Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4196 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28553
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17005)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11548)

zo syntetiky na polosyntetiku - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuzo syntetiky na polosyntetiku - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Olej.

14.10.2008 19:49

zo syntetiky na polosyntetiku

borto
 Kávičkár 

Ikona

Mozem prejst zo syntetickeho oleja na polosynteticky?
Nikde som nenasiel nejake dalsie informacie.
Kamosi(nebudem menovat :-D ) vraveli ze treba naliat, prejst 1000km vypustit a opat naliat.
Musi to byt? Nejak sa mi to nezda..a mojej penazenke tiez nie :-)

A ked uz tu tak pisem, pouziva niekto olej olej PROCYCLE z louisu? :-}

Dik


14.10.2008 19:55

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

baho
 Skútrista 

Môžeš. Normálne naleješ a jazdíš, nič nemusíš vypúšťať. Podstatné je, aby olej spĺňal špecifikácie, ktoré určil výrobca motorky.


14.10.2008 19:56

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko
 Čoprák 

Ikona

a prečo to vobec chceš robit,aky to ma vyznam?


14.10.2008 19:58

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

lubo628
 Turista 

Ikona

Zrejme si myslel plne syntetický....môžeš.

Procycle používal kamarát a nesťažoval si.

Ronko: predpokladám, že to chce spraviť z dôvodu investičných nákladov.


14.10.2008 20:03

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

jak napisal baho riad sa podla vyrobcu

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zego (14.10.2008 20:04)


14.10.2008 20:04

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko
 Čoprák 

Ikona

hm,a kolko akože ušetri?


14.10.2008 20:08

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

borto
 Kávičkár 

Ikona

Presne tak ako pise lubo628,
okrem toho mam starsi stroj a mam pocit ze polosyntetika ma k nemu blizsie.
Predpokladam tichsi chod. Dospel som k tomu ze syntetika je pre moderne stroje a pri vysokej zatazi. Ja svojej tak nedavam zabrat ;-)

Chcem ist do louisa tak by som ho asi zobral, 4L 10w40 za 18Eur

ronko: 1liter Castrol oleja stoji 320Sk

Upravené 1 krát. Naposledy upravil borto (14.10.2008 20:11)


14.10.2008 20:10

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

borto
 Kávičkár 

Ikona

Ak to niekomu pomoze nasiel som tuto stranku, kde je niekolko vzacnych odpovedi.
[ www.aral.cz/lub-otazky-odpovedi.php]

Napr.
Může při přechodu z minerálního oleje na olej plně syntetický dojít k problémům v mazací soustavě motoru, např. rozpuštěním starých úsad?

Ne. Tento problém již patří do minulosti, kdy se tyto případy objevovaly v období přechodů z nelegovaných, resp. inhibovaných olejů na tzv. HD oleje (HD = Heavy Duty - vyšší třída olejů s detergentními vlastnostmi).


15.10.2008 19:03

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko
 Čoprák 

Ikona

to znamena že možem dat do motorky olej aky chcem?


15.10.2008 21:22

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

baho
 Skútrista 

Ronko, vieš čítať? ak áno, vezmi si manuál od svojej motorky. Výrobca určil požiadavky na kvalitu oleja, napríklad podľa normy API: SG, alebo API: SJ. Ak tento parameter spĺňa olej, ktorý tam chceš naliať, laicky povedané nezáleží, akého výrobcu má napísaného na fľaške. Čiže odpoveď na tvoju otázku je: môžeš naliať olej od akého výrobcu len chceš, ale MUSÍ splniť parametre, ktoré požadoval výrobca motocykla - auta - olejokolobežky.....


15.10.2008 22:24

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko
 Čoprák 

Ikona

som nemyslel na značku ale či musi byt polo alebo plna syntetika?


15.10.2008 22:31

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

tombar
 Skútrista 

Ikona

chcel by som sa spytat v zime ked masinu jazdis turisticky ..max 6000 otacok .. nebude lepsie mat polosyntetiku , ked tu pisu ze plne syntetika je dobra do zataze..

vlastne povedane ma syntetika vyborne vlastnosti ked tomu nedavas? :-O


15.10.2008 23:35

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

duskosl
 Turista 

Ikona

Výrobca doporučuje len výkonovú špecifikáciu oleja (napr.API: SJ,SG) ale nie jeho viskóznu triedu napr. 10W-40, 10W-50 a tobôž nie, či používať olej polosyntetický, syntetický alebo minerálny. to si musí zvoliť každý sám podľa toho, či jazdí v meste alebo dlhé trasy, v horúcom podnebí, iné je to pre superšport, iný pre enduro. Niekto potrebuje ľahkobežný, ktorý má vplyv napr. aj na spotrebu paliva (pretože časté studené štarty asi nehrozia), alebo má vyššiu spotrebu oleja a potrebuje viskóznejší olej pre vytesnenie piestu vo válci. 8-)

Viac sa dozviete napr. tu:
www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komen...


16.10.2008 0:16

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

yurij
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Ufff ja som uz par ludom poradil tomxx bo mne dal vycerpavajucu a uplne postacujucu odpoved. Ved skus jeho, tunaq mas 100 ludi a 100 nazorov.
tomxx - sorac. :-}


16.10.2008 8:43

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Tu je zbytocne nieco pisat...


16.10.2008 8:50

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

MAJO46
 Jogurťák 

Ikona

....kludne ho tam daj a zamávaj paaapaaa svojmu motoru......jednoznačne by som to nerobil.....z polosyntetiky na plnu ano ale naopak nie.


16.10.2008 8:52

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

:-))) :-P


16.10.2008 9:02

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

MAJO46: Ty tiez fetuj trochu menej... :-}


16.10.2008 9:05

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

taky raciol to vam je vec.... len tak sa nepripali, je ekologicky nikto mu nemoze ani nadavat ze je to mineral alebo syntetika :D
ja uz iba raciol [dobre]


16.10.2008 9:33

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

majo: Nie že by boli naši predkovia klamári, ale aj tak im netreba všetko veriť. Jednoducho preto, lebo mnohé v technike (nie v technike súlože) sa za posledných 50 rokov zmenilo.

Ani treska už nie je taká, aká bývala... :'(


16.10.2008 9:37

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Vadim: treba kupit Tresku Exkluziv z Ryby Zilina, ta je este dobra! Tu urcite pripravuju z plnesyntetickych-multi-tri-ester-omega-6-nenasytenych olejov. I-GRR


16.10.2008 9:44

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

borto
 Kávičkár 

Ikona

..Zase sa nam to tu zvrtlo :-))) Je.nite tam prosim radsej nejaku mudrost ;-)


16.10.2008 10:37

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Kludne to tam nalej! A to myslim vazne. Vadim to napisal presne, problem to MOHOL byt pred 15 rokmi, ked bezny olej bol relativne nekvalitny, zanasal motor a kvlaitny synteticky olej s detergentami (rozpustacmi necistot) mohol rozpustit bordel a sposobit problem. Dnes to tak uz nie je...


16.10.2008 10:38

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Dottore
 Kávičkár 

Ikona

Borto: 1. mozes (ale nezabudni, ze musi splnat specifikaciu od vyrobcu v manuali)
2. nie netreba po 1000km vypustat
3. ten olej nepoznam ale ak je podla manualu a na 4T motor je ok (na louisackej stranke som nasiel 2T oleje ale asi neviem hladat)

pre zaujimavost si po zmene oleja porovnaj jeho spotrebu


16.10.2008 13:44

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

duskosl
 Turista 

Ikona

tomxx to teraz trafil presne a kto tomu neverí, nech si to prečíta napr. tu na tejto stránke
www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3. Stačí trošku čítať a nielen sa pýtať na fóre, kde človek dostane 10 rôznych odpovedí.

Ešte k tomu oleju z Louisa: PROCYKLE.
Kľudne ho tam daj, kupujú to viacerí a zatiaľ som nepočul o nejakých problémoch. Aby som to napísal polopatisticky: všetky oleje na tejto zemeguli sa totiž robia možno z 2-3 základových olejov. Každá olejárska spoločnosť si do neho dá vlastné (aj to neni isté) prísady. A tým sa potom oleje odlišujú hlavne cenou. Proste keď ten olej spĺňa normu napr.: API SH, tak je to jedno, či je to MOTUL alebo VALVOLINE. Jedine, že by o..bávali. Poznám ľudí, ktorí si kupujú do auta olej, ktorý je práve v akcii a nedržia sa jednej značky. 8-)


16.10.2008 14:10

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

duskosl: ano, na svete je par rafinerii, ktore dodavaju VSETKYM vyrobcom olejov tzv. zakladove oleje. No a taktiez je len par firiem, ktore vyrabaju aditiva (detergenty, modifikatory vizkozity...). A vsetky tie firmy su v nenormalnej plnke :-)))


16.10.2008 14:30

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

duskosl: S lacnými a drahými olejmi je to približne tak, ako s lacnými a drahými topánkami, alkoholmi, motorkami, dievčatami, nápojmi, cigaretami, hodinkami, klobásami, prilbami, košelami, televízormi, blablabla...

Sú spoločnosti, ktoré ťažia, sú také ktoré rafinujú, sú také, ktoré tvoria aditíva, sú také ktoré len prebaľujú a dodávajú do obchodných reťazcov a vraj sú aj také, ktoré renovujú jazdený olej. Tak si vyber.


16.10.2008 19:30

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko
 Čoprák 

Ikona

Tak aky olej mam kupit,nechcem ten lacny z marketu...dajme tomu taku strednu triedu.


16.10.2008 20:12

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

erazor
 Kávičkár 

Ikona

Kua, mňa tu len hnevá, že poniektorí tu povyšujú syntetiku doslova na božstvo - syntetika a nič iné ako syntetika. :-(((((( Nalejú to do stroja a v tom momente bude stroj ťahať jak besný, žiadne opotrebenie, nenormálna životnosť...Čerta starého. Keď na stroji sedí idiot, tak tam môže byť neviem čo.
Nie je dôvod podceňovať polosyntetiku, existuje kopa kvalitných polosyntetických olejov. [dobre] Pokiaľ spĺňa požiadavky výrobcu, môže sa smelo použiť...neverím, že to bude nenormálny rozdiel. Manuál stroja od výrobcu je svätý. Pokiaľ povoľuje pre konkrétny model aj polosyntetiku, tak je to už len na používateľovi. Každý nech si tam dá čo chce...


17.10.2008 15:39

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Do starej CBR 600 v pohode polosysntetyku [dobre]


17.10.2008 15:48

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko: Yuki Spider 125 je tuším vzducháč = veľké konštrukčné tolerancie + nepresná čínska výroba + riziko prehriatia = minerál (15)20W-50:
buldog.sk/shop/product_info.php?cPath=29_48...
buldog.sk/shop/product_info.php?cPath=29_47...
buldog.sk/shop/product_info.php?cPath=29_46...


17.10.2008 16:22

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko
 Čoprák 

Ikona

Vadim-vodnik 2valec stara yamaha


17.10.2008 18:05

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Ronko aká Yamaha ? TDM-XTZ alebo 550tka z roku 82.TDR ,TZR ,RD boli dvojtakty.Do starej XJ 600 som dával Castrol GP 20W-40 nepamätám či to bol minerál alebo polosyntetyka.


17.10.2008 18:28

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Hihihi, mám medzery v produkcii tejto proveniencie...

Stačí mu aj tento:
buldog.sk/shop/product_info.php?cPath=29_48...
Ak nie si lakomý a máš Timurovskú povahu:
buldog.sk/shop/product_info.php?cPath=29_47...
A ak si vyslovený grand a chceč ho rozmaznávať
buldog.sk/shop/product_info.php?cPath=29_46...

V princípe:

Predná strana obalu:
- čím vyšší stupeň kvality (minerál, polos., synta, alebo drahý, ešte drahší, najdrahší), tým tenší olejový film zabezpečí dobré klzné vlastnosti
- čím nižšie prvé číslo (20W-xx, 15W-xx, 10W-xx, 5W-xx, 0W-xx), tým "redší" a preto tým skôr zaplní mazacie miesta aj za studených podmienok
- čím vyššie druhé číslo (xxW-30, xxW-40, xxW-50, xxW-60) tým lepšia viskózná stabilita pri extrémnych teplotách

Motory vzduchové, nízkootáčkové, s nezaručenou kvalitou, vybehané alebo málovalcové = vysoké čísloW-xx
Motory vodné, vysokootáčkové, raceové, nové, veľavalcové = nízke čísloW-xx

Zadná strana obalu:
- špecifikácie, ktoré vyžadujú konkrétni výrobcovia. Treba porovnať s manuálom. V prípade, že sa nedajú zistiť, tak sa treba spoľahnúť, že všetci svetoví výrobcovia u súčasných olejov tieto požiadavky plusmínusautobus spĺňajú.

Odporúčania výrobcov na konkrétnu značku pokojne ignoruj, pretože výrobca odporúča tú, s ktorou má práve uzatvorenú najvýhodnejšiu zmluvu. Nie je zriedkavé, že minulý rok pri tom istom motore odporúčal inú značku oleja. :-)))

Pozor na neznáme lacné oleje, pretože môžu byť recyklované, výrobca to nemusí uviesť a my to nespoznáme (tak ako napríklad na lacných protektorovaných pneumatikách). Na skúsenosti kamarátov, ktorí ich používajú a "nemajú problémy" by som veľmi nedal, pretože ani jeden z nich nemá rentgenové oči.

Detailistov upozorňujem, že je to veľmi zjednodušené!

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Vadim (17.10.2008 18:36)


17.10.2008 19:57

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko
 Čoprák 

Ikona

neviem aka yamaha,v servisnej kničke su fotky motora yamaha,len na mojom je napis yuki,nemam skener že by som to skopčil.


17.10.2008 19:59

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

Ronko
 Čoprák 

Ikona

Vadim-dakujem za info,možno sa u teba stavim.


17.10.2008 21:05

Re: zo syntetiky na polosyntetiku

borto
 Kávičkár 

Ikona

Tomxx: myslel som si :-) A ak by som sa mylil ta aj tak si ho tam nalejem a urobim si po svojom :-D

V louis ho maju. Zajtra tam s duroslavom ideme. Potrebuje nieco zreklamovat a pozriet vypredaj prilieb.


Motorenöl PROCYCLE SAE 10W-40: 4L 18,95Eur

Ausgesuchte Mineralöl-Erstraffinate und synthetische Komponenten bilden die Grundlage zu diesem hochwertigen Allround-Super-Leichtlauföl.

* Im Hochtemperaturbereich wirksamer als Mineralöl.
* Höhere Laufleistung.
* Optimierte Kaltstartsicherheit.
* Besserer Schutz vor Ablagerungen und Verschleiß.
* Ideale Alternative für alle Motorräder, deren Kupplung bei einem vollsynthetischen Öl rutschen würde.
* Entspricht: JASO T903 MA, API SL-EC/CF, ACEA A3/B3.
* Entwickelt und produziert durch deutschen Markenöl-Hersteller.
* Nur bei Louis.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.