Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3129 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28549
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11545)

Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Karburátor, Olej.

11.08.2007 23:27

Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

miso251SK
 Turista 

Zdravim! Ocitla sa mi doma jedna DR 600 '89 . Unik a spotreba oleja dost znacna, dym z vyfuku po pridani plynu...

mam toho viac na opytanie ale preliezol som diskusie od 2005 + nemecke forum.

zistilo sa, ze motor papa vela oleja. Po demontazi hlavy valca a valca som zistil, ze valec ma este viditelne stopy po honovani, je bez skrabancov a bez zuba v HU. Meral som vole v zamkoch piestnych kruzkov v 4 hlbkach valca od Hu po DU, vzdy je rovnaka, akurat pri prvom kruzku je 1.35 mm (+0,05) pretoze taku hrubu mierku som nemal a spojil som dve, pri druhom kruzku to je 0,60 (+0,05) a stieraci kruzok svojou vahou cez valec pomaly prepadne, ale mozno je to tym, ze je 3 dielny. Povrch piesta je mierne zakarbonovany lepkavym karbonom, v hlave valca v kompresnom priestore bolo neskutocne mnozstvo tvrdeho karbonu, miernu vrstvu karbonu som nasiel aj v sacich kanaloch co ma priviedlo na myslienku netesnych gufier ventilov, pretoze v okoli voditiek ventilov bolo vidno mokre flaky. Vo vyfukovych kanaloch som nasiel iba sadze.

Neviem co si mam mysliet o volach v zamkoch piestnych kruzkov ale 1,35mm a 0,60 sa mi zda moc a hodne

Neviem ako sa posudzuje zivotnost ventilovych voditiek, gufera chcem menit urcite

Vacka v ulozeni ma viditelne mierne stopy po opotrebovani, ale nie su hmatom citelne

Vahadla vyzeraju tak isto v poriadku.

S tymto motorom som presiel 180 km, tiekol z neho olej a celkova strata bola asi 2 dcl s tym, ze tiekol pod vekom (z 12 skrutiek vlozkovanych 8, z nich 5 vloziek deformovanych a zvysne dva zavity uz strhnute), pod hlavou a krytov vek pre nastavovanie vole ventilov. Na tento stav motor ani rozvody neklepu, startuje studeny na 2 kop, zahriaty na 1kop, po 100km jazde na 4kop. Volnobeh drzi pokial sa neprida viac ako 1/2 plynu, potom pada velmi pomaly, niekedy ani nepada. Brzdenie motorom pri jazde nema ucinok. Rozvodova retaz, resp napinak je asi v 2/3 svojho napinacieho rozsahu.

Momentalne je rozhodeny cely vrch motora, vypral som filter, vycistil karburator, bude sa robit hlava (kompletna doemntaz, zabrusenie sediel, vymena gufier, voditiek???)

ak by niekto vedel ake orientacne ceny su, bol by som vdacny, popripade ak niekto vie ako posudit stav opotrebovanie voditiek ventilov a piestnych kruzkov, budem rad za vsetky rady

fotky z rozoberania dodam

Upravené 2 krát. Naposledy upravil miso251SK (11.08.2007 23:29)


12.08.2007 2:25

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

dusifuk
 Bahniak 

Ikona

...no.Ja ako nechcem radit ani nic podobne,ale ty zavolaj do Lovcice-Trubin a porozpravaj sa snimi tam.

Moj nazor,ze boli ciastocne podpalene ventily a preto ti nepadali otacku,ked si pridal viac ako pol plynu.A druha vec,ze to bude asi pravdepodone guferami na ventiloch a mozno aj 3. stieraci kruzok bude uz ciastocne opotrebovany.Drzim palce... ;-)


12.08.2007 9:35

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

tie kruzky su hotove, maximalne maju mat volu tak 0,5mm


12.08.2007 13:26

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

miso251SK
 Turista 

mne sa tiez zdalo, ze aj pri zweitaktoch sa hra na cca 4 desatiny v zamkoch. Ale nejde mi do hlavy ten pekny povrch valca bez schodu v HU a s povrchom viditelne po honovani. Pri voditkach nahodu niekto nevie ako sa posudzuje ich stav?


12.08.2007 15:02

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Na stránke dr600lukas.dr.funpic.de/dr600/ ťukni na ľavej strane na downloads a
stiahni si súbor handbuch.zip. Je to manuál v nemčine.
Valec môže mať novú vložku, ostatné bude asi dosť opotrebované. Vôľa u prvých dvoch krúžkov je max. 0,7 mm.


13.08.2007 8:05

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

karol1
 Bahniak 

Ikona

a u 3-dielneho stieraku až 1,1mm
stierak je lepšie skontrolovať na predpätie - naložiť na piest a vtedy pozrieť aká je "vôľa" v zámku. u nového cca 6mm a ak klesne pod 2mm , tak amen. Nepritláča dostatočne na stenu valca a teda nestiera.


13.08.2007 22:03

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

HPracing
 Bahniak 

daj to do zberu a mas po starostiach

Upravené 3 krát. Naposledy upravil 121618 (13.08.2007 22:04)


15.08.2007 16:41

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

miso251SK
 Turista 

zaujimalo by ma este odkial DRaci beru nahradne diely, styx sa mi ozval, ze mi nezozenie kruzky na prvy vybrus, hoci tam uz prvy vybrus mam, ze sa to vraj nevyraba, takisto aj gufero radiacej paky

tento mail mi poslal. teda cvast mailu

co sa tyka sady kruzkov na piest tak sa vyraba len zakladna sada ktora stoji 1365 korun a ku vybrusovym rozmerov piestov sa ja dostat neviem, takisto keby ste chceli menit piest tak aj ten sa robi len ten zakladny


16.08.2007 1:27

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

cau miso ja som mal tiez dr-ku stimto problemom ked som to rozobral tak tiez som videl na valci drazky po honovani ale ked som si skontroloval kruzky tak ze som ich vlozil do valca a skontroval v hornrej strednej a podnej uvrati a videl som presne kde mi to najviac presvitalo ja som menil kruzky najviac sa mi jednalo o stieraci lebo konpresiu mala dobru potom som menil simeringy ventilov tie myslim ze aj mam nie som si isty dalej samozrejme zabrusit ventily ked som to mal rozobrane tak som si hned opravil zavity na prichytenie veka lebo tie sa dost cast zvyknu strhavat potom som zvacsil mazaci kanal na vackovu hriadel tiez som mal dost viditelne opotrebovane ulozenie vackovej hriadele ale to som neriesil potom som si este nalestil sacie kanale ide to potom fakt lepsie :-D dalej som si este vymenil simeringy na dekonpresore startovacej a riadacej pake co sa tyka nahradnych dielov unas tak to je katastrofa zo styxu mi chodily veci mesiace neviem preco? potom mi to nedalo a poslednu dobu som chodil do viedne a ten obcho sa vola ZWEIRADBORSE a najdes ju aj na internete je to tam aj lacnejsie ale hlavne rychlejsie tak vela stastia nech sa ti to cim skor podari zlozit


17.08.2007 20:45

Re: Suzuki DR 600 - hlava, valec, opotrebovanie

miso251SK
 Turista 

momentalne som rohodil motor, inac presne ako vravis. Hlavu mam aj so zavitmi spravenu, este tie gufera, akurat riesim loziska, pretoze som motor rozluskol. Na kluku dam C3, ale co so zvyskom lozisiek to fakt netusim. Kamarat z Ciech uz zhana veci, priemer tak 40% nizsie ceny ako na slovensku a maju hadam vsetko. Akurat tie loziska nebudem braz od Suzuki, ale dam SKF a bude pokoj



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.