Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3531 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11546)

10W40 za 10W50 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu10W40 za 10W50 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
14.04.2009 10:20

10W40 za 10W50

raveo
 Bahniak 

Ak vyrobca odporuca polosynteticky olej 10w40 a v servise mi dali plne synteticky olej 10w50
moze to mat nejake neblahe ucinky na chod motora?
Teda plna syntetika rozpusta karbonove usadeniny tak ci to nemoze mat za nasledok poskodenie ojnice alebo loziska? :-~ :-~


14.04.2009 10:36

Re: 10W40 za 10W50

motorkar1
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

no keď sa tam pred tým dávala polosyntetika, tak tá usadeniny tiež netvorí, čiže tá plna syntetika by vlastne ani nemala mať čo rozpustiť a zmena z 40 na 50 je len väčšie teplotné rozmedzie použiteľnosti oleja

Upravené 1 krát. Naposledy upravil motorkar1 (14.04.2009 10:36)


14.04.2009 10:56

Re: 10W40 za 10W50

lubo628
 Turista 

Ikona

raveo: Moja motorka si tiež ešte donedávna užívala castrol 10w-50....no bol to naozaj úplne zbytočný luxus, ktorý som jej už ďalej nehodlal tolerovať. Je však na tebe, čo na čom budeš jazdiť.....tiež som čítal tie pravdy, že z plnej na polo áno, ale z polo na plnú už radšej nie....čo je pravda? Neviem.... všeobecne sa to však neoporúča hlavne kvôli rozpúšťaniu karbónu....


14.04.2009 11:17

Re: 10W40 za 10W50

dvenohy
 Turista 

Ikona

do tvojej moto by som dal tu polosynetetiku.... syntetika je kvalitnejsia a zvycajne je aj viac redsia a predpokladam ze na tvojom moto sa ti bude stracat...proste ta motorka ju bude viac "zrat"... a imho, na tvoj typ moto je full syntetika zbytocne vyhodene prachy.
zmena zo 40 na 50 neni problem, je to len proste kvalitnejsi, teda drahsi olej.... ako uz bolo napisane, ma vacsiu teplotnu unosnost.


14.04.2009 11:31

Re: 10W40 za 10W50

brazel
 Kávičkár 

Ikona

To do tej XT-čky z roku 1993 ? :-O

Pri budúcej výmene oleja vymeň aj servis !!!


14.04.2009 11:44

Re: 10W40 za 10W50

Sonny
 Jogurťák 

Ikona

No niekde tu bola o tom dost rozsiahla diskusia. Moze ti to sposobit okrem ineho aj presmykovanie spojky. Vo vseobecnosti je najlepsie pouzivat vyrobcom predpisany olej. Vyrobca motora najlepsie vie, co sa tam hodi. Akykolvek iny olej moze (ale nemusi) sposobit neocakavane komplikacie.


14.04.2009 11:49

Re: 10W40 za 10W50

smoulinko46
 Jogurťák 

Ikona

tak ako pise motorkar1-cim je to druhe cislo vyssie tym je olej viac odolnejsi vysokym teplotam.takze kludne ho tam nalej.v lete napr.v meste ked sa moto hreje nad 100st.tomu urcite neublizis [dobre]


14.04.2009 13:56

Re: 10W40 za 10W50

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak ešte raz !

50 áno , ale do XT 600 - 20W-50 !!!


14.04.2009 15:05

Re: 10W40 za 10W50

motorkar1
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Sonny - no o tom prešmykovaní spojky som už tiež počul, ale napr. ja na mojej teraz už bývalej FZ6 som mal výrobcom určené iba to, že olej má mať viskozitu 10W-40 a kvalitu minimálne API SE, ale či to má byť syn., polosyn.alebo minerál nič. V jednom článku som čítal, že výrobca ti ani nemôže (nemal by) určovať či olej bude syn., polo.,... ale iba to aký má byť kvalitný podľa normi API, JASO,... a má to logiku, lebo keď jeden olej splní kritéria napr. na API SG a bude to polosintetika a druhý menej kvalitnejší plne syntetický splní kritéria iba na API SE tak je jasné, že polosyntetika bude v tomto prípade kvalitnejšia ako full syn.


14.04.2009 15:21

Re: 10W40 za 10W50

samko1
 Jogurťák 

Ikona

motorkar1, videl si uz syntetiku s API SE??


14.04.2009 15:47

Re: 10W40 za 10W50

rixo
 Motarďák 

Ikona

čaute chlapi... mám podobný problém, no nechcel som zakladať novú tému , je to v tom, že po kúpe motorky od predošlého majiteľa som vypustil olej a dal tam nový ktorý mi odporučili v BB-MOTO, ktorí sa zameriavajú predovšetkým na značku Husqvarna, povedali, že tam môže ísť kľudne 10w-40, tak som si povedal dobre, oni sa v tom vyznajú a kúopil siom Valvoline SynPower 10w-40, lenže doma v manuáli som pozeral a tam má ísť Agip Racing 4T 5w-40...tak neviem teda, na tom 10w-40 jazdím už asi sezónu a neviem čo by sa stalo keby som ho vymenil za ten 5w-40. Poradí mi niekto? Ďakujem


14.04.2009 15:49

Re: 10W40 za 10W50

motorkar1
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

samko1 - keby si pozornejšie čítal, tak by si možno pochopil, že to bolo myslené ako príklad ;-)


14.04.2009 16:11

Re: 10W40 za 10W50

motorkar1
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

rixo - no pokiaľ viem, tak väčšina výrobcov 5W-40 do motoriek nevyrába a to chceš do svojho 2T? to asi len do prevodovky si myslel čo? tam je zmena iba v hustote (vnútornom trení) oleja, 5W môžeš použiť aj pri nižšej vonkajšej teplote ako 10W, lenže aj jeden aj druhý má tu teplotu dosť pod 0 st. celzia, čiže teoreticky by to mohlo byť jedno obzvlášť keď si s tým doteraz nemal žiadne problémy, ale možno preto odporúčajú ten AGIP, lebo on asi vyrába aj 5W-40, neviem

ináč dôležitá je aj kvalita oleja podľa API, JASO a nielen SAE XXW-XX


14.04.2009 16:17

Re: 10W40 za 10W50

samko1
 Jogurťák 

Ikona

motorkar, OK, ja len tak. Nic v zlom. Len som este nevidel polosynteticky olej, ktory by mal vyssiu specifikaciu API ako hociktory synteticky. Teda pokial sa bavime o motorovych olejoch urcenych pre motocykle. Ale mozno taky existuje a vies o nom, tak som sa pytal.

rixo: Nic sa nestane. A nemysli si, ze "oni sa v tom vyznaju". Vacsina obchodnikov ti odporuci ten olej, na ktorom viac zarobi.


14.04.2009 16:26

Re: 10W40 za 10W50

motorkar1
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

samko1 - v pohode, ja som to tak napísal len pre lepšie pochopenie, o tom či je nejaký polosyn. olej kvalitnejši ako syn. pravdupovediac ani neviem ale napr. Valvoline SynPower a Durablend by mali byť čo sa kvality týka rovnaké, len cena je rozdielna :-~

polosyn. : www.valman.sk/iobchod/produkt/108-durablend-4t-10w40-1l...
syn. : www.valman.sk/iobchod/produkt/110-synpower-4t-10w40-1l...

a to som si všimol u viacerých značiek olejov


14.04.2009 16:32

Re: 10W40 za 10W50

rixo
 Motarďák 

Ikona

motorkar: no keďže jazievam aj cez zimu tak ho tam asi dám ten olej a predsalen to čo píše manuál je sväté:D akurát chcem vedieť či to môže nejak ublížiť tomu či sa nezačne inak chovať tá prevodka...ale tuto samko hovorí že nie... tak uvidíme

Inak kto je pozorný tak všíma aké všeljaké problémy s tým sú...Majiteľ mi natrepal že tam je nový reťazový kit DID ukazoval mi aj enjakú krabičku no po 6500km sa nemôže nový kit vyťahať tak, že už som skoro na konci kyvky...Ďalej je tam iný olej a furt nejaké investície a ja ako nezarábajúci študent to už nestíham utiahnuť z finačnej stránky...Na druhej strane to však chcem spraviť aby to blo tip top jak cukríček aby to mal majiteľ po mne v čo najlepšom stave...


14.04.2009 16:42

Re: 10W40 za 10W50

motorkar1
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

rixo - keď sa nemýlim, tak 5W je do cca -25 st. C a 10W do -20 st. C a ty keď ideš v zime, tak určite najskôr zahreješ motorku v garáži, kde je asi teplejšie, prelepíš časť chladiča a potom ideš čiže tebe by to mohlo byť úplne jedno



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.