Anketa:
Problem: JAWA alternator - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuProblem: JAWA alternator - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokProblem: JAWA alternator
Zdar borci, potreboval by som radu. Problem je v tom, ze mi Jawa nedobija. Tak som kupil novy regler, nahodil a nepomohlo. Tak sme zhodili diodovy usmernovac, odletovali, a merali diody. Vsetky ok. Tak som isiel kamaratovi Janci350 zhodili pravy dekel a merali a porovnavali. po chvili sme dosli na jednu chybu, vinutie Z bolo odpojene. Tak sme ho naletovali, ale nedobija stale. Janci ma na kazdej svorke X, Y, Z cca 7 V, ja nic. Cista nula. Nenapada Vas nic? Ako keby alternator nedaval. Meral som aj, ci neskratuje vinutia na kostru, toto je tiez v poriadku. Uz zacinam byt v koncoch, isiel by som aj kupit novy alternator, aj ked to nebude uplne najlacnejsie riesenie. Ako vlastne ten alternator funguje, budi sa cez uhliky, alebo cez X. Y, Z? |
Re: Problem: JAWA alternator
Alternator sa budi cez uhliky.Najprv vyskusaj dlzku uhlikov.Ked je dlzka v poriadku skontroluj vinutie rotora je to dost casta porucha jawiek.Ak nemas to cim zmerat daj dole alternator a nechaj si na kluke len rotor.Na rorore su dva zberne kruzky ,take medene.Prived na jeden -pol a na druhy priloz na daku sek. +pol.Vtedy ti musi rotor vytvorit elektromagnet.Staci ak prilosis srobovak asi 5mm od kotvy a musi ti ho pritiahnut.Ak ho nepritiahne chyba je v rotore. |
Re: Problem: JAWA alternator
No serzino ma pravdu alternator funguje tak ze z rotoru sa stane elektromagnet Cievky X Y Z na statore su spojene do hviezdy to je ze vsetky cievky maju jeden koniec spojeny do kopy to je kontakt 86. Takze ked prilozis merak na kontakt 86 a druhy kontakt meraku das na X potom Y a Za meras odpor a ked ti vsade ukaze nejake cislo tak to mas to ok. Ked to budes merat najprv poodpajaj vsetky kable z alternatoru. Teraz rotor: kontakt RE co je na uhlikoch s druhym kontaktom co je tam to je - tak to zmeras tak isto jeden koniec meraku na RE a druhy na - take obratene T. Musis odpojit tie kable...!! A este ked mas kluc zapchaty v boshke a pozapajane kable tak si odmeraj napätie medzi kontaktom DF a kostrou musi tam byt nejake!! lebo to je budiace napätie z reglera a taha sa z baterky . Ked nastartujes tak by sa v regleri malo zrobit to ze ti to budiace napatie bude brat z alternatora a bateria sa bude dobijat. |