Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3334 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28580
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11564)

Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650) - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650) - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

21.01.2008 17:12

HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Lovejoy
 Turista 

Ikona

Ahojte,

ak je medzi vami niekto, kto riešil alebo rieši podobnú dilemu, prípadne má skúsenosti s oboma dámami, budem rád, keď sa vyňadrí. Nad inou voľbou snáď ani neuvažujem :-)

Momentálne sedlám Horneta 600 a nemôžem povedať jedno zlé slovko, veď to už nie je motorka, to je už vzťah ;-) No čoraz viac ma to ťahá ku turistike - prevažne sám, občas s mojou batôžkou. A na taký účel sú podľa mňa vhodnejšie iné stroje.

Plánujem hlavne asfalt, no niektore cesty 3. triedy su takmer na enduro... Tak teraz neviem. Možno by bolo zaujímavé porovnať ich výkon (nie papierový, skôr jeho dostatok či nedostatok na účel cestovania), spotrebu, pohodlie, "fun factor", ... Nejde mi o rýchlosť, skôr o pružnosť motora. Viem, v konečnom dôsledku si budem musieť vyskúšať obe, ale chcem mať aspoň predstavu, o čom tie dve cestovateľky sú.

Amen

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lovejoy (21.01.2008 17:12)


21.01.2008 17:44

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Zatah motora na CBF 1000 je nadherny, taha krasne odspodu a je jedno ci tam mas 6. rychlost alebo inu. Motor ma skrteny z Fireblada, takze zivotnost motora je v pohode. Je tam moznost ABS co sa na turistiku hodi.
Transalp miluje enduro vlozku, ale na turistiku po ceste s 2 osobami a v plnej polnej je slaby, ale zalezi co kto od turistiky ocakava . Starsi Alpik ma karbos, nema moznost ABS a ma lepsiu ochranu pred vetrom, ale zalezi na stite.
Motocykle maju konstrukcne rozdielne motory. Myslim si, ze V-Twin straca vyhodu lepsieho tahu od spodu, ked sa porovnava s radovym 4 valcom o objeme 1 liter. Ako tu niekto napisal v podobnom porovnani, ak budes cestovat na zapad tak CBF a ak na vychod tak Transalpa.
Obe su to skvele motorky a porovnanie s novym Translapom by mohlo byt zaujimave. Mne po zvezeni ucarovala CBF 1000. :-)))


21.01.2008 17:48

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

bohusact
 Kávičkár 

Ja jazdím na TA . Pre mňa je to veľmi dobrá motorka lebo po nekonečne dlhej pauze, čo som nemal motorku, som sa na nej rozjazdil. Ale už by som chcel niečo silnejšie, lebo pri 140 na diaľnici už ten motor veľkú rezervu nemá. Ty si mladý a okrem toho jazdíš na Hornete a preto si myslím, že keby si kúpil TA s vtsrekovačkou aj tak by si moc spokojný nebol. S tých dvoch určie ber toho silnejšieho. A čo Tiger? Bezvadný motor, dobre vyzerá a je hodnotený nie ako cestované unduro, ale skôr ako športovo cestovná motorka.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bohusact (21.01.2008 17:49)


21.01.2008 18:20

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

sam si si odpovedal.. ak cesty tretej triedy tak Transalp
CBF 1000 je popicova cestna motorka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (21.01.2008 18:21)


21.01.2008 18:43

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

salli
 Turista 

trocha rozdielne moto .ked sa budes rozhodovat nad cbf tak priama konkurencia je fazer 1000.obidve su super.aspon si myslim .ked si raz budem opet kupovat moto tak ja sa rozhodnem medzi fazerom a cbf.len musim este dosetrit


21.01.2008 19:15

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

v podstate vsetci co sa vyjadrili maju pravdu, ale ako pise raptak..sam si si odpovedal. A kedze mas momentalne Horneta dobrakovi TranAlpovi uz asi na chut neprides. Urcite ocakavas od motorky nieco ine ako ti on moze ponuknut.


21.01.2008 19:19

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

toto s Transalpom neurobis, teda aspom nie tak efektne

Video: www.youtube.com/watch?v=QGRlNirlcN4 :-P >:-) :-)))
No nie je to krasny zvuk?
Video: www.youtube.com/watch?v=jIxJ5yv0n9A&feature=related ;-)
Hned by som sa dal zlakat na jazdu na CBF.

Video: www.youtube.com/watch?v=Df-egLsoyPI&feature=related
Asi v case 1:20 ta CBF-ka brzdi a nasledne sa rozbieha, no proste nadherny zvuk. Kazdy motor ma nieco do seba, ale ja milujem zvuk radoveho 4 valca o objeme liter a viac. >:-)


21.01.2008 19:56

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

wert
 Turista 

Ikona

ja tuto dilemu nemam bude cbf 1000 ;-)


21.01.2008 20:21

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tiger .( V pohode aj 955)


22.01.2008 12:03

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Lovejoy
 Turista 

Ikona

Takze ako som písal, bude treba si vyskusat obe a potom sa rozhodnut...

bohusact: uvazoval som aj nad Tigerom, ale pomerne drahy, servis vo Viedni a aj cas su peniaze 8-) Inak, je mi sympaticke, ze si sa dal po rokoch znova na motorky, drzim prsty ;-)

salli: po Fazerovi netuzim, je ladeny do vysokych otacok a to mam aj teraz :-)

Amen


22.01.2008 12:31

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

TA ti bude slaby, skor daj Varadero... ;-)


22.01.2008 14:08

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

CBF 1000 vymysleli pre teba, po Hornete sa ti bude zdať TA asi slabý a bez výkonovej rezervy - ostatne Bohusact ti radil podobne ... A keby CB 1300 toľko nežral ....


22.01.2008 14:36

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Gloocky
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Jazdil som len chvilku na CBFke ale myslim ze ak by som chcel troska turistikovat ze je uplne dokonala - celkom sikovna konstrukcia, servis a dostanes sa na nej naozaj vsade (obrazne povedane) A motor....tak ten vazne nepotrebuje ziadnu kritiku - objem nicim nenahradis...

;-) Hodne zdaru pri vybere


22.01.2008 15:20

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

jhacek
Neregistrovaný

Mal som Horneta a riešil som podobnu dilemu. Chcel som viac cestovať a to na Hornete išlo ťažko. Vyhral to nakoniec V-Strom. Skúšal som aj 1OOO aj 65O a bonsaj ma skrátka chytil. Je točivejší ako obvyklé dvoj válce a mal som z neho podobný pocit ľahkého ovládania ako s Hornetom. Uvidíme časom a kilometrami či som urobil dobre...


22.01.2008 15:22

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

campa
 Veteránista 

Ikona

Aj jedna aj druhá bude od marca u nás ako predvádzačka.
Nič ti nebude brániť tomu si ich obe preskúšať.
Osobne po zmenách ktoré sú na CBFefe realizované , idem do nej - nezdá sa, ale ta motorka je na rok 2008 úplne nová. Pripravujem článok, viac bude v niektorom Motomagazíne.
AVE!


22.01.2008 15:33

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Yetti
 Jogurťák 

Ikona

Ak vyberáš vážne len medzi týmito dvomi motorkami, tak ti radšej odporúčam CBF 1000. Dôvody tu už uviedli chalani predo mnou.
Naviac ak by si nechcel resp. nemal love na novú, v inzerátoch je jedna 2007 za brutálnu cenu 190 000,- Sk, čo je úplná bomba. Keby som nemal môjho Varaníka, išiel by som po nej.


22.01.2008 16:21

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Buty
 Motarďák 

Ikona

Caute,
no, ja som minuly rok riesil podobnu dilemu, iked trosku inu. Rozhodoval som sa medzi hornetom 600 a TA ako svojou prvou motorkou. Odjakziva som tuzil po motorke a skor ma to taha na supersport a cestu cestu cestu... takze som veeeelmi rozmyslal nad HOrnetom..

nakoniec som sa rozhodol pre TA, jednak som si nechal poradit, jednak som si povedal, ze predsalen na zaciatok mi bude TA booohate stacit...aj ked som trosku lutoval, ze si snim na ceste neuzijem tak ako na Hornetke. ale mylil som sa.

podla mna sa hlavne musis rozhodnut, co chces jazdit, pretoze kazda z tychto motoriek ma ine vyhody na iny typ jazdy. aj mne je kde tu luto, ze TA nema silnejsi motor, ale na druhej strane je aspon lahsi a kompaktnejsi ako vacsie cestovne endura. a ked chces viac cestovat a tulat sa po okreskach, po pobreznych cestach, alebo klukatych cestach...malokedy na nich vyuzijes tak velky vykon ako ma cbf...mozno tak na serpentinach v Alpach a dialniciach. dolezite je ci si budes vediet uzit tu cestu aj na slabsej motorke ako je cbf...

vela zdaru!



22.01.2008 16:21

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

marek750
 Kávičkár 

Ikona

To je zaujímavé že vždy je lepšia silnejšia motorka.Lovejoy neviem koľko máš najazdených km na tom Hornete ,že ťa asfalt ešte neomrzel.Vedˇpozerať do krajiny iba z cesty a nemôcť ísť z cesty tam kam chcem je obrovské mínus.CBF je vymakaná ,ale len cesta je nuda . Transalp je dobrodružnejší a dvojválec tiež pekne hraje.


22.01.2008 17:27

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Lovejoy
 Turista 

Ikona

Dakujem vsetkým ;-)

Campa: OK, pridem si obe vyskusat. Ale nehovoris nahodou o CBF600? Práve tá je nová a neviem nic o tom, ze by sa pre rok 2008 udiali nejake zmeny na 1000. Ak ano, to ma len teší :-)))

marek750: Pre mna nie je dolezite to, ze na CBF vo dvojici po pridani v 160kmh moto vystreli, skorej aby mal TA vykonovu rezervu v plnej polnej. Laka ma to samozrejme mimo asfalt (jedine co nemusim su dialnice >:-) ) ale uprimne - ved uz ani na bicykli sa v lese nemozes pohybovat, kde chces :-(

Amen


22.01.2008 17:27

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

martin2003
 Edvenčr 

Ikona

CBF 1000 mám r.2007 od konca leta, kupoval som ju novú, takže zatiaľ najazdené len krátko. Ovládateľnosť je super aj pri nižších rýchlostiach a vďaka celkovej stavbe sa s ňou prepletieš aj cez mesto. Veľkou výhodou je, že veľmi neriešiš čo tam máš hodené a v pohode ťahá od cca 2000. Polokapotáž je funkčna podľa mňa tak do 140/150 - potom už zápasíš, ale na väčšie rýchlosti sú asi iné moto poprípade keď to niekto potrebuje iný štít. čo sa týka spolujazdca tak moja drahá sa nesťažovala na nepohodlie ani po dlhšej jazde bez prestávky pričom motor to veľmi netrápi či ti tam niekto sedí aj s kufrom alebo nie. Brzdy mám CBS systém a tie môžem len doporučiť. ABS funguje spoľahlivo a november na Štrbskom Plese by mohol rozprávať :-D . Ak máš rád štvorvalce, pohodlie a bezproblémovosť za rozumné peniaze tak môžem len doporučiť.


22.01.2008 18:21

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

bohusact
 Kávičkár 

Z môjho hľadiska je TA výborný na "bicyklovanie" po meste a blízkom okolí. Ideélne by bolo mať aj tú CBF 1000-ku na dlhšie výjazdy. Pre mňa je to už len sen, ktorý sa mi bude snívať aj na "druhom svete".


23.01.2008 8:18

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

No bohusact, čo sú to za reči?! Myslíš, že nejakých 73 je limitujúci faktor? Začneme šetriť a ideme na to, ta neeee?


23.01.2008 9:04

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Lovejoy
 Turista 

Ikona

Presne tak, hlavu hore, ved den este neskoncil ;-)


23.01.2008 9:50

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

bohusact
 Kávičkár 

Chlapci ďakujem vám, ale ja som to myslel inak. Verím, že modzog mi bude fungovať tak ako teraz do stovky. Ja stále hovorím, že motorka sa riadi modzgom a nie svalmi. Ale je iná doba a nemám už vôľu prekonávať peripétie spojené so speňažením mojich nápadov. V polovici 90-tych rokov som musel zrušiť svoju firmu ktorá bola založená na mojej odbornosti, pretože už vtedy som sa bál zobrať si pôžičku l milión, pričom riziko bolo asi 5 %. Keby som mal vtedy odvahu, môhol som mať toľko peňazí. že by som si môhol dnes kúpiť akúkoľvek motorku.
Ale k téme: skutočne je najideálnejšie mať dve motorky.Ele potom by sme boli ochudobnení o ohromný diskusný priestor na témy: ktorá je lepšia, ktorá je lepšia na to a na to, ktorá je rýchlejšia, či sa dá cestovať na fazerovi, alebo na Wingu je to lepšie.


24.01.2008 8:29

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Bohusact - Ak to bolo len financiami, tak prepáč. Už som sa zlakol.
Budeme si vymienať mašiny každé dva týždne a vyskúšame všetko. Alebo niečo vymyslíme, ako vydrbať s peniazmi... >:-) >:-) >:-) Už len dať dokopy čím rozmanitejšiu skupinu - ale však sme aj teraz nejaká rodina, nie ???
Na internáte kedysi bolo pravidlom, že frajerky, motorky a dvadsaťpäťky rotringy sa nepožičiavajú. Ale vymieňať by sa aj mohli a časy sa menia... Myslím samozrejme len na moto, cheche. Rotringa nedám ani teraz.
Len mi potom nenadávajte na tú moju >:-)


24.01.2008 18:02

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

bohusact
 Kávičkár 

papiboy: za tou tvojou /rozumej Nevadou/ by som sa veru otočil. Nemám rád tuctovosť. Aj u žien som vždy hľadal originály. Tvoja nevadka je tiež pekný kúsok!!!


09.06.2008 22:22

Re: Dilema - HONDA CBF 1000 alebo HONDA TRANSALP 700 (650)

Lovejoy
 Turista 

Ikona

Tak. A CBF 1000 je doma. Niektorí z vás už postrehli túto informáciu [null Len Tak: Moja nová Honda CBF 1000] :-)
Uz som na nej najazdil zopar km, tak nejake tie postrehy a skusenosti.
Taha krasne odspodu, velmi lahko sa preklapa vo vracakoch, je jedno aky stupen tam je hodeny, aj na šestke je potrebné poriadne sa držať :-) Na dialnici ma dostatok sily, aj v 160 zrychlit na 200, viac som radsej neskusal, ale je viac nez pravdpodobne, ze oficialne udavanu max. rychlost 229 skutocne dosiahne. Viac v ziadnom pripade nepotrebujem, skor mi totiz ide o vykonovu rezervu ako o pokus vzlietnut :-D
Potesilo ma, ze sprevodovanie je z pohladu rychlosti rovnake ako u prechadzajuceho Horneta 600, takze si na nove nemusim znova zvykat. To znamena 1 - 100, 2 - 140, ... Samozrejme ze pri nizsich otackach, konkretne 10t namiesto vtedajsich 13t. Neskor dam aj objektivne info o spotrebe, naposledy som nameral 5,8l/100km, priznavam, ze moja jazda nebola velmi v sulade s predpismi. Iba výnimočne... Takže pri turistickom tempe by to mohlo byt aj menej [dobre]
Co sa ABS týka, funguje excelentne, motorka aj pri panickom brzdeni krasne drzi stopu, na krizovatkach brzdim zadnou, kedze je prepojena aj na 1 piestik prednej, uplne staci aj na prudsie zastavenie. A ak to clovek prezenie, ABS znova podrzi. Potesil aj servisny stojan, ktory osetrovanie retaze vyrazne ulahcil. Sedlo je pohodlne, vpodstate som ani napriek moznosti menit rozsah sedadla, prednych riaditok a stitu vyuzil len zvysenie stitu do max polohy, ale aj tak som sa pristihol, ze jazdim rychlejsie ako na hornetovi. Je to dosledok mensieho odporu vzduchu ktory posobi na hlavu a telo v porovnani so street-nahačom Hornetom. Uvolnena poloha jazdca zasa dava predpoklad na dlhy dojazd bez znamok unavy.
Podvozok je naladeny prijemne makko no zaroven dokaze krasne drzat stopu a aj predna vidlica odovzdava dostatok informacii o kolese. Takze aj okresky sposobuju potesenie, miestami stav extázy ;-)
Prijemne potesila aj skutocnost, ze oproti Hornetu, kde sa sviecky menia pri 12.000 je to u CBF 1000 az prijemnych 24000km, takze aj udrzba a servisovanie je vyrazne lacnejsia [dobre]
Dodatocne som prihodil el. zastrcku na napajanie GPS, uvazujem nad heated grips, ale vaham, predsa len, z fyziologickeho hladiska to nie je pre ruky velmi prirodzene. No a kufriky pribudnu o niekolko dni ;-)
Myslim ze to bolo mudre rozhodnutie a uz sa neviem dockat letnej dovolenky na 2 kolesach ;-) Jedine negativum ktore pocitujem su premrstene ceny originalnych dielov Honda. Ale toto bude vlastnost asi u vsetkych znaciek :-~
Tak see you na cestách :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.