ISSN 1336-6491 | Online: 1246 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26661
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16058)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10603)

Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi. - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPrepálený piest a veľa vzduchu v zmesi. - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
25.03.2006 20:30

Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

ferjon
 Kávičkár 

Čaute motorkári. Mam taky problém. Na Aprili AF1 125 s motorom Rotax 123 mi prepálilo piest po obvode. Všetko (výfuk, piest, hlava) všetko ostalo biele, a už som sa dozvedel že to je veľa vzduchu v zmesi. No neviem skade sa tam nabral. Mam taky tip že by to mohli byť Gufera, ihla v karburátore, zlé utesnený karburátor, hl. triska.. No najviac ma štve ako zistím či to boli Guferá alebo niečo iné. Inak triska tam je 118 a chcel by som ju zložiť tak mi prosím poraďte.
Diki


26.03.2006 7:38

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

karol1
 Bahniak 

Ikona

Predpokladám , že hlavne na výfukovej hrane.
Veľa vzduchu v zmesi = málo benzínu v zmesi
118 je brutálne málo bežne v týchto motoroch 140 - 170
ďalšia zákerná vec čo ochudobňuje zmes je voda skondenzovaná v nádrži a stečená do karbíka.
Skontrolovať gufero pod zapaľovaním - odchádza skôr ako pod primárom , lebo nie je mazané a pri nezatesnenom víku sa naň dostáva prach. pri zloženom zapaľovaní nalej do kľuky benzín , a hneď uvidíš či slzí von guferom.
Ihla v karbíku - málo pravdepodobné - za prevádzky sa obrusuje prietokom paliva , takže je skôr náchylná na tvorbu bohatšej zmesi.
taktiež môžeš mať nevhodný vzduchový filter - s vysokou priepustnosťou , alebo nedostatočne naolejovaný.
môže byť ešte dozohýbaný plavák za účelom "zníženia spotreby" - podaktorí chmuľkovia si myslia , že do karbíku sa môžu rýpať aj zahnojenými vidlami.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (26.03.2006 7:39)


26.03.2006 14:28

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Ak má motorka viec ako 3-4 roky, to gufero zo strany zapaľovania preventívne vymeň. Malo by sa to dať aj zvonka. Tiež skontroluj, či kľuka nemá lokér, vtedy aj dobré gufero odtlačí a pustí vzduch. Napíš, ako dlho s tou tryskou jazdíš a pozri tesnenie pod hlavou, či neprepúšťalo vodu.
Aj prisatie malého množstva vody, spôsobí deštrukciu piesta. Prekontroluj aj predzápal, pri chudobnejšej zmesi by mal byť trochu väčší, lebo jej zapálenie trvá dlhšie a potom sa prehrieva oblasť výfukového kanála.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (26.03.2006 14:30)


26.03.2006 20:40

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

ferjon
 Kávičkár 

Tak gufera sme pozerali a neprepúštali benzím. Ten filter to je možné lebo tam je len taký. No ona je 1992 a mám ju od leta. Ale bolo to takto. Mali sme doma valec a piest z Rotaxu 123. Tak sme ju kúpili od chlapov čo ju doviezli z Talianska. Oni ju doviezli a tiež sa im ihneť zadrela tak isto ako mňe. No ani sme sa nepovozili. Tesnenie pod hlavou neprepúštalo vodu.
Tie plaváky sú tam plastové ale je tam kus železa pri tom ihlane či čo to je. Jeden čech čo pracuje s Aprilkami (cestnými 125) mi povedal že to je dobrá hodnota a že oni majú v novších Rs-kách trisku 120 až 123 tak neviem.


26.03.2006 22:43

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Keďže to zadrelo už druhý krát, dakde chyba musí byť. Niekedy sa skombinujú aj 3-4 závady
súčasne a potom je zle. Mohlo by ísť naraz o nízku hladinu, menšiu trysku, malý predzápal, zavzdušnené chladenie, vadné vodné čerpadlo, zodraté gufero.
Preto vymeň gufero /nevieš aké je staré /, prekontroluj, alebo zvýš hladinu, daj väčšiu trysku
/aspoň 130, postupne môžeš zmenšovať/, nastav predzápal, prekontroluj chladenie. Už som videl motorky. čo mali poprehadzované hadice a obeh nefungoval.
Treba skúsiť aj karburátor z inej motorky, môže byť vadný.


27.03.2006 7:54

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

karol1
 Bahniak 

Ikona

už to vidím ako do 38 mm difuzéru pchá 120 trysku.hmm
tesnenie pod hlavou - tam je len O krúžok , nesmie byť čierny.
Ak je filter "len taký" , tak tam daj aký má byť - je to súčasť ladenia karbíku.
"je tam kus železa pri tom ihlane" - nerozumiem , nejaké závažie či čo ?
piest je chytený len po krúžok , alebo aj pod krúžkom na plášti ?
mrkni sem a skontroluj si hladinu ducatimeccanica.com/DELLORTO_GUIDE/dellorto.html
daj skontrolovať predstih stroboskopom , môžeš mať skombinovaný stator z jedného motora s rotorom z iného zdanlivo to pasuje ,ale predstih je bohvie kde.


27.03.2006 18:27

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

hako
 Edvenčr 

Ikona

Ešte skontroluj aj vodnú pumpu či je ok,termostat, chladič či nie je náhodou zasratý , a či je tam origoš výfuk alebo tunáč,raz som riešil aj to že voda do valca nevnikala okolo hlavy ale bola prasknutá vložka valca a pri zohriatí sa prasklina otvárala....


27.03.2006 21:06

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

ferjon
 Kávičkár 

No tesnenie je tam len "o" gumička, a to som už mal dva motory takže to asi tak má byť. Je tam taká drážka asi originál nato. Hlava sa tam skladá z dvoch častí (neviem či som dobre drfinoval). Jedna je tá kde je zakrútená sviečka a druhá je dekel na tú prvú a pod druhou je voda (no moje zložité vysvetľovanie).
Takže to tesnenie by som vylúčil.
Tie plaváky, ten ihlan zatvára prívod benzínu do plavákovej komori ak ma oči neklamú.
Inak toto mi kde sprvavia alebo ako si to urobím "skontrolovať predstih stroboskopom".
Choďte na www.pokec.sk spravím album s foto piestikov aj prvého aj druhého. Dám tam niečo aj z motora. Som tam pod Nickom "janko16" ;-)


27.03.2006 21:31

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

karol1
 Bahniak 

Ikona

stroboskop je väčšinou bežná výbava autoservisu.


28.03.2006 15:19

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Predzápal môžeš skúsiť zväčšiť aj skúšobne, natočením statora proti smeru otáčania o rôzne hodnoty.


28.03.2006 22:37

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

karol1
 Bahniak 

Ikona

A pri skúšaní predstihu si nakúp dostatok piestov do rezervy , ak sa náhodou netrafíš na prvý šup .
Na rotore zapaľovania by mala byť asi 2mm dierka . Na statore je asi 2 mm široký zárez . Keď cez dierku rotora pichneš 2-ku drôt tak aby zapadol do drážky v statore , máš "odpal" .Platí len pre pôvodné zostavy !! Obdobné zapalko sa montuje aj do niektorých KTM , husaberga, krosovej VOR -ky a iných a tam to už nemusí platiť.


29.03.2006 23:58

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

zeleno
 Bahniak 

Ikona

ferjon: mali sme v klube motokáristov, čo roky jazdili majstrovstvá republiky s motorom rotax 125. Aj oni veľakrát zadreli a riešili sme podobné problémy, snažili sme sa vždy nájsť konkrétnu
príčinu. Často boli úplne odlišné. Verím, že aj tebe sa to podarí opraviť a ešte si dobre zajazdíš. Ak si na to netrúfaš sám, dohodni sa s karolom1, vyrobi ti vložku aj dostatok piestov.


30.03.2006 19:05

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

ferjon
 Kávičkár 

čo?? To tam vydrží robený piest??? Veď mi horoorili že robený piest nevydrží 13 tis. ot/min.
Vložku mi odporučili ale Piest len kovaný a to niesom ochotný investovať do toho vždy 4000,-Sk. To nejako spravime doma ak sa bude dať. Ale inak by ma zaujímalo aké má ceny karol1, a či tam môže ísť ten piest. No zatial nemam osobné skúsenosti, tak budem rád keď mi napíšete či tam vydží robený piest 13 000 ot/min. Diki


02.04.2006 20:25

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

ferjon
 Kávičkár 

čaute mám ďalší príznak!!!!!!! Ona nechcela ísť bez sitiča, a keď ho brat vypol nešla do otáčok ani sa nevládala pohnúť. Tak to musela byť dosť chudobná zmes nie??????? A ako máme dať ihlu v karburátore?????


03.04.2006 8:45

Re: Prepálený piest a veľa vzduchu v zmesi.

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Nepíšeš, či motorka išla na voľnobeh. Ak nie, treba prekontrolovať čistotu voľnobežnej trysky
a prefúknuť aj kanálik. Ak je dobrá hladina, treba skúsiť dorazovým šróbikom a skrutkou bohatosti zmesi nájsť polohu, aby motor vrčal na voľnobeh. Ovplyvní to aj predzápal, ak je
príliž malý, nebude chceť ísť. Skús nastaviť 1,8 až 2 mm. /ak nájdeš tú dierku, ako píše karol1/
Keď sa ti podarí, aby motor išiel na voľnobeh, skúšaj pridávať a sleduj, či motor plynule zrýchľuje. Ak bude mať pri prechode "dieru", postupne zväčšuj hlavnú trysku, až kým nepôjde dobre.
Ihlu daj na začiatok do stredu, aby bola potom ešte možnosť korekcie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (03.04.2006 12:47)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.