Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3086 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28548
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor, Karburátor.

25.07.2009 16:48

Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Geofrey
 Kávičkár 

Zdravim. Tu je myslienka:
Predpokladam, ze bohatost zmesi pri synchronizovani podtlakov karburatorov nie je ovplyvnena a nastavuje sa skrutkou bohatosti zmesi (co sa volnobehu tyka). Z coho vyplyva, ze synchronizacia podtlakov spociva v nastaveni uhla natocenia (otvorenia) skrtiacich klapiek tak, aby podtlaky nad membranami boli +- identicke.

Otazka:
Davate si kontrolovat bohatost zmesi? Kedze motocykle nechodia na emisnu, teda nikto bohatost zmesi nema povinnost kontrolovat a synchronizacia sa bohatosti netyka...

Prosim vas vsetkych, ak mozete, komentujte len predmet otazky.
Vrela vdaka za odpovede. Zelam pekny den.


25.07.2009 22:38

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Máš pravdu s podtlakmi .
Pri bohatosti zmesi nerobíš z voľnobehom nič.
Ja som si nastavil bohatosť zmesi podľa karbónu na sviečkach (každý válec osobitne).Ako má vyzerať správne opálená sviečka asi vieš.Problém ti môže napríklad robiť aj opotrebovaná ihla karburátora-zlá zmes či veľký odpor pipky alebo kábla od indukčnej cievky-slabá iskra (zanáša sviečku čiernym karbónom ).


26.07.2009 11:41

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Geofrey
 Kávičkár 

Diky Marek. By ma zaujimalo, ako postupujes - zmenis bohatost a nasledne kolko jazdis do kontroly farby sviecky?


26.07.2009 13:00

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Skrutku bohatosti zmesi zatočíš na doraz a zapíšeš si na koľko otáčok bola zatočená-u mňa podľa manuálu 2 otáčky.
Pri čiernej sviečke uberám/škrtím o štvrť otáčky t.j. 1celá a 3/4 otáčky.Potom následuje jazda 1 až 2km stačí.Skúšaj ju aj vytáčať do otáčok či netrhá a pod.
Po jazde znova sviečky von -prípadne len na problémových válcoch- a skontrolovať karbón .

Keď je stále čierna alebo už menej ešte treba ubrať na bohatosti a znova jazda.Keď máš čierne všetky 4 sviečky skús najprv spustiť ihly o jeden zárez a potom skontroluj čo sa zmenilo.
Vždy si zapíš čo si robil, keby bol problém niekde inde môžeš všetko nastaviť tak ako to bolo.


22.06.2010 17:18

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Crosbiker
 Skútrista 

Mám dotaz. Keď doťahujem skrutky vzdušníkov tak je zmes bohatšia na benzín a chudobnejšia na vzduch? A keď povolujem tak naopak? Napr. mám zasadzené sviečky a vzdušníky nastavené na 3 otáčky tak mám skúsiť povoliť o otáčku alebo dotiahnuť aby bola zmes bohatšia na vzduch? Díky


23.06.2010 13:51

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Crosbiker
 Skútrista 

Nikto nevie? Všetci máte vstreky? :-~


23.06.2010 15:10

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

u mna konkretne - keihin karburatory - sa vola ten srobik pilot air screw a povolovanim, vysrobovanim sa zmes ochudobnuje, kedze povolenim sa dostava viac vzduchu


23.06.2010 20:36

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Geofrey.. tvoj usudok je spravny.. ja len doplnim...
nastavenie podtlakov .. je zosynchronizovanie podtlkakov..a teda vlastne otacok motora na volnobehu... skus si to pri 4 valci a 4 karburatorovom motore virtualne predstavit ze nastavujes samostane styri jednovalcove motory vedla seba... na to aby ich ucinok bol co najlepsi a beh co najhladsi, potrebuju sa na vonobehu tocit rovnakymi otackami aby sa navzajom nebrzdili ci netahali... Podtlaky je potrebne nastavovat castejsie (ja si to na masine robim raz rocne, pretoze sa vedia dost rozhasit aj za kratku dobu. a v podstate nastavovanie podtlakov je len mechanicke natacanie klapiek karburatorov voci sebe skrutkami..teda voci prvej klapke od bowdenu ktora nema nastavovaci srob..to je master.. :-)
Nastavovanie volnobeznych otacok jednou centralnou skrutkou je v konecnom dosledku tiez nastavenie, resp. znizenie podtlaku, ale pre vsetky karburatory spolocne
Naproti tomu bohatost zmesi je velicina, ktore urcuje pomer paliva a vzduchu ktory ide z karburatora. Na to je uz spomenuty pilot screw, ktory je uz z fabriky nastaveny rovnako ..cca 2,5 otacka (karb. Kehein). Tato velicina sa vsak nema sancu za normalnych okolnosti nijak radikalne menit, a preto vo vacsine pripadov nie je treba nastavovanie. Ak by si chcel byt precizny, treba navrtat jednotlive zvody, navarit matice a v nich merat lambda sondou emisie. (CO2, CO). Ak su sviecky rozdielne zafarbene, tak ako prve by som hladal zaseknuty sytic ktory do valca kde je najciernejsia sviecka neustale obohacuje zmes. Farbou sviecky sa urcuje zmes orientacne (ak su vsetky rovnako do siva či sivo -tehlova opalene je to OK). Potom sa da kupit specialna sviecka s malym periskopom kde vidis do valca a pocas behu motora a mas sancu vidiet farbu spalovania (pokial sa nemylim tak cervena farba je bohata zmes a modra chudobna..biela je OK..ale nie som si teraz isty..opravte ma prosim). Najpresnejsie je to teda naozaj s presnym merakom,priamo vo zvode a vtedy by som sa nebal hybat aj s pilot screw...

dufam ze som vas nevcerpal dlhym vykladom... :-)


23.06.2010 21:30

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Crosbiker
 Skútrista 

Tu sviečku na pozeranie do valca mam vola sa to Colortune ale nejak mi to nepomohlo točil som vprevo-vlavo ale nejak sa mi ta farba nemenila. Sviečky mám čierne obe rovnako. Mal som vzdušník nastavený na 2 otáčky-vraj také je základné nastavenie. Ale pri otáčkach do 3 tisíc to trhalo, pri väčších už nie. Tak som usúdil, že tam dobre nejde iskra pre to zasadzenie sviečok tak som to nastavil na 3 1/2 otáčky aby bola zmes chudobnejšia. Ešte som to nebol prebehnúť čo to bude robiť. Keby to naďalej zanášalo sviečky tak tam skúsim dať o stupeň teplejšiu sviečku aby mala lepšiu samočistiacu schopnosť.


23.06.2010 23:52

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

Colortune mam, funguje to.. overilo sa mi ale nepouzit to kukatko, ale nastavovat za uplnej tmy.. takze podla farieb: zlta - prilis bohata, biela (svetlo modra) - chudobna, syto modra (ako horna lista vo windowsoch) - spravna..


24.06.2010 0:14

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Biker - aký vzdušník?
Dole máš len skrutku bohatosti zmesi ! Pridáš na 3a pol a budeš mať veľa benzínu a málo vzduchu = čierne sviečky.
Ďalej mnoho motorkárov kašle na vzduchový filter a má tam aj 15 ročný originál !!! Však ten motor nemôže dýchať=čierne sviečky.
Kontrola membrán nad 10 rokov povinosť !
Oklepané a odraté Ihly ti môžu robiť zmes akú chcú a nikdy to nenastavíš ! :-O


24.06.2010 6:57

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

karol1
 Bahniak 

Ikona

"Predpokladam, ze bohatost zmesi pri synchronizovani podtlakov karburatorov nie je ovplyvnena "

dovolím si nesúhlasiť hneď s prvým postulátom.

zväčšený podtlak = bohatšia zmes
zmenšený podtlak = ochudobnená zmes
krásnym príkladom je zmenšenie podtlaku namontovaním otvoreného sania , kedy je potrebná zmena osadenia karbíka.
pri rovnakom podtlaku a fyzicky rovnakom stave dielov karburátorov je rovnaká zmes


24.06.2010 11:48

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

marek750: myslim ze otazka bola, co sa stane so zmesou ak sa povoli/pritiahne srob.. nie vsade to je tak ako na tvojej moto: "Pridáš na 3a pol a budeš mať veľa benzínu".. ja ked "pridam" z 3 na 3.5, tak zmes sa ochudobni - viac vzduchu, takze najprv treba zistit, aky tam je karburator a ci srobom bohatosti pustas benzin (ako u teba) alebo vzduch (ako u mna)


24.06.2010 16:13

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Karol1, ja si dovolim zase trochu nesuhlasit s tebou.... aj ked to co pises na zaver ma svoju logiku..
ale teda ...
podtlak v nasavani a teda medzi karburatorom a valcom je pri volnobehu dany uhlom otvorenia klapky. Ked mam klapku takmer zavretu, podtlak je velky.. ked ju otvorim, podtlak klesa to znamena ze cele je to o mnozste vzduchu a paliva ktore mi karburator pusti dalej (nie o jeho pomere, ten je v principe v oboch pripadoch stale rovnaky) ...len v prvom pripade je tej zmesi (paliva a vzduchu)menej, v druhom pripade je zmesi (paliva a vzduchu) viacej ...

ak nastavujes bohatost zmesi pilot screw, tak vtedy menis pomer tejto zmesi..takisto aj presunutim ihly ako aj vymenou trysiek.

a ten priklad co uvadzas znamena len to, ze karburator aj spolu s filtrom je stavany na optimalne (fabricke) pouzitie, a teda sa uvazuje o odpore ktory kladie prietoku vzduchu fitler. Preto je pri volnobeznych otackach dany prietok vzduchu, ktory vdaka karburatoru strhne zo sebou presne urcene mnozstvo vzduchu. Dalsia vec je, ze prudenie v nasavani je vec natolko komplikovana, ze na to su cele teamy odbornikov ktore toto pri navrhu sania riesia. vzduch totiz pulzuje, a to znamena ze ma aj svoju rezonancnu frekvenciu.
Ak do tohoto zasiahnes tym, ze vymenis filter za racingovy, rozsype sa ti system. Mojim sedliackym uvazovanim mi vychadza ze akonahle otocis rukovatou a teda aj klapkou, zacnes nasavat vzduch ktory nekladiet taky odpor a ten zacne rychlejsie prudit (je ho viacej), co znamena ze strhne viac paliva a motor sa zacne dusit, pretoze k jeho danym otackam dostal az prilis vela zmesi.

Ale rad sa necham poucit od motorarov a specialistov, ktoru takuto vymenu uz robili...a takisto by ma v praxi zaujimalo ako sa to potom riesi s nastavenim karburatorov..teda konkretne co sa meni


24.06.2010 21:39

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Geofrey
 Kávičkár 

karol 1: preco by sa zmenou uhla natocenia klapky zmenila bohatost zmesi?


24.06.2010 22:42

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Dazdo on má TDM 850 a to je na 90% XTZ Supertenéré ktorú som mal 11 rokov. Ešte aj servisný manuál majú spoločný ;-)


24.06.2010 23:17

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

marek750: takze v jeho pripade plati: povolis=obohatis, pritiahnes=ochudobnis
demo: zaujmava teoria, iba podotknem, ze pilot air screw riesi zmes iba v malych uhloch klapky, od volnobehu po asi 1/8 z maxima.. a este toto: na skodovke som mal akceleracnu pumpicku, ktora obohatila zmes pri prudkom pridani plynu, totiz vtedy palivo "nestiha" reagovat vzhladom k vacsej zotrvacnosti prudenia (oproti vzduchu)


25.06.2010 13:54

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Crosbiker
 Skútrista 

No filter vzduchu je tam nový. Volal som do servisu a tam mi tvrdil že povolením sa vzduch pridáva. Takže základné nastavenie je 2 otáčky a pri 3 1/2 by mala byť zmes chudobnejšia-bohatšia na vzduch. Vymenil som aj NGK sviečky za o 2 čísla teplejšie aby mali lepšiu samočistiacu schopnosť, keďže tie predpísané boli stále zasadzené. Uvidím čo to časom urobí.


25.06.2010 14:06

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

egres2
 Bahniak 

Ikona

demo:
Podtlak je rovnaký.Klapkou sa mení len objem vzduchu.Alebo sa mýlim?


25.06.2010 14:27

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

egres2
 Bahniak 

Ikona

demo:
Myslím samozrejme pri voľnobehu.


25.06.2010 16:25

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

hrac
 Edvenčr 

Ikona

V ľavo zlá sviečka v pravo dobrá

Pozri obrázok

BikerTDM napíš sem www-tdm.cz chalani ti určite poradia ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (25.06.2010 16:25)


25.06.2010 19:27

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Crosbiker
 Skútrista 

Tak moja bola presne ako ta vľavo. Teraz som dnes behal s tými o 2 stupne teplejšími sviečkami a úplne iná motorka. Krásne ide odspodu. Len budem musieť pozrieť akú majú farbu aby tam teraz nebola moc chudobná zmes keď som šupol ten vzduch na 3 1/2 otáčky.


25.06.2010 21:15

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

egri, ked napojim hadicky s tlakomermi, tak jemnou regulaciou klapiek menim prave tlak, resp podtlak..a aj tak ten podtlak pulzuje....takze v podstate nie je rovnaky nikdy.. :-)
a dazdo ...preco myslis ze teoria.vsak to by mala byt prave prax... :-) ked sa ti to nezda tak oponuj..vsak nech sa volajaco aj ja naucim


25.06.2010 22:59

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

demo: no, popisujes dva pripady:

1. zmena parametrov (podtlak, zmes, prietok zmesi) - ovplyvnovane otvorenim klapky (volnobeh, maly uhol)
2. zmena parametrov ovplyvnovana zmenou filtra

podla mojho nazoru zmena filtra sposobi inu zmes az pri velkych uhloch natocenia klapky, pretoze:

ako pises, klapka (volnobeh, maly uhol) meni iba mnozstvo prechadzajucej zmesi, nie bohatost, pretoze viac vzduchu strhne viac paliva, takze zmes ostava +- rovnaka, s tym suhlasim..
ale podla mna filter v takejto situacii vplyva iba nepatrnym prispevkom k celkovemu odporu v sani, hlavny odpor kladie klapka, takze hodnota podtlaku sa nemeni, ale trochu sa zmeni prietok vzduchu, ale to je to iste ako keby klapka o trosku viac otvorena (pri sportovom filtri s mensim odporom), takze priklad - klapka otvorena o 2st. so sportovym filtrom = klapka 2.2st so standardnym filtrom

iny pripad je samozrejme pri velkych uhloch otvorenia klapky, kde hlavny podiel odporu v sani prebera filter, sacie potrubie, ventily, vyfuk a aj palivo prudi cez inu trysku ako pri volnobehu

takze si myslim, ze typ filtra, ako aj naladenie celeho systemu (trysky, vyfuky ..) maju vplyv az vo vyssich otackach, priklad z praxe, ked som siel v marci na STK, zabudol som vlozit filter (ktory oddychoval na polici) a za svet som sa nevedel dostat cez 3000ot/min, proste ako keby utalo a nic, pritom na neutrali sa to nechalo vytocit v pohode, ale za jazdy nie


25.06.2010 23:34

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo , nepopieram ze to tak moze byt.... :-)
ale rozoberme to teda do dosledku.. uvazujme o motore so standartnym sanim, ktory toci cca 4000 otacok...zoberes mu fitler (dajme tomu za jazdy) a hned padnu otacky?...co sa stane.??
mnozstvo paliva je pri plne otvorenej klapke regulovane prietokom vzduchu, ktory na principe pitotovej trubice nadvihuje cez ihlu (memebrana nad supatkom... nad hornou stranou je staticky tlak od supatka, pod dolnou stranou je tlak z nasavacieho otvoru pred karburatorom). Ked ale das dole filter prietok by mal byt vacsi a teoreticky aj supatko by malo ist vyssie...viac paliva... ???
no asi idem studovat na nete mudrosti o karburatoroch... :-)


26.06.2010 8:39

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

egres2
 Bahniak 

Ikona

demo:
Myslel som to tak,že podtlak je tu ako merná jednotka, pomocou ktorej nastavuješ objem saného vzduchu.Nie je účel dosiahnuť vyšší podtlak, ale optimálny pre všetky karburátory rovnako.Myslím.


28.06.2010 22:18

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

Ak by bol niekto z BA alebo okolia ochotny pozicat alebo predat colortune 10mm budem povdacny. Pripadne mam budiky na karbiky ak by niekto potreboval s nastavenim pomozem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil freebiker (28.06.2010 22:18)


29.06.2010 0:17

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

freebiker: sory, moja je 12mm
demo: ak odoberies filter, skokovo klesne odpor v prudeni, stupne prietok vzduchu, v difuzore sa zvysi rychlost prudenia, tym padom tam klesne tlak, co sposobi, ze supatko klesne, co znizi prietok vzduchu na taku uroven, tak aby bola sustava zase ustalena.. tento system ma teda zapornu spatnu vazbu a iste je, ze v situacii ked nahle odoberies filter a v naslednej novej rovnovahe, urcite bude supatko nizsie ako predtym

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (29.06.2010 0:19)


29.06.2010 0:19

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

nejak to nechce zobrat, zvysok textu, som sa trapil zbytocne :'(

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (29.06.2010 0:21)


29.06.2010 0:21

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (29.06.2010 0:23)


29.06.2010 4:31

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov



dazdo ..no nie som si isty s tym co pises ??

aha tu..

U čtyřtaktů se zatím prosadil rovnotlaký karburátor. Za šoupátkem je škrticí klapka, plynové lanko neovládá šoupátko, ale klapku. Šoupátko je upevněno na membráně a je stlačováno dolů slabou pružinou.

V šoupátku jsou otvory, které jsou spojeny s komorou přes membránu. Stoupá-li po otevření škrticí klapky podtlak ve Venturiho trubici, je vzduch vysáván přes membránu a šoupátko se otevře. U těchto karburátorů je rozdíl tlaku mezi vnější atmosférou a tlakem v šoupátkovém traktu vždy téměř stejný, proto rovnotlaké.


Pozri obrázok

u membrany je dynamicky tlak privedeny na spodnu stranu supatka a staticky tlak je cez otvor s ihlou privedeny na hornu stranu supatka... a teda cim vyssia rychlost prudenia, tym vacsi tlak na spodnej strane membrany a teda sa posuva hore a tym, viac paliva...


29.06.2010 14:00

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

tlak vzduchu v difuzore zavisi od rychlosti jeho prudenia a CV karburator znamena "constant velocity" (www.harley-performance.com/cv-carburetor.html), cize supatko udrzuje konstantnu rychlost prudenia=konstantny tlak v difuzore, ale:
urcite bude kazdy suhlasit, ze tlak pred filtrom je o trochu vacsi ako za nim (z pohladu prudenia), kladie nejaky odpor, cize vznikne na nom nejaky tlakovy rozdiel. Ak zrazu tuto prekazku odstranim, tlakovy rozdiel tam uz nebude a o kus sa zvysi aj pred supatkom, cim by sa mal logicky zvysit prietok vzduchu (umerny rozdielu tlaku pred a za nim), cize aj rychlost prudenia (tlak v difuzore klesne) a prave tato zvysena rychlost prudenia (a klesnuty tlak v difuzore) je pricinou toho, ze supatko klesne, tak aby bola zase rychlost prudenia vzduchu taka ako predtym (constant velocity). So supatkom zaroven klesne aj ihla a paliva ide menej, pri rovnakom mnozstve vzduchu ako predtym (difuzor ma konstantny prierez, rychlost je konstantna) = zmes sa ochudobni

edit: pitotova trubica nie je venturiho

Upravené 2 krát. Naposledy upravil dazdo (29.06.2010 14:02)


29.06.2010 15:12

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

egres2
 Bahniak 

Ikona

dazdo:
Po odstránení filtra by mala rýchlosť prúdenia vzduchu klesnúť a zvýšiť sa objemový prietok a tlak.Alebo sa mýlim?


29.06.2010 21:01

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

nenastavuje pilot screw len zmes pre volnobeh? ved pod zatazou uz davkuje benzin ihla a vzduch skrtiaca klapka na zaklade podtlaku.


30.06.2010 8:14

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

Crosbiker
 Skútrista 

pilot screw by mal regulovať bohatosť do 1/3 otočenia plynu potom už ihla s hlavnou tryskou


30.06.2010 9:38

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

barlac
 Jogurťák 

chlapi nic v zlom ,ale viete si predstavit kolko ma teraz kazdy motoservis roboty.
a vy ked tu budete rozoberat taketo veci,tak kazdy curak pride teraz k masine a bude krutit s kazdym srobikom co zbada ako s vodovodnym kohutikom. samozrejme bez vysledkov a s opacnym ucinkom. potom ked uz motorka bude rozladena na mindar picu,tak tu bude prosikat o rady a ked ani to nepomoze sup do servisu..


30.06.2010 21:07

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo, tvrdis si stale svoje ale precitaj si este raz co som pisal vyssie..mas pravdu , tlak klesne, ale ten tlak ktroy klesne je NAD membranou a pod memebranou je naporovy tlak z takeho extra kanalika, ktory je vyvedeny v proti smere prudeniy vzduchu a smerom k nasavaniu .


30.06.2010 23:08

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

egres2: ti neviem, ak ostane vsetko tak ako bolo a iba klesne rychlost prudenia, tak by mal klesnut aj objemovy prietok (ktory je rychlost x prierez x cas)
freebiker,BikerTDM: to ano, ale tema sa zvrtla na otazku: co sa stane so zmesou ak origo filter nahradim sportovym, pripadne ho vyberiem uplne
barlac: bojujeme proti krize, viac pokazenych motoriek=viac roboty pre servisy=viac penazi pre servisy ;-)
demo: myslis asi toto?
Pozri obrázok

ten kanal oznaceny ako A. Mozno som to pisal trochu kostrbato a zaroven aj daco je nespravne - ten konstantny difuzor - prave ze ten sa meni. Skusim inak:
Karburator sa snazi udrzat konstantnu rychlost prudenia zmesi (CV). Motor "dycha" s nejakym odporom (potrubie, filter, atd..). Ked sa odpor znizi, zacne sa mu "lahsie dychat"=nadychne sa rychlejsie, ale vtedy zasiahne karburator (supatko), ktoreho ulohou je zabezpecit predsa CV prudenia zmesi (na obr. miesto kde je ihla I) a to tak, ze znizeny odpor kladeny prudeniu dorovna jeho opatovnym zvysenim (supatko klesne), tak aby sa motoru dychalo tak ako predtym. V novej polohe sa teda motoru dycha ako pred vybratim filtra, ale supatko je nizsie, co sposobi ze ihla pusti menej benzinu. Skratka ihla (alebo tryska) a odpor filtra musia "mecovat"


02.07.2010 20:42

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdio to co tvrdis nema logiku....
pretoze
cim je rychlost prudenia vyssia, tym vacsi je rozdsiel tlaku na membrane a supatko sa posuva nahor... ved nizke otacky, , malo nasavaneho vzduchu...nizka rychlost, supatko dole...
vysoke otacky, vela nasaveneho vzduchu, vysoka ryhclost prudenia, supatko hore


03.07.2010 1:10

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

dazdo
 Turista 

Ikona

nie supatko, ale skrtiaca klapka riadi vykon, ja som pisal o situacii, ked klapka aj vsetko ostatne je nemenne, iba sa odstrani filter.. co tvrdim je, ze supatko dorovnava prechodove javy, ked prudko otocis plynom, zjemnuje chod motora.. a tento system musi mat uz z principu ZAPORNU spatnu vazbu, inak by supatko cvakalo hore-dolu..cize na mozny zvyseny prietok zmesi reaguje privretim kanala, ina vec je ked jazdec zmeni polohu skrtiacej klapky, vtedy sa otvara aj supatko


18.08.2015 0:19

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

robin282
 Kávičkár 

Ikona

ja mam zas opacny problm na BAndite 600 2003. Odkedy mi nastavil karburator a ventily, tak mam chudobnu zmes, na karburatoroch je len pilotscrew na volnobeh, hlavne ihly nemaju drazky, tak sa neda nimi hybat, pomohla by ina sviecka ? teraz mam NGK CR9EK


18.08.2015 10:11

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

ventYl
 Kávičkár 

Uz budem strucny:

Zislo by sa presnejsie specifikovat, co vsetko bolo na karburatore nastavovane. Ci sa len zrovnavali podtlaky, alebo sa v nom niekto sprtal intenzivnejsie.

Tiez by ma zaujimalo akym sposobom sa doslo k tomu, ze je zmes chudobna.

Pilot screw nenastavuje bohatost len na volnobehu (okrem ineho aj preto sa nevola idle fuel screw ako na konvencnych autokarburatoroch), viac prezradi Google.

Sviecka s bohatostou zmesi nic nespravi. Ci tam bude CR8 alebo CR9 alebo CR10 (ak taku vobec ide zohnat) mnozstvo benzinu v zmesi bude rovnake. Maximalne tak moze ina sviecka zamaskovat problemy so zmesou, ale potom si to odnesie nejaky iny komponent.


18.08.2015 11:16

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

robin282
 Kávičkár 

Ikona

iba synchronizaciu, podtlaky ze vraj robil a ventily. Da sa vobec na tom karburatore rozladit nieco, bez njakeho vacsieho zasahu ? ihla zaerezy nema, cim sa nastavuje zmes pocas jazdy ? vyskou hladiny ? ako sa nastavuje ? nevsimol som si tam nic take neni

Sviecky boli pred tou zmenou do hneda, take ake maju byt, teraz su kontakty ciste a izolator biely. Sviecky boli tiez menene. Pocas jazdy ked som moto doviezil, tak pri pusteni plynu, napriklad z kopca, zacala motorka strielat. tak som pridal na volnobeznej tryske o pol otacky, odvtedy to nerobi. Myslel som, ze ci to nerobi falosny vzduch niekde, ale to by sa asi neprejavilo na 4 valcoch

Dôvod úpravy: pridanie informacii

Upravené 2 krát. Naposledy upravil robin282 (18.08.2015 11:28)


18.08.2015 15:22

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

ventYl
 Kávičkár 

Hladinu bez vyraznej rozborky karburatorov, alebo ich demontaze nezmenis. Zvonku ide v podstate sahat iba do pilot screw-u a po demontazi deklov este do ihly. Ak boli ventile velmi vyrazne rozhodene, je mozne, ze zmes potrebovala upravit, zvlast ak na pilot screwoch uz neboli capicky, t.j. do nich niekto sahal.


18.08.2015 15:47

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

robin282
 Kávičkár 

Ikona

ako nastavim hladinu? kde mert tych 17mm ? je tam len pliesok na ztvorenie ventilu pre privod benzin do komory


18.08.2015 17:01

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

ventYl
 Kávičkár 

to, kde sa to mera zalezi od vyrobcu karburatorov. u mikuni sa obvykle mera najvacsia vzdialenost dna plavaku od roviny kam dosada dekel plavakovej komory, co in turn znamena, ze rovina v ktorej je plavak zlepeny ma byt rovnobezna s rovinou dna telesa karbu. u keihinu si to uz nepamatam.


18.08.2015 17:26

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

novyAmater
 Kávičkár 

Na spodu kazdeho karburatora mas skrutku, ktorou nastavujes bohatost na kazdom jednom karburatore zvlast.


18.08.2015 17:57

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

robin282
 Kávičkár 

Ikona

Re: novyAmater: hej, len to je volnobezna zmes, ci?


18.08.2015 20:19

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

novyAmater
 Kávičkár 

hmm... no to veru hej a pri cca 1/8 plynu.


20.08.2015 18:51

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

robin282
 Kávičkár 

Ikona

Pozri obrázok
Dôvod úpravy: obrazok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil robin282 (20.08.2015 18:52)


20.08.2015 23:36

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

hlad
 Čoprák 

aby som vyhovel prosbe pýtajúceho sa.
Synchronizácia sa bohatosti netýka.
Nikto (kto nemusí) si bohatosť merať nedáva, protože by si musel dať spraviť dieru na sondu do kaźdého kolena zvlášť.
Riešia to len tí čo majú nejaký problém, rôzne skladačky, ladiči

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (20.08.2015 23:36)


21.08.2015 7:04

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

karol1
 Bahniak 

Ikona

farbu sviečky máš v poriadku, u štvortaktu ktorý nežerie olej a behá na kvalitné palivo , je prípustný svetlý izolátor sviečky. U dvojtaktu so soptrebou oleja je normálna farba hnedá.

www.fixkick.com/IGN_timing/verygoodsparkchart1a.jpg
www.motorcycleinfo.co.uk/resources/6795/assets...
www.haycycleengineering.co.uk/resources/plug4.jpg

K tomu , že kde nameriaš tých 17mm . toto videjko by malo pomôcť

Video: www.youtube.com/watch?v=0ogUMEpKERM


21.08.2015 10:36

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

robin282
 Kávičkár 

Ikona

meral som to tiez tak, pomeral som vysku plavakov v momente ked zatvorili ihlovy ventil, mali vsetky rovnako cca 17mm, tak som to dal na motorku, moorka ide pekne, a tiez ma napadlo skontrolovat vysku hladiny aj tou hadickou :-) tak na strane pri valcoch je presne po hranu plavakovej komory, cize plny a na druhej strane, je trosku menej, nakolko su karburatory naklonene


21.08.2015 11:46

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

ventYl
 Kávičkár 

naklon karburatorov na to nemoze mat vplyv, pretoze ihla je v ose karburatora (prave preto, aby na to naklon vplyv nemal). hladina musi byt u vsetkych rovnaka, pokial su v racku.


21.08.2015 12:54

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

robin282
 Kávičkár 

Ikona

Re: ventYl: myslel som vhladinu v jednom karburatore. karburator je nakloneny, vyssie je airbox a nizsi strana je pri valci, je sikmo....
Pozri obrázok


22.08.2015 19:13

Re: Bohatost zmesi vo valcoch a synchronizacia podtlakov karburatorov

ventYl
 Kávičkár 

jaj, no meranie voci hrane karbu ma zmysel len na porovnanie, ci je v kazdom karbe rovnako. absolutna vyska sa meria inym sposobom. naklonenie karbu pri tom nehra ziadnu rolu.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.