Anketa:
Najsledovanejšie videá:
Vé sviecka - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuVé sviecka - Diskusné fórum - Moto poradňa
![OO](images/watchlist.gif)
Značky:
.Vé sviecka
poradte kto moze, lebo uz som zufali. |
Re: Vé sviecka
Nejde ti motor do otáčok, dusí sa, atď? |
Re: Vé sviecka
Sakra ale cely den ide uplne v poriadku, a o dva dni robi toto? To je na maslu |
Re: Vé sviecka
tromar: Na motoride je otvorených mrte tém o tom, ktorý olej alebo gumy sú najlepšie, hoci žiaden výrobca nepredpisuje - toto si tam musíš dať - čiže asi na tom nestojí a nepadá svet a je to len vecou názorov a tých môže byť niekoľko. |
Re: Vé sviecka
Jasne ze mi tie problemy nestoja zato, len som zmeteny z toho, ze motorka fahci na neV-ckovej sviecke pekne dlho a zrazu toto... |
Re: Vé sviecka
tromar: |
Re: Vé sviecka
Mal by si zistiť, či si motorka neprisáva cez semering olej z prevodovy, teda či nadmerne nedymí |
Re: Vé sviecka
zeleno: Keď natlačíš do pneumatík dvojnásobný tlak a dlho sa nič nestane, to ešte neznamená, že je to tak v poriadku. |
Re: Vé sviecka
Vadim: veď mu píšem to isté, len s rozdielom, aby kúpil najlacnejšiu sviečku a ak zahádže aj tú, |
Re: Vé sviecka
OK, vdaka. zacnem s novou svieckou a radsej s tou aku predpisali soudruzi z KTM. Bude istota, ze tam to bude v poriadku. Potom sa popripade hlada dalej hyba. |
Re: Vé sviecka
presne tak nesup a kuuup tuu Veckovuu.... a napiiis v com to bolo ked to vyriesis ok... |
Re: Vé sviecka
pripadne si daj zmerat kompresiu. Na cierne sviecky mam velmi zle spomienky. |
Re: Vé sviecka
no, v sviecke to nebude a uz vobec nie ci ma V-cko alebo nie-to je viac menej jedno,rozdiel nespoznas. |
Re: Vé sviecka
...takze dneska som zakupil svicu (600 SK) podla vyrobcu (s V-ckom). Hned som letel do garaze vyskusit to. Motorka nakopla na druhy sup na sytic. Chod na volnobeh perfektny, ziadne vynehavacky nic. S plynom som ani nerobil. Bez sitica tiez isla perfis, aj som zahasil a znova nakopol. No problem. |
Re: Vé sviecka
no priatelia, teraz radte. |
Re: Vé sviecka
A nemas tam zaseknuty sytic (ja sa v KTM nevyznam, len tak mudrujem) |
Re: Vé sviecka
riki1: ee, sytic ide normalne vypnut Upravené 1 krát. Naposledy upravil tromar (10.11.2007 21:31) |
Re: Vé sviecka
Skus dat teplejsiu sviecku, lebo uz je vonku zima a mozno tie co pouzivas nemaju dobru tepelnu hodnotu pre zimu |
Re: Vé sviecka
Hlavne ked mas bohatu zmes, ta hori pri nizsej teplote, nemas zaneseny vzduchovy filter ??? |
Re: Vé sviecka
riki1 - hore vyssie som pisal ze som dal origos sviecku aku predpisal sam velky vyrobca. A predpisal rovno jednu z tych "najlacnejsich" za 6kil. Takze svieckou to zrejme nebude. Dneska som ich tam vyskusal dat aspon 5 roznych druhov a s kazdou robilo to iste. Precitaj ci celu tuto diskusiu a uvidis, co som vsetko uz podstupil na najdenie problemu. |
Re: Vé sviecka
ja keed som kupilapriliku tak som tam mal dajaku cudnu sviecku... kupil som podla katalogu isla paradne tiez cca pol dna potom ani bohovi startnut... vyberem vycistim iskru dava zalozil osm ju a nesla potom som kupil presnu taku istu cudnu jak bola povodna a cuduj s svete tri roky a facha bez problemu |
Re: Vé sviecka
Vyrobca predpisuje vacsinou viac tepelnych hodnot sviecok podla toho v akych podmienkoch moto pouzivas. Vies co je tepelna hodnota sviecky ? |
Re: Vé sviecka
Na tej fotke nevidno poriadne ci je ta sviecka zaolejovana alebo nevypalena . |
Re: Vé sviecka
tak este nejake fotky: Upravené 1 krát. Naposledy upravil tromar (10.11.2007 22:16) |
Re: Vé sviecka
tromar: príčin, ktoré sa prejavia zahádzanou sviečkou je viacej. |
Re: Vé sviecka
zeleno: dik za rady, ale ja ako laik vobec netusim, ako ich mam zrealizovat - ako to ma vyzerat, ked je to dobre a ako ked je to zle |
Re: Vé sviecka
Ja osobne mám odskúšanú sviečku BRISK L15YC . Dával som ju do CR-ky , RM-ky , EXC-čka a neboli s ňou žiadne problémy . Majú ju aj na benzínkach a stojí 80-100 sk . Ja osobne som sviečku NGK po 10-tich minútach jazdy musel vyhodiť , dal som tam tú Brisku a tá šlapala celú sezónu bez problémov . |
Re: Vé sviecka
mariom - a keď Ti na aute odtrhne koleso , tak dáš hlasnejšie rádio , aby ťa nerušil ten buchot . |
Re: Vé sviecka
mariom, už som mu ju tiež už odporúčal, ale asi si myslí, že by to bolo pre KTM-ku urážka. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (11.11.2007 10:10) |
Re: Vé sviecka
karol1 : si ma rozosmial |
Re: Vé sviecka
zeleno chcel som si byt proste isty, ze sviecka bude ako ma byt, kedze to ani s nou nepomohlo, tak hladam chybu dalej ale s lacnejsou svieckou tentoraz. |
Re: Vé sviecka
tromar: ja byt tebou tak si xvilku oddyxnem od jazdenia rozoberiem moto a ked neico treba vymenim za nove a budes vediet na com si |
Re: Vé sviecka
mal som podobne problemy so Stella 50 a nakoniec je vsetko ok len som vycistil hlavu piest a valec a samozrejme karbik :D |
Re: Vé sviecka
tromar: takže môžeš začať výmenou hlavnej trysky. Štandartne pre tento typ má ísť 170-ka. |
Re: Vé sviecka
takmer offtopic: do DELL ORTO karbiku mi pasovala hlavna tryska zo S1203 |
Re: Vé sviecka
tom, jemu bude pasovať z druhej komory Lady 2105, 5-ka závit a veľkosť 168. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (11.11.2007 20:53) |
Re: Vé sviecka
zeleno: super, tento karbes pouzivaju aj Hondy, takze zajtra letim objednat a uvidime. Poskladam to a dam tam teraz fungl novu tu Brisku co si mi poradil (L15YC). Troska povrcim pred garazou (jazdit sa velmo neda v takomto case) a kuknem ci bude sviecka zase zasrata. Potom podam hlasenie |
Re: Vé sviecka
Neviem,ale ten problém je nejaký divný.Že ti tá motorka beží dobre neviem ako dlho a potom odrazu prestane ísť a to má byť chyba v tryske?No nie som istý.Z vlastnej skúsenosti viem,že ak som na nejakej motorke-a zvlášť citlivé na to boli krosy 2T-vymenil hl. trysku za väčšiu,tak bolo počuť hned´-podotýkam hned´a nie až po dlhom jazdení-iný chod motora a pri rozbiehaní motorky ju nenormálne dusilo.Tak som dal tú pôvodnú,čo tam bola,zase bol chod motora v normále.Ja len to čo viem |
Re: Vé sviecka
Podla mna vplyvom zlej=bohatej zmesy ti odpali kazdu sviecku. Preto aj ta velka spotreba. Daj do kopy karbec a potom testuj! |
Re: Vé sviecka
Ked mas prilis bohatu zmes, jazdis akoby s povytiahnutym syticom. Motorka s povytiahnutym syticom jazdit bude, kym neodpalis sviecku a tento cas je zavisly hlavne od toho, ako velmi je zmes bohata. |
Re: Vé sviecka
Čau tromar. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lukinek (14.11.2007 11:17) |
Re: Vé sviecka
Lukinek: presne ten karbes mam aj ja. Hlavnu trysku mam ale az 190 a tam bude zrejme najvacsi problem. Uz som objednal 175 (300 Sk) tak dufam ze problem s mokrou svicou bude dorieseny. Kuknem este aku tam mam ja druhu trysku a ihlu a porovnam s tvojimi. Zatial ti dakujem, pomohol si mi. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tromar (14.11.2007 11:34) |
Re: Vé sviecka
Nie je začo, aspoň poznám niekoho kto má moto ako ja. |
Re: Vé sviecka
Lukinek: Az tam mas NGK B9EG, tak u nas stoji 200,- Sk (je v cervenobielej krabicke).Ta s -V- na konci stoji 600,- Sk. |
Re: Vé sviecka
Á, ešte mi zostalo v mobile v poznámkach označenie tej sviečky keď som ju išiel kupovať |
Re: Vé sviecka
Lukinek: mno takze |
Re: Vé sviecka
Všetko iné jak ja |
Re: Vé sviecka
zdravim, no ja mam ten isty problem, tiez mi moto nesla na originalnu sviecku. isla tak jeden den a potom ju odpalilo. Teraz tam mam Brisku jak pisal zeleno a ide jak hodinki. kope na prvu supu, nemam snou problem je to zaujimave sam som sa cudoval. Kamos mal 200EXCko 2003rocnik a tiez daval brisku, dalsi na 250ke tiez brisk tak ja neviem, urcite to neje v poriadku. Ja som pozeral gufera ci si netaha olej s prevodovky,ale nic olej mi nemizol hladina stale rovnaka,na zapalovani tiez gufero ok. Ale problem je s karbikom tiez mi vela zerie,nikdi som nepozeral na spotrebu,ale co je vela to je vela. trysku mam 190 a 70. Jak pisal zeleno aj karol to spominal komin bude zvatseny a to bude hlavny problem. |
Re: Vé sviecka
brano111: Vytestujem tu 175 hlavnu trysku a dam ti vediet ako to ide, a ci sa problem vyriesil. Vytestujem aj spotrebu ci klesla, lebo mne s tou 190-tkou to tiez pomerne dost zralo. Tryska je objednana len stale nechodi |
Re: Vé sviecka
ČO MÁTE PORÁD S HLAVNOU TRYSKOU ???????????????? |
Re: Vé sviecka
Karol má pravdu, hlavná tryska toho v najpoužívanejšom poli otáčok moc neovplivní. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lukinek (19.11.2007 8:22) |
Re: Vé sviecka
Ako pozerám schému toho keihinu, tak komín sa asi nedá vymontovať. |
Re: Vé sviecka
Vymeň si voľnobežnú trisku ( píšeš že tam máš 70-ku ) za menšiu , lebo to máš bohaté na voľnobehu a preto ti to moc papká a zahadzuje sviečku . |
Re: Vé sviecka
No dal som dneska novu hlavnu trisku 175, novucicku sviecku Brisk L15YC ako radil zeleno a motorecka ide zatial jak sprosta. Nebol som prezleceny tak som si pobrrrkal len pri garazi, ale zajtra jej nalozim dobre a kuknem ci bude konecne vypalena sviecka ako ma byt. Potom dam vediet aka bola. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tromar (20.11.2007 15:42) |
Re: Vé sviecka
Najskôr odskúšaj, ako sa to bude chovať po výmene obidvoch trisiek, s ihlou sa zatiaľ neponáhľaj. |
Re: Vé sviecka
Čo poviete na tento článok? Nechcem robiť reklamu NGK ale možno to má niečo do seba, aspon stojí za prečítanie. |
Re: Vé sviecka
kovboj> Zajimava stranka,vela dobrych informacii, je to skor reklama na Brisk ako NGK. Je tam uvedene, ze sviecku mozno vycistit, no to asi tazko. (jedine spec. pieskovacim zariadenim). Isteze mozes ju vycistit drotenou kefou aby vyzerela ako nova, ale tym padom ju vlastne znehodnotis, lebo nanesies na izolator vodivu vrstvu "bordelu" z ostatnych casti sviecky. Niekedy som robil aj take cistenie, ze som sviecku dal na horak plynoveho sporaka az kym sa nerozpalila do cervena, potom som ju nechal vychladnut a oklepkal som z nej spalene zvysky a utrel som ju jemne cistou handrou. No ale moje skusenosti boli vzdy take ze to moc nepomohlo. |
Re: Vé sviecka
riki1: s tym pieskovanim mas pravdu, otec jednu sviecku zobral do zubneho laboratoria a tam mu ju znamy opieskoval a bola ako nova. Zial, asi to nieje velmi dostupne |
Re: Vé sviecka
Tromar: Necital som celu diskusiu ale ako keby som cital to co som minule sam chcel napisat mam presne take problemy...takze: Ked som kupil moto tak sme ju s kamaratom robili a ked uz bola hotova cela poskladana zrazu nechcela chytit....dali sme predtym novu sviecku a isla a ked sme ju poskladali celu zrazu nic....skumali sme vsetko sme znova robili a ked sme boli zufaly tak hybaj novu sviecku zasa vymenit tak sme zasli do elitu ze aku tam mame dat , chlap vytiahol tabulku nasiel ze Aprilia pegaso 125 no B10EG alebo tak dako uz neviem presne tak kupili sme novu.....zalozili nastartovali hned a moto isla, po hodine sme startovali a moto zasa nic, tak sme uz penili....Tak hybaj zasa do elitu ze na hovno sviecka tak nam ju vymenili a dali zasa tu istu situacia sa opakovala...tááák strašný amok sme chytili a zacali sme hladat na nete a nasli sme ze na pegaso ma byt NGK BR10EG tak sme zaozili a moto chodila a ked som ju isiel zazimovat a posledny krat sa previest nalejem novy benzin prejdem 10 metrov a moto skape....zazimoval som moto do domu takze nemozem skusat startovat, a myslim si ze to bude zasa len tou svieckou tak skusim na buduci rok BRISKU lebo kamaratovi na simsone robilo toto iste a dal Brisku a pokoj....a pritom sviecka hadze pekne iskru ked ju vyberem ale pod tlakom ju nehadze....no toť vše-moj pribeh... |
Re: Vé sviecka
Robo46: vymenil som hlavnu trisku, dal novu sviecku Brisk L15YC a zatial to chodi. Previezol som sa na nejaku hodinku, pozrel sviecku a uz neni mokra a cierna ako na fotkach, ale len cierna a sucha. Zajtra ma prist postou aj druha triska, tak uvidime, ci bude sviecka potom pekne vypalena uz. |
Re: Vé sviecka
No len ja som chcel ist kupit Brisk-u lenze somári nemaju katalog na aku moto ide aka sviecka a ja viem len ze na moju ide NGK BR10EG ale neviem aka tam ma ist Briska, ako to teda zistim???? |
Re: Vé sviecka
Kukni sem: www.brisk.cz/index.php?page=katalog_svicky_moto_serie.h... |
Re: Vé sviecka
Vy ste teda frajeri, keď vyhadzujete sviečky ktoré sú "znečistené" a nie "opotrebované"... a vy ich považujete za zničené iba preto že sú čierne, špinavé. Zničené mechanicky či fyzicky asi nemôzu byť po nejakej pol hodine používania. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kovboj (02.12.2007 22:02) |
Re: Vé sviecka
brano111, Lukinek: |
Re: Vé sviecka
Treba sa ešte pohrať so vzdušníkom voľnobehu, pretože k menšej triske patrí iné množstvo vzduchu. |
Re: Vé sviecka
Dneska sa mi podarilo navstivit garaz, tak som vybral sviecku a zdokumentoval ju |
Re: Vé sviecka
naozaj mate s briskama take dobre skusenosti? |
Re: Vé sviecka
ajajaj: Kym som mal problem ako bolo spominane v predchodzych prispevkoch, po kazdom vychladnuti motora mi sviecku jednoducho zasralo, a nepomohlo nic ine, len dat novu. Aj to nie vzdy. Takze radsej som kupoval BRISKU za 44,- ako NGK za 200,- Skusil som aj NGK za 600,- a efekt ziadny. Takze zatial mi bohate vystaci BRISKa. Vdaka zeleno za jej odporucenie inac... |
Re: Vé sviecka
zeleno: myslis ze je uz dobre vypalena? Neni pre zmenu trochen chudobna zmes? |
Re: Vé sviecka
Zatiaľ vyzerá dobre. Presnú farbu uvidíš po dlhsej dobe, keď sa trochu spravia na nej nánosy. |
Re: Vé sviecka
OK, vdaka... budem ju monitorovat |
Re: Vé sviecka
Dúfam že nie, máš tam ešte teplotnú rezervu, lebo takto by mala vyzerať tá origo 9-viatka. |
Re: Vé sviecka
tromar - momentálne moc nehrozí , ale vyvaruj sa blata a brúsenia v ňom. |
Re: Vé sviecka
Teoreticky by som tam teraz uz mohol dat aj tu origos NGK B9EG na skusku.. nie? ...ze ako sa vypali. |