Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3268 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28582
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17017)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11565)

Honda Shadow VT 750 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda Shadow VT 750 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

16.06.2008 15:29

Honda Shadow VT 750

yanny
 Čoprák 

Ikona

Cafte,

vo stvrtok sa chystam ist po Honda Shadow VT 750 c2 RC 44 a potreboval by som poradit na co sa zamerat a co skontrolovat specialne pri tejto type. Je to rok 2002...

Diky


16.06.2008 15:41

Re: Honda Shadow VT 750

Absolútne bezproblémová motorka:

Poruchy za 94 000 km:

1. Dva krát pokazené tlačidlo denného počítača kilometrov. Možno som to spôsobil sám, necitlivým používaním.
2. Prasknutý chladič v mieste horného uchytenia o rám. Aj tu som mal podozrenie, že som si závadu spôsobil sám, ale s rovnakým problémom ku mne do servisu prišli aj dvaja iní majitelia VT 750 C2.

Súčiastky, ktoré som za spomínané kilometre a sedem rokov musel meni?:

1. Ložisko v prednom kolese
2. 4x brzdové doštičky
3. Kompletná spojka
4. Žiarovka H4
5. Záberové gumy zadného náboja
6. 4x re?az, 2x re?azové kolieska
7. 3x pneumatiky
Pravidelná údržba:
- vždy na jar výmena plnosyntetického oleja aj s olejovým filtrom
- každú druhú jar výmena vzduchového filtra
- každú tretiu jar výmena brzdovej kvapaliny
- každú tretiu jar výmena nemrznúcej kvapaliny
- každú tretiu jar kontrola podtlakov (nikdy ich nebolo treba nastavova?)
- každú tretiu jar kontrola ventilovej vôle (nikdy ju nebolo treba nastavova?)
- každú tretiu jar výmena sviečok
- každú tretiu jar vyčistenie sitka v nádrži
- po piatich rokoch výmena tlmičového oleja za hustejší a dvojcentimetrové podložky pod pružiny

Za celých 94 000 kilometrov som nepotreboval dolieva? olej, alebo dobíja? akumulátor (iba preventívne, keď som ho mal z nejakej príčiny vybratý a bola poruke nabíjačka). Samozrejme, že ma 1. krát sklamal práve vtedy, keď som predával motorku, ale stačilo ju roztlači? a makal ďalej. Nikdy som motorku nezazimovával – dokonca som ani nezatváral ventil nádrže. Jediné, čo som na zimu vždy urobil, bolo dôkladné vyčistenie a namastenie re?aze.


16.06.2008 17:45

Re: Honda Shadow VT 750

yanny
 Čoprák 

Ikona

Diky Vadim-ko smekam pokryvku z hlavy za promptnu odpoved...za odmenu pridem na nakup :-)


17.06.2008 0:44

Re: Honda Shadow VT 750

hehehe, OK! Za to máš ešte bónus:

1. Nekupuj si motorku na poslednú chvíľu. Najlepšie je zača? ju kupova? už na jeseň. Slniečko ?a netlačí do sedla, motorky sú sezónny tovar a preto sú najlacnejšie a do jari ich uvidíš spústu ešte oveľa krajších.
2. Pri čerstvom dovoze zo zahraničia si uvedom, že predávajúci ju doviezol "na kšeft", čiže ju kúpil lacno. Prečo? Nejaký dôvod ti určite uvedie, ale je iba na tebe, či mu uveríš.
3. Perfektne naleštená motorka môže znamena?, že sa majiteľ o ňu dobre staral, ale aj to, že potreboval zamaskova? únik oleja, alebo ju chce naozaj veľmi preda?.
4. Tachometru a majiteľovi nikdy never! Niečo iné hovoria štatistiky pois?ovní a niečo iné predávajúci. Už sme dávali v servise dokopy niekoľko motoriek, ktoré som neskôr videl v inzeráte ako "nepadnuté".
5. .Superbajka si kupuješ preto, aby si sa na ňom mohol "vyblázni?". Nezabúdaj, že z toho istého dôvodu si ho kupoval aj ten pred tebou. Chopper sa väčšinou kupuje na pohodovú jazdu na pol plynu a preto na nejakom tom kilometríku navyše tak nezáleží.
6. Keď na motorke vidíš na prvý pohľad amatérske zásahy, tak sa dá očakáva?, že z vnútra to bude podobne smutné.
7. Veľmi chúlostivá záležitos? je skúšobná jazda. Keď ti niekto na požiadanie strčí svojho miláčika do ruky, kto ti zaručí, že to nebola aj doteraz jeho bežná prax? Na druhej strane nikto od teba nemôže chcie?, aby si mu tých niekedy aj niekoľko sto litrov vycáloval na čestne slovo. Čo s tým? Neviem.
8. Vždy si so sebou niekoho zober. Najradšej odborníka, alebo takého, čo má s týmto typom motorky skúsenosti, aj keď máš pocit, že to nepotrebuješ. Nezávislý kamarát ?a môže schladi?, keď si príliš nadržaný. Viac očí viac vidí a ver tomu, že "presilovka" ti pomôže aj psychologicky.
9. Pri obhliadke motorky si uvedom, že každý škrabanec nejako vznikol. Že každá nepresnos? kapotáží ti chce niečo naznači?. Že každá kvapka oleja musela odniekiaľ vytiec? (pozor na čerstvo umyté motorky!). Aj to prípadné kmitanie, má svoju príčinu .Pretesnený motor znamená, že ho už niekto otváral. Prečo? Prerezaný dezén znamená, že predávajúci je starý držgroš. Nešetril napríklad aj na kvalite oleja? Sú na skrutkách strhané šes?hrany? Všetky káble sú jednej farby? Niečo tu hrkoce? Kua, kto na tom robil údržbu?
10. Niektoré zmeny na motorke môžu znamena?, že bola padnutá. Uvedom si, že vyleštený rám, alebo jeho čas?, športové výfuky, neoriginálny lak alebo polep, môžu by? vylepšením designu, ale aj kamuflážou havárie
11. Vždy ver viac vlastným očiam a rozumu, ako úprimným očiam a sladkým rečiam predávajúceho. Chce motorku hlavne preda?, nie robi? tebe rados?. To predsa chápeš.
12. Nikdy nekupuj motorku, o ktorej nie si na 100% presvedčený, že to je tá pravá!


24.06.2008 10:11

Re: Honda Shadow VT 750

yanny
 Čoprák 

Ikona

Tak uz je doma...Diky za rady, pomohli. Uz len klasicka tortura po uradoch a potom iba vietor vo vlasoch.. :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.