Anketa:
Nové oficiálne videá:
JAWA 250/353 - spojka - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuJAWA 250/353 - spojka - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.JAWA 250/353 - spojka
Caute bahnaci... potrebujem pomoct ohladom mojej JAWKY250/353.Mam taky problem ze sa mi odlamal jeden zubok zo spojkoveho kosu kde sa davaju lamely a vnutry dufam ze viete ocom tocim ... no a ja chcem dat ten zubok zavarit ale problem je ten ze neviem to uvolnit a aj som dal richlost aj som dal nieco do kolesa aby sa mi to nepretacalo no ani p..i to uvolnit a dalsia vec je ze neviem ci tam nahodou nieje opacni zavit.... ak mi viete pomoct ak ste to uz mali rozobrate thak prosim pomozte ..kazda rada je vytana ...vop red dakujem |
Re: JAWA 250/353 - spojka
Myslím že tam je opačný závit. Závit tam je vždy taký aby sa otáčaním doťahoval. Mal som tiež taký problém to raz na jednej Jawke povoli. Zablokoval som to tak že som medzi primárne kolečko a reťaz vložil kus dvrdého dreva. Neboj reťaz to vydrží a nepoškodíš kolečko. |
Re: JAWA 250/353 - spojka
no thakze hovoris ze to bude mat opacni zavit hej??? no thak ja to skusim ist zase uvolnit no uvidim dik za radu a hm to spominane drevo si dal tak ze sa opieralo bokom o primarne kolecko a spodok dreva a vrch boli zaprete o prim.retaz??? |
Re: JAWA 250/353 - spojka
Opačný závit tam nie je, zato je tam zaisťovacia podložka. S tým drevom to ide, inak sa to robí rázovým uťahovákom. |
Re: JAWA 250/353 - spojka
josi a jaky je ten razovy utahovak ako to vobec vyzera este som otom nepocul |
Re: JAWA 250/353 - spojka
Buď na stlačený vzduch, ako majú v pneuservisoch, alebo jesto aj elektrické. Má výhodu, že dotiahne, alebo uvoľní maticu aj na voľnom hriadeli, netreba ho zaisťovať a vylamovať z neho časti. Skús sa spýtať garážových susedov, niekto ho určite má. |
Re: JAWA 250/353 - spojka
jaj tha povec ze tu pistol moj oco ma servis a ma tie pistole na vzduch aj nieco take ako racna tiez na vzduch hej uz viem diks skusim to |
Re: JAWA 250/353 - spojka
wolvesboy: je to easy, ale znicis pritom trosku maticu, takze - medzi ozubenie primarneho kolieska a ozubenie spojkoveho kosa strcis kombinacky tak vhodne aby sa pri uvolnovani matice navzajom kolesa blokli natvrdo. Cez retaz by som to nerobil, zbytocne ju natiahnes a cez prevodovku tiez nie, lebo tam pojde taky krutak, ze jej to nemusi urobit dobre. Dalej si zavar stary spojkovy plech a jednu lemelu bez segmentov dokopy a tu vloz do spojkoveho kosa, tym zablokujes spojku uplne (alebo si blokni maly a velky spojkovy kos inac, ale nech to ma silu). Potom vezmes golu a nasadis trhak, t.j. nie racnu, tu by si znicil a tahaj. Ak nejde, treba predlzit paku. Ak Ti uz oci vyliezaju a nejde, tak pouzi sekac a to tak, ze zaseknes sekacom do matice a v smere uvolnovania do nej budes sekat a snazit sa ju uvolnit. Jedna z tychto metod musi ist. A je to normalny zavit, nie opacny. |
Re: JAWA 250/353 - spojka
wolvesboy opacny zavit??? tak to urcite ze nie je tam obycajny jednoducho picni nejaky vecsi srobovak cez vonkajsi a vnutorny spojkovy kos a este jeden vlos pos retaz na ozubene kolecko co je na kluke a jednoducho povolis...je to otazka 5 minut....LEN NEZABUDNI NAJPRV ODISTIT POJISTNU PODLUZKU |
Re: JAWA 250/353 - spojka
Spirig tha positna podlozka uz je odistena len sa bojim ze odjebem dalsie zuby na malom spojkovom kosi a potom ten novy kos stoji 800 sk |
Re: JAWA 250/353 - spojka
ja som ju skusal povolovat cez prevodovku hej ze dal som rychlost dal som medzy zadne tlmice a koleso thaku fajnu gulatinu a uvolnoval som a nic |
Re: JAWA 250/353 - spojka
Nazdar mechanik.Ty davas tomu ale zabrat.Ked tu zaistovacju podlozku riadne odistis tak to pojde odtiahnut.Staci slapnut na zadnu brzdu a nie tam davat ziadne poleno.Zavit tam je bezny,len je jemnejsi.Ten kos nezvaraj.Kup si novy,ale od dakoho pouzity.Tych suciastok je vsede plna kopa.Ked by sto zvaral tak ten material je popustany-obohateny o ulik,takze po zavareni tu ocel znehodnotis a zmekne.Ja som zvarac 6 rokov a mam aj eu skuzky na TIG,ale spojkovy kos by som nikdy nezvaral.POuzi ten trik co ti odporucil Geofrey s starou lamelou.Hodne stastia,nedojeb to vyse ako to je. |
Re: JAWA 250/353 - spojka
Geofrey diks moc vsetkym uz som to uvolnil a Garganel3 uz som to dal aj zavarit ten spojkovy kos vsetko je super uz som to aj poskladal a ide to tak ako to malo ist velmi pekne dakujem za vase radi caute... |
Re: JAWA 250/353 - spojka
Wolvesboy som rad ze si si to opravil.Ten pokazeny kos ktory si dal zvarat bol ten vonkajsi-ocelovy,alebo vnutorny-plechovy?Ja osobne by som obetoval peniaze a kupil si but novy,alebo pouzity.Ako sa uz pisal tych nahradnych dielov je este vsade vela.Spojka a veci okolo spojky su dost namahane-je tam veliky krutiaci a trhavy moment takze moze to byt otazka casu ked sa ti to utrhne ,alebo ti to moze slapat dlho.Sam uvidis a prajem ti vela stastnych km.Ja som ti to napisal ako z pohladu zvaraca na ten material a na to na co to je pouzite. |