Anketa:
Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuVysoké ot.+kopec. vplyv na motor - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
Prosim Vas kamarat ma YZF-R125, nechodi na MR a poprosil ma ci nemoem cosi zistit, takze: Moze mat neaky negativny vplyv alebo moze sa nieco stat motoru ak ide dajme tomu raz za tyzden 100km vkuse hore a dole kopcom (BB strana Sturca) stale v otackach medzi max. krutakom a max. vykonom, hore Strurcom na plny plyn, dole tiez skoro stale.. proste ho zaujima ci moze neako ublizit motoru pri takomto zaobchadzani.. dakujem |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
hore šturcom plny plyn na R125ke je kolko 60km/h? |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
YZF-a nema budik na teplotu len kontrolku prehriatia... |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
Keby motoru vadili vysoke otacky, tak ma obmedzovac uz pri 2000 a vola sa to chopper. :D V motore kvalitny olej (a dostatok), medzi rajdami a sedadlom kvalitny spojovak a nema problema. Samozrejme motor co bzuci hore dole Sturcom na plne vajciska vydrzi menej ako nieco co chyta mikrospanky na pohodovej turistike na kavicku. (ratam ze tak o 12km menej) Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (08.07.2009 7:07) |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
veď všetci tam tak idú, len oni majú pri rovnakých otáčkach trošku vyššiu rýchlosť... |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
Motoru ovela viacej skodi ked mu dava sodu za studena ako to, ze ho toci do kopca v otackach kde ma svoje optimum pre vykon a krutak. |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
urcite je lepsie do kopca podrzat motor v otackach, ako keby mal byt podtoceny. Ked je motor pri takej zatazi podtoceny, tak su tam ovela vacsie sily(tlak) vyvijane na piets, jnicu kluku az po prevodovku. Takze moj nazor je, ze ked to nedrzi v cervenom poli, tak tomu motoru sa ide v otackach ovela lahsie, ako keby ho mal dusit. |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
MZriderZA: by si sa divil, ano hore kopcom to moc neide ale na 90 nema problem zrychlit a poviem ti, ze smerom dole mu v zatackach neujde barskto, resp v zatackach tym strelcom skor uchodi a oni ho dozenu len na rovinke, malokedy ho stihne niekto obehnut, takze si myslim ze je to o jazdcovi a rychlosti v zakrutach, ja len tak ze vpohode dole Sturcom stiha sportovym 6tkam co tomu dobre nakladaju, tie zatacky sa nedaju palit viac ako je maximalka tej motorky a nie, nie vobec sa neprehrieva, drzi si dobre prevadzkovu teplotu.. |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
otacky v oblasti maxima su samozrejme pre kazdy motor zataz...ale moto je nato postavena a ten zvuk nad 12tisic je proste popic |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
Este ma napadla jedna vec, bohuzial to sa to bezne robi a to, ze po nakladacke ako je napriklad vyjazd na poriadny kopec sa necha motorka oddychnut, teda sa zastavi na vrchu a vypne sa motor. Ano motor treba nechat vydychat ale najlepsie pre neho je jazdou pod nizsou zatazou aspon 2-3 minutky. Ono ked je vsetko prehriate a este k tomu sa vypne motor, tak valec, piesty, ventily ktore su stale doslova rozpalene nema co chladit (kedze nie je zabezpeceny chladenie) a dokonca ich teplota este stupa. Takze odporucam este nechat volnou jazdou motor vychladnut (prudi v nom chladiaca kvapalina aj olej ktore su stale ochladzovane naporom vzduchu). Inak pre auta s turbom je toto doslova pisane v navode. Inak ide turbo zachvilku do kk. |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
dvenohy: motor sa neprehrieva ani nema zvysenu teplotu takze asi ani netreba, mozno na velkych objemoch sa mozu viacej zahrievat (napr mne to ide stale na 100vku pri palbe) |
Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor
motor po vypnuti sa nezohrieva, zdroj tepla je horenie paliva, ktore uz nie je. Preto kompresny priestor od okamihu poslednej otacky uz iba chladne (vyrovnava teplotu s okolim). Teplota kompresneho priestoru je samozrejme omnoho vyssia ako okoliteho prostredia, avsak snimac teploty motora nie je pochopitelne priamo v kompresnom priestore, preto ked prestane cirkulovat voda odvadzajuca teplo z prostredia, zacne sa toto "hromadit" do okolia (aj ku snimacu) a preto sa zda ze sa zohrieva, aj ked motor uz v skutocnosti chladne. To len na margo toho "zohrievania po vypnuti" Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (13.07.2009 15:53) |