Anketa:
Vaše najnovšie videá:
motor XT, prosim poradte... - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiumotor XT, prosim poradte... - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.motor XT, prosim poradte...
Zdravim,mam Yamahu XT 350 a par dni dozadu som sa viezol,male otacky a zrazu len zchrčalo v motore.Zhodil som kryt hlavy a boli preskočene rozvody,vačky stáli a rozvodová retaz sa po nich iba vliekla a sponovak tej retaze bol uplne stiahnuty(vobec ju nešponoval)..Potom som zohnal manual a podla neho nasteloval rozvody,motor sa dal pekne prekopnut a retaz neskakala ani nic..ale ten sponovak som musel vysunut skoro naplno aby ju dosponoval..mojim problemom je ze neviem ako silno ma byt ta retaz dosponovana ..a ze ci je normalne ked pretacam vackami ze raz je ta retaz uplne tuha,kusok pretocim a je zasa volna..nie su to zas nejake velmi vyrazne rozdiely ale neviem ci to tak ma byt,so 4T motormi mam malo skusenosti.Tak som to zlozil a motor prekopavam,ale mal o dost mensiu kompresiu ako pred poruchou.Po dlhom kopani retaz zasa zacala chrcat,skusam sponovak a ten povoleny...dotiahol som ho,skusam iba rukou uplne slabucko prekopavat a zrazu obrovska rana z vyfuku...dalej som nepokracoval..neviem či treba novu rozv.retaz,alebo aj niečo viac ? Nemali ste niekto niekedy takýto problem ? ak hej napiste prosim ako ste ho riesili...dik Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jinx (01.09.2008 18:53) |
Re: motor XT, prosim poradte...
no nechcem ta strasit ja som mal XT 600 tak isto rana z vyfuku,ziadna kompresia a nakoniec boli v prdeli vsetky styri ventili tie narazili o piesta a vytahana rozvodova retaz a aj kolecko.a vyslo ma to dost vela kesov |
Re: motor XT, prosim poradte...
ked je retaz nerovnomerne vytahana a napinak na konci(uplne vysunutý) tak nemaš inu možnosť ako vymena rozv. reťaze, šponovak je automatický a vysúva sa pomocou pružinky (stahuje sa pomocou tenkeho šrubovaku pod tou skrutkou čo v strede), je možne že nefunguje alebo sa zasekava keď pišeš že sa sam nevysúva, vymeniť aj ten, pri tej priležitosti skontroluj aj stav predneho voditka rezaze, ak je priliš opotrebovane alebo ma strhane boky tiež vymeniť a možno aj zadne, nastaviť rozvod, na rotore na T a hore sa musia kryt jamky na vačkach so šipkami na domcoch, a dufať ze ti nepoohynalo ventile Čau Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter (01.09.2008 19:38) |
Re: motor XT, prosim poradte...
www.enduristianonimi.it/pagine/tecnica/microfiches... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Peter (01.09.2008 19:57) |
Re: motor XT, prosim poradte...
Peter : Viem ako sa na tom šteluju rozvody,presne som to robil podla manualu a sedi to aj s tým čo pišeš ty...lizatko (to čo sa da vybrať) som pozeral a je v poriadku..ale ten šponovak sa mi nevidi,lebo fakt sa sam vobec nevysuva,pod tou matkou m10 je skrutka na tenky srobovak ako pises a pomocou nej som to vytahoval aj stahoval....ked som tocil v smere hod. ruciciek tak sa to stahovalo a ked protismerne tak vytahovalo.. |
Re: motor XT, prosim poradte...
tak ti nefunguje správne, lebo vysúva sa sám silou nejakej pružiny(asi slimákovej) a to dosť veľkou silu, tak že keď to nedržíš(netočíš skrutkovákom) tak sa vždy vysunie na max, čiže vždy musíš skrutkovačom držať polohu zasunutia napinaku, pravdepodbne ti v nom praskla pružina a nevysúva ho von potrebnou silou. Lebo jeho funkcia je taká ze pružina ho vysúva a nejaky mechanizmus ho blokuje tak, že sa nedokaže späť zasunuť, len pomocou toho skrutkovača (je samozverný), skús ho opatrne rozobrať Upravené 2 krát. Naposledy upravil Peter (01.09.2008 22:24) |
Re: motor XT, prosim poradte...
Peter : No ja som ho teraz rozobral,ešte predtým ako si tu napísal tento príspevok a chcel som sa ťa spýtať presne na to,čo si už teraz napísal.Tá slimáková pružina bola prasknutá v tej časti s ktorou skrutkuješ takže som ju vytočil a zasunul spať do toho,namotal to do šponováku zložil ho a už funguje.No len som nevedel či má fungovať tak ako funguje ale asi hej lebo ide presne tak ako píšeš,ked točím s šrobovákom tak ho sťahuje dole a keď ho pustím razom ho vystrelí späť na maximum,a to sa mi nezdalo.Lebo kamarát na XT 600 si ho može nastaviť do akej polohy chce.A ešte sa mi nezdala tá veľká sila ako tlačí ten šponovák,nebude potom rozvodovka moc prišponovaná ??? Ak to má teda fungovať takto ako som ho zložil tak by to bolo super,nemusím míňať peniaze na nový a možno ani rozv. reťaz nemusím kupovať novú.Treba to zoštelovať a skusiť. Ozaj a ešte jednu vec som chcel...ty si písal že: "na rotore na T a hore sa musia kryt jamky na vačkach so šipkami na domcoch, " to T viem kde,šipky tiež viem kde sú ale neviem ktoré jamky na vačkách myslíš..upresni mi to prosím ak sa ti dá,díky |
Re: motor XT, prosim poradte...
Ešte jedna vec...práve študujem ten návod na štelovanie rozvodov v angličtine,a tam je hned na začiatku napísané "OIL PLUG MUST BE INSTALLED" ak niekto viete čo to znamená napíšte prosím,ale mám také tušenie že sú to asi šroby od krytu hlavy...oni tam musia byt prišrobovane keď to štelujem ? |
Re: motor XT, prosim poradte...
karol1: to neni pre mňa bohvieaká lacná záležitosť ale tá reťaz sa mi zdá byť dobrá,teraz som opravil ten šponovák a už ju pekne šponuje,vobec nepadá nechrčí ani nič..Ale motorka stále nejde,neviem prečo vobec...rozvody som našteloval maximalne presne podla priručiek ale motor nie a nie bežať,aj tá kompresia je menšia ako som ju mal pred poruchou,ona iba sem tam máličko odpáli(ked kopem do kľuky) ale to je nič...a na roztlačenie ani neodpáli vobec |
Re: motor XT, prosim poradte...
oil plug su tie gumové krytky na domcoch vačkoviek lebo by to ináč nemalo potrebný tlak oleja na mazanie vačk. hriadelí. A stav rozvod. reťaze zistíš tak že tam španovak zasunieš vo vys. polohe a zistiš kolko chýba do konca ak je to ešte viac ako 7mm tak ju este nemusíš meniť si myslím ale pozri v manuale Upravené 2 krát. Naposledy upravil Peter (03.09.2008 14:05) |
Re: motor XT, prosim poradte...
neostava ti ine už len zmerať kompresiu valca a porovnat s hodnotou udavanou v manuali ale urcite to malo byť nad 10 atm. upresnim neskôr |
Re: motor XT, prosim poradte...
no to štelovanie som už pochopil to som spravil..ale to meranie kompresie už nezvládnem neviem ani čím sa to robí..nemám potuchy čo tej motorke može byť |
Re: motor XT, prosim poradte...
meria sa to tlakomerom, tak že na miesto sviečky sa vloži taky ďugov(alebo prerobená sviečka z dierov ahadičkou) a pri plne otvorenom plyne sa meria kompresný tlak valca, lepšie servisy to isto majú Upravené 2 krát. Naposledy upravil Peter (03.09.2008 17:18) |
Re: motor XT, prosim poradte...
No ja si asi myslím že ich prihlo a taha tade vzduch preto to nema kompresiu,ale prečo 10t ? Jeden ten ventil by mal stat okolo 1,5t a ked tak ich prihlo tak dva,nie štyri...začo by som platil 10 000 ???? |
Re: motor XT, prosim poradte...
10 nie je paušálna sadzba , ale si si istý , že sú zohnuté len dva ventily? dáš za to ruku do ohňa? a rozvodku , ktorú podľa Tvojich slov raz povolí a raz natiahne považuješ za OK? |
Re: motor XT, prosim poradte...
karol1: považujem ju za OK...už ide pekne rovnomerne ako som spravil ten šponovák... |
Re: motor XT, prosim poradte...
No tak a čo mám podľa teba robiť mám si kúpiť celý nový motor keď mám vo vačku 5000 ??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jinx (03.09.2008 21:44) |
Re: motor XT, prosim poradte...
Je mi jasné , že každý sa prikrýva len potiaľ , kým mu perina stačí. Len si musíš ujasniť priority. |
Re: motor XT, prosim poradte...
Aha..díky..tak to vidím aj ja podobne. |