my slovaci. motocikle by sa nemali rostlačat a hlavne motory s OHC rozvodom, vtedy môže preskočit rozvod a pohada sa piest z hlavou a z ventilmi a potom sa robia diery , presne ako karol spominal. možno su tam aj slabe šponovaky na retaz.
intruder je nezmar.


03.03.2006 10:12

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

rapid - ano, aspon by sa mali,...ak je hlava ojnice delena, je spajana skrutkami s navrhutym predpatim,..je to koli poisteniu voci odtoceniu skrutky, samotna podlozka zevraj nemusi byt spolahliva,...cize po kazdej demontazi nove, ale je to iva v tedy ked je klukovka kovana,resp. z jedneho kusa a capy sa nelysuju,.
to mas ako ked viac krat ohnes drot, tiez sa zlomi,..tu vsak hrozi ze skrutka ak ju tam znova das a zatiahnes predpisanym momentom,...material sa koli napatiu dostane na medzu klzu /plasticka deformacia /a za nou, pri zvysovani napatia-zotrvacne sily uz vznikne trhlina,.driek skrutky sa rozdrapi,...a ojnica lieta po motore,...ta skrutka je presne prierezom a materialom navrhnuta aby vydrzala dotiahnutie a zatazenie pri provmontaziu,..opakovany prechod po medzi a za medzu kluzu uz neprezie,....teda medza trvalej plastickej deformacie,....uz som zo skoly hm,..dlhsie he he


03.03.2006 11:11

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Každý motor a každú poruchu treba posudzovať zvlášť. Neverím, že sa dá zovšeobecniť, že
VX 800 robí diery do kartrov.
U motoriek opravovaných na Slovensku zrejme na 90% platí, čo písal miros139.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (03.03.2006 11:12)


03.03.2006 13:09

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

valach
 Turista 

Ikona

Ja by som si nedovolil tvrdiť, že VX robí diery do motora. To by som si ju nekupoval. Len na to, ako málo ich tu jazdí, sa podľa mňa tento problém ukázal relatívne často. Je pravda, že intruderov 800 tu jazdí viac, ale to sú asi novšie ročníky, nie? (chopper-e nesledujem, tak neviem)

Aby ste vedeli, čo ma viedlo na túto otázku:
Kamaráť mal jednu VX aj s druhou na náhradné diely - a tá mala dieru v motore. A keď ju pred rokom predával, ozvali sa mu ďalší dvaja, že majú deravý motor a chceli by tú na ND. Nepochodili u neho, samozrejme...


03.03.2006 17:05

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

rapid
 Turista 

Ikona

miros139 diky ;-) inak aj ja som raz videl inzerat kde ponukal z deravim motorom VX, asi boli od jedneho mechanika :-D


03.03.2006 22:26

Re: Suzuki vx 800 a diera v motore

karol1
 Bahniak 

Ikona

O tej nutnosti zakaždým meniť skrutky na ojniciach nie som presvedčený , ale pripúšťam , že pri určitých motoroch to môže byť potrebné. Osobne ako vodítko používam porovnanie obvyklého doťahovacieho momentu pevnostných skrutiek a momentu predpísaného výrobcom .napr . skrutka materiál 10G závit M8 má povolený doťahovací moment 35 Nm. Pokiaľ výrobca predpíše dotiahnuť na viac ako 35 Nm znamená to , že sa jedná o plasticky deformovanú skrutku a teda sa musí meniť. Ak však je predpísaný moment napr. 25 Nm , nie je dôvod sa znepokojovať.
Problém môže byť v často používanom doťahovaní "baj očko" alebo "jak za koňom" , však aby držalo no nie?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.