Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2811 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

chladenie u vzduchaca - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuchladenie u vzduchaca - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

18.07.2007 14:46

chladenie u vzduchaca

heso
 Edvenčr 

Ikona

Chcem sa spytat ako funguje chladenie motora u vzduchaca???Ja mam 4valec vzduchom chladeny a sala z neho vzdy jak z pahreby,viem su horucavy je to ok.ale zaujimalo by ma ze ked pojdem na nejaku dlhsiu trasu,600-800km,v tychto horucavach ako sa motor chladi ked aj teplota vzduchu je vysoka...a co sa moze stat ked sa prehreje...ak to tu bolo sorry,hladal som ale nenasiel..dik howk


18.07.2007 15:25

Re: chladenie u vzduchaca

Však tebe tam cirkuluje olej, ktorý je chladený náporom vzduchu (výmenník vzduch - olej). Takže výmenník + samotný nápor vzduchu.

No motor s kvapalinovým chladením je schopný rovnomerne rozložiť teplotu a nevystavuje určité časti motora extrémnemu tepelnému namáhaniu čiže aj opotrebeniu. V porovnaní so vzduchovým chladením majú kvapalinou chladené motory dlhšiu životnosť. - to ako info.

Ja si teda myslím, že dlhšia plynulá jazda je ovela šetrnejšia ako pomalá krátka v meste.

Lahko sa mi hovorí, lebo mám teplomer na výstupe, ale mne to začne tuším pri 132 blikať a vtedy je zle, treba motor vypnúť (ak sa sám nevypne). Maximálne som mal 106 a to som dlho stál.

Nemusíš sa obávať, problémom je skôr ofukovanie gúl tým horúcim vzduchom :D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil LuboooS (18.07.2007 15:29)


18.07.2007 15:33

Re: chladenie u vzduchaca

heso
 Edvenčr 

Ikona

hmm..ja som mal aj vodnika,a na nom teplomer,ked mi vystupila v zapche teplota spustil sa ventilator.to bolo ok..ja viem ze sa to chladi naporom vzduchu,ale v nedelu som isiel po dialnici z tt do Ba ,mastil som to nad 150 a vzduch co mi prudil do ksichtu bol prehriaty..ci uz od aut alebo od slnka a ked je samotny vzduch taky horuci neviem ako sa ma ochladit...a teplomer nemam.takze ani neviem ci sa prehrieva alebo nie...kua..

a tie gule,to je masaker,som dosiel do Ba , stehna nalepene,ryfle som mohol zmikat a vajcia na tvrdo,a oci vystupene,jak hemendex...


18.07.2007 15:45

Re: chladenie u vzduchaca

heso: ochladí sa velmi jednoducho. tožiť teplo prechádza z telesa teplejšieho na teleso chladnejšie a to platí i pri prechode tepla z motora do vzduchu okolo..to je fyzika.

No a teda zohraty motor je určite teplejší ako 35stupnový vzduch :

Upravené 1 krát. Naposledy upravil LuboooS (18.07.2007 15:45)


18.07.2007 18:01

Re: chladenie u vzduchaca

Morph
 Kávičkár 

Ikona

"a tie gule,to je masaker,som dosiel do Ba , stehna nalepene,ryfle som mohol zmikat a vajcia na tvrdo,a oci vystupene,jak hemendex..." uplne suhlasim,a v kratasoch mi skoro chlpy zhoreli :-D :-D


18.07.2007 18:12

Re: chladenie u vzduchaca

trimer
 Čoprák 

Ikona

no aj ja mam olej vzduch a snazim sa sledovat teplotu oleja. bez tohoto cidla by som radsej ani nejazdil...
davam si bacha na jazdu v zavetri ale inak to nema problem a jazda v meste je do doby nez sa motor prilis zahraje v pohode, ale to zahriatie na semaforoch trva dost dlho. nestalo sa mi, ze by som po meste isiel z bodu a do b tak dlho a cakal na semaforoch az na uvarenie...
samo ze odporucam full syntetiku, ta teplom nemeni svoje parametre
teraz v nedelu sme sli 400 km (ke-rv-pp-sl-ke) a mal som syna jak ladvinak a azni kopce nerobili ziaden problem.
najhorsie je s horucim motorom nekam dojst a tam sa poposuvat (hladat parking...), to ide teplota zavratne hore, vtedy odporucam dat si pri bufete 15 minut pauzu...


18.07.2007 18:36

Re: chladenie u vzduchaca

miso251SK
 Turista 

medzi jednotlivymi castami motora su u vzduchoveho chladenia pouzite vacsie tolerancie, prave koli vacsim rozdielom teplot. prehrievajuci motor sa prejavi vadutim, nevravim, ze oleje nehraju ulohu ale napr vzduchom chladene 815 bezne dosahuju teploty 180-190 stupnov (ak sa nemylim, treba to regulovat viskozitou oleja, pretoze prilis riedky olej predstavuje popri zmene mazaci9ch vlastnosti aj problem pre cerpadlo), teplotne cidlo je umiestnene na v hlave valcom, je to sice diesel ale to nevadi. Tym som chcel naznacit, ze nejake zadretie alebo destrukcia motora ti nehrozi.

nebal by som sa tepleho vzduchu, ak je rozdiel teplot motor - vzduch napr 110-25 alebo 110-35 je to pokles rozdielu teplot iba o 12% a rebrovanie motora musi byt na takyto napor dimenzovane. Tych 110 som si urcil bulharskou konstantou.


18.07.2007 18:39

Re: chladenie u vzduchaca

edott
 Edvenčr 

Ikona

no ja mam tiez vzduch+olej, gule su neni az taky problem ked nestojim dlho ale ked zastavym tak si dám debil vzdy prilbu medzi stít a rúcky a tam sala teplo a to je potom masaker :-D ale inak sa mi neprehrieva ani ked jazdim sem tam trochu po lese, ten vzduchac zvlada ovela vyssiu teplotu jak voda, tá vre pri 100st.c. olej vydrzí takže pohoda


18.07.2007 18:40

Re: chladenie u vzduchaca

miso251SK
 Turista 

no az na to ze vodu mas pod tlakom ak sa nemylim, Skodovky sa varia pri 130 celziovych


18.07.2007 18:46

Re: chladenie u vzduchaca

edott
 Edvenčr 

Ikona

mudro vravis miso tie teploty aj u moto-vzduch su niekde od 140 a ovela viac a motor zije, vodnika by dávno rozdrapilo a v juzných krajoch maju vseci vzduch (egypt a tak)aj v pozicovnach ked ides volade do puste tak ti daju len vzduch, voda by vraj zdochla :-D


18.07.2007 18:48

Re: chladenie u vzduchaca

edott
 Edvenčr 

Ikona

jasne, pod tlakom vrie trocha neskor ale skodovka je extreeeem :-)))


18.07.2007 18:50

Re: chladenie u vzduchaca

miso251SK
 Turista 

a ta zranitelnost, chladic, hadice, .... chytis kamen a si dosiel :-~


18.07.2007 18:56

Re: chladenie u vzduchaca

edott
 Edvenčr 

Ikona

a vodne cerpadlo,no fuj :-P


18.07.2007 18:57

Re: chladenie u vzduchaca

miso: no neviem aké máš ty skúsenosti, ale ja nemám ani len kryt na chladiči (vyzerá ako osrany od much) sama preliačenina, ale nikde ani kvapka :-)

A presne tak, voda vrie pri rôznom tlaku rôzne :-D


18.07.2007 19:03

Re: chladenie u vzduchaca

SSuminko
 Turista 

dobre a co 2takt? ten olej ma riedeny s benzinom.. keby som ja siel 500 az 800km dakde v tejto horucave tak zadrem ??


18.07.2007 19:18

Re: chladenie u vzduchaca

edott
 Edvenčr 

Ikona

a to mas vzduch ci vodu? ale v podstate je to asi jedno, zadret by si nemal, dolezite je chladenie


18.07.2007 19:21

Re: chladenie u vzduchaca

edott
 Edvenčr 

Ikona

sory sak to je simson :-D som si vsimol :-D ale na take dlhu trat v tomto teple a takou rýchlostou mozno bude problem, nemal som tú čest :-)


18.07.2007 19:27

Re: chladenie u vzduchaca

miso251SK
 Turista 

nie, zadretie nehrozi ak pouzivas olej s klasifikaciou.... teraz prense neviem :-} , ale tu klasifikaciu ma 99,9% predavanych olejov.

Zwietakt je podla mna uplne fasa chladeny cerstvou smesou, degradacia mazacich schopnosti nie je taka vazna, olej nie je v obehu, kazdy cyklus prichadza cerstvy, cerpadlo neexistuje, a ak tak iba mixer ale to je mimo mysu.

pre zaujimavost. Na jednom fore sa preberali repliky piestov , hlavne co sa tyka metalurgie a tepelnej roztaznosti piestov jednotilvych vyrobcov. Vysledky boli vcelku zaujimave, ale k veci, teplota MZtackeho piesta sa pohybuje v rozmedzi 160-180 celziovych za normalnych prevadzkovych podmienok.

lubo, veru ja mam inu skusenost :-D, keby to bolo tak strasne naprd, tak by to nedavali ani na endura, pravda je taka , ze ked zadrbes od blata chladiace rebra na vduchaci, tak ten motor to tak nerozdycha, prestup tepla takmer zastaveny, vodnici to predychaju lahsie. Ale zas drbnes, nemas padak (SV650) aj banalne polozenie pri malej rychlosti a uz to bolo.

vodnika vyreguluje bud termostat, ktory zabezpeci rychle ohriatie vody iba v bloku motora, studene starty ho teda nebolia tak dlho, potom ked ho prehrievas, zapne sa ventilator, neni o com. Vzduch je presny opak, aj ked tu boli pokusy s elektromagnetickymi spojkami ventilatorov alebo elektroventilatormi, vodnik je vodnik

k tomuto slohu dodam iba tolko, ze ze prehriaty vzduch , vzduch/olej povazujem motor ak vadne a straca vykon. napriklad uvarit XJ600 este bez olejoveho chladica (-199 8) bol prolem aj v zapchach Pariza (kdesi som cital)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (18.07.2007 19:30)


18.07.2007 20:27

Re: chladenie u vzduchaca

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ked som siel na sipaku na riadny kopec, najprv veselo na 3jke , potom 2jke .... a nakoniec som to tam musel dotiahnut na 1 tke . Taka je moja skusenost.


19.07.2007 13:43

Re: chladenie u vzduchaca

motor sa zadre az pri niakych 300 stupnoch a viac a vzduchac si v pohode kvalci ked ma aj nad 140 ale netreba to prehanat, je pravda ze je teplo ale aj tak ten vzduch ma max 30 stupnov a ked ma motor 130 tak si predstav aku teplotu v pohode odovzda, takze s toho by som strach nemal, zato vodnik musis drzat furt pod 100 stupnou lebo potom ti zacne varit vodu, vodnik je ovela lepsi aspon podla mna, voda lepsie prime teplotu, ju pekne rozlozi a tak dalej


19.07.2007 13:54

Re: chladenie u vzduchaca

tiko
 Čoprák 

Ikona

zabavim mudreho

neodovzdava sa teplota, ale teplo.....:0((

*podripava, bo nema co rozumne k tomu dodat*

ale raz sa mi zohrilala jawka, nepodarilo sa mi pre krizovatkou vyhodit rychlost a vpalil som na cervenu na cestu plnu aut.............fuj des, som sa zlakol jak hovado :-((((((

som bol sprosty, ze som odmontoval z volantu vypinac motora, no a jak to se mnu skublo, tak som nemohol vypnut motor na nadrzi....................... :-)))


19.07.2007 15:04

Re: chladenie u vzduchaca

heso
 Edvenčr 

Ikona

ha..uz mi to je jasne..dik..cize pravdepodobne by sa motor ani pri dennej letnej horucave a dlhsich trasach nemal prehriat..


19.07.2007 16:54

Re: chladenie u vzduchaca

miso251SK
 Turista 

u zephyra sa nemas coho bat. urcite ani po meste ani dlhsie jazdy. Ten gril co mas ako avatar je kryt olejovaho chladica? Teplotu vzduchu nemusis riesit, skor skolabujes ty v kobineze ako motor v meste


19.07.2007 17:06

Re: chladenie u vzduchaca

heso
 Edvenčr 

Ikona

miso251SK-joto je krit chladica,ale ja ho tam nemam to je z netu ikonka...ze gril :-D


19.07.2007 19:58

Re: chladenie u vzduchaca

Garganel3
 Turista 

Ikona

Ja osobne neuznavam motorky stvorvalce chladen vzduchom.Neverim tomu ze tie dva prostredne valce sa dostatocne uchladia.Mozes tam mat chladic oleja aky chces,ale ked budes v zapche tak ten motor prehrejes a tym strasne skrati zivotnost.Ked si pozries olej tvojej stvorvalcovej masinky chladenej vduchom,tak istotne je prepaleny-cierny a smrdi.Ked si tak uvedomite vsetky motorky ktore maju 4 valvce a za daco stoja su chladen vodou. ;-) Vzduchac ked tak jedno alebo dvoj valec.


19.07.2007 21:40

Re: chladenie u vzduchaca

heso
 Edvenčr 

Ikona

garganel:no vidis a jazdi...asi na to chladeni nieco bude!!!a zaujimave ze sa zvacsa o nich hovori ako o neznicitelnych :-P


19.07.2007 22:06

Re: chladenie u vzduchaca

Tento hlod o nezničitelnosti som počul aj ja od kamoša, ktorý ma SVčko 650 ... ale čo potom tie naše vodou chladené motory? Tie sú zničitelné?

PS:....všetko raz odíde, otázka je kedy...


19.07.2007 22:08

Re: chladenie u vzduchaca

heso
 Edvenčr 

Ikona

lubos:to bolo obrazne bo to niektori ludia tvrdia a napr specialne o zephyroch sa to hovori neviem preco ale hovori..len mne to povedali asi 3ja ludia...a vodniky su asi hyperneznicitelne.. :-D


19.07.2007 22:21

Re: chladenie u vzduchaca

Garganel3
 Turista 

Ikona

Ok.Tak sa nad tym zamysli.Ked mas vodnika tak ho zohrejes maximalne na 100 stupnov a ani to nedosiahnes pretoze ti zapne vrtulu na chladici.... ;-) Inac ti vyvari vodu a to sa mi este u moto nestalo.Ked mas moto chladene vzduchom a olejom,tak ti ho pozohrieva riadne a nezapne ti ziadnu vtrulu,jedine tak v zatku.Ja som mal Yamahu TDM900.Bola to voda.Vypustal som odtial olej po 7tisic a bol krasny ciri.Vies preco?Nebol prepaleny.Pozri si ten zvoj v tom vzduchaci.Obcas si chyt motor ked stojis v dakej zapche.Myslim si ze by tam mohol kludne piect snicle.Co si mysli ze potom robi ten zeravy olej a tie materiali...Spytaj sa kohoklovek a kazdy ti povie asi toto-vzduchac je lacny na udrzbu,ale stvorvalec ti nema sancu uchladit horuci vzduch v lete.Aj tatra ked sla do Dacaru tak ju museli spravit chladenu vodou,lebo vzduch by ju neuchladil.Kludne sa spytaj Loprajza.Vzduchace ano,ale nie 4valce :-D


20.07.2007 1:02

Re: chladenie u vzduchaca

miso251SK
 Turista 

oni s tou rozdielnou teplotou aj pocitali, preto su aj vnutorne valce v inych toleranciach. Uplne sa teraz vsetky slovenske vzduchace zadru, aj ked v inych statoch tam behaju bez problemov. Lebo spanielsky Zephyr je iny ako slovensky... pocul niekto o zadretom modernom stvorvalci od tepla? napr aj HD(ano je to V2) v sluzbach policie museli byt schopne stat minimalne 30 minut s nastartovanym motorom bez pohybu.

aby si zadrel, musis byt debil, aby si takyto motor poslal do prdele. Zadretie sa neuskutocni v okamihu.


20.07.2007 9:02

Re: chladenie u vzduchaca

matobaf
 Kávičkár 

Ikona

na Tomkoch zadreli nejaku fiatku, asi po 5 min bez oleja a to ju este turoval >:-) .....

mam Sevn Fifty, v tychto horucavach sa na nej daju asi aj klobasky opekat :-))) , ale keby som sa bal ze ju zadrem tak si ju nikdy nekupim, keby sa zadierala tak ju nevyrabaju poslednych pomaly 40 rokov a to v takom taliansku ci spanielsku su este vyssie teploty ako u nas a jazdi ich tam hafo :-D aj porsche ma tusim vzduchac ;-)


20.07.2007 9:34

Re: chladenie u vzduchaca

Albion
 Turista 

Ikona

matobaf - Ta fiatka mala olej aj vodu v chladiacom systéme a skapala po 3:20 min.
8-)
...kvak...


20.07.2007 20:26

Re: chladenie u vzduchaca

snipe
Darca Krvi  Turista 

inak taka haluz ze aj vodnik sa chladi tym 40 stupnovym vzduchom nie? ;-)


20.07.2007 21:04

Re: chladenie u vzduchaca

Albion
 Turista 

Ikona

snipe áno......Lenže aj v kolóne, keď sa poťahuje na 1-2 prevodovom stupni v zápche, a aj keď voz nieje v pohybe.
...kvak...


20.07.2007 22:10

Re: chladenie u vzduchaca

akoVanok
 Turista 

Ikona

nooo je to nadimenzovane urcite aj na vyssie teploty ako mame u nas...

ale zase jawka a babeta sa mi prehriali

babeta ked sa prehreje tak zdochyna

jawa175 sa turovala do nepricetna musel som ju odstavovat prepnutim kohutika na nadrzi do polohy off lebo ani klucik nepomohol vybrat no a ta javka sa mi casto prehrievala

jawa350 sa mi prehriala len raz ked som siel v horucave do kopca pomaly koli veeela zakrutam a ta tiez stratila vykon a sa dusila

no a kawa sa mi asi 2x stalo ze vypluvla chladiacu dvapalinu z hadicky dole pri kolese ale motor fungoval do pohody no asi nestihal ventilator to uchladit v meste na xy krizovatkach


20.07.2007 22:20

Re: chladenie u vzduchaca

Albion
 Turista 

Ikona

akoVanok - tým, že sa ti po prehriatí turovala jawka bolo kôli prehriatej sviečke...
Aj mne to občas spravilo, a vyriešila to sviečka s vyšším tepelným číslom....
Už si to nepamätám ktoré to robili, ale boli bežne v predaji....myslím, že ešte sú...
...kvak...


21.07.2007 11:54

chladenie u vzduchaca

davide
 Kávičkár 

Ikona

osobne si myslím že staré GSX-R ká /15-18ročné/ chladené vzduchom a olejom stále ako "hodinky" fungujú bez závad.a myslím si že predošlí majiteľia nešetrili s plynom.Môj názor je že chladenie samostatatnej pohonnej jednotky je natoľko predimenzovaná /-počet veľkosť chladiacích rebier objem olejového náplňa-vypočítali to oveľa múdrejši ľudia ako mi ;-) /,že v ani kolóne,ani pri jazde do kopca by sa nemal prehriat ten motor nad dovolenú teplotu/nad teplotu kde sa môžu nastať zmeny /deformácie a pod./ v mat. jednotlivých dieloch Sú to vyskúšané v extrémnych podmienkach... ---okrem JAWA babetta,Mz---

Z hľadiska údržby sú nenáročné. :-)))

Upravené 3 krát. Naposledy upravil davide (21.07.2007 11:59)


12.05.2009 14:05

Re: chladenie u vzduchaca

Diesel3921
 Bahniak 

Ikona

caute chalani teda aj baby, asi pred pol rokom som videl niekde na nete teplomer vzduchom chladeneho motora tak ze snimac bol ako ppodlozka pod sviecku alebo tak nejako, nemozem to nikde najst :-((( , nevie niekto poradit ? diky 8-)

edit: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Diesel3921 (12.05.2009 14:06)


12.05.2009 14:48

Re: chladenie u vzduchaca

Ozzac
 Skútrista 

Ikona

Garganel3: citujem:....Neverim tomu ze tie dva prostredne valce sa dostatocne uchladia...... a čo potom Honda CBX 6-válec? Tie 4 vnútorné válce sa asi riadne potia :-))) Pozri obrázok


12.05.2009 14:59

Re: chladenie u vzduchaca

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Diesel: da sa kupip teplomer, ktory das namiesto skrutky na nalievanie oleja, ale je to podla mna trochu neprakticke.


12.05.2009 17:10

Re: chladenie u vzduchaca

Diesel3921
 Bahniak 

Ikona

janovalno praveze ten som nechcel, zaujal ma ten co sa da pod sviecku a kablom ide do budiku na pristrojovke


12.05.2009 18:47

Re: chladenie u vzduchaca

Diesel3921
 Bahniak 

Ikona

takze toto bude ono asi www.automoto-tom.net/404-digitalni-teplomr-stage6-ii-s-...
a tu je k tomu snimac www.automoto-tom.net/403-teplotni-senzor-pro-stage6-ota...
cena celkom vysoka podla mna

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Diesel3921 (12.05.2009 18:56)


12.05.2009 18:59

Re: chladenie u vzduchaca

pepepe11
 Čoprák 

HESO: Ja som mal ZR-7, stvorval, vzduchac, isli sme dvaja aj s ladvinkou do Chorvatska, cca 730km, plne nalozena moto, a ziadny problem...a to sme sa pred Rijekou asi 45 min
posuvali na jednotke v kolone....a vonku riadny hic...takze vzduchac v poho, neboj [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pepepe11 (12.05.2009 18:59)


12.05.2009 20:57

Re: chladenie u vzduchaca

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Ja som mal kedysi XJ 600 prvý model .Bol som na nej v Prahe vyše 800 km od nás a nijaký problém ;-) Vzducháč sa prehrieva len pri pomalej jazde ,najradšej na križovatkách v meste. Raz som nameral na hlave motora aj 108°c :-O Zas na MZ 251 bol válec ako na 500vke a aj po 300 km jazde som mohol položiť ruku na válec [dobre]


12.05.2009 22:01

Re: chladenie u vzduchaca

Milosss2
 Edvenčr 

Ikona

ci vzduchac alebo vodnik kazde chladenie je skonstruovane pre dany motor nebojte sa seriozny vyrobcovia nespravia motor ktory sa bude prehrievat a zadierat a existuju aj teplejsie krajiny ako je slovensko cez leto...to znamena ze nikto sa nemusi obavat o svoj motor jeho konstrukcia je stavana na to aby nieco aj vydrzala


12.05.2009 22:54

Re: chladenie u vzduchaca

Brembo
 Turista 

2-takt vzduchac,ked zastavis a stojis tak len na volnobehu. Keby si mal stat dlhsie ako 3.minuty zhasni motor (v horucavach). Aj babeta sa da zadriet


12.05.2009 23:06

Re: chladenie u vzduchaca

Brembo
 Turista 

Inak ten teplomer pod sviecku dobry napad,ale treba ratat s vyssimi teplotami. U hlavy je to 150 v pohode.


12.05.2009 23:09

Re: chladenie u vzduchaca

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

podla mna davat na keeway teplomer je ako davat 19" elektrony OZ na skodu 120


13.05.2009 8:32

Re: chladenie u vzduchaca

Diesel3921
 Bahniak 

Ikona

raptor raptor takuto odpoved som cakal, ide o to ze to nechcem na keeway ale na suzuki DR, na kupe sa uz pracuje :-)


13.05.2009 9:00

Re: chladenie u vzduchaca

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

diesel moj nazor je ze DR nie je znama tym ze by sa prehrievala, udaje z teplomeru ta budu zbytocne rozptylovat, ale proti gustu ziaden disputat


13.05.2009 9:12

Re: chladenie u vzduchaca

Jaro39r
 Turista 

Ikona

Ja mam tiez 4-valec vzduchac ,vybaveny aj olejovym chladicom,Suzuki Bandit 1200,a nemam problem robit velke vzdialenosti v tropickych tepotach.Dokazom toho je minuly rok,ked som bol na nej plne zatazenej a este so spolujazdzom teda s manzelkou v Turecku v lete,kedy teploty tam vystupuju nad 40st v tieni a v pohode.Pri prejdeni 4000km som dolilal pol litra oleja.Vela,alebo malo?Je sice pravda ze pri vymene oleja vytecie cierna riedka voda ale ked sa olej vymiena pred kazdou sezonou aj s filtrom,nema ten motor ziadny problem. [dobre]


13.05.2009 17:39

Re: chladenie u vzduchaca

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Diesel: ked budes kupovat DR, tak ti dam zopar rad:
1. hned ako nastartujes motorku, tak pozri, ci nedymi na bielo. Ak zadymi, tak to neber.
2. po nastartovani popocuvaj motor, hlavne vrch, ci neklepe. Ked budes pocut tukanie, tak vacka a vahadla mozu byt uz po smrti (motor vzdy pojde a bude mat tah), ked klepanie, tak piestny cap. Ak zacujes klepanie, neber to. Ale studeny motor moze trocku klepkat, koli voli ventilov, kym sa motor nezohreje a ventily sa neroztiahnu. Pripadne motor moze klepat na volnobehu, ale po pridani plynu sa klepanie musi stratit. Ak sa strati, tak treba nastavit ventily. ak sa nestrati, tak vacka je...(menili sme, tak viem co hovorim a kurva draha je).
3. popocuvaj lavu stranu motora. Ked budes pocut nejake sustanie, ale jemne cinkanie, tak je mozne, ze je volna, alebo uz vytahana vyvazovacia retaz. Retaz sa da dotiahnut a dotahovat by sa mala kazdych 6000 km, po dotiahnuti by sa ten zvuk mal stratit. Pripadne reatz mozes vymenit, nie je to hrozna polozka, okolo 1500 byvalych korun. Tiez popozeraj clanky na tej retazi, valceky zvyknu popraskat, hlavne ked tam dal niekto neorginal retaz. Ked budu popraskane, hned vymen retaz a vyplachni motor.
4. popocuvaj motor pri valci na pravej strane, je tam rozvodova retaz, tiez moze sustat alebo cinkat, ta sa ale dotahuje automaticky, ked vydava zvlastne zvuky, tak treba vymenit. Tiez nie je velmi draha, okolo 1500 korun.
5. prevez sa a zisti ci motor netrasie, ak trasi, tak nieco nie je v poriadku s vyvazovakmi. Jednovalec bude mat stale nejake vybracie, ale ked su vyvazovaky v poriadku, tak vybracie su minimalne.
6. bud ty, alebo ked si netrufas, tak daj 100 korun majitelovi, nech spravi na moto aspon 30 km, nech ju poriadne prebehne, aby sa motor dostatocne zohriaz azas skontroluj, ci horuci motor nedymi. Bud dymi pri prudkom pridani = vybehane krusky/valec. Ked zadymi pri prudkom ubrati plynu vy vyssich otackach, tak guferka na ventiloch.
7. kurva draha oprava a to kyvka. Ked moto jazdial v terene, tak daj moto na stojan (lepsi ked ste dvaja), nahni moto aby bola len na prednom kolese a na stojane, zadne vo vzduchu a skus poriadne zakyvat kolesom a celou kyvkou, ked pocitis akukolvek volu, tak to neber, oprava kyvky je dost draha asi 8 litrov.

sorry za chyby, ale nemam vela casu. tak zatial tolko


14.05.2009 18:00

Re: chladenie u vzduchaca

Diesel3921
 Bahniak 

Ikona

janoval diky moc za rady, urcite ich vyuzijem [dobre] [dobre]


14.05.2009 19:10

Re: chladenie u vzduchaca

Geofrey
 Kávičkár 

K tomu chladeniu este... napr. u Bandita je aplikovane chladenie SACS - Suzuki Advanced Cooling System a vyzera takto:
Pozri obrázok

Najvacsi doraz je kladeny na chladenie hlavy valcov, kde sa akumuluje najviac tepla ako u kazdeho zazihoveho motora. Z obrazku vidno, ze v hlave sa permanentne udrzuje bazen plny oleja, takze hlava je primarne chladena kvapalinou - olejom, sekundarne vzduchom. Piesty a horne ojnicne oka su ostrekovane olejom zospodu. Olej je neustale ochladzovany v chladici oleja. To je najelegantnejsie riesenie [dobre] naco to komplikovat dalsim kvapalinovym systemom...?

K zivotnosti - kamarat ma gsxr 1100, co je identicky motor na obrazku a ma nalietane cez 100.000 km. Okrem repasu odfajcenej dvojky (nesetrne zaobchadzanie minulymi majitelmi) a beznej udrzby je ten motor stale origo. Vykonovo fachci vynikajuco a to je o cca 40 koni silnejsi nez Bandit 1200 a toci viac dovolenych otacok. Preto ziadna starost o trvanlivost tychto motorov!


14.05.2009 20:10

Re: chladenie u vzduchaca

miso251SK
 Turista 

iba okrajovo, niesu nahodou horne ojnicne capy a nasledne aj piest okrem rozstreku mazane tlakovo cez vrtanu ojnicu?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.