Anketa:
Studene,alebo zahriate? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuStudene,alebo zahriate? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokStudene,alebo zahriate?
ahojte! V manualoch uvadzane hodnoty hustenia su urcene pre meranie zahriatych pneu,alebo za studena? |
Re: Studene,alebo zahriate?
fyzikári, |
Re: Studene,alebo zahriate?
Sory pán riki , neuvedomil som si váš vek v mojom predchádzakúcom príspevku. |
Re: Studene,alebo zahriate?
prispevok cislo 2 je najlepsie,co som tu za 4 roky precital Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lako (01.05.2009 13:59) |
Re: Studene,alebo zahriate?
Lako: Cink! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Leader (01.05.2009 14:04) |
Re: Studene,alebo zahriate?
leader lebo je to otazka zivota a smrti |
Re: Studene,alebo zahriate?
nerd...pravda ale nie uplna. Pokial ma pamat neklame tak tlak pneu je udavany pri 20°C. |
Re: Studene,alebo zahriate?
Juj, to je fakt to najdôležitejšie na stave moto, tlak pneu +- pár pascalov... |
Re: Studene,alebo zahriate?
Na okruhu určite, no pre dozretého človeka jazdiaceho v premávke na naháči asi moc nie. V každom prípade, pýtal sa, ty odpovedáš, takže je všetko v poriadku a ja len rozširujem offtopic. |
Re: Studene,alebo zahriate?
leader na malom varane je to mozno jedno, tam je rozdiel medzi studenou a "zohriatou" gumou par °C. |
Re: Studene,alebo zahriate?
Mnohí mládežníci riešia na fóre chobotiny typu ako zvýšiť výkon na 4T 125-ke |
Re: Studene,alebo zahriate?
Nejde o to, aký je rozdiel v teplote medzi studenou a zahriatou gumou, ale aký je rozdiel medzi tlakom v studenej a zahriatej gume. Pri okruhovom jazdení ten rozdiel možno pocítiš /nehovorím, že určite, kedže som na okruhu nejazdil/, ale v premávke určite nie. Alebo inak. Keď zveruješ svoj život v premávke pár pascalom, je to dosť smutné. Pri športe je to iné, psychika pracuje na úplne iných obrátkach. |
Re: Studene,alebo zahriate?
2 Leader: CB750 to pred tebou myslel prave tak, ako si ty napisal, a totiz ze urobit pokus, v ktorom nafukat studene na predpisany tlak, zahriat standardnou jazdou a potom zmerat tlak a zistit rozdiel... (rozdiel v tlaku, nie v teplote, ako si ho pochopil ty) |
Re: Studene,alebo zahriate?
pri stalom objeme plynu (co v pneumatike relativne je)sa zmenou teploty priamo umerne meni aj tlak....graf tejto zavislosti tlaku od teploty sa nazyva IZOCHORA...resp samotny dej sa nazyva...izochoricky dej.....tu je vzorec p/T=V,(V-konstanta) Upravené 1 krát. Naposledy upravil krutas_1 (02.05.2009 12:53) |
Re: Studene,alebo zahriate?
Tato diskusia tak akurat mne dviha tlak. Ze otakza zivota a smrti ked mas gumu o par pascalov podhustenu alebo prehustenu??? no to urcite. |
Re: Studene,alebo zahriate?
Ak je rozdiel medzi zahriatou a nezahriatou pneumatikou 70°C (nerd, 1.5.2009, 19:13), potom podla izochory (krutas_1, 2.5.2009, 12:52) bude rozdiel tlakov (To+70)/To, kde To je 273.16 (prevod 0°C na Kelvin) a to je cca 1.18 - teda rozdiel cca 18%. |
Re: Studene,alebo zahriate?
marget cudoval by si sa ako "dve desatinky atmosfery" menia jazdne vlastnosti |
Re: Studene,alebo zahriate?
ja som to vyriesiel digitalnym meracom, je maly, stale ked je guma ako tak studena nadotyk, cvaknem a vidim, a potom sa mi ide spokojnejsie. |